آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز
برترین جاذبه های گردشگری سوئیس
15 جاذبه گردشگری برتر سوئیس
۱۴۰۰-۰۶-۲۴
بهترین جاذبه های گردشگری زوریخ
بهترین جاذبه های گردشگری زوریخ
۱۴۰۰-۰۶-۲۴

آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز

میدان سنت مارک (میدان سان مارکو) در رژه ونیز است ، جایی که همه برای دیدن و دیده شدن به آنجا می آیند. این تنها میدان ونیز با عنوان “میدان” است – بقیه را “کامپو” می نامند. زندگی از دوران جمهوری ، زمانی که بازار بود و همچنین مرکز زندگی مدنی و مذهبی، حول این میدان می چرخید.

این میدان که یکی از بهترین میدان های جهان محسوب می شود و مطمئناً جاذبه اصلی ونیز است ، از سه طرف توسط طاقهای مجلل ساختمانهای عمومی و در چهارمین قسمت ، توسط شورش گنبدها و طاقهای باسیلیکا دی مارکو و ارتفاع سر به فلک کشیده مارک محاصره شده است.

خطوطی که منتظر ورود به کلیسا هستند، که تا به حال محبوب ترین جاذبه ونیز است ، ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما می توانید با پیوستن به یک تور از آنها صرف نظر کنید. هیچ مانعی مانع از وسعت سنگفرش شده میدان سنت مارک نمی شود، جایی که تنها تردد آن ونیزی ها ، گردشگران و کبوترهای همیشه حاضر هستند.

 

 

 

1. Basilica di San Marco (کلیسای سنت مارک)

 

آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز

Basilica di San Marco (کلیسای سنت مارک)

از زمانی که بقایای سنت مارک در 829 به ونیز آورده شد، این کلیسای سابق دوگها یک مکان مهم مذهبی بوده است. و هنگامی که صلیبیون ونیزی پس از سقوط قسطنطنیه محموله های گنجینه هنری بیزانس را پس دادند، سنت مارک بیش از حد تصور ثروتمند شد.

آن گنجینه ها و هنرمندانه ای که در طول قرن ها در کلیسای با شکوه تجمل شده است، آن را نه تنها به یک نقطه عطف ونیز و ایتالیا، بلکه برای کل اروپا تبدیل کرده است. نکات برجسته قابل مشاهده عبارتند از: 4240 متر مربع پوشیده از موزاییک های طلایی اثیری و درخشان ، محفظه زیبای طلایی بیزانسی معروف به Pala d’Oro ، کف مرمر منبت کاری شده، و آثار و نمادهای طلا در خزانه.

از آنجا که این مکان از همه مکانهای مورد بازدید در ونیز محبوب ترین است، خطوط ترسناک هستند. اما می توانید با پیوستن به یکی از پرش از خط: کلیسای سنت مارک و تورهای کاخ دوج و دور زدن کامل خطوط از این موارد جلوگیری کنید . همچنین مطمئن خواهید بود که مهمترین نکات برجسته را مشاهده خواهید کرد.

 

 

2. Palazzo Ducale (کاخ دوج)

 

آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز

کاخ دوج (Palazzo Ducale)

دو ساختمان نمادین ونیز ، کلیسای سنت مارک و کاخ دوج ، در کنار هم قرار گرفته اند و از نظر معماری فویل های خوبی برای یکدیگر هستند. تکرار یکنواخت و طراحی هماهنگ، هوایی و رنگهای ملایم کاخ، پادزهر شاداب کننده برای ترکیب شلوغ گنبدها ، طاق ها ، مجسمه سازی و موزاییک های نمای کلیسا است.

پس از تحسین نمای بیرونی آن و مشاهده نمای نزدیک از کنده کاری سنگی زیبا در محوطه بازی آن و نمونه برجسته گوتیک ونیزی در پورتا دلا کارتا، گشتی در فضای داخلی آن بزنید. برجسته ترین آنها Sala del Maggior Consiglio و نقاشی رنگ روغن برجسته آن توسط Tintoretto است. راه پله طلایی سانسوینو از اسکالا دورو ؛ و بسیاری از نقاشی های بزرگترین هنرمندان زمان خود، از جمله بلینی، کارپاچیو، ورونزی و تیتیان.

برای اطمینان از مهمترین گنجینه ها و اجتناب از خطوط اجتناب ناپذیر منتظر سفر به کاخ ، به یکی از Skip the Line بپیوندید : کلیسای سنت مارک و تورهای کاخ دوج و ساختمان بزرگ را با راهنمای آگاه کاوش کنید.

 

 

3. کمپانیل

 

جاذبه های گردشگری زوریخ

کامپانیل

با توجه به وسعت وسیع میدان سن مارکو، بعد عمودی آن کامپانیل ، برج ناقوس بلند آجری برای باسیلیکا است. این برج در بالای گوشه کماندار Procuratie Nuove قرار دارد و پیازا و پیازتا را به هم متصل می کند. ارتفاع آن به قدری زیاد است که با نزدیک شدن به کشتی ها به عنوان چراغ راهنما، آنها را به خانه می رساند.

این در قرن 10 آغاز شد و در قرن 12 تکمیل شد، اما سقف نوک تیز و قله طلاکاری شده آن تا قرن 15 اضافه نشد. در 14 ژوئیه 1902 ، در توده ای از آوار به میدان سقوط کرد و لاجتتا را در پای خود شکست، اما تلفات جانی نداشت.

تا سال 1912، آن را با زحمت به ارتفاع 98.6 متر اصلی خود بازسازی کرده بود، مانند Loggetta ، یک لژی کوچک مرمری که توسط سانسوینو بین سالهای 1537 تا 1540 ساخته شد تا اعضای شورای بزرگ قبل از جلسات جمع شوند. پس از پاکسازی آوار، امکان بازسازی Loggetta با استفاده از سنگ ها و مجسمه های اصلی، از جمله چهار شاهکار برنزی سانسوینو، که بین ستون های دوقلو قرار دارد، امکان پذیر شد.

در قرون وسطی، از اردوگاه به عنوان داروخانه استفاده می شد: افراد خلافکار – از جمله زناکاران زنا و کشیش های متخاصم – در قفسی محبوس شده و در نیمه راه برج بلند شدند. این مجازات نسبی می تواند چند هفته طول بکشد. امروزه کاربردهای خوش خیم تری دارد. آسانسور شما را به بالای سکوی بالای صفحه می رساند تا چشم اندازهای دیدنی در سراسر شهر و تالاب داشته باشید.

 

 

4. Torre dell’Orologio (برج ساعت)

 

جاذبه های گردشگری زوریخ

Torre dell’Orologio (برج ساعت)

یکی دیگر از نمادهای ونیزی در میدان سان مارکو ، برج ساعت بین سالهای 1496 تا 1499 توسط Mauro Codussi طراحی و ساخته شد، احتمالاً برای پایان دادن به Procuratie Vecchie. این معماری معماری رنسانس ونیزی است، اگرچه موزاییک ستاره های طلا که در پس زمینه آبی می درخشند و شیر سنت مارک در سال 1755 توسط جورجیو ماساری اضافه شد.

دو برنز موری (مور) در تراس که زنگ می زنند و ساعت را مشخص می کنند، توسط پائولو رانیری در زمان ساخت برج ساخته شد. می توانید از برج بالا بروید تا از نزدیک این دو شکل را مشاهده کنید.

ساعت بزرگی که نام برج را می گذارد نیز توسط رانیری و پسرش ساخته شده است و ساعت ها، مراحل ماه و نشانه های زودیاک را نشان می دهد. بالای صفحه ساعت یک مدونا طلاکاری شده قرار دارد و در هفته معراج و در ظهور، سه پادشاه هر ساعت توسط فرشته ای از مدونا عبور می کنند. گذر به مرکریا، یک خیابان خرید باریک که مستقیم ترین مسیر از سنت مارک به پل ریالتو است، از طریق طاق در پایه برج ساعت است.

شیر سنت مارک در زیر زنگ تنها یکی از ده ها نماد در ونیز است. شیر در سال 828 پس از میلاد، هنگامی که آثار مقدس از اسکندریه به اینجا آورده شد، نماد این شهر شد و شما آنها را نه تنها در ونیز، بلکه در سایر نقاطی که بخشی از جمهوری ونیز بودند، خواهید دید. اگر یک سفر یک روزه از ونیز، حتی تا ورونا داشته باشید، شیر بالدار آشنا را خواهید دید.

 

 

5. پل آه ها

 

آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز

پل آه ها

پونته دی سوسپیری با اتصال کاخ دوج به پریگیونی، یک زندان وحشتناک برای کسانی که در اتاقهای بازرسی کاخ به جرم یا جرایم سیاسی محکوم شده اند، از ریو دی پالازو باریک عبور می کند. پل پیاده محصور، با طاق برازنده از سنگ آهک سفید و آثار ظریف سنگی که دو پنجره کوچک آن را پوشانده است، در سال 1614 توسط آنتونیو کونتینو طراحی و ساخته شد.

اما این نام بعداً به وجود آمد. این اصطلاح ظاهراً بر اساس آه های زندانیان محکوم شده در حالی که آنها آخرین نگاه اجمالی خود به ونیز را قبل از ورود به زندان خفقان آور پریگیونی مشاهده کردند، در واقع اختراع قرن نوزدهم شاعر انگلیسی لرد بایرون بود.

شاعران را کنار بگذاریم، هیچ چیز عاشقانه در مورد سلولهای کوچک خمیده وجود ندارد. نکته قابل توجه سلولی است که جیاکومو کازانووا در آن قرار داشت، در بخشی که به علت قرار گرفتن آنها در زیر سقف سربی به سرب معروف است، که آنها را در زمستان سرد و در تابستان متزلزل می کرد. از این سلول بود که کازانووا در سال 1775 با فرار از سوراخی در سقف موفق به فرار جسورانه خود شد. (فقط در تورهای ویژه می توانید از آن بازدید کنید، نه به عنوان بخشی از بلیط پذیرش عمومی.)

6. Museo Correr و Museo del Risorgimento

 

آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز

یکی از کارهای کمتر شناخته شده برای انجام در ونیز، موزه کرر است، که از انتهای میدان از طریق گذرگاهی در آلا ناپلئونیکا وارد آن می شوید. این مجموعه نه تنها مجموعه های جالبی دارد که تاریخ ونیز را نشان می دهد، بلکه در مجموعه ای از فضای داخلی زیبا در اوایل قرن 18 قرار دارد. برجسته ترین مجموعه های تاریخی، نمایشگاه هایی هستند که پیشرفت معماری ونیز و نقاشی هایی از صحنه های تاریخ ونیز را نشان می دهند.

لباسهای ایالتی دوگس، پروکراتورها و سناتورها به نمایشگاههای سیاسی سیاسی می افزایند و احتمالاً جذاب ترین آنها مجموعه های عالی از توری اولیه، بنرهای ابریشمی، لباسها و لوازم جانبی از قرن 16 تا 18 است. یک گالری هنری نقاشی های قرن 14 تا 17 را نشان می دهد، از جمله آثار لورنزو ونیزیانو، برادران بلینی و کارپاچیو.

Museo del Risorgimento مجاور مبارزه ونیز علیه اتریش، انقلاب 1848 به رهبری Daniele Manin و اتحاد با پادشاهی ساردینیا-پیمونت در 1866 و اتحاد متعاقب آن ایتالیا را نشان می دهد.

 

 

7. Piazzetta و Libreria Sansoviniana

 

 

 

پیازتا

این میدان جذاب یک تفرجگاه وسیع بین کانال بزرگ و میدان سان مارکو ایجاد می کند که در جلوی کلیسا به آن سرازیر می شود. این یک رویکرد چشمگیر برای بازدیدکنندگان است – رو به دریا و در سمت راست با Palazzo Ducale هم مرز است. در سمت چپ طاقنماهایی از Libreria Vecchia سانسوینو قرار دارد که از طرفی توسط campanile پشتیبانی می شود و از طرف دیگر ورودی ایوان برجسته Basilica di San Marco. در پس زمینه Torre dell’Orologio (برج ساعت) و Procuratie قرار دارند.

در Molo ، انتهای باز در لبه آب، دو ستون قرار دارد: Colonna di Marco و Colonna di Teodoro. آنها تاریخ مختلطی دارند. دوج میشیلی در واقع در سال 1125 سه ستون را از تایر به عقب آورد، اما هنگام تخلیه، یکی از آنها به دریا سقوط کرد و به پایین تالاب فرو رفت.

دو مورد دیگر در Molo نصب شده بود. یکی از آنها با شیر سنت مارک تاج گذاری شد، که احتمالاً زندگی خود را به عنوان یک حیوان افسانه ای قرون وسطایی از ایران آغاز کرد، بعداً بالها و کتابی بین پنجه های او نصب شد. تا قرن 18، شیر طلاکاری شده بود.

سنت تئودور، که اولین قدیس حامی ونیز بود تا اینکه جانشین سنت مارک شد، در بالای ستون دوم قرار گرفت. اما او نیز گذشته ای شطرنجی داشت، که از طریق جمع آوری ماهرانه سر امپراتور روم با بدن – کامل با اژدها – سنت جورج اولیه ایجاد شده بود.

 

 

جاذبه های گردشگری زوریخ

Libreria Sansoviniana رو به روی Palazzo Ducale، شاهکار سانسوینو، معمار و مجسمه ساز است، که بین 1536 تا 1553 روی آن کار کرده است. این نشان دهنده نقطه عطف واقعی معماری ونیز و آخرین شکست با گوتیک ونیز است. از آن به بعد، تقریباً تمام ساختمانهای جدید، به ویژه کاخها، از نوآوری او الگو گرفته اند.

این ساختمان شامل اتاق های نمایشگاه Biblioteca Nazionale Marciana است که با نقاشی های دیواری توسط تیتیان، مدال های سقفی توسط Veronese و پرتره های Tintoretto تزئین شده است. در نمایشگاه ها، مجموعه ای شگفت انگیز از سنگهای قیمتی، خوشنویسی و کتابهای روشن را خواهید یافت.

 

 

8. در کافه تاریخی روی قهوه بنشینید!

 

آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز

کافه ای در میدان سان مارکو با چشم انداز عالی به کلیسای سنت مارک

اگرچه برای تماشاگران مقرون به صرفه نیست، اما لذت بردن از قهوه و شیرینی در یکی از کافه های زیبا و تاریخی مشرف به میدان، تجربه ای به یاد ماندنی است. بهترین زمان – و سخت ترین زمان برای به دست آوردن میز بیرون – عصر است ، هنگامی که چراغ ها نمای بزرگ کلیسای سنت مارک را روشن می کنند.

با پیشرفت عصر، ارکسترها می نوازند، و شما می توانید چشمان خود را ببندید و باور کنید که چند قرن عقب افتاده اید، زمانی که این کافه ها جوان بودند. فضای داخلی به زیبایی تزئین شده است و دراز کشیدن پشت میز داخلی در یک روز پر از شادی لذت بخش است.

معروف ترین آن کافه فلوریان است که در سال 1720 با عنوان “Alla Venezia Trionfante” (در ونیز پیروزمند) تاسیس شد. Caffé Lavena در سال 1750 تأسیس شد. گران Caffè Quadri از زمان ورود جورجیو کوادری به ونیز در 1775 قهوه را به نویسندگان، شاعران، موسیقیدانان و – اخیراً – ستاره های فیلم ارائه کرده است.

 

 

9. Procuratie و Ala Napoleonica

 

 

پروکوراتی و آلا ناپلئونیکا

زیبایی پیازا سان مارکو عمدتاً به دلیل تقارن زیبا و هماهنگی سه ضلع آن است که با انفجار معماری فوق العاده کلیسا زنده شده است. ضلع شمالی و جنوبی پیازا دی مارکو با Procuratie، دفاتر سابق Procurators، مقامات ارشد جمهوری ، هم مرز است.

با افزایش ثروت سنت مارک، بیش از یک نفر به اداره آن و فضاهای اداری دیگر نیاز داشت، بنابراین Procuratie Vecchie بین سالهای 1480 تا 1517 ساخته شد. این یک نمونه بسیار خوب از معماری رنسانس اولیه ونیزی است، با طاق نما. در تمام طول نمای آن

در سال 1582، هنگامی که حتی Procuratie Vecchie بزرگتر خیلی کوچک شد، Procuratie Nuove در طرف مقابل میدان، شروع به هماهنگی با قبلی کرد. بین سالهای 1805 و 1814، ناپلئون، که خود را پادشاه ایتالیا اعلام کرده بود ، هر زمان که از ونیز دیدن می کرد، در Procuratie Nuove زندگی می کرد.

این ناپلئون بود که دستور ساخت سومین بنایی را داد که در انتهای میدان، در حال حاضر به عنوان ناپلئونیکا معروف است. امروزه در ساختمان ها موزه Civico Correr ، Museo del Risorgimento و Museo Archeologico قرار دارد.

 

 

10. موزه باستان شناسی

 

ماسک تئاتر یونان باستان، موزه باستان شناسی

جاذبه اصلی موزه باستان شناسی، در نزدیکی Campanile در Procuratie Nuove، فرصتی منحصر به فرد برای مقایسه یافته های باستان شناسی کلاسیک با نسخه های بعدی رومی و حتی هنرهای رنسانس بعدی است تا از تأثیر فوق العاده آثار اولیه قدردانی شود.

در کنار مجسمه های کلاسیک که بر هنرمندان دوره رنسانس ونیز تأثیر گذاشتند، سنگ های قیمتی تراشیده، کامو، حکاکی روی عاج بیزانسی و نقش برجسته های آشوری از قرن هشتم تا هفتم قبل از میلاد پیدا خواهید کرد. بخش کوچک مصری دو مومیایی را به همراه مجسمه ها و کوزه های سایبان نشان می دهد.

11. کلیسای سان مویسو

 

آشنایی با جاذبه های میدان سنت مارک ونیز

کلیسای سان مویس

در پیازا سان مارکو به طور دقیق صحبت نمی شود، اما تنها چند قدم از گذرگاه در گوشه جنوب غربی فاصله دارید، به یک کامپو کوچک و نمای تزئین شده سان مویس می رسید. هیچ کس در مورد نمای باروک این کلیسا، که توسط الساندرو ترمینیون در سال 1668 طراحی شده است، بی طرف نیست. برای بسیاری، این ساختمان ساده و پر زرق و برق است، اما مردم ونیز عاشق شکوفایی و مجسمه های پیچیده آن هستند.

در پشت آن یک برج ناقوس مربع شکل آجری قرار دارد که ظاهراً هیچ ارتباطی با معماری کلیسا ندارد. قدم به داخل بگذارید تا Pieta 1732 را در دیوار داخلی نما و مجسمه باروک موسی در محراب عالی را ببینید.

آدرس: Campo San Moisè ، ونیز

 

 

12. سان زاکاریا

 

سان زاکاریا

در واقع نه در میدان سان مارکو، بلکه درست پشت کلیسای کامپو سان زاکاریا، این کلیسا نخبه ترین و معتبرترین صومعه ونیز بود که توسط دختران دوگس و دیگر ستونهای ثروتمند جامعه ونیزی که در اینجا نذر کرده بودند، جمعیت و غنی شده بود.

کلیسای اصلی آنها در سال 827 ساخته شد و حاوی آثار زکریا، پدر جان تعمید دهنده، هدیه ای به ونیز توسط امپراتور بیزانس لئو پنجم بود. این کلیسا و صومعه فعلی، ساخته شده از 1444 تا 1504 جایگزین شد. آثار هنوز در اینجا، در زیر محراب دوم در سمت راست قرار دارند.

در سمت راست نیز دری وجود دارد که به سه نمازخانه منتهی می شود، اولین مورد شبستان و یک راهرو کلیسای سابق بود. محراب Tintoretto، تولد جان تعمید دهنده را نشان می دهد و در سمت راست آن پرواز به مصر توسط پسرش، Domenico Tintoretto است. در دومین محراب سمت چپ، مدونا و چهار قدیس جیووانی بلینی، یکی از بهترین آثار او قرار دارد.

به سراغ سردابه بروید، جایی که مقبره های کبوتران اولیه در آب منجمد شده به طرز وحشتناکی از تالاب نفوذ کرده و ستون های آنها را بسیار طولانی تر از ستون های خشک کف سرداب نشان می دهد.

 

13. Giardinetti Reale

 

مروری بر Giardinetti Reale و ونیز

همچنین واقعاً در میدان سان مارکو نیست، اما درست در امتداد مولو در غرب پیازتا ، Giardinetto یک شگفتی است. این واحه سبز کوچک با رزهای خوشبو و خرزهره، استخرها و نیمکت های سایه دار در دهه 1800 ساخته شد و نام خود را از محل آن گرفته است.

این تکه زمین متعلق به Procuratie Nuove بود که به عنوان کاخ سلطنتی ناپلئون خدمت می کرد. یک داستان این است که او دستور ساخت آن را داد زیرا انبار انبار که اینجا ایستاده بود دید وی را به کانال بزرگ مسدود کرد.

 

 

محل اقامت در نزدیکی سنت مارک

هتل های نزدیک به میدان با وجود کارهای زیادی که می توانید در میدان و میدان پیرامون سن مارکو انجام دهید، از محبوبیت بالایی برخوردارند. این هتل های دارای رتبه بالا در نزدیکی میدان سنت مارک برای بسیاری از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر مفید هستند.

  • رو به کانال بزرگ در ایستگاه اصلی Vaporetto (جایی که قایق های فرودگاه فرود می آیند ) ، هتل لوکس Londra Palace یک نقطه عطف در سبک هتل بزرگ است.
  • همچنین رو به روی کانال بزرگ و حوضچه گوندولا در ایستگاه San Zaccaria Vaporetto ، Hotel Danieli ، A Luxury Collection Hotel با ظرافت دنیای قدیمی حلقه می زند.
  • اتاق های مهمان و سوئیت های خانوادگی تازه بازسازی شده در Palazzo Orseolo Venice Suites Gondola View دارای منظره ای از Bacino Orseolo است که مشرف به آن است. اواسط محدوده هتل، که اشغال یک اقامت پنجره سنتی به خوبی ترمیم، تنها 50 متر از میدان سنت مارک است.
  • صبحانه در Ca’i dei Dogi جذاب و میان رده، درست در پشت کاخ Doge’s گنجانده شده است، اما آسانسور وجود ندارد.
  • بودجه دوستانه هتل در Commercio و پلگرینو یک پیاده روی کوتاه از سنت مارک و توقف سان زکریا (Zaccaria) برای قایق فرودگاه است.
  • صبحانه را در تراس پشت بام هتل مقرون به صرفه Firenze، در کنار کلیسای سن مویسا، کمتر از پنج دقیقه پیاده تا میدان سنت مارک صرف کنید. مهمانان در مورد پرسنل مفید و اتاقهای مشرف به تالاب بسیار مشتاق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *