راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه
راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه
راهنمای سفر به مصر
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
راهنمای سفر به اسکندریه
راهنمای سفر به اسکندریه
۱۴۰۳-۰۱-۱۰

راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه

اهرام جیزه معروف ترین نماد مصر هستند. و از دیگر نقاط برجسته این کشور، هرم پله ای و مقبره های تزئین شده ساقارا است که در یک سفر یک روزه آسان از مرکز قاهره قابل دسترسی هستند. شهر مدرن موقعیتی را در سر دلتای نیل اشغال می کند که برای حدود 5000 سال اهمیت استراتژیک داشته است و در نتیجه پایه های شهری بسیاری را به خود دیده است که خود قاهره صرفاً آخرین آنهاست. راهنماها به بازدیدکنندگان می گویند که کرانه باختری نیل را سرزمین مردگان و جیزه را به عنوان گورستان قاهره در نظر بگیرند.

تنها عجایب هفتگانه باقی مانده از دنیای باستان

لازم به یادآوری است که اولین پایتخت مصر، ممفیس، در کرانه باختری قرار داشت. اکنون چیزهای گرانبهایی برای دیدن از آن وجود دارد، اما گورستان آن در سقارا و رشته‌ای از اهرام و سازه‌های تدفین بعدی، موارد زیادی را به بازدیدکنندگان علاقه‌مند می‌کند.

از آنجایی که قاهره بسیار شلوغ و آلوده است، رانندگی در مناطق روستایی سرسبز و بیابان های باز که در جنوب و غرب پایتخت قرار دارند لذت بخش است.

اسب‌سواری، که به راحتی در اهرام در دسترس است، می‌تواند حواس‌پرتی دلپذیری برای قدم زدن در اطراف مکان‌های باستانی باشد، البته فقط برای یک یا دو ساعت.

اگر به طور تنها سفر می کنید، ارزش یک روز تاکسی را دارد تا شما را به تور جیزه، ممفیس و ساقارا ببرد. با هتل خود صحبت کنید همچنین قبل از دیدن خود سایت‌ها، زمانی را صرف درک اهمیت مکان‌های ساحل غربی کنید. سرعت تورها در اینجا می تواند درک تاریخچه و زمان بندی سایت ها را دشوار کند.

اگر می‌خواهید وارد هرم بزرگ خوفو شوید، زودتر به آنجا بروید، زیرا تعداد آنها محدود است (بلیت‌ها از ساعت 8 صبح هر روز فروخته می‌شوند).

 

 

راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه

بهترین کارهایی که میتوانید در اهرام جیزه انجام دهید:

برای بازدید از اهرام جیزه حداقل به نیم روز نیاز دارید زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اگر وقت زیادی دارید، ارزش آن را دارد که یک روز کامل را در ممفیس و ساقارا بگذرانید. می‌توانید سنت‌های محلی را دنبال کنید و در ویرانه‌های صومعه سنت ارمیا به پیک نیک بروید.

در اینجا بهترین کارهایی که باید در اهرام جیزه انجام دهید، آورده شده است.

شماره 1 از اهرام جیزه بازدید کنید

یافتن تنها بازمانده در میان عجایب هفتگانه جهان باستان، اهرام جیزه (به عربی الاهرام) دشوار نیست.

در انتهای یک بلوار (شریع الاهرام) در فلات بیابانی بالای لبه غربی جیزه، در آن سوی رودخانه از قاهره، اغلب می توان از مرکز شهر به آنها نگاه کرد.

چشمگیرترین جنبه اهرام جیزه اندازه آنهاست. اما حتی با وجود تمام حقایق و ارقام، هنوز هم سخت است باور کنیم که این سازه‌های باستانی در چنین وضعیت خوبی حفظ شوند.

بینش و طرز کار مردم 4500 سال پیش در ایجاد سازه هایی که بلندترین سازه های جهان تا قرن 14 خواهند بود، خیره کننده است.

اهرام متعددی برای دیدن وجود دارد از جمله هرم بزرگ خوفو، هرم خفره که شامل ابوالهول است و هرم منکائوره ​​که کوچکترین آنهاست.

#2 اولین پایتخت مصر ممفیس را ببینید

مهم‌ترین پیشینیان قاهره شهر ممفیس بود که توسط نارمر (همچنین به عنوان منس شناخته می‌شود) تأسیس شد که به طور سنتی به عنوان اولین پادشاه سلسله اول شناخته می‌شد و گفته می‌شود که اولین شهری بود که مصر علیا و سفلی را متحد کرد.

این شهر در زمینی که در حدود 3100 سال قبل از میلاد از نیل بازپس گرفته شده بود ساخته شد و در 24 کیلومتری (15 مایلی) جنوب قاهره در سمت غربی نیل قرار دارد.

ویرانه‌های ممفیس روستای میت راهینا را احاطه کرده است که نام خود را از معبد میترا که در زمان رومیان در اینجا ساخته شد، مدت‌ها پس از روزهای بزرگ‌ترین شکوه شهر که آیین پتاه در اینجا در معبدی که توسط مجسمه‌های عظیم تزئین شده بود پرستش می‌شد، گرفته شده است. اما حتی زمانی که قدرت به تبس منتقل شد، ممفیس یک شهر مهم باقی ماند.

چیزی برای دیدن در ممفیس وجود ندارد به جز ابوالهول آلابستر و یکی از دو غول پیکر رامسس.

#3 قبرستان وسیع سقارا را ببینید

سایت ساقارا در فلات بیابانی در حدود 3 کیلومتری (1.75 مایلی) غرب ممفیس قرار دارد. این گورستان وسیع که از قرن 27 قبل از میلاد تا قرن 10 پس از میلاد را در بر می گیرد، احتمالاً به نام سوکار، خدای مکان های دفن نامگذاری شده است.

یکی از موارد مورد استقبال این سایت، موزه مدرن ایمهوتپ است (ورودی در سایت ساقارا گنجانده شده است)، که در سال 2006 در تلاشی برای توزیع مجدد بسیاری از گنجینه های موزه مصر در مکان های مرتبط تر افتتاح شد.

از بسیاری از نکات برجسته، اشیایی است که در داخل اهرام و مقبره‌های ساقارا یافت می‌شود، از جمله یک مدل چوبی لذت‌بخش از یک قایق پارویی با پیکره‌های انسانی از مقبره خنو، کاتب سلطنتی پادشاهی میانه.

مومیایی شاه مرنره اول که از سال 2297 قبل از میلاد به مدت پنج سال سلطنت کرد، قدیمی ترین مومیایی کاملی است که تاکنون پیدا شده است.

#4 Gawp در هرم سیاه دهشور

آرامش و زیبایی آرام نخلستان‌های اطراف دهشور، بسیاری از طبقه حرفه‌ای قاهره را به خود جذب کرده است که در اینجا خلوتگاه‌های روستایی ساخته‌اند. خوشایندترین زمان سال برای بازدید از این سایت، اواسط زمستان است، زمانی که دریاچه ای در یک خاکریز مصنوعی در زیر هرم سیاه شکل می گیرد.

هرم سیاه از آجر ساخته شده است اما توسط آمنهت سوم (1842-1797 قبل از میلاد)، یکی از رنگارنگ ترین پادشاهان مصر، استفاده نشده است. رنگ تیره ای که نام آن را به آن داده است از این واقعیت ناشی می شود که به طور سیستماتیک از پوشش سنگ آهکی سفید اولیه خود خلع شده است. منظره هرم در سراسر دریاچه یکی از جذاب ترین در مصر است.

 

 

راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه

شماره 5 هرم فروریخته میدوم را ببینید!

بر روی یک اندام، در 55 کیلومتری (34 مایلی) جنوب ساقارا، هرم مایدوم قرار دارد که احتمالاً مربوط به پایان سلسله سوم یا اوایل سلسله چهارم است و نشان دهنده گذار از هرم پلکانی نوع ساقارا به هرم “واقعی” است. فرم های یافت شده در جیزه

این سازه، با اتاق دفن آن در بالای زمین، می‌توانست توسط پادشاه قبلی ساخته شود و توسط شاه اسنفرو به پایان برسد. این هرم به دلیل پوشش بیرونی برداشته شده به عنوان هرم فروریخته نیز شناخته می‌شود، شبیه برج ویران شده‌ای است که اطراف آن را آوار احاطه کرده است.

 

 

راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه

بهترین مکان ها برای اقامت

بهترین مکان‌ها برای اقامت در اهرام جیزه، زنجیرهای بی‌نظیر و زیبا هستند که خود را در خط چشم یکدیگر فرو کرده‌اند. اگر نمی توانید قیمت آنها را بپردازید، از خود قاهره وارد شوید. اینجا جایی برای ماندن است.

انسان

تعداد زیادی هتل شگفت انگیز در جیزه با چشم انداز مستقیم از اهرام و مجموعه کوچکی از مکان های ارزان و نه چندان شاد وجود دارد .

سگی

در فاصله کوتاهی با مترو از مرکز شهر، تعداد انگشت شماری هتل متوسط ​​در این حومه وجود دارد که نزدیک‌ترین هتل به اهرام است.

بهترین هتل ها برای اهرام جیزه را مرور کنید .

نکاتی که قبل از بازدید باید بدانید

اهرام جیزه می تواند برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند بسیار طاقت فرسا باشد، برای استفاده حداکثری از مکان باستانی، این نکات را دنبال کنید.

  • اهرام جیزه همه روزه از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر (اکتبر تا مارس) و 7 صبح تا 7 بعد از ظهر (آوریل تا سپتامبر) باز هستند. اینجا حدود نصف روز نیاز دارید.
  • بلیط ورودی عمومی برای اهرام جیزه برای بزرگسالان 200 پوند و برای دانش آموزان 100 پوند (با همراه داشتن کارت شناسایی) هزینه دارد. این شامل ورود به هرم بزرگ، هرم خفره، هرم منکور، گورستان کارگران، یا موزه قایق خورشیدی نمی شود. بلیط های همه جانبه 600 پوند برای بزرگسالان و 300 پوند برای دانش آموزان است. آخرین بلیط یک ساعت قبل از بسته شدن صادر می شود.
  • بین دو بزرگ‌ترین هرم جیزه یک ساختمان شیشه‌ای است که حاوی یکی از قایق‌های خورشیدی است که در کنار هرم خوفو مدفون شده‌اند – اگرچه برنامه‌هایی برای انتقال آن به موزه بزرگ مصر در دست اجراست. این قایق در سال 1954، در حالت برچیده شده، شامل 1224 قطعه سدر صیقلی که در گودالی مدفون شده بود، کشف شد.
  • هر شب اهرام میزبان دو نمایش یک ساعته صدا و نور است که در مقابل ابوالهول برگزار می شود و در آن صدای بازیگری تاریخ آنها را بازگو می کند. اجرای انگلیسی زبان هر روز ساعت 19:30 (18:30 در زمستان) برگزار می شود.

 

 

 

راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه

چگونه به آنجا برسیم؟

اهرام جیزه در حومه قاهره مصر قرار دارند. راه های زیادی برای رسیدن به آنجا وجود دارد. هنگامی که به اهرام رسیدید، می توانید پیاده روی آن ها را کاوش کنید، یا یک شتر یا اسب را استخدام کنید تا شما را در اطراف مجموعه ببرد.

با مترو

ساده ترین راه برای رسیدن به اهرام با مترو است و سپس با تاکسی یا اتوبوس به خود سایت بروید. درایوها در اطراف خروجی ایستگاه جمع می شوند.

با تاکسی

تاکسی ها به راحتی در قاهره در دسترس هستند و می توانید به راحتی یکی را استخدام کنید تا شما را به اهرام برساند. قبل از شروع سفر حتماً در مورد کرایه مذاکره کنید.

با اتوبوس

اتوبوس های 355 و 357 مستقیماً به اهرام می روند و کمی پیاده روی از ورودی توقف می کنند.

 

 

 

 

 

راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه

بهترین زمان برای بازدید از اهرام جیزه

بهترین زمان برای بازدید از اهرام جیزه در ماه های سردتر است که بین نوامبر و مارس است. در طول این مدت، دما راحت تر است، و رطوبت کمتری وجود دارد، و به راحتی می توانید مکان را بدون احساس خستگی از گرما جستجو کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این فصل اوج گردشگری نیز هست، بنابراین سایت می تواند شلوغ باشد و ممکن است برای ورود به برخی از مقبره ها و جاذبه های دیگر در صف منتظر بمانید.

اگر ترجیح می دهید از شلوغی دوری کنید، در فصول شانه ای آوریل-مه و سپتامبر-اکتبر بازدید کنید. در طول این ماه‌ها، دمای هوا هنوز نسبتاً ملایم است و گردشگران کمتری وجود دارد، به این معنی که می‌توانید بدون احساس عجله یا سرگیجه از سایت لذت ببرید.

اگر قصد دارید در ماه‌های تابستان (ژوئن تا آگوست) به این شهر سفر کنید، برای شرایط بسیار گرم و خشک، با دمای بیشتر از 40 درجه سانتی گراد (104 درجه فارنهایت) آماده باشید. هیدراته ماندن و استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه برای محافظت از خود در برابر آفتاب ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *