چطور نعناع گربه ای بزرگ پرورش دهیم؟
,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
چگونه کالیبراچوآ را رشد دهیم؟
۱۴۰۰-۰۴-۱۷
بهبود روابط خانوادگی با هوش هیجانی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
بهبود روابط خانوادگی با هوش هیجانی
۱۴۰۰-۰۴-۱۸

چطور نعناع گربه ای بزرگ پرورش دهیم؟ Giant Catmint

طبقه بندی گیاهی نعناع گربه ای غول پیکر را به عنوان Nepeta x faassenii “Six Hills Giant” طبقه بندی می کند. نعناع گربه ای خود را در بهار تا اوایل پاییز بکارید. پس از استقرار، در اواخر بهار یا اوایل تابستان شروع به گلدهی می کند (بستگی به محل زندگی شما دارد) و در صورت قیچی شکوفا شدن در پاییز ادامه خواهد یافت.

غول پیکر نعناع گربه ای یک گیاه چند ساله مقاوم در برابر خشکسالی است، و آن را با نگهداری کم و کاندیدای اصلی استفاده از داروهای بی ارزش می کند. این گیاه را می توان یک گیاه نمایشی در نظر گرفت، به دلیل اندازه آن – تقریباً 3 فوت قد، با یک گسترش مشابه – و تعداد شکوفه های آن. این یک گیاه چند ساله با شکوفائی طولانی است، اگر در تلاش برای دنباله ای از شکوفا شدن مداوم هستید، آن را به یک گیاه پر کننده عالی تبدیل می کند.

 

نام گیاه شناسی
Nepeta x faassenii
نام رایج
Six hills giant catmint, catmint, nepeta
گونه گیاه
Herbaceous perennial
میزان رطوبت
25-35 in. tall, 12-36 in. wide
نیاز به نور خورشید
Full sun, part shade
نوع خاک
All, but prefers well-draining
 خاک pH Alkaline
زمان گلدهی
Early summer to early autumn, depending where you live
رنگ گل
Purple
ناحیه سختی
3-8 (USDA)
ناحیه بومی
Africa, Europe, and Asia
سمی بودن
Non-toxic to humans and animals

چطور نعناع گربه ای بزرگ پرورش دهیم؟

مراقبت از نعناع گربه ای

Nepeta x faassenii یک گیاه چند ساله علفی است. این گیاه همچنین یک گیاه با خواص دارویی در نظر گرفته می شود: این تیره قرن ها در طب عامیانه به عنوان آرامبخش یا برای مسائل گوارشی استفاده می شده است.

یک گیاه معطر ، برگهای خاکستری سبز Nepeta x faassenii ممکن است برداشت و خشک شود تا در گلدان استفاده شود. گلهای بنفشه بنفش کوچک اما زیاد است و شکل آنها مانند شیپورهای کوچک است. عادت رشد جمع شدن است.

به عنوان گیاهی که هوس یک خاک زهکشی خوب می کند، برای باغ های صخره ای طبیعی است. اگر بخواهید چندین گیاه را در یک منطقه کوچک با هم انبوه کنید، Nepeta x faassenii می تواند به عنوان یک پوشش زمین گلدار باشد که علف های هرز را سرکوب می کند، زیرا آنها رشد متراکمی دارند. همچنین می توانید از آن به عنوان گیاه لبه دار برای خط کشی مسیر یا حاشیه استفاده کنید.

سبک

نعناع گربه ای غول پیکر آفتاب کامل یا سایه بخشی را ترجیح می دهد.

خاک

نعناع گربه ای غول پیکر در اکثر خاک ها عملکرد خوبی دارد اما وقتی تخلیه شود ، رشد می کند.

آبیاری

این گیاه به طور متوسط ​​نیاز آبیاری دارد. هفته ای حدود 1 اینچ آب دهید.

دما و رطوبت

نعناع گربه ای بزرگ را در مناطق کاشت 3-8 رشد دهید. Catmint در آب و هوای خیلی گرم مانند جنوب آمریکا عمیق رشد نمی کند. مناطق معتدل بیشتر گیاهان بهتری تولید می کنند.

کود مناسب

نعناع گربه ایغول پیکر نیاز خاصی به کوددهی ندارد.

چطور نعناع گربه ای بزرگ پرورش دهیم؟

نعناع گربه ای در مقابل Catnip

Catmint اغلب با Catnip اشتباه گرفته می شود. گربه ها هر دو را دوست دارند (گرچه آنها گربه گربه ای را ترجیح می دهند) و هر دو گیاه از یک تیره، Nepeta هستند. تفاوت؟ نپتا کاتاریا گربه گربه است، در حالی که نپتا موسیینی گربه گربه است. گربه گربه ظاهر بوته ای تر، علف هرز و گل های سفید دارد. گربه سان دارای گل های اسطوخودوس و شاخ و برگ زیباتر است، و این گزینه ای مناسب برای تختخواب چند ساله شما است.

انواع نعناع گربه ای

نعناع گربه ای سکنجبین غول پیکر انواع مختلفی از نپتا است ، اما بسیاری از انواع دیگر نپتا وجود دارد که در باغ شما رشد می کنند:

‘Catmint Siberian’: شاخ و برگهای سبز بزرگ و گل های آبی به خود می بالد
“زردآلو”: دارای شکوفه های زرد است
‘Catmint Faassen’: دارای شاخ و برگ های نقره ای و گل های آبی است
‘Walker Low’: گلهای اسطوخودوس تیره و برگهای سبز خاکستری را نشان می دهد
‘Catmint ژاپنی’: دسته های گل صورتی-اسطوخودوس را ارائه می دهد و به 2 فوت قد می رسد

چطور نعناع گربه ای بزرگ پرورش دهیم؟

هرس نعناع گربه ای

نعناع گربه ای بزرگ فقط یک بار در سال، پس از شکوفایی، در اواخر پاییز یا اوایل زمستان به هرس احتیاج دارد. صبر کنید تا گیاه خاموش شود ، بعد از چند بار یخ زدگی، و کل گیاه را با قیچی باغبانی تمیز برش دهید، بنابراین 2 تا 4 اینچ ارتفاع دارد.

تکثیر نعناع گربه ای

این چند ساله را در بهار هر چند سال یکبار تقسیم کنید تا آن را تکثیر و یا دوباره احیا کنید. از آنجا که ساقه های گیاه پس از رسیدن به ارتفاع مشخص می توانند به وسط متمایل شوند (ایجاد سوراخ در مرکز توده)، ممکن است بخواهید با یک حلقه فلزی (مانند گل صد تومانی) یا با چوب و ریسمان حمایت کنید.

 

نحوه پرورش نعنا گربه ای بزرگ از بذر

بذرهای نعناع گربه ای اگر مستقیماً در خاک بیرون از زمین کاشته شوند، درست قبل از آخرین تاریخ انتظار یخبندان در منطقه شما، با فاصله تقریباً 1 فوت از یکدیگر در یک منطقه آفتابی، رشد خوبی می کنند. برای اطمینان از جوانه زدن مرتب آبیاری کنید و به یاد داشته باشید که این گیاه همیشه در سال اول شکوفا نمی شود.

 منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *