چطور 48 ساعته تهران را بگردیم؟
پارک شهر,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
زیباترین پارک های تهران را بشناسید!
۱۴۰۰-۰۵-۱۱
بهترین مراکز خرید تهران برای گردش و خرید,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
بهترین مراکز خرید تهران برای گردش و خرید
۱۴۰۰-۰۵-۱۱

چطور 48 ساعته تهران را بگردیم؟

بیشتر بازدیدکنندگان زمان کمی را در تهران می گذرانند و حتی مردم محلی توصیه می کنند که وقت خود را در شهرهای تاریخی بیشتر ایران بگذرانید. با این حال، پایتخت ایران فرصت های زیادی برای گشت و گذار دارد. این راهنما از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون بهترین کارهایی را که باید انجام دهید، ببینید و بخورید در 48 ساعت در تهران تجزیه تحلیل می کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: چگونه فیلم ترسناک ایرانی “زیر سایه” تعدادی از منتقدان را ترساند

روز اول

صبح

چطور 48 ساعته تهران را بگردیم؟

سفر خود را با مقداری سابقه در تهران آغاز کنید. موزه ملی ایران دارای مجموعه ای چشمگیر است که 30 هزار سال طول می کشد، شامل سفال، سکه و اسکلت یک زن 7000 ساله اخیر (نشان می دهد که تهران بسیار قدیمی تر از آنچه تصور می شد) است. قبل از توقف بعدی، یک چای یا قهوه در امتداد خیابان سنگ فرش سی تیر بخورید تا کمی استراحت کنید.

به سمت میدان امام خمینی (ره) حرکت کرده و خیابان ناصرخسرو، یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران را پیاده بروید. با استقبال مدرسه دارالفنون، اولین مدرسه مدرن در ایران و معماری بسیار متنوع سرای روشن مواجه شوید. برای بازدید از کاخ گلستان ، یکی از میراث جهانی یونسکو، که گفته می شود برج و ساعت شمس العماره آن توسط ملکه ویکتوریا هدیه شده است ، توجه کنید. این کاخ مجلل، محل حکومت سلسله قاجار، شامل استخرهای باشکوه، سالن های بزرگ آینه کاری شده و موزاییک های خارق العاده است. شاهکارهای نقاش کمال الملک را که در سرتاسر ساختمان ها نمایش داده شده است از دست ندهید.

موزه ملی ایران، خیابان 30 تیر و خیابان امام خمینی، تهران

بعد از ظهر

10 موزه ایران که باید از آنها دیدن کنید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

10 موزه ایران که باید از آنها دیدن کنید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

روبروی کاخ گلستان، بازار بزرگ تهران قرار دارد. راه خود را در پیچ و خم کوچه های سرپوشیده ای که هر چیزی را که تصور کنید به فروش می رساند، از جواهرات گرفته تا فرش. در کوچکترین چایخانه قرن قرن تهران ، که از پدر به پسر منتقل شده است، کنار مسجد بازار و مدرسه حاج عبدالله توقف کنید.

 

بهترین مراکز خرید تهران برای گردش و خرید,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

بازار را برای ناهار در دیزی ساری ایرانشهر ترک کنید تا از یکی از معتبرترین غذاهای ایران، دیزی، لذت ببرید: یک خورش خوشمزه از سیب زمینی، گوشت، گوجه فرنگی و حبوبات که در یک گلدان سفالی پخته شده است. این ناهار سیر کننده را با قدم زدن در خیابان ایرانشهر به تالار گفتگوی هنرمندان ایران بروید تا مردم تماشا کنند ، نمایشنامه ای تماشا کنند یا هنرهای معاصر هنرمندان محلی را تماشا کنند (همچنین می توانید از خیابان به سمت گالری هنر عصار بروید).

بازار بزرگ، میدان پانزده خرداد ، تهران ، ایران
دیزی ساری ایرانشهر ، خیابان کلانتری 52 ، تهران

 

عصر

پارک لاله چند گزینه متناسب با حالات مختلف دارد. علاقه مندان به هنر نمی خواهند موزه هنرهای معاصر تهران – که آثار مونه ، پولاک و روتکو را در خود جای داده است – یا گالری لاله را از دست بدهند. موزه فرش ایران در مجاورت نمایش الگوها و سبک های مختلف فرش ایرانی از سراسر ایران که مربوط به قرن شانزدهم است. احساس خرید می کنید؟ بازار لاله انواع محصولات دست ساز را ارائه می دهد.

موزه هنرهای معاصر تهران، خیابان کارگر، تهران

 

چطور 48 ساعته تهران را بگردیم؟

روز خود را با بازدید از بنای برجسته تهران، برج آزادی – که در سال 1971 ساخته شده است، شاهد بسیاری از تاریخ ایران باشید. کسانی که اندکی انرژی دارند می توانند با تاکسی به میدان ونک بروند و شام ایرانی خوشمزه و موسیقی زنده سنتی را در رستوران علیقاپو بخورند.

برج آزادی، میدان آزادی، خیابان آزادی ، تهران

روز 2

صبح

روز خود را در شمال تهران در کاخ سعد آباد ، محل اقامت شاه سابق ایران آغاز کنید، که از آن زمان به مجموعه 18 موزه تاریخ و هنرهای زیبا تبدیل شده است. در باغ های مجلل قدم بزنید و از هوای تازه و آرامش لذت ببرید و قبل از حرکت به سمت جنوب به سمت میدان تجریش برای بازدید از بازار تجریش، کوچکتر و شلوغ تر از بازار بزرگ، لذت ببرید. حرم چشم نواز مجاور امامزاده صالح نیز ارزش بازدید دارد. در خیابان ولیعصر، طولانی ترین خیابان تهران قدم بزنید و در باغ فردوس، جایی که موزه سینمای عصر قاجار در آن قرار دارد، کمی چای بنوشید.

مجتمع کاخ سعد آباد، خیابان شهید کمال طاهری و خیابان شهید فلاحی، تهران
موزه سینما، باغ فردوس، خیابان ولیعصر ، تهران.

 

بعد از ظهر

چطور 48 ساعته تهران را بگردیم؟

به سمت ولیعصر ادامه دهید تا قبل از رفتن به پل طبیعت، در پارک ملت دوست داشتنی، استراحت آرام در وسط شهر قدم بزنید. این شاهکار معماری 270 متری (886 فوت) برنده چند جایزه، دو پارک را به هم متصل می کند و به سرعت با برج آزادی و برج میلاد به عنوان نماد تهران رقابت می کند. فراوان

مکانهای اینجا می توانند شکم شما را راضی کنند پس از آن همه پیاده روی، اما رستوران خونه، که روزانه منوی خود را تغییر می دهد، بهترین غذاهای سنتی ایرانی را در محیطی به سبک خانه ارائه می دهد.

پل طبیعت، مدرس هوی، تهران ، ایران
رستوران خونه، خیابان شهیدی و E حقانی هوی ، تهران
پل طبیعت دو پارک را به هم وصل می کند

عصر

چطور 48 ساعته تهران را بگردیم؟

با بازدید از برج میلاد که همیشه رویدادهایی از زمان باز شدن تا ساعات پایانی در آن برگزار می شود، زمان خود را در تهران به پایان برسانید. مغازه ها را کشف کنید، با موم های ایرانیان سرشناس آشنا شوید ، بلیط کنسرت بخرید، برای غذا خوردن غذا بخورید و البته با آسانسور به بالای آن بروید و تهران را از بیش از 305 متر (1000 پا) ببینید – چیزی که مطمئناً شما را به خود جلب می کند. بازگشت به شهر برای بازدید طولانی تر در اسرع وقت.

برج میلاد ، برج میلاد ، تهران

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *