نحوه گرم کردن شیر مادر از یخچال و فریزر
معرفی خدمات کارخانه قالیشویی ادیب
معرفی خدمات کارخانه قالیشویی ادیب
۱۴۰۰-۰۷-۲۴
راهنمای ذخیره شیر مادر: نحوه پمپاژ، ذخیره و تغذیه
راهنمای ذخیره شیر مادر: نحوه پمپاژ، ذخیره و تغذیه
۱۴۰۰-۰۷-۲۴

نحوه گرم کردن شیر مادر از یخچال و فریزر

گرم کردن شیر مادر ذخیره شده قبل از سرو کردن به نوزاد یک انتخاب شخصی است. بسیاری از نوزادان دوست دارند شیر مادر را از شیشه شیر گرم بگیرند، زیرا شیر مادر هنگام شیر دادن به نوزاد گرم است. برای آشنایی با نحوه گرم کردن شیر مادر و اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید، این مقاله از بخش نوزاد مجله اینترنتی وبگردون را مطالعه کنید.

گرم کردن شیر مادر همچنین به قوام بعد از نگهداری کمک می کند. وقتی شیر مادر یخ زده یا در یخچال قرار می گیرد، چربی تمایل دارد در بطری جدا شود. گرم کردن شیر مادر یا حداقل رساندن آن به دمای اتاق می تواند به شما کمک کند تا شیر مادر را راحت تر به قوام اولیه خود بازگردانید.

نحوه گرم کردن شیر مادر از یخچال

برای گرم کردن شیر مادر از یخچال:

  • شیر مادر را از یخچال خارج کرده و کنار بگذارید.
  • آب را با استفاده از قوری یا مایکروویو گرم کنید. آب بسیار گرم (نه جوش) را در یک لیوان یا کاسه بریزید.
  • کیسه یا بطری شیر مادر را در کاسه آب گرم قرار دهید. برای گرم شدن شیر باید در ظرف در بسته نگهداری شود.
  • شیر را به مدت 1-2 دقیقه در آب گرم بگذارید تا شیر مادر به دمای دلخواه برسد.
  • با دستان تمیز، شیر مادر را داخل بطری بریزید، یا اگر قبلاً در بطری بود، نوک پستان را بچرخانید.
  • در صورت جدا شدن، شیر مادر را بچرخانید (هرگز آن را تکان ندهید).

قبل از اینکه شیشه شیر را به کودک خود بدهید، دمای شیر مادر را آزمایش کنید. می توانید این کار را با ریختن کمی روی مچ دست انجام دهید. باید گرم باشد، اما گرم نیست. برای جلوگیری از ورود میکروب ها به شیر، از فرو بردن انگشت خود در بطری خودداری کنید.

همچنین می توانید با نگه داشتن کیسه یا بطری آب بندی شده در زیر آب بسیار داغ شیر آب شیر را گرم کنید. این کار بیشتر طول می کشد و آب بیشتری مصرف می کند. همچنین می توانید دست خود را بسوزانید یا بسوزانید.

نحوه گرم کردن شیر مادر از فریزر

برای گرم کردن شیر مادر یخ زده، شیر مادر یخ زده را از فریزر خارج کرده و آن را در یخچال قرار دهید تا یک شب ذوب شود. سپس، دستورالعمل های مشابه را برای گرم کردن شیر مادر از یخچال دنبال کنید.

اگر فوراً به شیر احتیاج دارید و تنها چیزی که دارید شیر منجمد است، می توانید شیر مادر را مستقیماً از فریزر با همان روشی که برای گرم کردن از یخچال استفاده می کنید گرم کنید. تنها تفاوت این است که شما باید آن را برای 10-15 دقیقه یا بیشتر در آب گرم نگه دارید.

آیا می توانید شیر مادر را در مایکروویو قرار دهید؟

هرگز شیر مادر را در مایکروویو قرار ندهید. مایکروویو غذا را به طور مساوی گرم نمی کند، بنابراین می تواند نقاط داغ ایجاد کند که می تواند کودک شما را بسوزاند. مایکروویو نیز وجود دارد معتقد به مواد مغذی و آنتی بادی های موجود در شیر مادر آسیب برساند. با این حال، می توانید از مایکروویو برای گرم کردن آب مورد استفاده برای گرم کردن شیر مادر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تورم و حساسیت پستان قبل از قاعدگی

آیا به گرمکن بطری نیاز دارید؟

گرمکن بطری یک داروی ساده است که برای گرم کردن یک بطری استفاده می شود. تولیدکنندگان گرم کننده بطری ادعا می کنند که این دستگاه ها به طور مساوی از مایکروویو گرم می شوند. با این حال، نظرات در صورتی مفید یا آسان تر از شیر دادن شیر مادر در آب داغ هستند.

عیب احتمالی گرم کننده بطری افزایش احتمال گرم شدن بیش از حد شیر مادر و از بین بردن مواد مغذی مفید است.

در سال 2015 مطالعه، محققان آزمایش کردند که چگونه قسمت های مختلف شیر مادر می تواند در یک بطری گرمتر گرم شود. آنها دریافتند که شیر می تواند بیش از 80 درجه فارنهایت (26.7 درجه سانتی گراد) باشد، که می تواند بر ارزش تغذیه ای شیر تأثیر منفی بگذارد.

در این مطالعه مشخص نشده است که آنها از کدام مارک گرم کننده بطری در آزمایش استفاده کرده اند. اگر به راحتی گرمکن بطری علاقه دارید، ممکن است مفید باشد که از دماسنج استفاده کرده و درجه حرارت شیر ​​مادر را هنگام استفاده آزمایش کنید.

 

نحوه گرم کردن شیر مادر در بطری گرم کننده

برای گرم کردن شیر مادر در بطری گرم کننده، کل بطری را در محل گرمایش قرار دهید و دستورالعمل های دفترچه راهنما را دنبال کنید. اکثر گرم کننده های بطری چند دقیقه طول می کشد تا به گرمای دلخواه برسند. بطری را گرم نگه دارید تا بیش از حد گرم نشود و در صورت عدم استفاده آن را از برق بکشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای ویتامین های پس از زایمان

آیا می توانید از شیر مادر که قبلاً گرم شده استفاده کنید؟

شیر مادر را که قبلاً گرم شده بود دوباره گرم یا بازگردانید. گاهی اوقات نوزادان غذای خود را گاز می گیرند و آن را کاملاً به پایان نمی رسانند. اما بعد از دو ساعت نشسته، بهتر است شیر ​​مادر باقی مانده را بیرون بریزید. این به جلوگیری از خراب شدن شیر و یا ورود آن به میکروب های محیط کمک می کند.

چه مدت می توانید اجازه دهید شیر مادر بماند؟

اگر کودک شما غذا بخورد و خاموش باشد یا در مسافرت باشید، ممکن است شیر ​​مادر برای مدتی نشسته باشد. بسته به سطوح کلی باکتری در محیط، ایمنی شیر مادر باقی مانده بسیار متفاوت است.

شیر مادر در دمای اتاق (تا 77 درجه فارنهایت یا 25 درجه سانتی گراد) مناسب است:

  • چهار ساعت برای شیر مادر تازه. بعد از چهار ساعت باید از آن استفاده کنید ، آن را ذخیره یا دور بیندازید.
  • دو ساعت برای شیر مادر که قبلاً ذخیره و ذوب شده است. شیر مادر استفاده نشده و ذوب شده را پس از دو ساعت دور بریزید. شیر مادر را که یخ زده و ذوب شده است ، دوباره فریز نکنید یا گرم نکنید.

همیشه شیر مادر را با درپوش یا کیسه زیپ دار در حالی که نشسته است نگه دارید.

یک مطالعه نشان می دهد که می توانید شیر مادر را در کولر عایق بندی شده با کیسه های یخ تا 24 ساعت ذخیره کنید. همیشه از بطری ها و کیسه هایی که مخصوص انجماد شیر مادر طراحی شده اند استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین تمرینات یوگا برای بعد از زایمان

نحوه استفاده و نگهداری شیر مادر

بسته به میزان مصرف معمولی نوزاد در یک وعده تغذیه، شیر مادر را بین 2 تا 6 اونس در نظر بگیرید. این می تواند مقدار شیر مادر استفاده نشده را کاهش دهد که بعدا باید دور بریزید. همیشه شیر مادر را با تاریخ آن برچسب گذاری کنید و برای تازه نگه داشتن چرخش ابتدا از قدیمی ترین شیر مادر ذخیره شده استفاده کنید.

شیر مادر را می توان در یخچال به مدت چهار روز و در فریزر تا 12 ماه نگهداری کرد. با این حال، پس از 90 روز، اسیدیته در شیر مادر افزایش می یابد و مواد مغذی کاهش می یابد. بنابراین، برای بهترین کیفیت ، برنامه ریزی کنید تا از شیر مادر یخ زده ظرف شش ماه پس از شیر دادن استفاده کنید.

می توانید شیر مادر را که در روزهای مختلف پمپاژ شده مخلوط کرده و ذخیره کنید اما همیشه بر اساس اولین و قدیمی ترین تاریخ مصرف کنید. و هرگز شیر مادر تازه را به شیر مادر یخ زده اضافه نکنید.

اگر کودک شما شیر مادر را که قبلاً منجمد شده بود دوست ندارد، می توانید شیر مادر را در یخچال نگه دارید و سریعتر از طریق تغذیه خود کار کنید. به طور کلی، شیر مادر در یخچال بهتر از یخ زده است زیرا تازه تر است و مواد مغذی و آنتی بادی ها برای نیازهای نوزاد بیشترین استفاده را دارند.

با این حال، اگر نیاز دارید مقدار زیادی در دست داشته باشید، به عنوان مثال، در صورت بازگشت به سر کار، انجماد شیر مادر یک روش خوب است. شیر مادر یخ زده هنوز دارای مواد مغذی بیشتری نسبت به شیر خشک است.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره اضطراب پس از زایمان بدانید!

جمع بندی

گرم کردن شیر مادر یک عمل بسیار رایج است، اما استانداردهای ایمنی و کیفیت را نمی توان به دلیل همه متغیرهایی که با ذخیره سازی و گرمایش همراه است، تضمین کرد. تحقیقات بیشتری در مورد استفاده بهینه از شیر مادر منجمد مورد نیاز است زیرا بسیاری از نوزادان برای تغذیه خود کاملاً به آن اعتماد دارند.

اما به طور کلی، شیر مادر در یخچال و فریزر به خوبی ذخیره می شود و می توان آن را گرم کرد تا به کودک کمک کند تا راحت تر از آن استفاده کند. همیشه استفاده کنیدکیسه های ذخیره سازی یابطری هایی که مخصوص شیر مادر طراحی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *