بهترین مناطق پیاده روی اروپا
جاذبه های توریستی مشهور سنت موریتز
جاذبه های توریستی مشهور سنت موریتز
۱۴۰۰-۰۶-۲۹
آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس
آشنایی با بهترین شهرهای سوئیس
۱۴۰۰-۰۶-۳۰

بهترین مناطق پیاده روی اروپا

با وجود همه چیز از خطوط ساحلی ناهموار تا توپوگرافی بیگانه تا مناظر خیره کننده، انتخاب بهترین مکان ها برای پیاده روی در اروپا می تواند یک چالش باشد. برای دوستداران طبیعت، اروپا مکان مناسبی برای پیاده روی است. علاوه بر مناظر خیره کننده، بسیاری از مقاصد را می توان در فصول مختلف برای تجربه ای کاملاً متفاوت پیاده روی کرد.

در اواخر پاییز برای کوههای پوشیده از برف به ماترهورن بروید ، یا در اوایل تابستان به کوه قدرتمند بروید تا علفزارهای گلدار و انبوهی از پروانه ها را بیابید. یا پیاده روی کلبه به کلبه را برای تجربه یک شبه در بیابان کشف کنید.

این که آیا شما به دنبال الهام، برنامه ریزی کمک یا فرصتی برای خیال پردازی هستید، در اینجا لیستی از بهترین پیاده روی های ما در اروپا آورده شده است.

 

 

1. تور دو مون بلان، اروپا

 

کوهنورد در حال تماشای Lac de Cheserys در مشهور Tour du Mont Blanc

وقتی صحبت از پیاده روی های اروپایی به میان می آید ، غلبه بر تور دو مون بلان، سیستم 170 کیلومتری مسیرهای پیاده روی که در بلندترین قله اروپا و اطراف آن قرار دارد، سخت است. بسیاری آن را یکی از بهترین مناطق پیاده روی در جهان می دانند. در حالی که اکثر معروفترین مسیرها از طرف فرانسه شروع می شود، مسیرهای تور دو مون بلان از سوییس یا ایتالیا نیز قابل دسترسی است.

کوهنوردان مشتاق می توانند یک شب در پناهگاه های کوهستانی بمانند و کل سیستم مسیر را در حدود 12 روز تکمیل کنند.

مسیرهای تور دو مون بلان از روستاهای زیبا آلپ، مراتع گلدار و دره های عمیق عبور می کند. برای کسانی که به استراحت نیاز دارند، فرصت های زیادی برای سوخت گیری در پناهگاه های کوهستانی در طول مسیر وجود دارد.

اگر امکان پیاده روی در کل مسیر وجود ندارد، به دنبال تجربه از طرف فرانسوی باشید. در اینجا، پیاده روی Chemin des Rognes یکی از محبوب ترین است. ماجراجویی را با کابل سواری تا بلوو آغاز کنید. از اینجا، سه تا چهار ساعت پیاده روی شیب دار تا قله، با چشم اندازهای خیره کننده بر روی دره شامونیکس در طول مسیر.

یکی دیگر از پیاده روی های محبوب در منطقه Chamonix Valley، مسیر Glacier d’Argentiere است. این مسیر پیاده روی 10 کیلومتری در ایستگاه Lognan در تله کابین Lognan/Grands Montets شروع می شود. از اینجا، تا زمانی که به یک پل فلزی فلزی برسید، تند تند صعود می کنید. پس از آن، بیشتر مناظر زیبایی بر روی رودخانه های یخ زده ، مسیرهایی که جنگل ها را قطع می کنند، و فرود دلپذیری که با چشم اندازی دیدنی بر فراز کوههای اطراف احاطه شده است.

 

 

2. مسیر GR20 Corsica ، فرانسه

 

بهترین مناطق پیاده روی اروپا

مسیر پیاده روی GR20 کورسیکا

جزیره فرانسوی کورسیکا به خاطر چیزهای زیادی معروف است – بناهای قرون وسطایی ، بنادر قدیمی و یکی از زیباترین سواحل دریای مدیترانه. این مکان همچنین یکی از سخت ترین پیاده روی های طولانی مدت اروپا است. مسیر GR20 به طول 180 کیلومتر – تقریباً در تمام طول جزیره – و ارتفاع کل عظیم آن 12000 متر است. مسیرها ناهموار و صخره ای هستند و فرودهای تند فقط مناسب کوهنوردان بسیار مناسب است.

معمولاً فقط کوهنوردان متخصص کل مسیر را امتحان می کنند، که 15 روز طول می کشد تا طی شود. برای کسانی که حداقل بخشی از تجربه را می خواهند ، مسیر به یک قسمت شمالی (سخت ترین) و یک قسمت جنوبی (کمی مسطح تر) تقسیم می شود.

مسیر GR20 یکی از معروف ترین مسیرهای کلبه به کلبه در اروپا است. کوهنوردان می توانند یک شبه در هر یک از کلبه های امتداد مسیر حرکت کنند یا در کنار آن چادر بزنند.

نقطه مرکزی مسیر ، روستای ویزاوونا است که با قطار می توان به آن رسید. از اینجا، کوهنوردان همچنین می توانند به روستاهای کوچکتر برسند تا مسیرهای پیاده روی آسانتر و کوتاه تری را کاوش کنند، مانند مسیر مادیان مادیان (از دریا به دریا)، که از شرق به غرب از جزیره عبور می کند.

 

 

3. Cinque Terre ، ایتالیا

 

بهترین مناطق پیاده روی اروپا

مسیر در مسیر Cinque Terre

هیچ پیاده روی دیگری در ایتالیا به مسیر Cinque Terre نزدیک نمی شود. مسیرهای موجود در این مسیر پنج روستای ماهیگیری را تشکیل می دهد که Cinque Terre را تشکیل می دهند.

کل پیاده روی در مقابل مناظر چشمگیر ساحلی و صخره های دارای سطح وسیع، پنج تا شش ساعت طول می کشد. همچنین ممکن است در هر یک از روستاها در طول مسیر توقف کرده و سپس روز بعد پیاده روی را از سر بگیرید اگر ترجیح می دهید پیاده روی خود را کند کنید و در دیدنی ترین توقف ها بمانید.

شما می توانید این مسیر را در دو جهت پیاده روی کنید: از Monterosso یا از Riomaggiore. اگر از Riomaggiore شروع کنید، قبل از اینکه ناهموارتر و چالش برانگیزتر شود، ابتدا به تمام مسیرهای آسان و آسفالت شده دسترسی خواهید داشت.

آخرین قسمت از مسیر، بین روستاهای ورناززا و مونتروسو ، سخت ترین مسیر است که شما را از گذرگاه های باریک و پله های سنگی ناهموار می برد تا به بهترین منظره پیاده روی برسید. چشم انداز آبهای آبی دریای مدیترانه در طول مسیر شما را با هر راهی که شروع کنید همراهی می کند.

 

 

4. پیاده روی زالباخ ​​به اشمیتنه ، اتریش

 

بهترین مناطق پیاده روی اروپا

 

کل مسیر از شهر تفریحی آلپ Saalbach تا کوه Schmittenhöhe به طول 17 کیلومتر است و حداقل شش ساعت طول می کشد تا تکمیل شود. این کوه یکی از شگفت انگیزترین پیاده روی های بلند در کوه های آلپ شرقی محسوب می شود، به پیاده روی تند و استقامت در مسافت های طولانی نیاز دارد-اما پاداش ها بیشتر از ارزش آن است.

بهترین راه برای مقابله با این پیاده روی این است که با تله کابین Schattberg X-Press به ایستگاه بالایی برسید. از اینجا، این یک مسیر مشخص است که از علفزارهای آلپ پر از گل، دامنه کوه های سرسبز و قله های قدرتمند در اطراف عبور می کند. در طول راه هیچ کلبه ای وجود ندارد، بنابراین برای روز غذا و آب کافی بسته بندی کنید.

هنگامی که به Schmittenhöhe رسیدید، استراحت شایسته ای را در شهر زیبا Zell am See انجام دهید، که به خاطر سکوی پانورامایی Gipfelwelt 3000 روی دریاچه زیر مشهور است. هنگامی که آماده پایان روز خود هستید ، می توانید به دنبال آسانسور در پایین کوه باشید.

 

 

 

5. دره انگلبرگ سوئیس

 

نمایی از روستای انگلبرگ

دره انگلبرگ با صدها کیلومتر در دسترس برای کاوش، فرصتهای بی پایان پیاده روی را ارائه می دهد-از پیاده روی چند روزه از کلبه تا کلبه تا مسیرهای پیاده روی آرام با چشم اندازی به همان اندازه خیره کننده.

پیاده روی محبوب در اینجا مسیر هفت کیلومتری برونی است که با سوار شدن روی تله کابین برونی تا ایستگاه ریستیس شروع می شود. مناظر در حال حاضر از اینجا خیره کننده است، بر فراز مراتع شکوفه آلپ زیر و قله های سر به فلک کشیده اطراف آن باز می شود.

مسیر به خوبی مشخص شده است و می توانید به راحتی آن را دنبال کنید تا به پناهگاه Brunnihütte برسید که درست در کنار دریاچه Härzli قرار دارد. این مکان عالی برای یک لقمه سریع در رستوران کوچک و فرو بردن انگشتان پا در آب خنک است.

همچنین می توانید مسیر Brunni Tickle را امتحان کنید، مسیری بافت دار که با پای برهنه راه می روید. سپس می توانید به سایر مسیرهای مشخص شده که از اینجا شروع می شوند، ادامه دهید یا به سمت تله کابین برگردید.

 

 

6. تنگه ساماریا ، یونان

 

 

مسیر چوبی از طریق تنگه ساماریا

مسیر چوبی از طریق تنگه ساماریا

این مسیر 16 کیلومتری که یکی از جاذبه های برتر کرت است، شما را از ارتفاع 1230 متری به سواحل دریای لیبی می رساند. این مسیر در کنار چشم اندازهای صخره ای و ویرانه های بیزانس به صورت زیگ زاگ می شود و از زمین های لغزنده پایین می آیید.

پس از سه کیلومتر اول شیب دار و دشوار، با رسیدن به انتهای دره، مسیر صاف می شود. هنگامی که از بستر خشک رودخانه عبور می کنید، مسیر تقریباً هموار می شود. پیاده روی را ادامه دهید تا نهری پیدا کنید – مکانی عالی برای استراحت و نوشیدن مقداری آب خنک. بقیه مسیر از روستاهای ویران شده و پل های چوبی موقتی عبور می کند تا به مشهورترین نقطه مسیر، معروف به “دروازه” برسید.

در اینجا، یک گذرگاه بسیار باریک بین صخره های بلند، پایان غیر رسمی مسیر را مشخص می کند. پس از ظهور در طرف دیگر، دو کیلومتر قبل از رسیدن به حاشیه پارک ملی باقی مانده است. هنگامی که خارج از پارک هستید، می توانید مسیر را از میان خرابه های آگیا روملی و در نهایت به خط ساحلی و دریای خنک ادامه دهید.

 

 

7. پیاده روی دریاچه سبز، اسلواکی

 

کوهنوردان در کوههای تاتراس بالا

کوههای High Tatras که در قلب کشور قرار گرفته اند ، بخشی از قدیمی ترین پارک ملی اسلواکی هستند. این منطقه کوهنوردانی از سراسر اروپا را به خود جذب می کند که به دلیل ترکیبی از دریاچه های آلپ و قله های ناهموار به اینجا می آیند.

می توانید هفته ها را در تاترا های عالی سپری کنید بدون اینکه مسیرهای پیاده روی برای کشف پیدا کنید. اما اگر به دنبال یک ماجراجویی معتدل هستید، پیاده روی دریاچه سبز یک پیاده روی طولانی مدت اما شدنی با مناظر خیره کننده است.

صبح زود از شهر تاترانسکا لومنیکا عازم ماجراجویی شوید. شما باید در اینجا انتخاب کنید: یا با تله کابین از کوه بالا بروید یا حدود سه ساعت تا Skalnate pleso پیاده روی کنید تا به ابتدای مسیر برسید. در حالی که پیاده روی بالا شیب دار و خسته کننده است، می توانید از میان چمنزارهای پر از گل وحشی قدم بزنید، بنابراین اگر وقت داشته باشید ارزش کار اضافی را دارد.

هنگامی که در بالای آن قرار دارید، پیاده روی 16 کیلومتری و پنج ساعته در زمین های سنگی اما عمدتا آسان است. برخی از بخشهای شیب دار و لغزنده چالش برانگیزتر هستند، اما این یک پیاده روی غیر معمول در حومه اسلواکی، در میان دره های سرسبز و چشم اندازهای خیره کننده است.

هنگامی که به دریاچه سبز (Zelene Pleso) رسیدید، برای دیدن برخی از عکس های غافل نشسته و ناهار در کلبه کنار آب توقف کنید.

 

 

8. کمپ پایگاه ماترهورن، سوئیس

 

کوهنوردان در مقابل ماترهورن

ممکن است اورست نباشد، اما پیاده روی در پایگاه ماترهورن هنوز هم مناظر زیادی را در طول مسیر ارائه می دهد. یکی از بلندترین کوه های آلپ، ماترهورن چالش نهایی را برای کوهنوردان چند روزه با تجربه ارائه می دهد.

رسیدن به قله مستلزم حداقل یک شب اقامت در Hutrnli Hut در Base Camp است، اما همچنین می توانید در پیاده روی روزانه بخشهای کم چالش تری از کوه قدرتمند را کاوش کنید.

پیاده روی محبوب در اینجا مسیر Hornlihutte است که با کابل سواری از Zermatt Bergbahn شروع می شود. اگر خیلی زود شروع می کنید و برای آن آماده هستید، می توانید به جای سوار شدن به تله کابین، مسیر را بالا بروید – اما برای حدود سه ساعت پیاده روی بسیار تند و صخره ای در سربالایی آماده باشید.

پس از رسیدن به دریاچه، شوارتزی، پیاده یا با تله کابین، نشانگرهای مسیری را پیدا می کند که در امتداد ماترهورن می پیچد.

مناظر کوههای آبی از اینجا خیره کننده است و 60 دقیقه اول در مسیر عمدتا پیاده روی آسان در زمین مسطح است. پس از مدتی، زمین تندتر می شود و شما باید حدود یک ساعت و نیم روی سنگهای لغزنده و خطوط باریک مانور دهید تا به کمپ بیس برسید. این نزدیکترین جایی است که می توانید بدون قله کوهنوردی به قله ماترهورن برسید.

سپس می توانید از کوه پایین بروید تا به مسیر یخچال و در نهایت به ایستگاه تله کابین برسید تا به زرمات برگردید.

 

 

9. پارک ملی دریاچه های پلیتویچ ، کرواسی

 

پارک ملی دریاچه های پلیتویچ

پارک ملی دریاچه های Plitvice یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کرواسی است. خانه حیات وحش خیره کننده؛ دریاچه های آبی کبالت؛ و جنگل های سرسبز و پر جنب و جوش، پارک می تواند در تابستان شلوغ شود. برای بهترین پیاده روی، در پاییز یا زمستان وارد شوید، که قرمزها و زردهای زیبای فصل یا زیبایی اثیری دریاچه های یخ زده را اضافه می کند.

این پارک دارای مسیرهای مشخص و مشخصی است که از یک پیاده روی آسان 3.5 کیلومتری تا پیاده روی دشوار 18.3 کیلومتری و هشت ساعت طولانی به صورت زیگزاگ در اطراف آبشارها و روی پل ها متغیر است.

مسیر کوتاه A در واقع یکی از بهترین مسیرهای پارک است، زیرا تکمیل آن حدود دو ساعت طول می کشد و شما را از چهار دریاچه پایین تر، از کنار تعدادی آبشار، و به پل معروف کوزجاکا می برد. این مسیر را می توان با یک قایق سواری کوتاه در سراسر دریاچه کوزجک گسترش داد تا به مسیرهای بیشتری در طرف دیگر متصل شوید.

 

 

10. پیاده روی دروازه Pravčice ، جمهوری چک

 

بهترین مناطق پیاده روی اروپا

دروازه Pravčice

غیرمتعارف پارک ملی سوئیس در شمال جمهوری چک معروف برای تشکل های کارست آن که میلیون ها سال می باشد.

این پارک با پارک ملی ساکسون سوئیس آلمان هم مرز است. کوهنوردان می توانند ماجراجویی خود را در طرف چک آغاز کنند، سپس از آلمان عبور کرده و مسیرهای آنجا را ادامه دهند.

از بین بسیاری از مسیرهای پیاده روی و پیاده روی های موجود، هیچ کدام معروف تر از پیاده روی دروازه Pravčice نیستند، یک پیاده روی آسان و متوسط ​​10 کیلومتری که در شهر هونسکو شروع می شود. این پیاده روی حدود چهار ساعت به طول می انجامد و شما را در یک مسیر سربالایی ملایم از کنار سازه های ماسه سنگی، نهرها و تنگه های عجله، جنگل های عمیق و خرابه های قلعه ای سنگی می برد.

در بالا و انتهای مسیر، چشم اندازهایی با چشم اندازهای پانوراما بر روی پارک و دروازه Pravčice، بزرگترین طاق سنگ طبیعی در اروپا و دومین بزرگترین در جهان، خواهید یافت. این منطقه مورد علاقه نویسنده افسانه ها هانس کریستین اندرسن بود و در فیلم هایی مانند تواریخ نارنیا به نمایش درآمده است.

 

 

11. پیاده روی طبیعت رزرو Hornstrandir ، ایسلند

 

پیاده روی در منطقه حفاظت شده Hornstrandir

ایسلند که مناظر طبیعی شبیه به ماه است که در هیچ جای دیگر روی زمین یافت نمی شود ، تجربه ای منحصر به فرد را ارائه می دهد که کوهنوردان مشتاق نمی توانند آن را از دست بدهند. این چشم انداز در هر نقطه ای از کشور که می روید خیره کننده است، اما منطقه حفاظت شده Hornstrandir در غرب فیوردز برخی از معروف ترین پیاده روی ها را ارائه می دهد.

این منطقه ای بادگیر و دور افتاده است که پرندگان دریایی، روباهان قطبی و پفک ها در آن فرمانروایی می کنند. مسیرها در اینجا نامی ندارند، بنابراین انتخاب یکی بیشتر با انتخاب منطقه ای برای پیاده روی انجام می شود.

یک راه حل خوب برای پیاده روی دو روزه و 23 کیلومتری است که خلیج هورنوک و صخره های دیدنی هورنبارگ را در بر می گیرد. 500 متر تا لبه صخره ها قدم بزنید تا چشم اندازهای سبز و آبی خیره کننده ای را در زیر اقیانوس مشاهده کنید، سپس در امتداد تپه های بازالت و دره های خلوت به سمت فوردهای یخی قدم بزنید.

هیچ کلبه ای در طول راه وجود ندارد ، بنابراین کوهنوردان باید آماده اردو زدن در زیر ستارگان باشند. اگر کمی ترسناک باشد، تعداد زیادی از برگزارکنندگان تور و راهنمایان گروه های کوچکی را در مسیر دنبال می کنند.

 

 

12. ال کامینو دل ری، اسپانیا

 

دنباله ای خطرناک در ال کامینو دل ری

ال کامینو دل ری مالاگا که زمانی “یکی از خطرناک ترین پیاده روی های جهان” توصیف می شد، مطمئناً برای افراد ضعیف نیست.

اکثر مردم این پیاده روی را به دلیل سه کیلومتر مسیر پیاده روی آن می دانند، که کوهنوردان را در امتداد دیوارهای شیب دار یک تنگه باریک ، 100 متر در هوا می برد. این بخش از مسیر در سال 2015 پس از بازسازی های گسترده بازگشایی شد تا ایمن تر شود و برخی ویژگی های منحصر به فرد مانند کف شیشه ای در بخشهای خاصی را اضافه کند.

کل مسیر 7.7 کیلومتر طول دارد و شما را از مسیرهای جنگلی و مسیرهای سربالایی تند عبور می دهد که با رسیدن به پیاده رو به پایان می رسند.

بهترین پیاده روی اسپانیا یک مسیر دیدنی است مهم نیست که برای آدرنالین یا مناظر آنجا هستید. در پایین، آبهای سبز رودخانه از کنار صخره ها و اطراف صخره عبور می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *