چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟
راهنمای جامع لیپوساکشن
راهنمای جامع لیپوساکشن
۱۴۰۰-۰۲-۲۴
هرآنچه درباره لیپوساکشن گونه باید بدانید!
هرآنچه درباره لیپوساکشن گونه باید بدانید!
۱۴۰۰-۰۲-۲۴

چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟

در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی رفواید سیب زمینی شیرین میپردازیم.

 

آنتی اکسیدان های فراوان

همه سیب زمینی های شیرین نارنجی نیستند. پوست و درون آنها می تواند سفید، زرد، قهوه ای، قرمز، صورتی و بنفش باشد. طیف رنگی مواد مغذی مختلفی را به میز می آورد. تصور می شود که سیب زمینی شیرین گوشت بنفش حاوی مقادیر فوق العاده زیادی آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. وقتی این مواد از سیستم شما عبور می کنند، باعث تعادل رادیکال های آزاد می شوند – مواد شیمیایی که به سلول های شما آسیب می رسانند.

چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟

چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟

ویتامین A

فقط یک سیب زمینی شیرین پخته شده متوسط می تواند 400٪ ویتامین A مورد نیاز بدن برای سالم نگه داشتن چشم و پوست و جلوگیری از بیماری به بدن شما بدهد.

بیشتر بخوانید: 31 خاصیت شگفت انگیز پیاز برای پوست، مو و سلامتی

 

افزایش بتاکاروتن

سیب زمینی شیرین نارنجی عمیق حاوی بتاکاروتن است، آنتی اکسیدانی که فکر می کند بیماری را دفع می کند. این ممکن است شامل سرطان های خاص و همچنین بیماری چشم باشد.

 

آماده سازی سالم آسان است

روش پختن سیب زمینی شیرین می تواند تفاوت زیادی در تغذیه ای که از غذا دریافت می کنید ایجاد کند. در یک مطالعه ، تعداد کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن بعد از غذا در غذا اندازه گیری شد. معلوم شد که ساده ترین روش یعنی پخت فر بهترین روش است.

 

مبارزه با سرطان

دانشمندان دریافتند که این جرقه های رنگارنگ دارای یک پروتئین منحصر به فرد به نام بازدارنده پروتئاز هستند. هنگامی که در برابر سلول های سرطانی آزمایش شد، به نظر می رسد که رشد را متوقف می کند.

 

ویتامین ها و مواد معدنی

سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین C است که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شما می شود. سطح بالای پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند، در حالی که کلسیم باعث تقویت استخوان ها می شود.

 

سیب زمینی شیرین دوست قند خون

سیب زمینی سفید ، آنهایی که به طور معمول به صورت پخته شده یا به عنوان سیب زمینی سرخ کرده مصرف می کنید ، در شاخص قند خون، که میزان تأثیر سریع غذا بر قند خون شما را اندازه می گیرد، قرار دارد. نرخ سیب زمینی شیرین کمتر است. آنها همچنین دارای فیبر بیشتری هستند – حدود 5 گرم در یک وعده 3/4 فنجان – که هضم را کند می کند و مدت بیشتری احساس سیری می کند.

 

فیبر افسانه

اگر می خواهید کوتاه کنید ، آنها پر از الیاف هستند. برای یک وعده غذایی راضی کننده، آنها را در پوست بپزید. یا آن ها را در کنار غذا، له شده، بو داده یا خرد شده در خورشت شور سرو کنید. سیب زمینی سفید دارایی های خود را دارد – هر دو نوع کفگیر فاقد چربی هستند – اما انواع شیرین کالری و کربوهیدرات کمی کمی دارند.

چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟

چرا سیب زمینی شیرین بخوریم؟

مرد آهنی شوید!

سیب زمینی شیرین منبع خوبی از آهن است. همین امر باعث می شود که آنها برای گیاهخواران و گیاهخواران به عنوان ماده اصلی تبدیل شوند. به همین دلیل است: گوشت دارای آهن هم است که بدن شما به راحتی از نوع غیر هم در میوه ها، سبزیجات و مغزها جذب می کند. اما اگر غذاهایی با مقدار زیادی ویتامین C مانند سیب زمینی شیرین می خورید، بدن می تواند آهن غیر هیم را بهتر جذب کند.

بیشتر بخوانید: 12 خاصیت باورنکردنی موز برای سلامتی

 

تاریخ شیرین

سیب زمینی شیرین اغلب با سایر سبزیجات اشتباه گرفته می شود. بیشتر اوقات حقیقت این است که آنها از خانواده ای بسیار پیرتر هستند. سیب زمینی شیرین می تواند ریشه خود را به اکوادور و پرو قبل از تاریخ بازگرداند. قدمت یام ها که بومی آفریقای غربی و آسیاست، فقط به 50 هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. آنها در خارج از آن مناطق نادر هستند، بنابراین ممکن است ظرفی با مارک یام واقعا سیب زمینی شیرین باشد.

 

سیب زمینی شیرین دوست بدن شما

ممکن است سیب زمینی های شیرین را با تعطیلاتی مانند شکرگذاری متصل کنید، زمانی که آنها نقش اصلی را در ظروف و پای دارند. چرا هر وقت بخواهید می توانید از آنها لذت ببرید، آنها را به چند ماه محدود کنید؟ بیشتر سوپرمارکت ها سیب زمینی خام و کنسرو شده را در تمام سال حمل می کنند. همچنین می توانید آنها را در محصولات جدیدتر مانند چیپس سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده منجمد پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: 10 مزیت خیار برای سلامتی که باید بدانید!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *