راهنمای سفر به اسکندریه
راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه
راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
راهنمای سفر به دریای سرخ
راهنمای سفر به دریای سرخ
۱۴۰۳-۰۱-۱۱

راهنمای سفر به اسکندریه

اسکندریه مدرن دومین شهر بزرگ مصر است. این مکان که در سواحل دریای مدیترانه قرار دارد، مدت‌هاست یک مکان محبوب برای تعطیلات برای کایرنس، پناهگاهی از گرمای شدید تابستان قاهره محصور در خشکی بوده است. بازدید از اسکندریه، حتی برای چند روز، تعادل کاملی برای شدت قاهره است. اسکندریه با رشته‌ای از سواحل و چشم‌انداز مدیترانه‌ای، بسیار آرام‌تر و مکان خوبی برای استراحت است. در اینجا، نیل دیگر رگ حیات جامعه نیست. در عوض، دریای مدیترانه و تأثیرات دریایی آن تحت تأثیر قرار می گیرند.

بهترین نکات سفر برای بازدید از اسکندریه

اگرچه این شهر مرکز مهم تمدن هلنیستی و پایتخت مصر بطلمیوسی، رومی و بیزانسی برای تقریباً 1000 سال بود – که آن را به مشهورترین شهر دنیای باستان پس از آتن و روم تبدیل کرده است – متأسفانه تعداد کمی از ساختمان ها باقی مانده است. و بناهایی که در این دوره ها شهر را زیبا کرده اند.

یک یا دو ستون عجیب و غریب در خط افق، دخمه‌های تاریک در اعماق سنگفرش‌های مدرن، یک ستون رومی که دروازه‌ای به ویلای پیش از انقلاب را نگه می‌دارد و موجودی رو به رشد سنگ‌تراشی، ستون‌ها و مجسمه‌های زیر دریای مدیترانه، همه چیزهایی هستند که از آن باقی مانده است. این گذشته باشکوه

اسکندریه امروزی ساحلی به طول 32 کیلومتر (20 مایل) را پوشش می‌دهد و مملو از ساختمان‌های آپارتمانی بتنی، بلوک‌های اداری و خیابان‌های پر ترافیک است.

اما موزه‌های جالبی در این شهر وجود دارد و طی چند سال گذشته این شهر که بیش از 5.2 میلیون نفر جمعیت دارد و بزرگترین مرکز شهری مدیترانه است، جوان‌سازی زیبایی چشمگیری دیده است و کمی از اعتبار سابق خود بازیابی کرده است. تبدیل آن به یک منظره محبوب در مصر .

در حالی که قاهره شلوغ غرق در سنت است، اسکندریه با ارزش های مدیترانه ای شکل گرفته است. این شهری است که کمتر در مورد دیدنی ها و بیشتر در مورد محیط است.

 

 

 

 

بهترین کارها در اسکندریه

اسکندریه هزاران سال است که شهر مهمی بوده است، بنابراین بهترین چیزهایی که در اینجا می توان انجام داد قدیمی، متنوع و هیجان انگیز است. در اینجا چیزی است که باید تجربه کنید.

شماره 1 در Bibliotheca Alexandrina رخ داد

یکی از هیجان‌انگیزترین تحولات شهر در دهه‌های اخیر – و یکی از آن‌ها که تمرکز فرهنگی جدیدی به شهر بخشیده است – Bibliotheca Alexandrina است که در کورنیش در شرق هتل تاریخی Steigenberger Cecil واقع شده است.

این کتابخانه وسیع مدرن از کتابخانه اصلی موسیون الهام گرفته شده است که افتخار این شهر باستانی و اولین مرکز تحقیقات علمی در جهان بود.

ساختمان چشمگیر شیشه ای و فولادی، تداعی معماری از طلوع خورشید در شرق مدیترانه، با ظرفیت نگهداری 8 میلیون کتاب به زبان های مختلف و 50000 نسخه خطی کمیاب، به عنوان یک مرکز بین المللی دانش و فرهنگ در نظر گرفته شده است.

این دست نوشته ها شامل کمک های مالی اسپانیایی است که دوره حکومت مورها را مستند می کند و اسناد فرانسوی مربوط به ساخت کانال سوئز.

 

 

 

 

شماره 2 در موزه ملی اسکندریه طعم تاریخ را بچشید!

یک مکان خوب برای شروع کشف گذشته اسکندریه، موزه ملی اسکندریه است که در یک ویلای زیبا به سبک ایتالیایی، که زمانی محل اقامت یک تاجر برجسته تجارت چوب بود، و کنسولگری ایالات متحده در شری الحوریا واقع شده است. این موزه تاریخ شهر را با آثار باستانی به زیبایی نمایش داده شده و برچسب گذاری شده از دوره های مختلف به تصویر می کشد.

چیدمان زمانی است، با زیرزمین اختصاص یافته به دوره فراعنه، مجسمه های متعددی از فرمانروایان و خدایان مختلف مصر باستان و پرتره های بسیار جالب از منکائوره، ایخناتون و هاتشپسوت را نمایش می دهد. طبقه همکف به دوره یونانی-رومی، با مجسمه هایی از جمله ابوالهول. در حالی که طبقه بالا به اسکندریه قبطی، اسلامی و مدرن اختصاص دارد و سکه ها، جا شمع ها، نمادها و موارد مختلف دیگر را نشان می دهد.

تابلوهای هر اتاق جنبه‌های مختلف دین و تاریخ را توضیح می‌دهند و جالب‌ترین بخش، نمایشگاه مجسمه‌هایی است که در بندر شرقی پیدا شده‌اند.

 

 

 

راهنمای سفر به اسکندریه

شماره 3 آمفی تئاتر قرن دومی کوم آل دیکا را ببینید!

در شری النبی دانیال، نزدیک به ایستگاه قطار مصر، حفاری های گسترده کوم آل دیکا وجود دارد. در زیر مقبره‌های مسلمانان متعلق به قرن نهم تا یازدهم، باستان‌شناسان حمام‌ها، خانه‌ها، سالن‌های اجتماعات و محلی را یافته‌اند که در آن گروه‌های مسیحی اشیاء سراپئوم را سوزانده‌اند.

جاذبه اصلی، آمفی‌تئاتر کوچک قرن دومی با صندلی‌های تراس مرمری و کف‌پوش‌های موزاییکی است که به خوبی حفظ شده است. برخی از کف‌های موزاییکی زیبای یک ویلای رومی، معروف به ویلای پرندگان، نیز به نمایش گذاشته شده است.

شری النبی دانیال را به سمت شری الحریه دنبال کنید. نقطه تلاقی این دو خیابان بیش از 2300 سال است که چهارراه اصلی شهر بوده است. در اینجا، از شرق و غرب، راه کانوپیک (شریع طریق الحریه) زمانی از دروازه خورشید تا دروازه ماه می رفت و در قدیم از انتها تا انتهای آن با ستون هایی پوشانده شده بود.

 

شماره 4 یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان را در ارگ قیتبای ببینید!

در انتهای موج شکن بندر شرقی در غرب هتل سیسیل، در محل فانوس دریایی باستانی فاروس اسکندریه، قلعه زیبای قیتبای قرار دارد.

یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان، فانوس دریایی که در سال 279 قبل از میلاد ساخته شد، شگفتی روز خود بود. ارتفاع آن به 100 متر (330 فوت) تخمین زده می شود و ممکن است از ماشین آلات هیدرولیک برای حمل سوخت به بالا استفاده شده باشد. فانوس در اوایل قرن هشتم فروریخت و به دنبال آن طبقه مدور فرو ریخت.

در سال 1477، سلطان الاشراف سیف الدین قائت، قلعه ای را ساخت که هنوز در این مکان وجود دارد و برخی از آوارهای فاروس را در خود جای داده است – به عنوان مثال، می توانید ستون های گرانیتی و مرمری را در بخش شمال غربی تشخیص دهید. از دیوارهای محوطه

با این حال، ارگ کنونی کاملاً اصلی نیست، زیرا در بمباران اسکندریه توسط بریتانیا در سال 1882 به شدت آسیب دیده است. در اواخر قرن بیستم بازسازی شد و در سال 1984 بازسازی شد.

 

شماره 5 به دنبال مقبره های انفوشی باشید

در شرق کاخ در شری راس الدین، در نزدیکی انتهای خط تراموا، مقبره انفوشی بطلمیوسی قرار دارد که تزئیناتی با سبک یونانی و مصری دارد. دیوارهای گچی آنها به تقلید از بلوک ها و کاشی های سنگ مرمر و مرمر نقاشی شده است.

در این نقطه، می توانید به محله قدیمی ترکی انفوشی در قلب جزیره ای که زمانی جزیره فاروس بوده تبدیل شوید. با ادامه جنوب شرقی در امتداد شری راس التین به شری فارانسا (خیابان دو فرانس) خواهید رسید. اکنون در یکی از «بومی‌ترین» نقاط شهر هستید، جایی که ممکن است دوست داشته باشید برای تماشای مسجد تربانه توقف کنید.

این ساختمان در سال 1684 ساخته شده است و دارای نمای بیرونی متمایز به رنگ زرد کم رنگ، با گچ بر روی نمای قرمز و مشکی به سبک دلتا از آجر و تیرهای چوبی است. دو ستون بزرگ قرنتی، ورودی خود مسجد را مشخص کرده و مناره آن را نگه می دارند.

 

#6 در دخمه های کوم الشقافه به زیر زمین بروید!

دخمه های کوم الشقافه (“تپه خرده ها”) بزرگترین مجموعه تشییع جنازه دوره رومی در مصر است. قدمت آنها به قرن دوم پس از میلاد می رسد، زمانی که ادیان قدیمی شروع به محو شدن و ادغام با یکدیگر کردند، همانطور که در ترکیب عجیب طرح های کلاسیک و مصری نشان داده شد. این دخمه ها در سه سطح مختلف قرار دارند که پایین ترین آنها سیل زده و غیرقابل دسترسی است.

سطح اول توسط یک پلکان دایره ای گسترده که توسط یک چاه مرکزی روشن می شود، می رسد که اجساد با طناب به پایین پایین می آیند. از دهلیز وارد روتوندا می‌شوید، با چاهی در مرکز آن، که هشت ستون سقفی گنبدی شکل را بر روی آن نگه می‌دارد.

یک پلکان کوچک به سطح دوم پایین می آید و مقبره مرکزی شگفت انگیز نمایان می شود. مارهای ریشودار روی دیوار دهلیز در ورودی اتاق داخلی، کاج دیونوسوس و گرز مار هرمس را نگه می‌دارند، اما تاج دوتایی مصر علیا و سفلی را نیز بر سر می‌گذارند، در حالی که بالای آن‌ها مدوسا با سپرهای مدور قرار دارند.

در داخل اتاق مقبره سه تابوت بزرگ وجود دارد که از روی صخره بریده شده اند. به سبک رومی، تزئین شده با میوه ها، گل ها، مدوسا و سرهای فیله شده گاو، هیچ یک از آنها هرگز اشغال نشده است و درب آنها مهر و موم شده است.

 

 

 

راهنمای سفر به اسکندریه

#7 Gawp در کاخ Montaza

کاخ مونتازا به عنوان یک اقامتگاه تابستانی در سال 1892 توسط خدیو عباس دوم، حاکم خدیوات مصر و سودان از سال 1892 تا 1914 ساخته شد.

در سال 1932، کاخ بزرگ‌تر الحرملیک توسط پادشاه فواد، آخرین جانشین خاندان محمدعلی قبل از انقلاب 1952، به عنوان یک کاخ تابستانی نیز اضافه شد.

این کاخ ها در طول دهه 1970 بازسازی شدند تا در ماه های تابستان به عنوان اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری عمل کنند، اما امروزه مونتازا اکنون به عنوان هتل قصر السالملک با شخصیت عمل می کند.

دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های مجلل، مکان‌های عمومی باشکوه، یک کازینو کوچک و رستوران‌های مختلف است. اگر هیچ چیز دیگری نیست، برای صرف چای عصرگاهی در تراس و قدم زدن در باغ‌های دوست‌داشتنی 140 هکتاری (350 هکتاری) بیایید – مکانی محبوب برای پیک نیک. این مجموعه همچنین دارای پنج ساحل برای شنا است.

 

 

شماره 8 به روزتا بروید!

رشید (رزتا) در 65 کیلومتری (40 مایلی) اسکندریه در شاخه غربی رود نیل در نزدیکی دریا قرار دارد. در اینجا بود که سنگ روزتا، که به شامپولیون امکان رمزگشایی هیروگلیف فراعنه را می داد، توسط پیر بوچارد، فرانسوی که برای ناپلئون کار می کرد، در سال 1799 کشف شد.

تقریباً به اندازه یک سنگ قبر، از گرانیت بسیار سخت با سه نوار کتیبه موازی بود. شکست فرانسوی ها توسط انگلیسی ها منجر به این شد که این سنگ به دست بریتانیا و موزه بریتانیا لندن برسد. ماکتی از اصل را می توان در موزه مصر در قاهره مشاهده کرد.

روزتا در قرن هفدهم و هجدهم به بندر اصلی سواحل شمالی تبدیل شد و بسیاری از ویکالاها (انبارها با اتاق های اقامتی متصل) و خانه های تجاری ساخته شدند که به سبک دلتای معمولی ساخته شدند.

 

 

شماره 9 در العلمین ادای احترام کنید!

حدود 105 کیلومتری (65 مایلی) غرب اسکندریه، العلمین، محل یک سری نبردهای جنگ جهانی دوم است که در تابستان 1942 آغاز شد و جریان جنگ را به نفع متفقین تغییر داد.  از سه گورستان جنگی اصلی در العلمین، بریتانیایی ها اولین گورستانی هستند که به آن می آیید. همانطور که از شرق وارد شهر می شوید در سمت چپ شما قرار دارد. قدم زدن در اطراف سنگ قبرهای ساده که هر کدام دارای کتیبه ای هستند، نمی تواند حرکت کند.

در مرکز شهر یک موزه جنگ قرار دارد که مصنوعات متعددی از جنگ مانند لباس‌ها، نقشه‌ها و سلاح‌ها را در خود جای داده است. در بیرون خودروهای نظامی و اسلحه‌های زیادی وجود دارد که مورد استفاده قرار گرفته‌اند، که برخی از آنها آسیب‌های جنگی را متحمل شده‌اند.

فراتر از آن، بنای سنگی سربازان کشته شده آلمان، در محیطی زیبا که مشرف به دریا است، قرار دارد. پایین تر از ساحل، بنای یادبود ایتالیایی قرار دارد که یادآور ایستگاه راه آهن در یکی از شهرهای استانی ایتالیا است.

 

 

شماره 10 وادی الناترون قابل توجه را کشف کنید

درست در کنار جاده صحرای قاهره-اسکندریه، وادی ال ناترون، یا دره ناترون، زیر سطح دریا فرو می‌رود. زمانی بیش از 50 صومعه در آن وجود داشت. بهترین دو برای عموم آزاد است.

دیر آبا مقار، همچنین به عنوان صومعه سنت مکاریوس بزرگ شناخته می شود، بزرگترین و بهترین بازسازی شده است و راهبان تورهای این مجموعه را ارائه می دهند.

تقریباً در سال 360 پس از میلاد توسط سنت ماکاریوس تأسیس شد و اکثر پاپ های قبطی از اینجا انتخاب شده اند. به همین ترتیب، بیشتر آنها نیز در اینجا دفن شده اند.

در طی بازسازی کلیسای بزرگ، سرداب سنت جان باپتیست و الیشع نبی در زیر دیوار شمالی کشف شد که این مکان در نسخه‌های خطی قرن 11 و 16 که در کتابخانه یافت شد تأیید شد.

دومین صومعه دیر عنبا بیشوی یا صومعه سنت پیشوی که یکی از شاگردان سنت ماکاریوس است، مربوط به سال 350 میلادی است. دارای پنج کلیسا است و توسط یک نگهبانی کامل با پل متحرک احاطه شده است.

 

 

محل اقامت در اسکندریه و اطراف

وقتی نوبت به مکان‌های اقامتی می‌رسد، انتخاب‌های زیادی در اسکندریه وجود دارد . این شهر همه چیز دارد، از هتل‌های ارزان‌قیمت گرفته تا عمارت‌های تاریخی و لوکس پنج ستاره. اینجا جایی برای ماندن است.

الماموره

خانه اکثریت قریب به اتفاق هتل ها، که اکثر آنها در ساحل هستند. شما کمی کمتر از Med پرداخت خواهید کرد. از قبل رزرو کنید .

کورنیش

Corniche می تواند پر سر و صدا باشد، اما آن مناظر شگفت انگیز مدیترانه اغلب ارزش آن را دارد. در اینجا ترکیبی از هتل های ارزان قیمت و متوسط ​​و همچنین چند زنجیره بین المللی عظیم وجود دارد.

بهترین رستوران ها و بارها

در اسکندریه مکان های بسیار خوبی برای غذا خوردن وجود دارد، به خصوص برخی از رستوران های عالی در هتل های پنج ستاره. اما این شهر غذاهای بسیار عالی و اصیل خاورمیانه ای را نیز ارائه می دهد. فقط باید بدانید کجا را نگاه کنید. اینجا جایی است که در اسکندریه می توانید غذا بخورید.

بندر شرقی

ایسترن هاربر که در ردیف بازارهای ماهی تازه است، رستوران‌های عالی با غذاهای دریایی و همچنین تعدادی زنجیره بین‌المللی مانند پیتزا هات دارد.

کورنیش

در امتداد کورنیش، غرفه‌های غذاخوری وجود دارد که غذاهای خاورمیانه مانند کباب می‌فروشند.

انفوشی

برای ماهی کبابی بیشتر، تعداد زیادی رستوران ارزان در خیابان انفوشی وجود دارد.

چگونه به اینجا برسیم؟

اسکندریه توسط تعدادی از خطوط حمل و نقل اصلی به خوبی خدمات رسانی می شود، در حالی که سرویس دهی (تاکسی های خدماتی) و اتوبوس های کوچک گزینه ای برای رسیدن آسان نیز ارائه می دهند. در اینجا نحوه رسیدن به اسکندریه آمده است.

  • به وسیله هواپیما: اسکندریه با پروازهایی از قاهره به فرودگاه بین المللی بورگ العرب در 50 کیلومتری (31 مایل) در امتداد ساحل به سمت غرب خدمات رسانی می کند.
  • با اتوبوس: اتوبوس های ساعتی از قاهره وجود دارد که بیش از سه ساعت طول نمی کشد.
  • با قطار: قطار از ایستگاه رامسس حدود سه ساعت طول می کشد. حتماً در ایستگاه قطار مصر، ایستگاه مرکزی اسکندریه، به جای ایستگاه حومه سیدی گابر، که به حومه شرقی خدمت می کند و جایی که اکثر مردم محلی پیاده می شوند، پیاده شوید.

 

چند روز در اسکندریه نیاز دارید؟

تعداد روزهایی که باید در اسکندریه بگذرانید به علایق، بودجه و فعالیت هایی که قصد دارید انجام دهید بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، 2-3 روز باید برای پوشش جاذبه های اصلی و حس خوب شهر کافی باشد.

در این مدت، می توانید از Bibliotheca Alexandrina، دخمه های کوم الشقافه، ستون پمپی و ارگ قیتبای دیدن کنید. شما همچنین می توانید در امتداد Corniche، تفرجگاه ساحلی قدم بزنید و از موزه ملی اسکندریه دیدن کنید تا با تاریخ غنی شهر آشنا شوید.

علاوه بر این، اگر زمان بیشتری دارید، می‌توانید جاذبه‌های دیگری مانند قصر منتاز، آکواریوم اسکندریه را بگردید یا یک سفر یک روزه به شهر نزدیک روزتا داشته باشید.

 

 

 

راهنمای سفر به اسکندریه

 

نکاتی برای رفت و آمد

مینی‌بوس‌ها بهترین راه برای رفت و آمد در اسکندریه هستند، زیرا ارزان هستند، مکرر هستند و بین مکان‌های دیدنی بزرگ می‌روند. تاکسی ها نیز خوب هستند، اگرچه تراموا بهتر است برای تفریح ​​ذخیره شود تا اینکه در آن جابجا شوید.

  • با پیاده روی: اسکندریه مرکزی به راحتی با پای پیاده قابل کاوش است.
  • با مینی بوس: مینی‌بوس معمولا سریع‌ترین راه برای پیمایش اسکندریه است و بیشتر مسافران از اتوبوس‌هایی استفاده می‌کنند که در امتداد Corniche حرکت می‌کنند. هنگام عبور آنها را با تکان دادن دستان خود علامت بزنید – هیچ توقف ثابتی وجود ندارد – و به صورت نقدی پرداخت کنید.
  • با تاکسی: تاکسی ها فراوان و ارزان هستند و می توان آنها را به صورت روزانه استخدام کرد. رانندگان معمولا دوستانه هستند، بسیاری از آنها انگلیسی صحبت می کنند. اینجا متری وجود ندارد، بنابراین هزینه قابل مذاکره است، اما باید حدود 30-40 EGP در ساعت باشد. اگر راننده تاکسی مورد علاقه خود را پیدا کردید، شماره تلفن را عوض کنید. اوبر در اسکندریه نیز فعالیت می کند.
  • با تراموا: تراموا یک راه آرام اما سرگرم کننده برای رفت و آمد در اسکندریه است و اکنون 20 خط در 140 ایستگاه وجود دارد. ایستگاه اصلی ماهاتت رمله است که ترمینوس نام دارد و نزدیک هتل سیسیل است.

قطارهای زرد رنگ از جمله تراموا شماره 14 به ایستگاه قطار مصر و شماره 15 و 25 در امتداد کورنیش به راس التین و انفوشی می روند. ترامواهای آبی به سمت شرق از جمله شماره 1 و 2 به مونتازا حرکت می کنند. یک کالسکه برای بانوان در نظر گرفته شده است.

 

 

بهترین زمان برای بازدید از اسکندریه

بهترین زمان برای سفر به اسکندریه در فصل بهار (مارس تا مه) یا پاییز (سپتامبر تا نوامبر) است که دمای هوا معتدل و هوا مطبوع است. در این مدت دما بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد (68 تا 77 درجه فارنهایت) متغیر است و احتمال بارندگی کمتر است.

ماه‌های تابستان (ژوئن تا آگوست) می‌تواند کاملاً گرم و مرطوب باشد و دمای آن به 35 درجه سانتی‌گراد (95 درجه فارنهایت) می‌رسد و گشت‌وگذار در شهر را در طول روز ناخوشایند می‌کند. علاوه بر این، این شهر در ماه های تابستان به دلیل تعداد زیاد گردشگران می تواند شلوغ شود.

ماه‌های زمستانی (دسامبر تا فوریه) نیز می‌تواند زمان خوبی برای بازدید باشد زیرا دما خنک‌تر و ازدحام جمعیت کمتر است، اما احتمال بارندگی در این زمان بیشتر است. شایان ذکر است که در ماه های زمستان، برخی از جاذبه ها ممکن است ساعات کاری کمتری داشته باشند یا در روزهای خاصی تعطیل باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *