تاریخچه کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام، محل اقامت رسمی ملکه الیزابت دوم، از آغاز بعید به عنوان یک مزرعه شکست خورده کرم ابریشم تا سومین مکان اینستاگرام در لندن، شامل 400 سال سابقه بریتانیا در دیوارهای پنجره ای متعدد آن است. اما این تنها ویژگی های این کاخ باشکوه نیست.  در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون تاریخچه کاخ باکینگهام را بررسی میکنیم.

 

کاخ باکینگهام دارای 760 پنجره است که هر شش هفته تمیز می شوند.

تاریخچه کاخ باکینگهام را می توان در سال 1608 و حماقت پادشاه جیمز ششم و من، اولین پادشاهی که بر بریتانیای کبیر تا حدودی متحد حکومت کرد، جستجو کرد.

تاریخچه کاخ باکینگهام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

با غرور از قدرت فرانسه به عنوان تولید کننده ابریشم مجلل که بر مد قرن 17 تسلط داشت و مشتاق توسعه عملیات رقیب در لندن بود، شاه درختان توت را کاشت که بر روی آن کرم های ابریشم را در سرزمینی که کاخ در آن قرار دارد، پشت سر می گذارد.

متأسفانه، یا شاید در نتیجه توصیه های عمدی بد دشمنان فرانسوی، پادشاه مبتکر انگلیس نوع توت اشتباه را انتخاب کرد. او 10 هزار درخت توت سیاه سفارش داد. با این حال، وقتی از چیزهای دیگری به جز برگ توت سفید تغذیه می شود، کرم های ابریشم نخ درشت تولید می کنند – بسیار دور از اقلام لوکس که پادشاه می خواست.

تاریخچه کاخ باکینگهام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
تاریخچه کاخ باکینگهام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

 

کاخ باکینگهام کی ساخته شد؟

جان شفیلد ، شاعر و سیاستمدار ، اولین دوک باکینگهام، خانه باکینگهام را ساخت – توجه داشته باشید که هنوز یک قصر نبوده است – در سال 1703. یک خانه مجلل مدتها قبل از تصرف شفیلد در این مکان ایستاده بود، اما او می خواست آن را طبق قوانین بازسازی کند. سلیقه خودش هزینه قسمت اصلی خانه 7000 پوند است که معادل 1.6 میلیون پوند امروز است.

خانه باکینگهام خانه دوک های باکینگهام بود تا زمانی که پادشاه جورج سوم آن را به عنوان یک خانه خانوادگی به دست آورد. مرکز تشریفاتی دادگاه در کاخ سنت جیمز باقی ماند و این خانه را برای کار مناسب قرار داد اما از وسایل زندگی سیاسی آنقدر دور بود که بتواند سرپناهی برای خانه فراهم کند.

کاخ باکینگهام که هنوز محل اقامت غیر رسمی بود، از همان زمان به عنوان خانه ملکه شناخته شد.

تاریخچه کاخ باکینگهام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

 

هزینه ساخت خانه باکینگهام معادل 1.6 میلیون پوند در سال 1703

 

کاخ باکینگهام چه زمانی به قصر تبدیل شد؟

جانشین جورج سوم ، پسرش جورج چهارم ، اولین پادشاهی بود که در کاخ باکینگهام کاخ را دید. او با کمک معمار خود، جان نش، آن را به یک قصر مسکونی و تشریفاتی تمام عیار تبدیل کرد.

نش خانه اصلی خانه را برای صرفه جویی در هزینه های خود حفظ کرد، که نقشه کف ، ارتفاع سقف و نسبت بسیاری از اتاق ها را تعیین کرد ، اما او همچنان توانست بودجه را به باد بدهد. مبلغ اولیه 150،000 پوند مورد تأیید دولت به نزدیک 500،000 £-بیش از 50 میلیون پوند با پول امروزی-تا زمانی که نش در سال 1828، سه سال در پروژه، اخراج شد.

جورج چهارم زنده نماند تا پروژه را به اتمام برساند، در سال 1830 بر اثر عوارض چاقی شدید جان سپرد. جانشین وی، ویلیام چهارم ، به بازسازی ادامه داد و ادوارد بلور را به جای نش استخدام کرد. با این حال، پادشاه جدید تمایلی چندانی به ترک خانه خود در خانه کلارنس نداشت و در عوض کاخ را به عنوان جایگزین خانه های پارلمان در زمان آتش سوزی در سال 1834 پیشنهاد کرد – هدیه ای که با توجه به نامناسب بودن ساختمان برای استفاده پارلمانی رد شد.

تاریخچه کاخ باکینگهام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

پادشاه ویلیام چهارم در سال 1834 کاخ باکینگهام را به عنوان جایگزینی برای مجلس پارلمان پیشنهاد کرد

 

چه زمانی کاخ باکینگهام محل اقامت رسمی سلطنتی شد؟

تنها سه هفته پس از آنکه ملکه ویکتوریا در 20 ژوئن 1837 فرمانروای پادشاهی متحده بریتانیا و ایرلند شد، پادشاه 18 ساله اولین ملکی بود که کاخ باکینگهام را اقامتگاه رسمی سلطنتی خواند. با این حال، کاخ بسیار عالی نبود: تعداد کمی از سرویس های بهداشتی تهویه می شد ، زنگ ها به صدا در نمی آمدند و صدها پنجره نیز باز نمی شدند.

کاستی های کاخ به عنوان یک خانه خانوادگی پس از ازدواج ویکتوریا با شاهزاده آلبرت در سال 1840 بیشتر آشکار شد. ویکتوریا که از نبود مهد کودک و اتاق های مهمان فراوان ناراضی بود، در سال 1845 بلور را مامور ساخت یک بال شرقی در اطراف حیاط کرد. با تأمین بخشی از فروش غرفه سلطنتی در برایتون و تأمین آن در سال 1847، مهمترین افزودنی پروژه بالکن مرکزی (پیشنهاد شاهزاده آلبرت) بود، که از آن زمان خانواده سلطنتی برای بسیاری از جمعیت پرستشگر آن را تکان دادند.

تغییرات بیشتری از جمله جابجایی طاق مرمر به گوشه شمال شرقی هاید پارک در سال 1850 و افزودن گالری های جدید، یک اتاق غذاخوری و یک سالن رقص به گوشه جنوب غربی کاخ بین سالهای 1853 تا 1855 توسط شاگرد نش، جیمز پنتهورن، انجام شد.

پس از مرگ آلبرت در سال 1861، ویکتوریا کاخ باکینگهام را به مقصد قلعه ویندزور ترک کرد.

تاریخچه کاخ باکینگهام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

 

کاخ باکینگهام در حمله رعد اسا چگونه گذشت؟

مانند بسیاری از ساختمانهای لندن، کاخ باکینگهام نیز در جنگ جهانی دوم سالم و صدمه ندید. در واقع، این هواپیما 9 مورد بمب مستقیم دریافت کرد که برخی از آنها در زمان اقامت خانواده سلطنتی رخ داد. ملکه الیزابت ملکه مادر در آن زمان گفته است: “خوشحالم که بمباران شده ایم. این به من این احساس را می دهد که می توانم در چهره ایست ایست نگاه کنم. “

اظهارنظر وی به رعد و برق 57 روزه که اساساً شرق لندن را تسریع کرد اشاره کرد و نشان داد که چگونه وحشت جنگ بر همه مردم انگلیس بدون در نظر گرفتن موقعیت تأثیر می گذارد.

 

نحوه بازدید از کاخ باکینگهام

امروزه کاخ باکینگهام خانه پادشاه فعلی بریتانیا، ملکه الیزابت دوم است. از زمان ساخت اولیه 400 سال پیش، این کاخ تبدیل به یک قصر واقعاً سلطنتی شد و اکنون دارای 775 اتاق ، دارای 77000 متر مربع وسعت و 800 نفر از کارکنان است.

در بیشتر سال، بازدیدکنندگان فقط می توانند به گالری ملکه دسترسی داشته باشند – یا سعی کنند از نگهبانان رواقی معروف خارج بیرون بیایند. در تابستان، قسمت های دیگر کاخ برای تورهای راهنما باز می شود.

 

تاریخچه کاخ باکینگهام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

کاخ باکینگهام تقریبا 800 اتاق دارد که برخی از آنها را می توان در تورهای خصوصی بازدید کرد

هرکسی که امیدوار است با ملکه سلفی بگیرد، ابتدا باید بررسی کند که کدام پرچم بر فراز کاخ به اهتزاز در آمده است. اگر استاندارد سلطنتی است – پرچمی با چهار ربع، سه شیر شیر قرمز با زمینه طلا و چهارم چنگ طلایی با رنگ آبی – عالیجناب سلطنتی او فقط چند متر با انجام وظایف ملکه خود فاصله دارد، یا شاید فقط کمی چای بنوشد و از بین برود. یکی از 760 ست پرده او.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *