نحوه نگهداری و پرورش نخل اریکا
راهنمای نگهداری و پرورش گل آلیوم
۱۴۰۰-۰۱-۲۳
راهنمای پرورش و نگهداری از سرخس لانه پرنده
۱۴۰۰-۰۱-۲۳

نحوه نگهداری و پرورش نخل اریکا

باورش سخت است که نخل آرکا (Dypsis lutescens) زمانی گونه ای در معرض انقراض بوده است. تقریباً در هر خیابانی و در یک آب و هوای گرم رانندگی کنید و احتمالاً ده ها نخل بلند ، جذاب و جمع شده ای را خواهید دید که شباهت زیادی به بامبو دارند. کف دست ها دارای تنه های صاف و گاهی طلایی است که یادآور توده های بامبو است. برگهای آنها باریک و پر ، تقریباً مانند برگهای بامبو است. وقتی در فضای باز پرورش می یابند ، اغلب از آنها به عنوان صفحه نمایش حریم خصوصی استفاده می شود. همچنین معمولاً به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می شوند. این نخل ها بهتر است در بهار کاشته شوند و سرعت رشد آنها آهسته تا متوسط است.

نام علمی
Dypsis lutescens (formerly Chrysalidocarpus lutescens)
نام عمومی
Areca palm, bamboo palm, butterfly palm, golden cane palm, yellow palm
گونه گیاه
Perennial
اندازه عمومی
10–30 ft. tall, 8–15 ft. wide
نیاز به نور خورشید
Full, partial
نوع خاک
Moist, well-drained
خاک pH Acidic, neutral
زمان گلدهی
تابستان
رنگ گل
زرد کم رنگ
سختی 10–11 (USDA)
ناحیه بومی
ماداگاسکار
سمی بودن
غیر سمی

 

مراقبت از نخل اریکا

هنگامی که در فضای باز پرورش می یابید، مهم است که یک نخل آرکا را درست در یک مکان کاشت که زهکشی خوبی دارد ، شروع کنید. خاک مرطوب می تواند به راحتی باعث پوسیدگی ریشه کف دست شود. به عنوان یک گیاه خانگی، یک ظرف تخلیه خوب ضروری است.

از نظر مراقبت منظم، هر زمان که خاک شروع به خشک شدن کرد، بخواهید کف نخل آرگا را آبیاری کنید. این امر به خصوص برای نخل های فضای باز در هوای گرم برای حفظ سلامتی آنها بسیار مهم است. علاوه بر این، کف دستهای داخلی معمولاً نور کافی ندارند ، مگر اینکه پنجره بسیار روشن داشته باشید. بنابراین می تواند به نفع کف دست شما باشد که در هوای گرم آن را در فضای باز قرار دهد تا در معرض تابش نور خورشید قرار گیرد. در طول فصل رشد به نخلهای داخلی و خارجی غذا دهید. این نخل ها به روش هرس نیاز چندانی ندارند. منتظر بمانید تا برگهای در حال احتضار تا زمانی که بیشتر قهوه ای شوند از بین بروند، زیرا هنوز هم می توانند در فتوسنتز نقش داشته باشند.

 

سبک

در فضای باز ، این گیاهان نور خورشید صاف و فیلتر شده را دوست دارند ، اما همچنین می توانند آفتاب کامل را تحمل کنند. در حالت ایده آل، آنها باید از آفتاب شدید بعد از ظهر محافظت کنند، زیرا نور بسیار زیاد می تواند شاخ و برگ گیاه را سوزاند. در داخل خانه، نخل های آرکا با قرار گرفتن در معرض نور شدید از پنجره ای رو به جنوب یا غرب بهترین عملکرد را دارند.

 

خاک

برای گیاهان داخلی گلدان، یک مخلوط گلدان با پایه ذغال سنگ نارس و خوب تخلیه مناسب است. نمونه های بیرونی با خاکی غنی، کمی اسیدی که زهکشی بسیار خوبی دارد، بهترین عملکرد را دارند. اصلاح مواد با ماسه و پیت ماس ​​ممکن است برای بهبود تخلخل و کاهش PH خاک لازم باشد.

 

آبیاری

مانند بسیاری از نخل ها، نخل های آرکا خاک مرطوب را دوست دارند، اما به آبیاری بیش از حد حساس هستند و تحمل غرقاب یا نشستن در مخلوط گلدان های اشباع شده از آب را ندارند. بنابراین بگذارید خاک یا گلدان مخلوط شود و در بین دو آبیاری کمی خشک شود. نخل های آرکا به آب های حاوی فلوراید نیز حساس هستند، بنابراین از آب مقطر یا آب باران جمع شده استفاده کنید.

 

 

دما و رطوبت

این گیاه در داخل یا خارج از خانه در دمای متوسط ​​65 تا 75 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارد. گیاهانی که در باغ در مناطقی که دمای هوا در زیر 50 درجه فارنهایت پایین نمی رود خوب کاشته می شوند. هنگامی که به عنوان یک گیاه داخلی رشد می کنید، برگ ها را از پنجره های سرد ، سیستم های تهویه هوا و منابع گرما دور نگه دارید.

اگر گیاهان گلدانی را در تابستان خارج از خانه قرار می دهید ، حتماً آنها را قبل از اینکه دما به زیر 50 درجه برسد وارد کنید. سرما خوردگی ناگهانی می تواند باعث ایجاد لکه های تیره روی برگ شود. علاوه بر این ، رطوبت بالا برای به نظر رسیدن کف دست نخل آرکا بسیار ضروری است. این گیاه با رطوبت طبیعی محیط داخلی سازگار می شود. اما اگر هوا خیلی خشک باشد، قهوه ای شدن نوک برگ ها معمول است.

 

کوددهی

نخل اریکایک فیدر سنگین است و به دنبال دستورالعمل های برچسب، از کود بهار تا اوایل پاییز کود دهی می شود. در اواخر پاییز و زمستان که گیاه خواب است ، غذا ندهید.

 

گلدان و جای مناسب نخل های اریکا

نخل های آرکا مانند ظرفی تا حدودی تنگ و دارای سوراخ های زهکشی فراوان هستند و ریشه های شلوغ به شما کمک می کند تا اندازه نخل را از نظر رشد به عنوان یک گیاه خانگی کنترل کنید. با این حال ، برای تازه سازی مخلوط گلدان و از بین بردن رسوبات نمک کودی که در ظرف جمع شده اند ، هنوز ایده آل است که هر سال یکبار دوباره تخلیه کنید. اگر گلوله ریشه کف دست هنوز به راحتی متناسب باشد ، می توانید از همان گلدان استفاده کنید. در غیر این صورت ، فقط از یک ظرف بزرگ استفاده کنید. کف دست را در همان عمق قبلی کاشت کنید.

نخل های اریکا از بذر کاشته می شوند، معمولاً بسیاری از بذرها را به یک گلدان یا خوشه می دهند. یافتن بذر خرما آرکا در مراکز باغ غیرمعمول است، اما اگر چنین کاری کردید می توانید با کاشتن آنها در یک مخلوط شروع بذر، آنها را در خانه جوانه بزنید. بذرهای مسن و نارنجی رنگ به طور کلی سرعت جوانه زنی بهتری نسبت به دانه های جدیدتر و سبزتر دارند. جوانه زنی با خاک بیش از 80 درجه فارنهایت و رطوبت نسبتاً زیاد حدود شش هفته طول می کشد. وقتی منتظر جوانه زدن هستید مخلوط شروع بذر را مرطوب نگه دارید اما نمناک نباشد و سپس به حفظ رطوبت نهال ها نیز ادامه دهید.

 

آفات / بیماری های شایع

نخل های اریکابا آفات یا بیماری ها مشکل جدی ندارند. گاهی اوقات یک کف دست با زردی کشنده پایین می آید ، یک بیماری باکتریایی منتقل شده توسط حشرات است که باعث ایجاد برگ و در نهایت کل کف دست می شود. نخل های فضای باز معمولاً کسانی هستند که به این بیماری مبتلا می شوند و از آنجا که درمان معمولاً موثر نیست ، معمولاً بهتر است کف دست را قبل از شیوع بیماری خارج کنید. نخل های آرکای داخلی در معرض آفت های رایج گیاهان خانگی، از جمله کنه ها، شته ها ، حبوبات ، مقیاس و مگس سفید هستند که می توانند باعث آسیب به شاخ و برگ و تغییر رنگ شوند. در صورت ایده آل با استفاده از یک حشره کش طبیعی ، هرگونه آلودگی را در اسرع وقت درمان کنید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *