نکات و تکنیک های مصاحبه کاری
پیدا کردن شغل مناسب,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
پیدا کردن شغل مناسب
۱۴۰۰-۰۳-۰۴
چطور ارتباط موثر داشته باشیم؟
چطور ارتباط موثر داشته باشیم؟
۱۴۰۰-۰۳-۰۴
نکات و تکنیک های مصاحبه کاری,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

نکات و تکنیک های مصاحبه کاری

نکات و تکنیک های مصاحبه کاری

عصبی در مورد مصاحبه شغلی؟ این هشت نکته به شما کمک می کند تا بهتر در طول مصاحبه آماده شوید، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و به طور موثر به سوالات پاسخ دهید. در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نکات و تکنیک های مصاحبه کاری می پردازیم.

مصاحبه برای یک کار می تواند اعصاب خرد کن باشد. ممکن است از “فروش” خود یا طرح سوالات غیر منتظره احساس راحتی نکنید. یا احتمال نیاز به ملاقات و تحت تأثیر قرار دادن افراد جدید برای تحریک استرس یا اضطراب کافی است.

با این حال، مهم نیست که چقدر از مصاحبه برای کار ترسیده اید، یادآوری این نکته مهم است که مصاحبه مهارتی است که می توانید یاد بگیرید. با نکات و تکنیک های زیر می توانید در به اشتراک گذاشتن ارزش خود با کارفرمایان بالقوه، معرفی موثر خود در مصاحبه ها و به دست آوردن شغل مورد نظر خود استاد شوید.

تکنیک های مصاحبه نکته 1: تا آنجا که می توانید مصاحبه کنید

فرض کنید شما جستجوی خود را بر روی انواع خاصی از مشاغل و انواع کارفرمایان متمرکز کرده اید. شما یک لیست ترجیحی از هر دو ایجاد کرده اید. شما افق را اسکن کرده اید، تحقیقاتی انجام داده اید، سوالات خود را جمع آوری کرده اید و شبکه خود را برای کمک درگیر کرده اید. رزومه شما مرتب است.

سپس فرصت های شغلی از طریق جستجوی وب و مراجعه به شبکه شما شروع به ظهور می کنند. بعضی نزدیک به نظر می رسند اما برخی دیگر کاملاً مناسب نیستند. شما به سرعت از مشاغلی که در زیر شما هستند، می گذرید، عناوینی دارید که به نظر می رسد خارجی هستند یا در زمینه ها یا صنایعی هستند که با آنها آشنایی ندارید. شما تصمیم گرفته اید که متمرکز شوید و فقط برای موقعیت هایی درخواست کنید که دقیقاً با معیارهای جستجوی شما مطابقت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای شبکه شغلی

 

اما محدود کردن جستجوی شغل، احتمالات را محدود می کند. هنگامی که فیلترها و نیازهای زیادی ایجاد کردید ، می توانید به راحتی از فرصت ها چشم پوشی کنید. در این نوع بازارها باید به آنجا بروید و به طور فعال فرصت ها را کشف کنید. فرصت های مصاحبه را بر اساس معیارهای سطحی و محدود از دست ندهید. شما هرگز نمی دانید که مصاحبه برای یک کار “نه چندان درست” منجر به یک مسابقه غافلگیرکننده، ارجاع به جای دیگر یا موقعیت کاملاً جدید متناسب با تجربه و توانایی های منحصر به فرد شما می شود.


چرا باید تا آنجا که ممکن است مصاحبه کنید:

  • شما به تمرین نیاز دارید. برخی از شما مدتی است که مصاحبه نکرده اید. شما باید داستان خود را اصلاح کنید و مهارت های ارتباطی خود را، که نیاز به تمرین دارند، بهبود ببخشید. این یعنی مصاحبه تا آنجا که می توانید.
  • مصاحبه جستجوی کاری شما را اصلاح می کند. با رفتن به آنجا و مصاحبه، با روندها، موقعیت ها و فرصت های جدید آشنا می شوید، دیدگاه شما تغییر می کند و مسیرهای جدیدی را می بینید که قبلاً از آنها بی اطلاع بوده اید.
  • مصاحبه باعث قدرتمندتر شدن شبکه شما خواهد شد. همانطور که شبکه خود را برای ارجاعات و توصیه های مصاحبه درگیر می کنید، نه تنها ارتباطات موجود را تقویت می کنید، بلکه با افراد جدیدی که به شبکه شما متصل هستند آشنا خواهید شد.
  • مصاحبه ممکن است منجر به فرصت های غیر منتظره شود. اگر مهارت و تأثیرگذاری در مصاحبه را داشته باشید، این امر در سازمان سنگینی می کند. کارفرمایان می خواهند افراد خوب را جایگزین کنند و حتی ممکن است شما را به فرصت های خارج از شرکت ارجاع دهند.

 

نکته 2 تکنیک های مصاحبه: یک داستان جذاب بسازید

ما می خواهیم نتیجه بگیریم که زندگی ما تقریباً همان زندگی دیگران است، که متوسط ​​و خسته کننده است. در نتیجه، بسیاری از مردم داستان خود را به خوبی روایت نمی کنند. اما داستان شما خیلی بهتر از آن چیزی است که فکر می کنید. روشی که زندگی شما تکامل یافته است. چیزهایی که یاد گرفته اید دستاوردها، شکست ها و رویاهای شما – این چیزها منحصر به فرد شماست و بسیار جالبتر از آن است که تصور کنید. به اشتراک گذاشتن داستان کاملاً تفکر شده شما یک روش قدرتمند مصاحبه است.

بیشتر بخوانید : چطور ارتباط موثر داشته باشیم؟

داستان شما همان چیزی است که به مردم کمک می کند بفهمند شما کی هستید و به کجا می روید. بنابراین یاد بگیرید داستان خود را بگویید و آن را به ویژه برای مصاحبه و اهداف شبکه به خوبی بیان کنید. کنار هم قرار دادن داستان شما به کار و تمرین زیادی نیاز دارد. با این حال، مزایای شما و شغل شما بسیار زیاد است. داستان های شما:

  • به شما اعتماد به نفس بده
  • خودآگاهی خود را افزایش دهید
  • انسانیت را به رزومه خود بیاورید
  • شما را به یاد ماندنی کرده و از هم جدا کنید

داستان خود را برای مصاحبه های شغلی توسعه می دهید

از فصل های زندگی خود یک فهرست جامع تهیه کنید. به وقایع مهم ، خاطرات و نقاط عطفی فکر کنید که کیستید. درباره احساسات، انتظارات و ناامیدی های خود ، یا آنچه آموخته اید، به دست آورده اید و تجربه کرده اید ، یادداشت کنید. فصل های خود را براساس دوره های زمانی یا مشاغل سازماندهی کنید.
روی لحظات به یادماندنی “آها” تمرکز کنید. این داستان ها باید ابعاد واضحی داشته باشند تا مردم آن لحظه را با شما تجربه کنند. ممکن است لحظه ای با مادرتان در ایوان باشد، یا سفری که به مکانی دوردست انجام داده اید، یا آنچه رئیس یا مربی به شما گفته است. داستان ها لازم نیست که دراماتیک باشند، فقط برای شما معنی دار هستند.
از مضامین داستان خود کشف کنید. چه چیزی به عنوان علاقه شما ظاهر می شود؟ راهنمایی دیگران، انجام تحقیق، کمک به نوع خاصی از مشتری ، پیشرفت دانش در زمینه خود؟ چه چیزی به شما شادی می بخشد؟ آیا شما یک چای هستید

یک رهبر، یک کارآفرین، یک ریسک پذیر؟
در مسیر شغلی خود تأمل کنید. چطور امروز به جایی که هستید رسیده اید؟ چرا انتخاب های خاصی انجام دادید؟ چه کسی در این راه به شما کمک کرد؟ انگیزه شما در آن زمان و اکنون چیست؟ آیا اهداف شغلی شما ثابت مانده است یا تغییر کرده است؟ آیا شما شخصی هستید که پروژه های جدید را دوست دارید؟ یا جزئیات دید شخص دیگری را اجرا می کند؟

تمرین کامل می کند

هنگامی که داستان خود را توسعه دادید ، گام بعدی تمرین گفتن آن است – گفتن آن با صدای بلند ، به طور ایده آل برای دیگران. منتظر مصاحبه نباشید تا برای اولین بار آن را بگویید. سعی کنید آن را در یک ضبط صوت بخوانید یا برای بازخورد با یک فرد معتمد به اشتراک بگذارید. احساس ناکافی بودن داستان یا فکر کردن اینکه یک کار خوب انجام شده خود گویای این مسئله است.

همانطور که در نحوه بیان داستان خود راحت تر می شوید ، خواهید دید که زندگی شما فقط رشته ای از اتفاقات تصادفی نبوده است. داستان شما گذشته دارد و آینده دارد و وقتی می فهمید که کجا بوده اید ، راه پیش رو روشن تر می شود. آزمایش نهایی دفعه بعدی خواهد بود که کسی بگوید، “در مورد خودت به من بگو.”

 

تکنیک های مصاحبه نکته 3: داستان خود را متناسب با کار تنظیم کنید!

قدم بعدی استفاده از داستان خود برای یک کارفرما یا شغل خاص است. ردیف کردن داستان هایی که به فرصت مناسب مربوط می شوند بسیار حیاتی است. خود را به جای مصاحبه کننده بگذارید و سوالاتی را که می پرسید مطرح کنید. کدام داستان ها مربوط به این مصاحبه شغلی است؟ به داستان های شخصی بیاندیشید که نشان می دهد چگونه با تغییر رفتار می کردید، تحت فشار انتخاب می کردید، یا از اشتباهات و شکست ها درس می گرفتید. همچنین باید به داستانهایی که می توانید در مصاحبه بگویید و مجموعه مهارتهای شما را نشان می دهد، فکر کنید.

یادگیری و قدردانی از داستان خود پیش شرط هر فرآیند مصاحبه است. به توانایی فکر کردن روی پاهای خود اعتماد نکنید. سوالات را پیش بینی کنید و پاسخ ها را به صورت آماده داشته باشید. در پایان ، این در مورد ایجاد یک تأثیر بزرگ و به یاد ماندنی است که نشان دهنده شایستگی و توانایی است.

 


شاید بخواهید با توسعه داستان های خود در این زمینه شروع کنید:

  • زمانهایی را بیان کنید که در آن یا درآمد کسب کرده اید و یا برای شرکت فعلی یا شرکت قبلی خود پس انداز کرده اید.
  • بر روی یک یا دو بحران زندگی یا شغل خود و نحوه پاسخگویی یا بهبودی آن تمرکز کنید.
  • زمانی که شما به عنوان بخشی از یک تیم فعالیت می کردید و این سهم چه بود.
  • زمانی در حرفه یا شغل خود که باید با استرس کنار بیایید.
  • زمانی در شغل خود که در آن رهبری موفق یا احساس جهت دهی ارائه داده اید.
  • شکست هایی که در شغل خود با آن روبرو شدید و چگونگی غلبه بر آنها.
  • حوادث اساسی که در طول زندگی حرفه ای شما اتفاق افتاد و باعث تغییر جهت شما و نحوه کارکرد آن برای شما شد.

 

اگر در تهیه یک داستان مصاحبه خوب مشکل دارید، از دوستان یا اعضای خانواده خود برای موفقیت خود بخواهید. به عناصری که باعث عملکرد آنها می شوند، مانند جزئیات خاص و جریان روان توجه کنید. به عناصری که موثر نیستند، مانند مبهم بودن یا سر و صدا توجه کنید. سپس به تجربه خودتان فکر کنید و سعی کنید لحظاتی را که واقعاً سرآمد هستید یا برای رسیدن به یک چالش برخاسته اید، کشف کنید. بعد از شناسایی چندین مورد، آنها را تمرین کنید تا راحت جریان پیدا کنند و روی سازگاری آنها با انواع مختلف سوالات کار کنید.

 

تکنیک های مصاحبه نکته 4: استرس را مدیریت کنید!

مصاحبه برای یک شغل می تواند هر کسی را دچار استرس کند. در مقادیر کم، این استرس در واقع می تواند مفید باشد، به شما کمک می کند تا تحت فشار عمل کنید. با این حال، اگر استرس مداوم و طاقت فرسا شود، می تواند با ایجاد اختلال در توانایی تفکر واضح و خلاقانه، در نحوه برقراری ارتباط شما در طول مصاحبه اختلال ایجاد کند. وقتی استرس دارید، به احتمال زیاد یک مصاحبه گر را اشتباه می خوانید یا سیگنال های غیرکلامی گیج کننده یا تحریف کننده ای ارسال می کنید.

اگر نتوانید به سرعت استرس خود را در لحظه از بین ببرید و به یک حالت آرام برگردید، مطمئناً قادر به استفاده از سایر تکنیک ها و نکات مصاحبه نخواهید بود. وقتی غرق در استرس شدیم، بهترین اهداف ما از پنجره بیرون می رود. فقط وقتی در یک آرامش و آرامش به سر می برید، می توانید روی پاهایتان فکر کنید، داستان هایی را که تمرین کرده اید به یاد بیاورید و پاسخ های روشنی به سوالات مصاحبه کننده ارائه دهید. بنابراین، بسیار مهم است که زودتر از موعد تکنیک های تسکین سریع استرس را یاد بگیرید.
در طول مصاحبه استرس دارید؟ این روش تنفس را امتحان کنید.

اگر قبل یا هنگام مصاحبه احساس اضطراب یا گرفتگی شدید ، توجه خود را به نفس خود معطوف کنید، آگاهانه آن را آهسته و تعمیق کنید. بخاطر داشته باشید که باید بازدم را به آرامی انجام دهید ، و همچنین باید استنشاق کند. کنترل تنفس از این طریق می تواند به شما کمک کند تا به سرعت به حالت آرام تری – حتی در صورت مواجهه با سوالات چالش برانگیز – برگردید و متمرکز و درگیر باشید.

بیشتر بخوانید: مراقبه بودایی چیست و چگونه انجام میشود؟

 

نکته 5 تکنیک های مصاحبه: آماده باشید!

مصاحبه ها از مکالمه چند دقیقه ای تا چندین جلسه رسمی، گاهی اوقات با بیش از یک مصاحبه کننده انجام می شود. مصاحبه ها به شما این امکان را می دهد که کاندیدای مناسبی برای این شغل هستید اما اگر مصاحبه ها شما را عصبی کنند تنها نیستید. هرچه آمادگی بالاتری داشته باشید، آرامش بیشتری خواهید داشت.


وقتی سوالات به سراغ شما می آیند، راحت خواهید بود.
نکات آماده سازی مصاحبه شغلی:

  • تحقیق کنید اطلاعات شرکت و موقعیت موجود را جمع آوری کنید. سعی کنید به طور خاص تجربه خود را به وظایفی که فرصت شغلی بر عهده دارد ربط دهید.
  • مصاحبه را تمرین کنید. برای پرسیدن نمونه سوالات از یک دوست (بهتر از این، گروهی از دوستان و همکاران) استفاده کنید. برقراری ارتباط چشمی را تمرین کنید.
  • جلسات تمرینی خود را ضبط کنید. به زبان بدن و ارائه کلامی توجه کنید. پرکننده های کلامی را حذف کنید ، مانند “اوه” ، “ام”. حتی اگر احساس نمی کنید، از زبان بدن مثبت برای نشان دادن اعتماد به نفس استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای ورود آزمایشی مصاحبه با سر پایین و چشمهای دور ، سعی کنید با شانه های پشت بلند بایستید، لبخند بزنید و تماس چشمی خود را حفظ کنید و یک دست دادن محکم ارائه دهید. این باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و به آرامش طرف مقابل کمک کنید.
  • مدیریت لجستیک را زود انجام دهید. برای جلوگیری از استرس اضافی، لباس، رزومه و راهنمایی های خود را به سایت مصاحبه زودتر آماده کنید.

 

منابع خود را فراموش نکنید

اجازه ندهید آخرین مراجع شما در مورد جستجوی شغل شما اطلاعاتی کسب کند، یا حتی بدتر از آن، یک تماس غیر منتظره از یک کارفرمای بالقوه دریافت کنید. بسیاری از پیشنهادات به دلیل منابع نامناسب پس گرفته می شوند. چرا از این شانس استفاده می کنید؟ برای جستجوی کمک و جلوگیری از شگفتی در هر دو طرف ، بلافاصله با منابع خود در تماس باشید.

آیا منابع شما مربوط به جستجوی شغل فعلی شما است؟ چه کسی را باید اضافه یا کم کنید؟
آیا شکاف مرجعی وجود دارد؟ شکافهایی که یک کارفرما از آنها سوال خواهد کرد؟ داستان شما درباره آن شکاف ها چیست؟
آیا می توان یک همکار، فروشنده، مشتری یا عضو هیئت مدیره برای جایگزینی یا ارتقا لیست اضافه کرد؟
رابطه شما با منابع شما در حال حاضر چگونه است؟

 

تکنیک های مصاحبه نکته 6: سوالات احتمالی را پیش بینی کنید

برای رسیدن به انگیزه ها و شیوه کار یک کارمند بالقوه، کارفرمایان معمولاً به مصاحبه رفتاری روی می آورند، یک سبک مصاحبه که شامل یک سری سوال های کاوشگر، برانگیز است.

نمونه سوالات مصاحبه رفتاری شامل موارد زیر است:

  • شرایطی را توصیف کنید که در آن هدف تعیین شده خود را برآورده نکرده اید، چگونه از پس آن برآمدید
  • درباره شرایطی که در آن با مقاومت افراد اصلی روبرو شدید، برای ما بگویید، چگونه شخص یا افراد را متقاعد کردید آنچه را که می خواهید انجام دهند؟
  • شرایطی را توصیف کنید که در آن شما ابتکار عمل را برای تغییر یک فرآیند یا سیستم و بهتر کردن آن به عهده گرفتید، چگونه مشکل را شناسایی کردید؟ چطور شد که تغییر ایجاد کردید؟

آماده سازی پاسخ های خوب مصاحبه

مصاحبه کنندگان پاسخهای مقدماتی شما را با سوالات دیگری درباره اقدامات شما پیگیری می کنند. برای آماده شدن برای این نوع سوالات مصاحبه، نکات زیر ممکن است کمک کند:

  • تحقیقات خود را در مورد شرکت و موقعیت بررسی کنید.
  • لیستی از ویژگیهای اصلی را برای شغل مورد نظر خود تهیه کنید.
  • نمونه سوالات مصاحبه را بنویسید که احتمالاً ویژگی هایی را که شما مهم دانسته اید ، کشف می کند.
  • پاسخ به نمونه سوالات مصاحبه را بر اساس الگویی مانند “وضعیت – اقدام – نتیجه” با جزئیات خاص از تجربه کاری خود ایجاد کنید.
  • پاسخ دادن به سوالات مصاحبه و سوالات بعدی را تمرین کنید تا با چندین مثال / داستان دقیق بسیار آشنا شوید. نکات کلیدی را تکرار کنید.

 

نکته 7 تکنیک های مصاحبه: در طول مصاحبه سوال کنید!

آماده بودن و پرسیدن سوالات عالی درباره موقعیت و کارفرما نشان دهنده علاقه شما در طول مصاحبه است. شما نمی توانید فقط یک پاسخ دهنده موثر باشید. شما نیز باید خود را ادعا کنید. تا رسیدن به مرحله مصاحبه، باید درمورد آنچه می خواهید و آنچه به شرکت ارائه می دهید، کاملاً واضح باشد.

سعی کنید هم در سوالات مصاحبه و هم در پاسخ های خود متفکر و خود بازتاب باشید. به مصاحبه شونده ای که خودتان می شناسید – نقاط قوت و ضعف خود را نشان دهید. آماده باشید تا در مورد اینکه کدام زمینه ها چالش هایی را به وجود می آورند و نحوه برخورد با آنها صحبت کنید. اعتراف به نقاط ضعف واقعی بسیار قانع کننده تر از ادعا است: “من آنچه شما نیاز دارید را دارم و می توانم هر کاری را که فکر می کنم انجام دهم.”
سوالاتی که می توانید در مصاحبه های شغلی از کارفرمایان بالقوه بپرسید

افرادی که در شرکت شما عملکرد خوبی دارند: آنها معمولاً چه مهارت ها و ویژگی هایی دارند؟
از کار در _____ چه چیزی را بیشتر دوست دارید؟
چه نتایجی انتظار می رود؟
شما در شش ماه اول چه مشکل خاصی را می خواهید حل کنید؟
مشتریان داخلی اصلی چه کسانی هستند؟ مشکلی خاص با آنها دارید؟
چه اتفاقی برای شخصی که قبلاً این کار را داشت افتاده است؟
کدام سبک ارتباطی را ترجیح می دهید؟
فلسفه شما در مورد رشد و توسعه در محل کار چیست؟
اهداف شما برای این بخش چیست؟

 

نکته 8 در مورد تکنیک های مصاحبه: EQ خود را تقویت کنید

همانطور که می دانیم، همیشه باهوش ترین فرد یا کسی که دارای بیشترین مهارت های مرتبط است، کار را به دست نمی آورد. در عوض، کاندیدای موفق اغلب کسی است که بهترین مهارتهای “مردمی” را دارد که می تواند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر، این شخصی است که دارای هیجان احساسی بالا است

elligence (EQ) هوش هیجانی توانایی شناسایی، استفاده ، درک و مدیریت احساسات از راه های مثبت برای برقراری ارتباط موثر و همدلی با دیگران است. اگر از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشید قادر به انجام موارد زیر هستید:

  • حالت عاطفی خود و دیگران را بشناسید.
  • با افراد به گونه ای درگیر شوید که آنها را به سمت خود سوق دهد.
  • نشانه های احساسی را انتخاب کنید، ارتباط موثر برقرار کنید و روابط قوی برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: پیشگیری و درمان فرسودگی شغلی

همراه با توانایی مدیریت سریع استرس، آگاهی عاطفی مهارت اصلی هوش هیجانی است که می توان آن را آموخت. اینکه بتوانید به احساسات خود متصل شوید – داشتن آگاهی لحظه به لحظه از احساسات و چگونگی تأثیر آنها بر افکار و اعمال شما – کلید درک خود و دیگران است.
اشتراکات را پیدا کنید

یکی از راه های استفاده از آگاهی عاطفی در موقعیت مصاحبه یافتن ارتباطات مشترک انسانی با مصاحبه گر است. اگر قصد داشته باشید کشف کنید که چگونه شما و شخص مصاحبه کننده با شما ارتباط برقرار کرده و آنچه را که به اشتراک می گذارید کشف خواهید کرد، خیلی سریع موارد مشترک را کشف خواهید کرد. و روند مصاحبه به دلیل آن بسیار مرعوب کننده خواهد بود.
نکاتی برای کشف موارد مشترک با مصاحبه کننده خود:

تحقیق کنید هر شخصی را که می دانید قرار است در این مصاحبه ملاقات کنید یا فکر می کنید در مصاحبه ملاقات کنید، به ویژه مدیران ارشد، Google را گوگل کنید. از قبل یاد بگیرید که چه مواردی ممکن است مشترک باشد.
گوش کنید و توجه کنید. اگر در حین مصاحبه گوش دهید و به دنبال نقاط مشترک باشید، همه جا به نظر می رسد. وقتی مصاحبه کننده شما از مادربزرگ، برنامه های آخر هفته، بچه ها یا رستوران مورد علاقه خود صحبت می کند، این فرصت را دارید که سوالات کنید و نقاط مشترک را پیدا کنید. همچنین می توانید نگاهی به دور دفتر بیندازید. آیا کتابی را که خوانده اید، محصولی را که می خواهید یا تازه خریداری کرده اید، یا عکسی را که دوست دارید می بینید؟ در این صورت، شما وسیله ای برای بحث در مورد موارد مشترک دارید.
با علایق و علاقه های خود رهبری کنید. نحوه معرفی خود و صحبت در مورد خود در مصاحبه مهم است. اگر واقعیت ها و علایق مربوط به خود را در ذهن خود ادغام کنید، فرصت ایجاد ارتباط برقرار می کنید. بعد از “شما چه کار می کنید؟” یا پرسش “از خود بگویید”، داستان خود را بگویید.
نقاط مشترک را در متن پیدا کنید. در جاهایی که ملاقات می کنید، محیط اطراف و هدف اتصال شما همه نقاط مرجع هستند. یک دلیل وجود دارد که هر دوی شما در این مکان و زمان منحصر به فرد قرار می گیرید. چرا هر دو در این حرفه هستید؟ آیا افراد مشابهی را می شناسید؟

در حین جستجوی نقاط مشترک، از گفتگو کردن مصاحبه گر خود با مجموعه ای از سوالات تعیین شده خودداری کنید. اجازه دهید مصاحبه به طور طبیعی اتفاق بیفتد، اما به نکات مشترک توجه داشته باشید. با انجام این کار ، دنیا احساس می کند مکانی کوچکتر و دوستانه تر است و اضطراب شما از مصاحبه کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: درمان سریع استرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *