زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!
علل پزشکی تعریق زیاد
علل پزشکی تعریق زیاد
۱۴۰۰-۰۶-۱۰
10 جاذبه توریستی کالیاری
10 جاذبه توریستی کالیاری
۱۴۰۰-۰۶-۱۱

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

ایتالیا با تنوع آب و هوای معتدل و نیمه گرمسیری، چشم اندازهای خیره کننده و ویلاها و کاخهای مجلل، یکی از مقاصد اصلی اروپا برای گردشگران علاقمند به باغ است. محوطه سازی و طراحی باغ های بزرگ ویلا قرن هاست که از طراحان باغ الهام گرفته است و امروزه، سبک ایتالیایی یکی از سبک های قطعی شناخته شده بین المللی است. در این این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرفی زیباترین های ایتالیا میپردازیم.

این باغ ها نه تنها برای علاقه مندان به باغبانی جالب هستند، بلکه یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایتالیا هستند. این لیست تنها آغاز راه است-باغهای بسیار دیگری نیز وجود دارد: 30 هکتار در ویلا پیسانی قرن هجدهم در نزدیکی ونیز به دلیل گیج کننده ترین پیچ و خم پرچین جهان مشهور است و در پادووا قدیمی ترین باغ گیاه شناسی دانشگاهی موجود در جهان است. اصل همه باغهای گیاه شناسی اما اینها از زیباترین ها در هر نقطه از جهان هستند.

با لیست ما از زیباترین باغ های ایتالیا، شگفتی های گیاه شناسی این کشور را کشف کنید.

 

1. باغ ویلا د استه در تیوولی

باغ ویلا د استه در تیوولی

 

مجموعه وسیعی از باغها که توسط کاردینال رنسانس Ippolito d’Este برای احاطه ایستادن ویلا در اوج طراحی باغ ایتالیایی ایجاد شده است و در واقع الگویی برای باغهای رسمی در سراسر قاره و جهان است. به نظر می رسد آنها تجسم روح رنسانس ایتالیا هستند.

این طرح انقلابی برای روزهای خود مجموعه ای از “اتاق” ها برای برجسته سازی چشمه ها ایجاد کرد که در پس زمینه تپه های کامپانای اطراف قرار گرفته اند، به طوری که هر کدام برای خود باغی به نظر می رسید. او آنها را در امتداد یک کوچه مرکزی با گذرگاه های متقاطع و allées منتهی به چشمه های اصلی مرتب کرد. برای دیدن همه اینها و قدردانی از بسیاری از استخرها، چشمه ها، آبشارها و ویژگی های آب بازی، و همچنین غرفه ها، مجسمه، غارها و چشم اندازهای همه تراس ها به چندین ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

مهمتر از همه، دیدن منظره Gran Loggia، قدم زدن در پشت آبشار در Fontana dell’Ovato- تئاتر آبی که برای اجرا طراحی شده است-و گوش دادن به اندام آبی در Fontana dell’Organo پیچیده را از دست ندهید.

آدرس: پیازا ترنتو ، تیوولی

سایت رسمی: www.villadestetivoli.info

 

2. ویلا کارلوتا ، کومو

ویلا کارلوتا ، کومو

ساحل غربی دریاچه کومو، که بر روی آن باغهای تپه ای ویلا کارلوتا قرار دارد، دارای آب و هوای معتدل در طول سال است که به آن Tremezzina Riviera می گویند. شاخ و برگ در اینجا تمام زمستان سبز می ماند، حتی زمانی که قله های زیرالپین که زمینه باغ ها را تشکیل می دهند سفید از برف هستند.

رنگارنگ تر از بیشتر باغ های کلاسیک ایتالیایی، که بیشتر به طرح های رسمی پیچیده و پرچین های آراسته خود بستگی دارد، ویلا کارلوتا با انبوهی از گل ها که با فصول تغییر می کند، خیره کننده است. این باغ ها از دامنه های طبیعی و منحنی های دامنه تپه پیروی می کنند و پشت آنها جنگل هایی قرار دارند که چشم اندازهای زیبا از دریاچه و کوه را نشان می دهند.

برای دیدن 400 گل کاملی و ساحل رودودندرون به ارتفاع 40 فوت و یا در طول تابستان برای دیدن 200 گل رز و جانشینی سالانه های درخشان در ماه مه مراجعه کنید. باغهای جنگلی در یک روز گرم تابستانی یک استراحت خنک و دلپذیر است.

آدرس: از طریق Regina 2 ، Tremezzo ، Como

وب سایت رسمی: www.villacarlotta.it

 

3. ویلاهای مدیچی در نزدیکی فلورانس

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

در دامنه تپه های مشرف به فلورانس، خانواده مدیچی ویلاهایی ساختند که می توانستند از گرمای تابستان کاخ های شهر خود عقب نشینی کنند. آنها از فضای باز برای محاصره این باغها با باغهای مجلل که در اوج دوران رنسانس طراحی شده بودند، استفاده کردند.

سه تا از این باغ ها برای گردشگران باز است. ویلا گامبرایا در باغ رنسانس معمولی از حصارهای جعبه ای با دقت هندسی، پارترها و تراس های رسمی، چشمه ها و ویژگی های معماری قرار دارد. یکی از موضوعات مورد علاقه مورخان باغ، ادیت وارتون در کتاب ویلا های ایتالیایی و باغهای آنها این باغها را به عنوان “احتمالاً بی نقص ترین نمونه از هنر تولید اثر بزرگ در مقیاس کوچک …” توصیف کرد.

در آنجا، در نزدیکی ویلا لا پترایا توقف کنید، باغهای دارای تراس و درختان نارنج به چشم اندازهای خوب فلورانس باز می شود. چند صد یارد در غرب آن Medici Villa di Castello قرار دارد، هوای آن پر از یاسمن و گیاهان معطر دیگر است. تصور می شود که غار مفصل با موزاییک و مجسمه های حیوانات اثر معمار دربار جورجیو واساری است.

آدرس: Villa Gamberaia ، Via del Rossellino 72 ، Settignano

سایت رسمی: https://www.villagamberaia.com/fa/

 

4. باغ های بوبولی ، فلورانس

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

باغهای بوبولی، فلورانس

تکمیل باغ های تراس دار که 111 هکتار پشت کاخ فلورانس در Palazzo Pitti قرار دارد ، یک قرن به طول انجامید. بوبولی که همیشه در میان بهترین پارک های باغ کلاسیک اروپا قرار گرفته است، باغ های منظره را به طرز ماهرانه ای ترکیب کرده و “طبیعت” را با پارتی رسمی، حماقت های معماری و ویژگی های آبی مشترک باغ های رنسانس ترکیب کرده است. همه اینها با گردشگاهها و مسیرهای صمیمی تر به هم گره خورده است که قدم زدن در این باغها را به یک استراحت خوش آمدید از شهر تبدیل می کند.

از بالا، در تراس نزدیک کافه هاوس، نمایی فوق العاده از فلورانس و گنبد بزرگ برونلسکی را مشاهده خواهید کرد. نکات برجسته برای جستجو عبارتند از Fontana del Bacco -نشان دادن یک کوتوله دربار به عنوان باکوس سوار بر لاک پشت. “غار” مزین Grotta del Buontalenti ؛ روکوکو کافه هاوس ؛ چشمه نپتون؛ و Abbondanza، مجسمه عظیم پلاتین. گروهی از سروهای بلند که با شاه بلوط ، بلوط چوب پنبه و کاج احاطه شده اند، به یک میدان بیضی شکل با جزیره و اقیانوس جیامبولونیا می روند.

محل اقامت: محل اقامت در فلورانس: بهترین مناطق و هتل ها

 

5. ویلا بالبیانلو ، لنو

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

ویلا بالبیانلو ، لنو

یکی از زیباترین مناظر قایق هایی که بر روی دریاچه کومو حرکت می کنند، شبه جزیره باغ پوشیده از Punta di Balbianello است که به سرعت از آب بیرون می آید. باغ های طبقه ای و ویلا باروک برای کاردینال در دهه 1700 ساخته شد.

از روستای لنو می توانید مسیری را در آنجا دنبال کنید، اما بهترین راه برای رسیدن، قایق کوچکی از اسکله لنو است. قایق قبل از فرود و بازدید از ویلا در بالا، شبه جزیره را برای مشاهده باغ ها از پایین دور می زند. مسیرها در میان مزارع، شبه جزیره را احاطه کرده است، جایی که درختان باشکوه، درختچه های گلدار، و تراس ستون ها و مجسمه ها همه برای قرار دادن نمای دریاچه و کوههای شمال آن قرار گرفته اند. ویلا جالب است، اما با باغ ها و چشم اندازها مطابقت ندارد.

آدرس: از طریق Comoedia 5 ، Lenno

 

 

6. ویلا تارانتو ، دریاچه مگجور

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

ویلا تارانتو ، دریاچه مگیوره

شما به راحتی می توانید تخت های رسمی گل های انبوه، چمن های آراسته و مسیرهای جنگلی سایه دار ویلا تارانتو را با یک باغ باغ انگلیسی اشتباه بگیرید. این هواپیما توسط یک افسر بازنشسته ارتش اسکاتلند در اواخر دهه 1940 طراحی شد ، یک گیاه شناس که این شرایط اقلیمی را در ساحل غربی دریاچه مگیوره برای پرورش گیاهان از سراسر جهان مناسب دانست.

گیاهان بومی شمال ایتالیا ، اما گونه هایی از جنگل های بارانی آمازون و دیگر محیط های عجیب و غریب را خواهید یافت. در باغ ها و پارک های منظره بیش از 20000 گونه گل ، درخت ، درختچه و گیاهان آبی وجود دارد. مجموعه گل محمدی به تنهایی بیش از 300 نوع دارد.

آدرس: Via Vittorio Veneto ، Verbania

سایت رسمی: https://www.villataranto.it/fa/

 

 

7. ژیاردینو جیوستی ، ورونا

ژیاردینو جیوستی ، ورونا

یکی از بهترین نمونه های باغ ویلایی رنسانس ایتالیایی در پشت ویلا ورونا دیپلمات ونیزی آگوستینو جوستی قرار دارد. او باغ را در سال 1570 سفارش داد و از جهات مختلف غیر معمول است.

اول، نسبتاً کوچک است، و دوم، به جای اینکه به عنوان مکانی برای ویلا به سمت بالا پیش بروید، با شیب تندی از ویلا بالا می رود ، تا یکی از بهترین چشم اندازهای سراسر شهر را بر روی پشت بام ویلا نشان دهد.

این هتل به زیبایی برای اقامت در شهر، پارترهای رسمی آن ، پیچ و خم های پرچین و پیاده روی های پرپیچ و خم طراحی شده است که برای قدم زدن و مهار سایه از گرمای تابستان ورونا طراحی شده است. به قسمت وحشی تر آن از مسیرهای باریک احاطه شده از درختچه ها و درختان می رسیم که به طور تند به یک غار و تراس صعود می کنند.

آدرس: Via Giardino Giusti 2 ، ورونا

 

8. Parco Giardino Sigurtà

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

شکوفه لاله ها در Parco Giardino Sigurtà

 

سیگورتو با وسعت 600000 متر مربع (بیش از 120 هکتار) در امتداد سواحل رودخانه Mincio ، در حدود 24 کیلومتری ورونا، یک باغ با 13 بخش مختلف است. هر کدام دارای پارکینگ اختصاصی خود هستند، بنابراین می توانید کل مجموعه را با پای پیاده کاوش کرده یا بین بخش ها رانندگی کنید.

برج های یک قلعه مخروبه که بر فراز تپه ای بالای پارک قرار گرفته اند، توسط گردشگاه ها و چشم اندازهای باغ قاب بندی شده اند. از تخت گل های درخشان و چمن های آراسته گرفته تا باغ گیاهان دارویی و 18 حوضچه و دریاچه زینتی ، سیگورتو تقریباً همه ویژگی های موجود در یک باغ ایتالیایی را شامل می شود، اما اغلب با پیچ و تاب.

پیچ و خم مورد انتظار و یک غار وجود دارد، اما درختان و درختچه های جعبه ای به شکل های سنتی موجود در باغ معمول topiary تراشیده نشده اند. در عوض، آنها را به آرامی برش داده اند، اما اجازه داده شده است تا شکل های عجیب و غریب و اغلب خارق العاده خود را ایجاد کنند. شاید این باغ بیشتر به دلیل نمایش لاله هایش در بهار، هنگامی که یک میلیون گیاه شکوفا شد ، شناخته شود. اما فصل های بعدی به نوبه خود فراوانی از زنبق ، گل رز، نیلوفرهای و آستر را به ارمغان می آورد.

آدرس: Valeggio sul Mincio

سایت رسمی: http://www.sigurta.it/

 

 

9. ویلاهای Frascati در نزدیکی رم

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

ویلاهای Frascati در نزدیکی رم

خانواده های نجیب رومی در قرون 16 و 17 ویلاهای تابستانی باشکوه، واقعاً قصرها، در تپه های آلبان نزدیک ایجاد کردند. Frascati محبوب ترین بود، و تعدادی از این ویلاها هنوز پابرجا هستند، که توسط باغ ها و پارک های برجسته احاطه شده اند. هر کدام از این باغ ها متفاوت است و می توانید از چند باغ آن دیدن کنید.

در کنار باغهای ویلا تورلونیا، پارک زیبا و مرتفع ویلا آلدوبراندینی با غارها، چشمه ها و آبشارهایی با چشم انداز تپه های آلبان وجود دارد. نقطه کانونی آن Teatro delle Acque (تئاتر آب) است، چشمه ای که پله های آن از تراس به تراس در اطراف آبشار منحنی دارد.

یکی دیگر از Teatro delle Acque را در پارک اطراف ویلا فالکونیری، درست در خارج از شهر خواهید دید، این یکی با غار و مجسمه.

 

 

10. لا مورتلا، ایشیا

لا مورتلا ، ایشیا

محیط منحصر به فرد جزیره ای مملو از چشمه های آب گرم، همسر ویلیام والتون، آهنگساز انگلیسی را برانگیخت تا باغ گرمسیری را در اطراف خانه خود در جزیره ایشیا، در خلیج ناپل ایجاد کند. این گرمای طبیعی یک سیستم گرمایش طبیعی برای محافظت از ریشه گیاهانی ایجاد می کند که به طور معمول در اینجا شکوفا نمی شوند.

در سال 1946، خانم سوزانا والتون طراح منظره بریتانیایی راسل پیج را برای ایجاد باغ هایی که در حال حاضر دارای بیش از 800 گیاه کمیاب بومی چهار قاره است، جذب کرد. اما لا مورتلا بیش از یک باغ گیاه شناسی، واحه ای آرام است که به زیبایی اختصاص داده شده و مکانی برای هنرها، از جمله مجسمه سازی و موسیقی است.

جدیدترین ساخته تئاتر یونانی است، جایی که یک ارکستر سمفونیک کامل می تواند در مناطق گرمسیری سرسبز اجرا کند.

آدرس: Via Francesco Calise 39 ، Ischia

سایت رسمی: http://www.lamortella.org/fa

 

نقشه Ischia (تاریخی)

 

11. باغ والسانزیبیو

باغ والسانزیبیو

 

معمار لوئیجی برنینی، برادر کوچکتر مجسمه ساز و معمار معروف باروک، جیان لورنزو برنینی، باغهای ویلا باربریگو در والسانزیبیو را بین سالهای 1665 تا 1696 طراحی کرد. ویلا روستایی، در جنوب پادوا، برای خانواده ثروتمند و قدرتمند باربیاریگو ونیزی به شکرگزاری ساخته شد. بنابراین، طراحی و ویژگی های آن دارای یک پیام معنوی است، سفری در زندگی که با مشکلاتی قابل حل است که می توان بر آنها فائق آمد.

بنابراین چشمه های ترفند و هزارتوی پرچین که باغ ها برای آنها مشهور هستند فقط حماقت های کوچکی نیستند که میهمانان را شگفت زده و خوشحال می کنند، بلکه دشواری های تمثیلی برای متوقف ساختن و مدیتیشن بازدیدکنندگان قبل از ادامه کار است. محور اصلی موضوع باغ هماهنگی بین زیبایی در دنیای طبیعی و هنر ایجاد شده توسط انسان است. ورودی اصلی ، غرفه یادبود دیانا، آغاز راه نجات است.

این دخمه پرپیچ و خم، متعلق به دهه 1660 و یکی از قدیمی ترین هزارتوهای گیاهی جهان است، از 6000 بوته شمشاد تشکیل شده است که بیشتر آنها بیش از 400 سال قدمت دارند. برخی از پرچین های شمشاد که در بلوارهای باغ Valsanzibio قرار گرفته اند به بیش از شش متر ارتفاع می رسند. یکی از اینها، کوچه ونیزی، برای تکرار احساس کوچه های باریک در ونیز طراحی شده است ، 500 متر طول و تنها 1.5 متر عرض دارد.

درختان باغ از آسیا ، آمریکا، آفریقا و جاهای دیگر اروپا آورده شده اند و برخی از آنها قدمتی 900 ساله دارند. قدیمی ترین درخت سرو کالیفرنیا در اروپا چندین ماه از راه دریا از کالیفرنیا رفت و در سفر طولانی با آب شیرین گرانبها زنده ماند. از 800 گیاه و درخت، که بیش از 100 گونه را نشان می دهند، تقریباً سه چهارم از آنها در باغ 1600 ایجاد شده است.

مجسمه ها و چشمه ها در سراسر والسانزیبیو فراوان است. تعدادی چشمه ترفند بازدید از باغ ها را هیجان انگیز می کند و همراه با پیچ و خم پرچین آن را برای کودکان جذاب می کند.

آدرس: Via Diana 2 ، Valsanzibio di Galzignano Terme

سایت رسمی: https://valsanzibiogiardino.com

 

 

12. ایزولا بلا و ایزولا مادره ، دریاچه مگیوره

زیباترین باغهای ایتالیا را بشناسید!

ایزولا بلا و ایزولا مادره ، دریاچه مگیوره

هر اینچ از ایزولا بلا که توسط کاخ بزرگ کنت ویتالیانو بورومئو متعلق به قرن هفدهم پوشانده نشده است، به باغهای بمب افکن او اختصاص داده شده است. آنها نماد (برخی ممکن است کاریکاتور) باغهای ایتالیایی باشند.

برای ایجاد فضای بیشتر در جزیره نسبتاً کوچک در دریاچه مگیوره، مجموعه ای از 10 تراس به ارتفاع 32 متر ساخته شد که توسط پله های سنگی عریض بالا رفت. تراسها کاملاً پوشیده از تخت گلهای پر زرق و برق، سروهای بلند، ردیف درختان لیمو و پرتقال، کاملیا، ماگنولیا، خرما، و درختان دیگر است که مجسمه ها در هم آمیخته اند.

تنها مکانی برای استراحت چشم، دریاچه زیبا و چشم انداز کوه به نمای باغ است. بازدید از هر دو کاخ و باغ سرگرم کننده است و هنوز متعلق به خانواده Borromeo است.

برای تجربه آرامش بیشتر در باغ، با قایق به ایزولا مادره بروید، جایی که یک ویلای متواضع در یک پارک سبز به سبک انگلیسی از چمنزارهای نورد و درختان بلند نشسته است. یک مسیر سایه دار ساحل را احاطه کرده است. باغ ها سرسبز و آرام هستند، نقطه مقابل خوبی برای ایزولا بلا است. آنها به ویژه در بهار و اوایل تابستان زیبا هستند، همراه با آزالیا، رودودندرون و کاملیا.

آدرس: ایزولا بلا، دریاچه مگیوره

 

13. ویلا سربلونی، بلاجیو

ویلا سربلونی ، بلاجیو

این مکان، در بالای شهر در نقطه ای از زمین که توسط دریاچه کومو از سه طرف احاطه شده است، نمی تواند زمینه بهتری برای باغ ها ایجاد کند. سبک محوطه سازی ایتالیایی قرن نوزدهم از هر زاویه ای استفاده می کند تا چشم انداز دریاچه و کوه را به تصویر بکشد.

باغ های رز، که ویلا سربلونی مشهورترین آنها است، با پرچین های شمشاد احاطه شده است. در حالی که در روستا هستید، در امتداد ساحل دریا در باغهای آراسته ویلا ملزی د اریل قدم بزنید. باغ هایی که در اوایل قرن نوزدهم طراحی شده اند، باز و بی نظم هستند، مجسمه های گاه به گاه، یک تالاب کنار دریاچه، یک غرفه به سبک موری و باغ آبی وجود دارد.

آدرس: Piazza della Chiesa 14 ، بلاجیو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *