همه چیز درباره معبد کارناک در مصر
چطور اسوان مصر را بگردیم؟
چطور اسوان مصر را بگردیم؟
۱۴۰۳-۰۱-۱۲
راهنمای سفر به ژاپن
راهنمای سفر به ژاپن
۱۴۰۳-۰۱-۱۵

همه چیز درباره معبد کارناک در مصر

مجموعه معبد آمون را در کارناک و ساختمان‌های مجاور آن، در 3 کیلومتری (1.75 مایلی) شمال مرکز اقصر، الهام‌بخش‌ترین بناهای تاریخی مصر را تشکیل می‌دهند. جدای از انبوه عناصری که خود معبد را تشکیل می‌دهند، پلان پیچیده ای نیز دارد. بر خلاف بسیاری از معابد دیگر در مصر، این معابد در طول قرن ها در هر دو محور شرق-غرب، با شش ستون، و در یک محور شمال-جنوب با چهار ستون توسعه یافته است. این 10 ستون به همراه بارگاه ها، تالارها و محوطه های میانی، هسته حرم را احاطه کرده اند. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون به معرفی معبد مشهور کارناک در مصر می‌پردازیم.

 

 

معبد کارناک، خاص‌ترین مکان مصر

همه چیز درباره معبد کارناک در مصر

کارناک، معروف به ایپت سوت، «محترم‌ترین مکان‌ها»، یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی و فکری در دوران باستان بود و برای بیش از 13 قرن فراعنه متوالی افتخار می‌کردند که شکوه و عظمت آن را افزایش دهند. دو نیم روز را برای دیدن مهم ترین بناها کنار بگذارید، یکی از صبح زود شروع می شود تا توسط رمز و راز معبد اغوا شوید، و دیگری بعد از ظهر که سنگ ها و کنده کاری ها در آفتاب می درخشند. خدای محلی Amun-Ra در اوایل پادشاهی میانه اهمیت بیشتری پیدا کرد و در طول سلسله دوازدهم، چندین معابد به افتخار او ساخته شد. پایه های آنها در زیر معابد بعدی پیدا شد.

منشأ معبد کارناک آنطور که اکنون می بینیم به خانواده سلطنتی سلسله هجدهم (1550-1292 قبل از میلاد) نسبت داده می شود، که آمون-را را خدای ایالتی ساختند و به قدرت رسیدن آنها شهر تبس را به اوج رساند. از شکوه سه توتموس و ملکه هاتشپسوت مسئول بیشتر قسمت های داخلی معبد بودند.

 

 

 

جاذبه های توریستی رودخانه نیل

ابوالهول سر قوچ در دادگاه بزرگ معبد کارناک، اقصر

 

 

بهترین کارها در کارناک

از تالار بزرگ Hypostyle گرفته تا ابلیسک‌های پنهان هتشپسوت، در اینجا بهترین چیزهایی است که در کارناک باید ببینید.

#1 به زیارتگاه های بارگاه اول مراجعه کنید!

خیابانی از ابوالهول‌های سر قوچ به اولین پیلون ناتمام منتهی می‌شود که توسط Nectanebo I در طول سلسله 30 ساخته شد. بارگاه اول که در دو طرف با ستون‌هایی محصور شده است، شامل چندین زیارتگاه است: معبد ستی دوم، ستون طاهرگا و معبد رامسس سوم.

 

شماره 2 در سالن بزرگ هیپوستایل غرق شوید!

پیلون دوم که با استفاده از بلوک‌های سازه‌های قبلی ساخته شده است، به یکی از شگفتی‌های معماری جهان، تالار هیپواستایل بزرگ منتهی می‌شود. ستی یکم (1291–1278 قبل از میلاد) کار عظیمی را که آمنهوتپ سوم آغاز کرد، تکمیل کرد و بزرگترین سالن را در بین معبدهای جهان ساخت، با 134 ستون عظیم که مساحتی معادل 6000 متر مربع (19700 فوت مربع) را پوشش می‌دهد.

در زمان پسر ستی، رامسس دوم (1279-1212 قبل از میلاد)، که کلوسی های خود را در ورودی قرار داد، تکمیل شد. دیوارهای شمالی با نقش برجسته‌های برجسته نبردهای ستی اول در سوریه و لبنان تزئین شده‌اند، در حالی که دیوارهای جنوبی مضامین مشابهی را به سبکی بسیار خام‌تر از نبرد کادش رامسس دوم نشان می‌دهند.

 

شماره 3 به دنبال ابلیسک های پنهان هتشپسوت باشید!

در پشت ستون چهارم، هسته داخلی و قدیمی ترین قسمت معبد قرار دارد که با تالار Hypostyle توتموسیس III شروع می شود. در این صحن یکی از ابلیسک ها قرار دارد که توسط نامادری او هتشپسوت ساخته شده است (دومین ابلیسک قرن ها پیش سرنگون شده و در نزدیکی دریاچه مقدس قرار گرفته است).

هاتشپسوت پس از مرگ شوهر و برادرش توتموسیس دوم در سال 1518 قبل از میلاد بر خانواده تسلط یافت. توتموسیس III مادرخوانده/همسر خود را تحقیر کرد و به محض اینکه از راه افتاد، اقدام به هک کردن نام او و جایگزین کردن نام خود کرد. او بیشتر ابلیسک‌های 320 تنی را که او ساخته بود دیوار کشید و به این ترتیب ناخواسته کار خود را در شرایطی بکر حفظ کرد.

 

شماره 4 در سالن جشنواره توتموسیس III سرگردان شوید!

توتموسیس سوم (1504-1450 قبل از میلاد) به سلطنت طولانی و درخشان ادامه داد و 17 لشکرکشی موفقیت آمیز انجام داد و امپراتوری مصر را از سوریه تا سودان گسترش داد. او هزاران زندانی و مقادیر زیادی غنیمت و همچنین انواع درختان و گیاهان جدید، ایده‌های جدید و مدهای جدید را با خود آورد.

سالنامه کار او بر روی دیوارهای اطراف محراب حک شده و تا سالن بزرگ جشنواره او و تا دادگاه های جنوبی امتداد دارد.

 

شماره 5 نگاهی به معبد موت

نسل‌های بعدی ستون‌ها، بارگاه‌ها و معابد فرعی جدید را اضافه کردند که همه به شکلی باشکوه و رنگارنگ فتوحات خود را مانند یک کتاب تاریخی سنگی بزرگ به تصویر می‌کشیدند. Amenhotep III یک ستون و معبد موت کمک کرد. اگرچه پایتخت به سمت دلتا دور شد و پس از آن اهمیت تبس کاهش یافت، کارناک به گسترش و زینت ادامه داد، چنین هیبتی بود که آمون-را در آن نگهداری می شد.

 

 

جاذبه های توریستی رودخانه نیل

تالار هیپواستایل بزرگ کارناک

 

 

 

بهترین مکان برای اقامت در کارناک

از آنجایی که کارناک یک روستای کوچک واقع در کرانه شرقی رودخانه نیل در اقصر است، اقامتگاه محدود است . با این حال، بیشتر مسافران نزدیک می مانند و به مجموعه معبد سفر می کنند. اینجا محل اقامت در نزدیکی کارناک است.

اقصر

مرکز شهر اقصر مرکز اصلی توریستی در منطقه در کرانه شرقی رود نیل، تنها چند مایلی جنوب کارناک است. در اینجا طیف گسترده ای از هتل ها را پیدا خواهید کرد که با همه بودجه ها و ترجیحات مطابقت دارند.

شمال کارناک

تعداد انگشت شماری از هتل های اصلی در شمال مجتمع معبد کارناک و همچنین یک هیلتون وجود دارد.

بانک غرب

برای داشتن محیطی آرام تر، در کرانه باختری رود نیل اقامت کنید . در اینجا چندین مهمانخانه و هتل بوتیک جذاب و همچنین چشم اندازهای خیره کننده از رودخانه و چشم انداز بیابان اطراف را خواهید دید.

 

 

 

همه چیز درباره معبد کارناک در مصر

 

 

نکاتی که قبل از بازدید از کارناک باید بدانید:

کارناک برای هر مسافری که به این کشور سفر می کند باید از آن دیدن کند. با این حال، قبل از اینکه پا به کارناک بگذارید، چند نکته وجود دارد که باید بدانید تا از بازدید خود نهایت استفاده را ببرید.

ساعات کار

معبد کارناک هر روز باز است. در تابستان ساعات کاری 6 صبح تا 6:30 بعد از ظهر (تا 17:30 در زمستان) است. با این حال، راهنمایان تور معمولا از ساعت 9 صبح شروع می کنند. در طول گرم ترین ماه ها، در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر از آنجا بازدید کنید زیرا خورشید می تواند در اینجا طاقت فرسا باشد.

بلیط

قیمت بلیط معبد 65 EGP برای پذیرش معمولی و 35 EGP برای دانش آموزان است (شناسنامه الزامی است). همچنین یک بلیط ورودی همه جانبه با 200 EGP وجود دارد که به شما امکان ورود به مجموعه معبد و موزه در فضای باز را می دهد. اینها را می توان در ورودی کارناک خریداری کرد.

تورها

تورهای راهنمای کارناک معمولا حدود دو ساعت و نیم طول می کشد. اینها را می توان در دفتر توریستی اصلی روبروی ایستگاه قطار رزرو کرد.

نوع لباس پوشیدن

برای دیدارتان لباس هایی متواضعانه بپوشید که هم زانو و هم شانه های شما را بپوشاند.

نمایش صدا و نور

یکی از نکات جالب بازدید از معبد کرناک، نمایش صدا و نور است که هر شب سه بار به زبان های انگلیسی، فرانسوی و عربی برگزار می شود. در طول اجرا، در حالی که با تاریخ تبس و فراعنه آشنا می شوید، در مجموعه قدم خواهید زد. آخرین نمایش در حالی پخش می شود که تماشاگران در دریاچه مقدس بزرگ نشسته اند. برای رسیدن به کارناک در شب، می‌توانید تاکسی یا کلش کرایه کنید و راننده شما در حین تماشای نمایش منتظر بماند.

 

 

همه چیز درباره معبد کارناک در مصر

ابلیسک ملکه هتشپسوت در محوطه معبد آمون در کارناک، مصر

 

 

 

چگونه به اینجا برسیم؟

واقع در اقصر، چند راه برای رفتن به کارناک بدون سر و صدا وجود دارد.

به وسیله هواپیما

نزدیکترین فرودگاه به کارناک فرودگاه بین المللی اقصر است که پروازهای داخلی و خارجی را دریافت می کند. در حدود 7 کیلومتری مجموعه معبد واقع شده است.

با قطار

اقصر با قطار به شهرهای دیگر مصر از جمله قاهره ارتباط خوبی دارد . روزانه چندین قطار از پایتخت به اقصر وجود دارد و سفر حدود 9 ساعت طول می کشد. هنگامی که به ایستگاه راه آهن اقصر رسیدید، می توانید با تاکسی یا اتوبوس محلی به کارناک بروید.

با اتوبوس

همچنین اتوبوس های روزانه از قاهره به الاقصر و همچنین از دیگر شهرهای بزرگ مصر وجود دارد. این سفر از قاهره حدود 10 ساعت طول می کشد. هنگامی که به ایستگاه اتوبوس در اقصر رسیدید، می توانید با تاکسی یا اتوبوس محلی به کارناک بروید.

بهترین زمان برای بازدید از معبد کارناک

از آنجایی که کارناک در اقصر، مصر واقع شده است، بهترین زمان برای بازدید از کارناک در ماه های زمستان از نوامبر تا فوریه است، زمانی که دمای هوا خنک تر و برای فعالیت در فضای باز راحت تر است. در طول این مدت، میانگین دمای روز در حدود 25 درجه سانتی گراد (77 درجه فارنهایت) است و شب ها خنک تر است.

ماه های تابستان از مه تا سپتامبر می تواند بسیار گرم و مرطوب باشد و دما اغلب از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) فراتر می رود. به دلیل گرمای شدید، گشت و گذار در جاذبه های بیرونی در طول روز می تواند چالش برانگیز باشد و بازدید از کارناک در این زمان توصیه نمی شود.

با این حال، اگر تصمیم دارید در ماه‌های تابستان از این سفر بازدید کنید، بهتر است برای بازدید از صبح زود یا اواخر بعد از ظهر برنامه‌ریزی کنید که دما کمی خنک‌تر است. ماه‌های بهار مارس و آوریل و ماه‌های پاییز اکتبر و نوامبر نیز می‌توانند زمان خوبی برای سفر به کرناک باشند، زیرا هوا همچنان مطبوع است و ازدحام جمعیت نسبت به فصل اوج کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *