زیباترین ساحل های ایتالیا
زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!
زیباترین جزایر ایتالیا را بشناسید!
۱۴۰۰-۰۶-۰۴
آشنایی با بیماری آلزایمر
آشنایی با بیماری آلزایمر
۱۴۰۰-۰۶-۰۴

زیباترین ساحل های ایتالیا

از سه طرف محاصره شده توسط آب و دو جزیره دریایی بزرگتر از برخی کشورها، جای تعجب نیست که ایتالیا به دلیل سواحل خود مشهور است. در استراحتگاه های ساحلی هر سلیقه ای داشته باشید، احتمالاً آن را در جایی در اینجا پیدا خواهید کرد.

مناطق وسیعی از شن و ماسه طلایی خوب مدیترانه، دریای آدریاتیک و چندین دریای کوچکتر پوشیده شده است. سواحل در خلیج های کوچک خلوت توسط سرپوش های سنگی محافظت می شود که آنها را از همه به جز کسانی که می دانند کجا باید نگاه کنند، پنهان می کند. بلندترین تپه های شنی اروپا از سواحل سفید که تقریباً خالی هستند، حتی در ماه آگوست محافظت می کند. دیوارهای شهرهای قرون وسطایی از نمای تارهای ماسه ای به چشم می خورد، و شهرهای تفریحی آرت نوو از نجابت Bel Epoch لذت می برند.

انتخاب خود را انجام دهید در تماشای شلوغ صحنه های شلوغ بی وقفه در Viareggio ، Rimini یا Lido در ونیز به جمع مردم بپیوندید -یا با قایق محلی به خلیج ماسه ای صورتی شخصی خود بروید و از Costa Smeralda افسانه ای در ساردینیا استفاده کنید . در ساحل اختصاصی یک هتل تفریحی مجلل ، به یک تخت آفتاب بروید، یا در امتداد گردشگاههای ریویرای ایتالیا، جایی که اعضای خانواده سلطنتی در آنجا قدم می زدند ، به چیزی شیک و دلپذیر بروید. همه این موارد و موارد دیگر را در امتداد ساحل 7600 کیلومتری ایتالیا خواهید یافت.

 

 

1. Costa Sud و Costa Verde ، ساردینیا

زیباترین ساحل های ایتالیا

در جنوب غربی پایتخت ساردینیا، کالیاری، SP 71 مناظر دیدنی از تپه ها و جزایر را می بیند. سواحل شنی در خلیج های بین سرزمین ها و برج های گرد که در زمان کنترل ساردینیا غربی تحت کنترل اسپانیا ساخته شده بود پنهان شده است. صندوق ذخیره حیات وحش جهانی از پرندگان ، گراز وحشی و گوزن های بومی در کوههای پشت سر محافظت می کند.

سه مایل ساحل در پورتو کامپانا دارای فضای زیادی است ، دارای بخشهای دور افتاده ، و همچنین مکانهایی برای اجاره تجهیزات و آموزش کایت بوردینگ یا پارو زدن، حتی غواصی در آبهای کریستالی. در هتل پنج ستاره Faro Capo Spartivento ، که در فانوس دریایی سابق واقع شده است، با چشم انداز چشمگیر دریا، اقامت کنید.

ساحل به سمت شمال به ماسه های سفید متروکه کوستا ورد می رود ، جایی که دشت وسیعی دریا و کوه ها را از هم جدا می کند. اینها برخی از طولانی ترین ، کم استفاده ترین و زیباترین سواحل ساردینیا هستند ، جایی که حتی در ماه آگوست ، وسعت زیادی از ماسه های خالی را خواهید دید. در پشت سواحل، Dune di Scivu ، در میان بلندترین تپه های شنی اروپا قرار دارد.

یکی از برترین مراکز تالاسوتراپی اروپا در Forte Village Resort در پولا است که از آب طبیعی دریا برای درمان استفاده می کند و سایت باستان شناسی اصلی نورا در انتهای یک ساحل زیبا در همین نزدیکی است. نورا که توسط فنیقی ها ساخته شده است ، امروزه یک موزه بزرگ در فضای باز از دوران باستان ساردین است ، با بقایای گذشته رومی و فنیقی.

دیوارهای کرکره ای حمام های عظیم رومی بر فراز خیابان برج شده است و تئاتر رومی هنوز برای اجراهای تابستانی استفاده می شود. در کجای دیگر می توانید یک شهر باستانی در سطح جهانی را در انتهای یک ساحل زیبا با ماسه سفید پیدا کنید؟

 

2. سالنتو ، پوگلیا

 

Puglia forms the heel of Italy’s boot-shaped map, and at the very tip of the heel is the even-less-visited Salento, where the Adriatic and Ionian seas mingle off a sublime and largely pristine coast. Rocky cliffs and headlands separate deep coves and inlets that hide tiny beaches along the eastern shore, protected by the Parco Naturale Regionale Costa Otranto.

Picturesque little Otranto on its headland has only a small beach, but stop to see the 12th-century church mosaics before heading north to the pristine blue-flag beaches on Baia dei Turchi, in the nature reserve.

South from Otranto are more sandy coves between here and Santa Maria di Leuca, at the very tip of the heel. West of Santa Maria di Leuca are some of Italy’s most beautiful beaches, kilometers of glorious golden sand broken by occasional rocky promontories.

Beyond the rocky Punto del Pizzo, where the Gulf of Gallipoli begins, are even more long beaches, backed by pines. Historic Gallipoli’s long beach begins right beneath its walls. Park-protected, pine-bordered, in-town, or caught between soaring headlands, you can take your choice of beach style in the Salento. A good base is the family-owned Masseria Salinola in Ostuni, built in the sixteenth century and surrounded by century-old trees

 

3. کاپو تستا و جزایر مادالنا ، ساردینیا

 

در حالی که تقریباً تمام سواحل سواستفاده در ساردینیا در Costa Smeralda یا خصوصی هستند یا فقط با قایق خصوصی قابل دسترسی هستند ، همین آبهای زمردی سواحل یکسانی زیبا در اطراف کاپو تستا و جزایر مادالنا را در بر می گیرد. صخره ها و برآمدگی های صخره ای شکل این دماغه ادامه چشم اندازهای کوهستانی گالورا است که در پشت آنها بلند شده و توسط هزاران بادها مجسمه شده است.

اگر رنگ صورتی را به جای ماسه های سفید به عنوان کنتراست با آب ترجیح می دهید ، برای سواحل بیشتر با کشتی به جزایر مجاور Maddalena بروید . هنگامی که اینجا هستید ، اگر نمی خواهید ماسه را تقسیم کنید ، قایق های محلی شما را به جزیره خصوصی خود می برند و بعداً شما را سوار می کنند.

Cala Granara ، واقع در ایسولا دی اسپارگی ، بی نظیرترین است ، ماسه های سفید نرم آن با کف دست و شاخ و برگ گرمسیری پوشیده شده است. حوله ، چتر و غذای مخصوص خود را همراه داشته باشید ، زیرا اکثر این سواحل توسعه نیافته اند.

برای گردش در خارج از ساحل، از برخی از مکان های جذاب ماقبل تاریخ منطقه در داخل و اطراف Arzachena دیدن کنید. هتل Capo D’Orso Thalasso & Spa در محوطه ای سایه دار از درختان مشرف به آبهای فیروزه ای بین سواحل Cala Capra و Cala Selvaggia قرار گرفته است و قایق سواری را به سواحل خلوت خلوت ارائه می دهد.

 

4. سان ویتو لو کاپو ، سیسیل

 

درختان نخل ، ماسه سفید پودری و آب آبی شفاف این هلال طولانی در نزدیکی تراپانی را بسیار شبیه به کارائیب کرده است. ساحل وسیع سان ویتو لو کاپو که توسط سرفصل صخره ای مونته موناکو محدود شده است ، در مجاورت ذخیره گاه طبیعی Zingaro ، در ساحل شمال غربی سیسیل واقع شده است.

شهر تفریحی کوچک-انتظار یک دهکده ماهیگیری عجیب و غریب را ندارید ، زیرا عمدتا مدرن است-در تابستان پر جنب و جوش است ، اما این منطقه با وجود محبوبیت در بین خانواده های ایتالیایی ، بیش از حد اداره نمی شود. از طریق تراپی و پالرمو می توانید با اتوبوس عمومی به سن ویتو لو کاپو برسید.

از آنجا که در انتهای دماغه تا حدودی دور است، این مکان مناسبی برای گردش نیست. همانطور که ایتالیایی ها انجام می دهند عمل کنید: چند روز در آنجا بمانید تا از شن لذت ببرید. خورشید؛ و آبهای گرم و سرپوشیده ؛ هتل لوکس Capo San Vito درست بالای ساحل قرار دارد. برای تماشای مناظر زیبا می توانید مسیرهای پیاده روی را از طریق طبیعت گردی دنبال کنید ، یا از قایق برای گشت و گذار یا کشف سواحل خلوت با سنگریزه استفاده کنید.

 

5. البا

 

خط ساحلی ناهموار البا، جزیره ای در ساحل توسکانی، دارای بیش از 150 ساحل است، از امتداد شنی طولانی گرفته تا سواحل کوچک زونا که در خلیج ها پنهان شده است. در حالی که سواحل اصلی در تابستان بسیار شلوغ است، اما بدون از دست دادن امکانات رفاهی، از جمله چترهای آفتابی، صندلی های نشیمن و مکان های غذا خوردن، فضای بیشتری در Sant’Andrea خواهید یافت.

برای ورزش های آبی، می توانید موج سواران و قایق ها را در اینجا اجاره کنید. آبهای حفاظت شده نسبتاً کم عمق هستند. ساحل Sansone ترکیبی از ماسه و سنگریزه های صاف است که به آرامی به دریا سرازیر می شود، انتخاب خوبی برای خانواده هایی با فرزندان کوچک است.

ساحل در Forno در خلیج احاطه شده با سبزی سرسبز است. بیودولا و دیگر سواحل بزرگ در فصل بهار و پاییز ، از اواخر ماه مه تا اوایل ژوئن و در ماه سپتامبر ، شلوغی کمتری دارند. کشتی ها به مقصد البا از بندر پیومبینو، در ساحل توسکانی در جنوب لیوورنو حرکت می کنند. این جزیره خدمات اتوبوس محلی خوبی دارد.

 

6. پوزیتانو

 

پوزیتانو یکی از برترین مقاصد ساحلی در ساحل آمالفی است ، یکی از زیباترین مناطق ساحلی منطقه در مارینا گرانده . این ساحل 300 متری مرکز فعالیت در شهر است که دارای رستوران ها و Music on the Rocks است، یک دیسکو محبوب که افراد مشهور از آن بازدید می کنند.

گردشگران متوجه می شوند که بیشتر ساحل توسط اجاره سالن های ساحل اشغال شده است، اما یک منطقه رایگان نیز وجود دارد، و حتی اگر اهل شنا نیستید، این مکان عالی برای تماشای مردم است. این ساحل همچنین جایی است که بندر کوچکی را می بینید که قایق های شاتل را به سواحل کوچکتر و خلوت تر ارائه می دهد.

به عنوان مرکزی ترین ساحل شهر، می تواند بسیار شلوغ شود و خوشبختانه گزینه های عالی دیگری نیز برای گردشگرانی که از پوزیتانو دیدن می کنند وجود دارد. در غرب ساحل اصلی ساحل Fornillo قرار دارد ، یکی دیگر از مناطق طولانی ماسه سفید که در کنار آن چندین رستوران قرار دارد. اگرچه به نظر می رسد که این امر بسیار ضعیف است، اما برای کسانی که نیازی به وسط کار ندارند، تا حدی آرام تر است.

برای مکان بسیار خلوت تر، به ساحل دنج Laurito در غرب شهر بروید. بخشی از این ساحل رایگان است و قسمت دیگر متعلق به هتل Il San Pietro di Positano است. این اقامتگاه لوکس پنج ستاره خیره کننده دارای اتاق های مهمان سفارشی با چشم انداز اقیانوس با بالکن خصوصی، خدمات آبگرم ، غذاخوری خوب در محل و استخر علاوه بر ساحل خصوصی است.

 

7. سانرمو

زیباترین ساحل های ایتالیا

 

در قلب ریویرای افسانه ای ایتالیا سانرمو قرار دارد که به عنوان یک چاه آبی برای خانواده های سلطنتی ، اشراف ، ثروتمندان و وناب ها که در اوایل قرن بیستم در اینجا جمع شده بودند مشهور شد. ملکه “سیسی” اتریش و امپراتور نیکلاس دوم روسیه از آب و هوای مطبوع در طول سال لذت بردند و به جذابیت پر زرق و برق آن افزودند.

بازدیدکنندگان ثروتمند ویلاها و باغ های آرت نوو ساختند که هنوز در خیابان های آن قرار دارند. شهر قدیمی آن ، جایی که خانه های آن از دوران قرون وسطی ساخته شده است ، کوچه و خیابانهای پیچ در پیچ است که برای خنثی کردن دزدان دریایی غارتگر طراحی شده است.

تردد قایق های امروزی بیشتر در ردیف صاحبان قایق بادبانی ثروتمند است. هتلهای بزرگ دوران بل ، مانند هتل لوکس رویال سانرمو ، در کنار ساحل نخل دار و دامنه تپه در بالای ساحل داخل شهر قرار دارد.

آب و هوا همچنین باعث شده سانرمو به یکی از بزرگترین مراکز پرورش گل در اروپا تبدیل شود و عطر شکوفه ها در هوا آویزان شده و به هاله ای از نجیب بودن در قدیم می افزاید. برخی از بهترین سواحل ساحل لیگوری بین سانرمو و سان لورنزو در شرق قرار دارند. بیشتر آنها رایگان و بسیار شلوغ تر از سواحل ریویرا در نزدیکی جنوا هستند و با یک مسیر دوچرخه سواری 25 کیلومتری که از خط ریلی ساحلی سابق ایجاد شده است به هم متصل می شوند . بسیاری از هتل ها دوچرخه به مهمانان می دهند.

 

8. ایشکیا

زیباترین ساحل های ایتالیا

 

یونانیان و رومیان باستان به جزیره آتشفشانی Ischia ، در خلیج ناپل ، رفت و آمد کردند تا در چشمه های آب گرم آن در میان گلهای باشکوه خود غسل کنند. مشهورترین سواحل افسانه ایشیا ، اسپیاگیا دی مارونتی ، در جنوب نزدیک روستای کارت پستال سان آنجلو است . همراه با شنای خوب ، سه کیلومتر ماسه آن دسترسی به استخرهای روباز چشمه آب گرم را می دهد.

Spiaggia Citara نیز محبوب است ، جایی که باغ های زیبا از یک آبگرم گرمکن درجه یک به ساحل مشرف است. تعدادی دیگر در امتداد ساحل 37 کیلومتری آن وجود دارد ، اما سواحل بزرگ در تابستان شلوغ است (ایشیا در بین گردشگران آلمانی بسیار محبوب است) و بسیاری از ماسه ها با ردیف چترها و سالن های کرایه برای اجاره پوشانده شده است.

در فصل های عالی ، ارزش آن را دارد که با تاکسی آبی به یکی از خلیج های خلوت و سواحل کوچکتر شلوغ بروید. جزیره کوچک پروکیدا بسیار زیبا تر است و دسترسی به آن با قایق آسان است. با کشتی می توانید از بندر ناپل به ایشکیا بروید.

 

 

9. سانتا مارگاریتا لیگور

 

احساس بازگشت به دوران دیگری در سانتا مارگاریتا لیگور وجود دارد. این شهر زمانی را به یاد می آورد که خانمها و آقایان تعطیلات ساحلی را در محیطهای زیبا و زیبا از هتلهای بزرگ با رنگ آبنبات می گذراندند ، در لیوانها یا زیر ردیفهای درختان نخل آب لیمو می نوشیدند ، برای شام لباس می پوشیدند و عصرها در کنار پیاده روی در بالای پلان قدم می زدند. ساحل دریا.

البته این دقیقاً همان چیزی نیست که ساحلی ها آنجا انجام می دهند ، اما فضای قدیمی هنوز برای آن مناسب است. این شهر تفریحی را برای کیلومترها ماسه انتخاب نکنید ، بلکه به خاطر جذابیت های قدیمی آن ، هتل های راحت (هتل Lido Palace یک هتل کلاسیک با بالکن های مشرف به ساحل است) ، رستوران های عالی غذاهای دریایی و هوای نجیب.

این شهر ارزش کاوش دارد. کلیسای باروک آن ، Santuario di Nostra Signora della Rosa ، تزئین شده است با نقاشی های دیواری و حکاکی طلاکاری شده. از خیابان های باریک به سمت کاستلو کوچک و باغ های پلکانی ویلا دورانازو متعلق به قرن هفدهم ، که اکنون یک پارک عمومی با فواره ها و مجسمه ها در میان فضای سبز است ، بالا بروید. قایق بادبانی های درجه یک در بندر را تحسین کنید و صبح هنگام بارگیری قایق های ماهیگیری را تماشا کنید ، یا با یکی از کشتی های مکرر به Portofino زیبا بروید.

 

10. ویارجیو

 

در ماه آگوست، زمانی که خیابان های میلان ، جنوا و فلورانس به نظر می رسد در این 15 کیلومتری ساحل مدیترانه ای خالی شده اند، پیدا کردن ماسه برای دریای چترها دشوار است. این صحنه به سلیقه شما باشد یا نه ، نمی توان انکار کرد که این یک تجربه ساحلی معتبر ایتالیایی است.

جدا از ساحل عمومی کوچک و به سختی در انتهای جنوبی، تقریباً هر اینچ ماسه مخصوص کسانی است که فضای خود را از هتل، رستوران یا اپراتور لیدو که آن را مدیریت می کند اجاره کرده اند. خانواده های گسترده ، گروه های دوستان و حتی کل محله ها چترهای چوبی و صندلی های راحتی خود را اجاره می کنند و روزهای خود را در اینجا می گذرانند.

با طولانی شدن سایه ها، وزوز به تفرجگاه Belle Époque برای passeggiata عصرانه ، بوتیک های شیک گذشته و مغازه های طراح منتقل می شود. کنسرت های Cittadella Jazz & More از اواسط ژوئن تا اواسط آگوست جمعیت را به خود جلب می کند.

خارج از فصل، Viareggio آرام است، مگر در ماه فوریه که صحنه یکی از وحشی ترین و رنگارنگ ترین رژه های کارناوال ایتالیا است . مگر اینکه قصد سفر به مناطق عمومی را دارید، عاقلانه است که در هتلی مشرف به ساحل رزرو کنید. برای تجربه کامل ویارجیو ، هتل ویلا تینا با قیمت متوسط، یک ویلای اصلی آرت نوو در ساحل را درست در پیاده رو اشغال کرده است.

 

11. Cefalù ، سیسیل

 

 

Cefalù که در زیر صخره ای دراماتیک در ساحل شمالی سیسیل قرار دارد ، دو ویژگی جذاب سیسیل را به زیبایی ترکیب کرده است: ساحل زیبا و شهر تاریخی برای کشف. یک کلیسای جامع نورمن در بالای خیابان های پیچ در پیچ و بندر ماهیگیری رنگارنگ خودنمایی می کند ، همه در چشم انداز ماسه های سفید طولانی که از پایین شهر قدیمی امتداد یافته اند.

این شهر در زمان فنیقی آغاز شد و کلیسای جامع متعلق به قرن دوازدهم است ، یکی از بهترین بناهای قرون وسطایی سیسیل ، با موزاییک هایی که به زیبایی حفظ شده است . چیزی که باعث می شود Cefalù به عنوان یک تفریحگاه محبوب برای تعطیلات-چه با سیسیلی ها و چه با سرزمین های اصلی ایتالیا-ساحل طولانی است که در زیر شهر قدیمی خم می شود.

یک ساحل عمومی رایگان و قسمتی با لیدوس وجود دارد که می توانید صندلی و چترهای راحتی را اجاره کنید. در پشت بخشی از آن تفرجگاهی وجود دارد ، Lungomare Giuseppe Giardina ، جایی که مردم محلی صبح زود با گردشگران برای قدم زدن یا فقط روی نیمکت نشسته و دریا را تماشا می کنند.

 

12. تروپه ، کالابریا

نمایی از صومعه سانتا ماریا دل ایزولا ، تروپه

 

مستقیماً در زیر شهر بلند Tropea ، مشرف به دریای Tyrrhenian در امتداد معروف به “La Costa degli Dei- ساحل خدایان- ساحل ماراسوسا همه چیز دارد: ماسه سفید نرم ، آبهای آرام و شفاف ، صخره های خوش منظره که در بالا بالا می روند و به جز در مرداد-جمعیت کمی.

کل ساحل با صخره های شگفت انگیز و سازه های سنگی مشخص شده است که با آبهای فیروزه ای شدید هم مرز است. روشهای زیادی برای بازی در دریا وجود دارد: شما می توانید قایق سواری ، قایق رانی و قایق های لاستیکی اجاره کنید ، و یک مرکز غواصی برای غواصی و غواصی وجود دارد.

کالابریا ، در انتهای جنوبی ایتالیا ، تازه شروع به دیدن گردشگران خارجی کرده است ، بنابراین شما ممکن است تنها بازدیدکنندگان جاذبه هایی مانند کلیسای جامع نورمن Tropea باشید. این شهر با ناپل چهار یا پنج ساعت با قطار فاصله دارد.

 

13. ریمینی

 

آنچه در ریمینی مشاهده می کنید چیزی است که کیلومترهای ماسه سفید را با آبهای ملایم دریای آدریاتیک شستشو داده و با ردیف چترهای ساحلی اجاره ای و صندلی های نشیمن پوشانده شده است. این اقامتگاه ساحلی ایتالیایی در معمولی ترین حالت خود است و این تنها راهی است که ایتالیایی ها Riviera del Sole خود را دوست دارند.

بنابراین پرداخت کنید، پایین بیایید و به سرگرمی بپیوندید. هنگامی که ایده اجاره شن و ماسه را پشت سر می گذارید ، در اینجا یک فضای زنبق Conky Island وجود دارد که مسری است. در کنار خیابان پشت ساحل، ردیفی از انواع هتل ها وجود دارد-حتی هتل های بزرگ از این نوع که در استراحتگاه های قدیمی مانند سانرمو ، مانند هتل لوکس De Londres ، با استخر و آبگرم پشت بام ، پیدا خواهید کرد. انتظار نداشته باشید در ماه آگوست یک چتر یا محل اقامت بدون رزرو قبلی پیدا کنید.

در حالی که اینجا هستید، برای کشف شهر شگفت انگیز ریمینی در داخل، یک مستعمره و بندر شلوغ رومی با تعدادی مکان رومی، توقف کنید. کودکان عاشق سفر به شگفتی های ایتالیا خواهند بود، که همه به اندازه خود در جاذبه محبوب ، ایتالیا در مینیاتورا کوچک شده اند.

 

14. لیدو ، ونیز

 

اولین اقامتگاه ساحلی واقعی اروپا در این جزیره سد 12 کیلومتری توسعه یافته که تالاب ونیز را از دریای آدریاتیک جدا می کند. سران تاجدار اروپا در هتل های بزرگ و ویلاهای آرت نوو آن، که هنوز هم به خوبی نگهداری می شوند و پر زرق و برق هستند، جمع شدند.

هتل ها همچنین بخش اعظم ساحل شنی خوب را کنترل می کنند ، جایی که می توانید چتر (یا کابانی کاهگلی بزرگتر) اجاره کنید ، اگرچه بخش بزرگی از ساحل در انتهای شمالی جزیره برای عموم آزاد است، در نزدیکی کلیسای سان نیکولا

دسترسی به لیدو با وپورتو از ونیز آسان است، و ارزش سفر دارد، حتی وقتی برای ساحل خیلی سرد است ، فقط برای دیدن کارخانه های آرت نوو.

چندین گزینه ساحلی دیگر ونیز را احاطه کرده است. Lido di Jesolo در سرزمین اصلی شرقی شهر واقع شده است-یک تفریحگاه کاربردی با ساحل خوب اما بدون جذابیت. در شرق دورتر در گرادو ، ساحل دارای شخصیت بیشتری است و به سایت مهم رومی آکویلیا نزدیک است. در جنوب شهر، سواحل محبوب در Sottomarina در تالاب ونیز در نزدیکی شهر ماهیگیری چیوگیا قرار دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *