جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا
راهنمای سفر به ناپل
راهنمای سفر به ناپل
۱۴۰۲-۱۲-۲۳
راهنمای گردش در ساردینیا
راهنمای گردش در ساردینیا
۱۴۰۲-۱۲-۲۳

جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا

دریاچه گاردا بزرگترین دریاچه ایتالیا است (52 کیلومتر طول و 17 کیلومتر عرض): آنقدر بزرگ است که آب و هوای محلی را تغییر می‌دهد. به لطف الگوی پیچیده نسیم دریاچه – آفتابی تر از حد انتظار است. این دریاچه همچنین محبوب ترین دریاچه است که حدود هفت درصد از گردشگران را به ایتالیا جذب می‌کند و به عنوان پلی بین آلپ و بقیه کشور عمل می‌کند. در این مقاله به معرفی جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا می‌پردازیم.

بهترین نکات سفر برای بازدید از دریاچه گاردا

دریاچه گاردا، جایی که شکوه طبیعت با شهرهای جذاب و امکانات بی پایان برای ماجراجویی ترکیب می‌شود. دریاچه گاردا که بین کوه های آلپ باشکوه و دره حاصلخیز پو قرار گرفته است، بزرگترین دریاچه ایتالیا و مقصدی است که جذابیت های متنوع این کشور را در خود جای داده است. شمال باریک دریاچه توسط کوه هایی محصور شده است که در آب می ریزند و روستاهایی که در شکاف های صخره ها فرو رفته اند.

دریاچه گاردا با آب‌های کریستالی که مناظر اطراف را منعکس می‌کند، روستاهای باستانی در امتداد سواحل آن و فعالیت‌های بی‌شماری برای هر مسافری، بهشتی است که منتظر کاوش است. چه به دنبال گشت و گذار در فضای باز مانند موج سواری، پیاده روی و قایقرانی باشید، یا رویای لذت بردن از شراب های محلی و غذاهای لذیذ در میدان های زیبا، این مقصد دلربا بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهد.

آماده شوید تا اسیر ترکیبی از زیبایی های طبیعی، غنای فرهنگی، و ظرافت آرام شوید که دریاچه گاردا را به یک فرار مقاومت ناپذیر و فراموش نشدنی تبدیل می کند.

جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا

مناظر اطراف دریاچه شگفت انگیز است!

در دریاچه گاردا چه باید کرد؟

از کاوش در دهکده های تاریخی کنار دریاچه گرفته تا شرکت در ورزش های آبی و چشیدن غذاهای محلی، در اینجا بهترین چیزهایی است که می توانید در دریاچه گاردا انجام دهید.

1 به دنبال Sirmione باشکوه باشید!

در پایین دریاچه، دماغه باریک و طولانی سیرمیونه با هتل هایی که به دهکده بسیار زیبا که از طریق دیوارهای قلعه باستانی قابل دسترسی است منتهی می‌شود. این یکی از برترین مقاصد اسپا در شمال ایتالیا است و بسیاری برای رفتن به آب یا لذت بردن از یک روز در مرکز سلامت و زیبایی به این شهر می‌آیند.

این در مکانی چشمگیر قرار دارد، اگرچه مسیرهای باریک سنگفرش شده زیر بار بستنی فروشی ها و فشار یک میلیون بازدیدکننده یک شبه در سال می‌شکند. بهترین شرط شما این است که از مسیرهای شلوغ دهکده عبور کنید، از اسکله کشتی در Piazza Carducci بگذرید و به پارک چمن‌پوش و تپه‌های پوشیده از سرو در سر شبه جزیره بروید.

 

 

جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا

Sirmione، مقصد محبوب سفر در دریاچه گاردا در ایتالیا

 

 

2 در برج های جعبه ای روکا اسکالیگرا پرسه بزنید!

به نظر می رسد کارت پستال تصویری سیرمیون مدیون قلعه افسانه ای در ورودی آن است. Rocca Scaligera با برج‌های جعبه‌ای شکل که در قرن سیزدهم زمانی که خانواده دلا اسکالا/اسکالیگری در ورونا گسترش یافتند و قلمرو خود را مستحکم کردند، ساخته شد و تقریبا به طور کامل توسط آب احاطه شده است.

می‌توانید در اطراف دیوارها پرسه بزنید – بندر محصور به ویژه نورپردازی است – و از برج‌ها بالا بروید: 77 پله به نگهبان منتهی می‌شود و پس از آن 92 پله دیگر به بالای بلندترین برج می‌رسند، از جایی که مناظری از پشت بام‌های Sirmione وجود دارد. زرق و برق دار هستند.

3 بقایای گروت دی کاتولو، یک ویلای رومی قرن اول قبل از میلاد/پس از میلاد را ببینید.

در انتهای دماغه، یک قدم زدن دلپذیر پانزده دقیقه ای از قلعه، بقایای یک ویلای رومی قرن اول قبل از میلاد/پس از میلاد، Grotte di Catullo، که ظاهرا متعلق به شاعر رومی کاتولوس است، وجود دارد، اگرچه شواهد کمی وجود دارد.

خرابه‌هایی که در میان درختان زیتون باستانی پراکنده شده‌اند، دوست‌داشتنی هستند و مناظر فوق‌العاده‌ای را در سراسر دریاچه ارائه می‌دهند. در این سایت، یک موزه باستان شناسی قطعاتی از نقاشی های دیواری و آثار باستانی که در این منطقه کشف شده اند را در خود جای داده است.

4 از بهترین روستاها دیدن کنید!

با کشف روستاهای فریبنده ای که سواحل دریاچه گاردا را زینت داده اند، سفری اکتشافی را آغاز کنید. هر روستا جذابیت منحصر به فرد خود را ارائه می دهد و نگاهی اجمالی به تاریخ و فرهنگ غنی منطقه دارد. برخی از بهترین روستاها برای بازدید عبارتند از:

  • Sirmione : قلعه قرون وسطایی را کاوش کنید، در حمام‌های حرارتی استراحت کنید و در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده با بازارهای پرجنب‌وجوش پرسه بزنید.
  • Malcesine : با تله‌کابین به سمت Monte Baldo بروید تا مناظر پانوراما را ببینید و در خیابان‌های عجیب و غریب آن که با ساختمان‌های رنگارنگ مزین شده‌اند، پر پیچ و خم شوید.
  • ریوا دل گاردا : قلعه قرون وسطایی، گردشگاه ساحلی، و آبشار خیره کننده وارونه را در نزدیکی آن کشف کنید.
  • باردولینو: شراب باردولینو معروف را در تاکستان های محلی بچشید، در امتداد تفرجگاه کنار دریاچه قدم بزنید و مرکز شهر جذاب را کاوش کنید.
  • تنبلی : دیوارهای قرون وسطایی را تحسین کنید، از کلیسای قرن چهاردهمی دیدن کنید و در کافه های کنار دریاچه استراحت کنید.
  • Limone sul Garda : زیبایی خیابان‌های باریک، باغ‌های لیمو و رنگ‌های پر جنب و جوش خانه‌های آبشاری دامنه کوه را تجربه کنید.

هر روستا جذابیت خاص خود را دارد و به شما امکان می دهد در مناظر زیبا غوطه ور شوید، غذاهای لذیذ محلی را امتحان کنید و گرمای مهمان نوازی دریاچه گاردا را در جذاب ترین محیط آن تجربه کنید.

 

 

جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا

نمایی از دهکده معروف لیمون سول گاردا، ایتالیا

 

 

5 شنا در Lido delle Bionde

بخشی از مسیر در امتداد مسیر به سمت خرابه‌های رومی، مسیری به سمت سطح آب به سمت یک ساحل شینگل، Lido delle Bionde می‌رود، جایی که می‌توانید غذا بخورید، بنوشید، در دریاچه شنا کنید یا روی پانتون یا صخره‌های مجاور آفتاب بگیرید.

از طرف دیگر، هنگامی که به آب رسیدید، به راست بپیچید و مسیر پیاده روی را در امتداد ساحل عمومی در کنار روستا دنبال کنید، جایی که فضایی برای پارو زدن نیز وجود دارد.

6 سفر جاده ای در اطراف دریاچه انجام دهید!

سفر جاده ای در اطراف دریاچه نوید ترکیبی فریبنده از زیبایی های طبیعی، شهرهای جذاب و مناظر خیره کننده را می دهد. همانطور که مسیر خود را در امتداد خط ساحلی دریاچه پیچ می‌کنید، چشم‌اندازهای همیشه در حال تغییری از آب‌های شفاف، تپه‌های متحرک و کوه‌های باشکوهی که صحنه را قاب می‌کنند، خواهید دید.

دهکده‌های جذاب کنار دریاچه‌ای مانند سیرمیون، با قلعه قرون وسطایی و حمام‌های حرارتی را کاوش کنید، یا در خیابان‌های باریک لیمون سول گاردا، جایی که به نظر می‌رسد خانه‌های رنگارنگ از دامنه کوه آبشاری می‌کنند، سرگردان شوید.

در خلیج‌های پنهان، مکان‌های تاریخی، و تراتوریاهای محلی که طعم غذاهای اصیل ایتالیایی را ارائه می‌دهند، توقف کنید. سفر جاده ای نه تنها یک رانندگی منظره، بلکه تجربه ای غوطه ور در قلب و روح مناظر فریبنده و فرهنگ جذاب دریاچه گاردا ارائه می دهد.

 

 

جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا

آبهای زلال در دریاچه گاردا، ایتالیا

7 ناهار خود را در پارک های موضوعی Gardaland و Canevaworld گم کنید

پارک های موضوعی اطراف گوشه جنوب شرقی دریاچه روز خوبی برای همه سنین است. Gardaland بزرگترین پارک موضوعی در این منطقه است و شامل آکواریوم کوچک اما با برنامه ریزی SeaLife در نزدیکی آن است.

این گران است اما به خوبی با سایه، بازی های آبی و سواری برای همه سنین از حدود 3 سال به بالا فکر شده است. هزینه پارکینگ اضافی است یا با اتوبوس رایگان که از ایستگاه قطار Peschiera در فاصله 2 کیلومتری حرکت می کند، استفاده کنید.

 

 

بهترین مکان برای اقامت در دریاچه گاردا

در طول ماه‌های تابستان، نرخ اشغال تقریباً در تمام جوامع دریاچه گاردا تقریباً به 90 درصد می‌رسد، بنابراین رزرو قبلی ضروری است. از کمپینگ ها و اقامتگاه های مزرعه گرفته تا هتل های شیک، گزینه های خوب زیادی وجود دارد اما اتاق های ارزان کمی وجود دارد. معاملات را می توان در طول فصول شانه پیدا کرد. در اینجا بهترین مکان برای اقامت در دریاچه گاردا وجود دارد.

سیرمیون

Sirmione، شبه‌جزیره‌ای زیبا که در داخل دریاچه قرار دارد و به‌خاطر قلعه تاریخی و حمام‌های حرارتی شهرت دارد، محیطی رمانتیک و مسحورکننده با چند هتل لوکس دوست‌داشتنی ارائه می‌دهد .

Malcesine

در دامنه کوه‌های مونته بالدو، Malcesine دارای خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، معماری قرون وسطایی، قلعه خیره‌کننده، و مجموعه‌ای از هتل‌های خانوادگی و B&B ​​است.

ریوا دل گاردا

این شهر که در نوک شمالی دریاچه قرار دارد، هتل‌های مدرن، خوابگاه جوانان و اقامتگاه‌های ارزان قیمت کوله‌پشتی را ارائه می‌کند .

گاردا

گاردا که نام خود را با دریاچه مشترک است، هتل‌های بوتیک و مهمان‌خانه‌های خانوادگی ارائه می‌دهد. همچنین دارای تعداد زیادی آپارتمان و اجاره تعطیلات در تفرجگاه زیبای آن است.

دسنزانو دل گاردا

بزرگترین شهر در ساحل جنوبی دریاچه دارای هتل‌های مجلل با چشم‌انداز دریاچه و چندین اسپا است.

لیمون سول گاردا

این شهر جذاب که بین دریاچه و صخره‌های شیب‌دار قرار گرفته است، به خاطر باغ‌های لیموترش معروف است و هتل‌های ارزان، مسافرخانه‌های خانوادگی و کمپینگ دارد.

 

جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا

نمای هوایی از Grotte di Catullo در Sirmione در ایتالیا

نحوه گردش

دسترسی به دریاچه گاردا با گزینه های حمل و نقل مختلف، از جمله اتوبوس های با اتصال خوب، خدمات شگفت انگیز قایق، و رانندگی های دیدنی، بدون دردسر است. در اینجا نحوه دور زدن دریاچه گاردا آورده شده است.

با اتوبوس

اتوبوس های معمولی در جاده های اصلی در امتداد هر سه ساحل تردد می کنند.

با قایق

آب آرامش‌بخش‌ترین شکل حمل‌ونقل را ارائه می‌دهد، با حداقل خدمات قایق ساعتی بین استراحتگاه‌های اصلی به‌علاوه چندین گشت و گذار و خدمات کروز عصرگاهی در تابستان.

با ماشین

دو کشتی ماشین سواری از دریاچه عبور می کنند (Maderno-Torri del Benaco و Limone-Malcesine). خدمات در زمستان به طور قابل توجهی کاهش می یابد. Wnavigazionelaghi.it تمام جزئیات را دارد.

در آخر هفته های تابستان از دیدن ترافیک سنگین در جاده ساحلی دریاچه که دارای یک خط در هر جهت است (اغلب روستاها و تونل ها را فشرده می کند) تعجب نکنید. خارج از همه روستاها پارکینگ پولی و نمایشی وجود دارد اما در تابستان ممکن است صف باشد.

 

 

چند روز در دریاچه گاردا نیاز دارید؟

می توان در عرض 1-2 روز نگاهی کوتاه به زیبایی دریاچه گاردا داشت. در طول این اقامت کوتاه، روی بازدید از یک یا دو شهر زیبا مانند سیرمیونه و دسنزانو دل گاردا تمرکز کنید، از فضای کنار دریاچه لذت ببرید و یک تور با قایق داشته باشید.

تمدید اقامت خود به 3-4 روز به شما ایده کاملی از دریاچه گاردا و اطراف آن می دهد. نه تنها می توانید شهرها و روستاهای بیشتری را در اطراف سواحل دریاچه پراکنده کشف کنید، بلکه برخی از فعالیت های آبی مانند موج سواری با باد یا پارو سواری را نیز امتحان کنید. همچنین زمان کافی برای رفتن به کوه بالدو در تله کابین Funivie di Malcesine است.

برای یک تجربه واقعاً همهجانبه، گذراندن 5 تا 7 روز در دریاچه گاردا و اطراف آن نه تنها همه موارد فوق را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه مدتی نیز در ساحل استراحت می کند.

 

 

جاذبه های توریستی دریاچه گاردا در ایتالیا

Malcesine

 

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه گاردا چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه گاردا در فصل های بهار و پاییز است. از آوریل تا ژوئن و سپتامبر تا اکتبر، آب و هوا معتدل است و جمعیت گردشگران به طور کلی در مقایسه با ماه های اوج تابستان کم تر است. در این فصول می توانید از زیبایی های دریاچه و محیط اطراف آن لذت ببرید بدون اینکه غرق در جمعیت زیاد شوید.

در بهار، منظره با گل های شکوفه و فضای سبز سرسبز زنده می شود و پس زمینه ای زیبا برای کاوش در شهرهای جذاب کنار دریاچه ایجاد می کند. آب و هوا به طور کلی برای فعالیت های خارج از منزل، مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و تورهای قایق، راحت است.

در پاییز، رنگ‌های منطقه به رنگ‌های خیره‌کننده قرمز و طلایی تبدیل می‌شوند و آن را به زمانی ایده‌آل برای پیاده‌روی‌های آرام و رانندگی در اطراف دریاچه تبدیل می‌کنند. هوا همچنان دلپذیر است و به شما این امکان را می دهد که همچنان از فعالیت های آبی لذت ببرید و در محیطی آرام غوطه ور شوید.

اگر فضای سرزنده‌تری را ترجیح می‌دهید و از جمعیت بزرگ‌تر برایتان مهم نیست، ماه‌های تابستان (ژوئیه و آگوست) دماهای گرمی را برای شنا و آفتاب گرفتن ارائه می‌کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که نقاط توریستی محبوب می توانند بسیار شلوغ باشند، و ممکن است اقامتگاه ها در این فصل اوج گران تر باشند.

 

 

چطور به دریاچه گاردا برسیم؟

فرودگاه Verona-Villafranca تنها در 20 کیلومتری دریاچه قرار دارد. می توانید از فرودگاه به مانتوآ و ورونا با اتوبوس های منظم استفاده کنید. Peschiera del Garda تنها 15 دقیقه با قطار از ورونا فاصله دارد.

Desenzano del Garda و Peschiera del Garda هر دو به خط قطار میلان – ونیز با قطارهای ساعتی در هر دو جهت متصل هستند. ورونا همچنین دارای اتصالات قطار عالی است که برنامه ریزی یک سفر یک روزه به شهر را آسان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *