همه چیز درباره افسردگی در مردان
همه چیز درباره افسردگی در زنان,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
همه چیز درباره افسردگی در زنان
۱۴۰۰-۰۳-۰۳
افسردگی
چطور با افسردگی کنار بیاییم؟
۱۴۰۰-۰۳-۰۳
همه چیز درباره افسردگی در مردان,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

همه چیز درباره افسردگی در مردان

همه چیز درباره افسردگی در مردان

احساس افسردگی نشانه ضعف نیست و لازم نیست آن را سخت کنار بگذارید. این نکات می تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنید و از امروز احساس شادی و امید بیشتری کنید. در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی افسردگی در مردان می پردازیم.

افسردگی مردان چیست؟

ما به عنوان مردان دوست داریم خود را قوی و کنترل کننده احساسات خود بدانیم. وقتی احساس ناامیدی یا ناامیدی می کنیم غالباً آن را انکار می کنیم یا سعی می کنیم آن را بپوشانیم. اما افسردگی یک مشکل شایع است که در برخی از دوره های زندگی بسیاری از ما را تحت تأثیر قرار می دهد، این نشانه ضعف عاطفی یا از بین رفتن مردانگی نیست.

افسردگی بر میلیونها مرد در هر سنی و مذهبی و همچنین کسانی که به آنها اهمیت می دهند – همسران، شرکا، دوستان و خانواده – تأثیر می گذارد. البته، طبیعی است که هر کس هر از گاهی احساس دل کندگی کند. افت روحیه یک واکنش معمولی در برابر از دست دادن، عقب نشینی و ناامیدی در زندگی است. با این حال، افسردگی مردان نحوه تفکر، احساس و عملکرد شما را در زندگی روزمره تغییر می دهد. این می تواند در بهره وری شما در محل کار یا مدرسه اختلال ایجاد کند و بر روابط، خواب، رژیم غذایی و لذت کلی زندگی تأثیر بگذارد. افسردگی شدید می تواند شدید و بی امان باشد.

متأسفانه، افسردگی در مردان اغلب نادیده گرفته می شود زیرا بسیاری از ما دشوار است که در مورد احساسات خود صحبت کنیم. درعوض، تمرکز ما بر روی علائم جسمی است که اغلب همراه با افسردگی مردان است، مانند کمر درد، سردرد، مشکل خواب یا مشکلات جنسی. این می تواند منجر به عدم درمان افسردگی زمینه ای شود، که می تواند عواقب جدی داشته باشد.

مردانی که از افسردگی رنج می برند چهار برابر بیشتر از زنان جان خود را از دست می دهند، بنابراین قبل از اینکه احساس ناامیدی به احساس خودکشی تبدیل شود، کمک گرفتن از افسردگی امری حیاتی است. در مورد آنچه در ذهن شما و همچنین بدن شما می گذرد صادقانه با یک دوست، عزیز یا دکتر صحبت کنید. پس از تشخیص صحیح، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای موفقیت و درمان افسردگی مردان و جلوگیری از بازگشت آن به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: هر آنچه در مورد افسردگی باید بدانید!

 

علائم و نشانه های افسردگی در مردان

مردان نسبت به زنان در تشخیص علائم افسردگی مهارت کمتری دارند. یک مرد به احتمال زیاد احساسات خود را انکار می کند، آنها را از خود و دیگران پنهان می کند، یا سعی می کند آنها را با رفتارهای دیگر مخفی کند. و گرچه مردان ممکن است علائم کلاسیک افسردگی مانند خلق و خوی ناامیدکننده، کاهش علاقه به کار یا سرگرمی، اختلالات وزن و خواب، خستگی و تمرکز را تجربه کنند، اما علائم افسردگی “مخفی کاری” مانند خشم، سو مصرف مواد و تحریک

سه نشانه شایع افسردگی در مردان نادیده گرفته می شود:

  1. درد جسمی گاهی افسردگی در مردان به عنوان علائم جسمی ظاهر می شود – مانند کمردرد، سردردهای مکرر، مشکلات خواب ، اختلال عملکرد جنسی یا اختلالات گوارشی – که به درمان طبیعی پاسخ نمی دهند.
  2. عصبانیت این می تواند از تحریک پذیری، حساسیت به انتقاد، یا از دست دادن شوخ طبعی شما تا خشم جاده، کوتاه مزاجی یا حتی خشونت باشد. بعضی از مردان بد دهن یا کنترل کننده می شوند.
  3. رفتار بی پروا. مردی که از افسردگی رنج می برد ممکن است رفتاری فرارآمیز یا پرخطر از قبیل ورزش های خطرناک، رانندگی بی پروا یا رابطه جنسی ناامن از خود بروز دهد. ممکن است بیش از حد بنوشید، از مواد مخدر سو استفاده کنید یا به اجبار قمار کنید.

 

چگونه می توان فهمید که افسرده است یا نه؟ اگر چندین مورد زیر را شناسایی کنید، ممکن است از افسردگی رنج ببرید.

  • احساس ناامیدی و درماندگی می کنید
  • شما دیگر علاقه خود را به دوستان، فعالیتها و چیزهایی که قبلاً از آنها لذت می بردید از دست داده اید
  • خیلی تحریک پذیرتر، زودرنج یا پرخاشگرتر از حد معمول هستید
  • شما بیشتر الکل مصرف می کنید، رفتارهای بی پروا انجام می دهید یا خود درمانی می کنید
  • احساس بی قراری و آشفتگی می کنید
  • خواب و اشتهای شما تغییر کرده است
  • نمی توانید تمرکز کنید یا بهره وری شما در محل کار کاهش یافته است
  • شما نمی توانید افکار منفی خود را کنترل کنید
  • اگر احساس خودکشی می کنید …

بیشتر بخوانید: 7 تمرین عالی یوگا برای مبارزه با افسردگی

 

عوامل محرک افسردگی در مردان

هیچ یک از دلایل افسردگی در مردان وجود ندارد. عوامل بیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی، و همچنین شیوه زندگی، روابط و مهارت های کنار آمدن ، در این میان نقش دارند.

در حالی که هر مردی می تواند از افسردگی رنج ببرد، برخی از عوامل خطر وجود دارد که باعث آسیب پذیری بیشتر مرد می شود، مانند:

  • تنهایی و عدم حمایت اجتماعی
  • عدم توانایی مقابله موثر با استرس
  • سابقه سو مصرف الکل یا مواد مخدر
  • ضربه یا سو استفاده در اوایل کودکی
  • سالخوردگی در انزوا، با چند رسانه اجتماعی

افسردگی و اختلال نعوظ

ناتوانی جنسی یا اختلال نعوظ نه تنها عامل افسردگی در مردان است، بلکه می تواند از عوارض جانبی بسیاری از داروهای ضد افسردگی باشد.

مردان مبتلا به مشکلات عملکرد جنسی تقریباً دو برابر بیشتر از افراد فاقد افسردگی هستند. افسردگی باعث افزایش مشکلات جنسی می شود.

اختلال نعوظ.

بسیاری از مردان اذعان نمی کنند که مشکلات جنسی را تصدیق کنند، زیرا فکر می کنند این مسئله تأمل در مردانگی آنها است نه یک مشکل قابل درمان ناشی از افسردگی.

 

کمک گرفتن برای افسردگی مردان

سعی نکنید خود به خود افسردگی را حل کنید. برای جلب کمک – از یکی از عزیزان یا یک متخصص، شهامت لازم است. اکثر مردان مبتلا به افسردگی به خوبی به مراحل خودیاری مانند دستیابی به حمایت اجتماعی، ورزش، روی آوردن به یک رژیم غذایی سالم و ایجاد سایر تغییرات در زندگی پاسخ می دهند.

اما انتظار نداشته باشید که روحیه شما فوراً بهبود یابد. احتمالاً هر روز احساس بهتری خواهید داشت. بسیاری از مردانی که از افسردگی بهبود می یابند قبل از بهبود روحیه خود، بهبودهایی در الگوی خواب و اشتها مشاهده می کنند. اما این مراحل خودیاری می تواند تأثیر مهمی در نحوه تفکر و احساس شما داشته باشد، به شما کمک می کند تا بر علائم افسردگی غلبه کنید و لذت زندگی خود را بازیابید.

 

نکته 1: به دنبال حمایت اجتماعی باشید

تعهدات شغلی معمولاً یافتن وقت برای برقراری روابط دوستانه را برای مردان دشوار می کند، اما اولین قدم برای مقابله با افسردگی مردان، یافتن افرادی است که می توانید واقعاً با آنها ارتباط برقرار کنید. این به این معنا نیست که به راحتی با یک همکار معامله شوخی کنید یا درمورد ورزش با مردی که در یک بار در کنار شما نشسته است گپ بزنید. این به معنای یافتن شخصی است که احساس راحتی کردن با او احساس راحتی می کنید، کسی که بدون قضاوت درباره شما به حرف شما گوش می دهد یا اینکه به شما می گوید چگونه باید فکر کنید یا چه احساسی دارید.

ممکن است فکر کنید که بحث درباره احساسات شما خیلی ماکارانه نیست ، اما خواه از آن آگاه باشید یا نه، در حال حاضر احساسات خود را به اطرافیان خود منتقل می کنید. شما فقط از کلمات استفاده نمی کنید اگر کوتاه مزاج هستید، بیشتر از حد معمول می نوشید یا سوراخ می کنید به دیوار، نزدیکان شما می دانند مشکلی وجود دارد. در عوض ، انتخاب صحبت کردن درباره آنچه که تجربه می کنید، در واقع می تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چطور دوست خوب پیدا کنیم؟

 

یافتن حمایت اجتماعی

برای بسیاری از مردان – به ویژه هنگامی که از افسردگی رنج می برید – ارتباط با دیگران طاقت فرسا به نظر می رسد. اما ایجاد و حفظ روابط نزدیک برای کمک به شما در گذراندن این زمان دشوار بسیار حیاتی است. اگر احساس نمی کنید که کسی را برای مراجعه دارید، هرگز برای ایجاد دوستی جدید و بهبود شبکه پشتیبانی خود دیر نیست.

بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای درمان سریع افسردگی

 

چگونه می توان به حمایت از افسردگی دست یافت؟

به دنبال پشتیبانی افرادی باشید که باعث می شوند احساس امنیت و مراقبت داشته باشید. شخصی که با او صحبت می کنید نمی تواند شما را برطرف کند. آنها فقط باید شنونده خوبی باشند – کسی که بدون توجه و حواس پرتی یا قضاوت درباره شما، با دقت و دلسوزی گوش کند.

چهره به چهره را در اولویت قرار دهید. تماس های تلفنی، شبکه های اجتماعی و پیام کوتاه روش های خوبی برای برقراری ارتباط هستند، اما جایگزین زمان با کیفیت شخصی قدیمی نیستند. عمل ساده مکالمه رو در رو با شخصی در مورد احساسی که می توانید در تسکین افسردگی و دور نگه داشتن آن نقش زیادی داشته باشد.

سعی کنید با فعالیت های اجتماعی همراه باشید حتی اگر دوست ندارید. غالباً وقتی افسرده هستید، عقب نشینی در پوسته احساس راحتی بیشتری می کند، اما بودن در کنار دیگران باعث افسردگی کمتری می شود.

راه هایی برای حمایت از دیگران پیدا کنید. دریافت پشتیبانی بسیار خوب است، اما تحقیقات نشان می دهد که از طریق پشتیبانی خود، روحیه شما حتی بیشتر می شود. بنابراین راه های بزرگ و کوچک برای کمک به دیگران پیدا کنید: داوطلب شوید، برای یک دوست گوش شنوا باشید، برای شخصی کار خوبی انجام دهید.

مراقبت از حیوان خانگی. در حالی که هیچ چیز نمی تواند جایگزین ارتباط انسانی شود، حیوانات خانگی می توانند لذت و همراهی را در زندگی شما ایجاد کنند و به شما کمک کنند احساس انزوای کمتری داشته باشید. مراقبت از حیوان خانگی همچنین می تواند شما را از خود دور کند و به شما احساس نیاز می دهد – هر دو پادزهر قدرتمند افسردگی.

به یک گروه پشتیبانی از افسردگی بپیوندید. بودن در کنار دیگران که با افسردگی روبرو هستند می تواند کمک زیادی به کاهش احساس انزوا کند. همچنین می توانید یکدیگر را تشویق کنید ، در مورد چگونگی کنار آمدن با آنها مشاوره بدهید و دریافت کنید و تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.

کسی را به یک بازی، فیلم یا کنسرت دعوت کنید. افراد زیادی وجود دارند که به همان اندازه که احساس می کنید در تماس با شما و دوست شدن بی احساس هستند. یخ شکن باشید.

با یک دوست قدیمی تماس بگیرید یا از طریق ایمیل ارسال کنید. حتی اگر از روابطی که قبلاً برایتان مهم بودند عقب نشینی کرده اید، سعی کنید دوباره به هم وصل شوید.

 

نکته 2: از سلامتی خود حمایت کنید!

تغییر مثبت در زندگی می تواند به رفع افسردگی کمک کرده و مانع از بازگشت آن شود.

هشت ساعت بخوابید. افسردگی معمولاً شامل مشکلات خواب است. چه کم و چه زیاد بخوابید، روحیه شما رنج می برد. با یادگیری عادت های خواب سالم، برنامه خواب بهتری داشته باشید.

استرس را کنترل کنید. استرس نه تنها افسردگی را طولانی و بدتر می کند، بلکه می تواند آن را تحریک کند. تمام مواردی که در زندگی شما را تحت فشار قرار می دهند از قبیل اضافه کار، مشکلات مالی یا روابط بدون حمایت از زندگی را مشخص کنید و روش هایی برای کاهش فشار و کنترل مجدد خود پیدا کنید. روش های مدیریت استرس را تمرین کنید.

تکنیک های آرام سازی را تمرین کنید. یک تمرین آرامش روزانه می تواند به تسکین علائم افسردگی، کاهش استرس و تقویت احساس شادی و رفاه کمک کند. یوگا، تنفس عمیق، آرامش عضلانی پیش رونده یا مدیتیشن را امتحان کنید.

وقت خود را در آفتابگردان بگذرانید. بیرون رفتن در ساعات روز و قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند به افزایش سطح سروتونین و بهبود روحیه کمک کند. قدم بزنید، قهوه خود را بیرون بنوشید، به کارهای حیاط بپردازید یا با ورزش در فضای باز مزایای خود را دو برابر کنید. اگر در جایی با آفتاب کم زمستان زندگی می کنید، سعی کنید از یک جعبه نور درمانی استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله فواید نور خورشید برای سلامت روانی را بخوانید.

 

 

برای مقابله با افسردگی یک “جعبه ابزار سلامتی” ایجاد کنید!

لیستی از کارهایی که می توانید برای تقویت سریع خلق و خوی انجام دهید را بیاورید. هرچه “ابزار” بیشتر برای کنار آمدن با افسردگی، بهتر است. هر روز چند مورد از این ایده ها را امتحان کنید و اجرا کنید، حتی اگر احساس خوبی دارید.

  • مدتی را در طبیعت سپری کنید.
  • آنچه در مورد خودتان دوست دارید را لیست کنید.
  • کتاب خوبی بخوانید.
  • یک فیلم یا نمایش تلویزیونی خنده دار تماشا کنید.
  • دوش آب گرم و طولانی بگیرید.
  • از چند کار کوچک مراقبت کنید.
  • با حیوان خانگی بازی کنید.
  • با دوستان یا خانواده خود رو در رو صحبت کنید.
  • به موسیقی گوش دهید
  • کاری خودجوش انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اگر اضطراب یا افسردگی دارید این غذاها را نخورید!

 

نکته 3: برای سلامت روان و جسم بیشتر ورزش کنید!

وقتی افسرده هستید ، فقط بلند شدن از رختخواب می تواند یک کار دلهره آور به نظر برسد ، چه برسد به اینکه در ورزش کار کنید. اما ورزش یک جنگنده قدرتمند افسردگی است – و یکی از مهمترین ابزارها در زرادخانه بهبودی شما است. تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به اندازه دارو برای تسکین علائم افسردگی موثر باشد. همچنین به شما کمک می کند تا از بهبودی مجدد جلوگیری کنید.

برای داشتن بیشترین سود ، حداقل 30 دقیقه ورزش در روز را در نظر بگیرید. این لازم نیست که یک باره باشد و اشکالی نیست که از کوچک شروع کنید. 10 دقیقه پیاده روی می تواند به مدت دو ساعت روحیه شما را بهبود بخشد.
ورزش کاری است که اکنون می توانید برای تقویت روحیه خود انجام دهید

اگر به آن پایبند باشید، خستگی شما بهتر می شود. هنگامی که افسرده هستید و احساس خستگی می کنید، شروع به ورزش می تواند دشوار باشد. اما تحقیقات نشان می دهد اگر با آن ادامه دهید سطح انرژی شما بهبود می یابد. ورزش به شما کمک می کند تا احساس انرژی و خستگی کمتری داشته باشید، نه بیشتر.

تمرینات مداوم و موزون را پیدا کنید. بیشترین مزایای افسردگی ناشی از ورزش های موزون است – مانند پیاده روی ، تمرین با وزنه، شنا یا ورزش های رزمی – جایی که هر دو دست و پاها را حرکت می دهید. (برای اطلاعات بیشتر مقاله 10 تمرین موثر یوگا برای رفع اضطراب, استرس را بخوانید.)

یک عنصر ذهن آگاهی را اضافه کنید، خصوصاً اگر افسردگی شما ریشه در ضربه ای حل نشده یا از افکار وسواسی و منفی تغذیه می کند. بر احساس بدن هنگام حرکت تمرکز کنید – مانند احساس برخورد پاها به زمین، یا احساس باد روی پوست یا ریتم تنفس.

با یک شریک ورزش جفت شوید. کار کردن با دیگران نه تنها شما را قادر می سازد که وقت خود را صرف معاشرت کنید، بلکه می تواند به حفظ انگیزه شما نیز کمک کند. عضویت در یک باشگاه دویدن، جستجوی شرکای تنیس یا ثبت نام در لیگ فوتبال یا والیبال را امتحان کنید.

یک سگ را به پیاده روی ببرید. اگر صاحب سگ نیستید، می توانید داوطلبانه راهپیمایی سگهای بی خانمان برای پناهگاه حیوانات یا گروه نجات را انجام دهید. شما نه تنها به خودتان کمک خواهید کرد بلکه به معاشرت و ورزش سگها نیز کمک خواهید کرد، و آنها را بیشتر قابل قبول می کنید.

 

نکته 4: برای بهبود احساس خود، از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید!

آنچه می خورید تأثیر مستقیمی بر احساس شما دارد.

  • شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده را به حداقل برسانید. ممکن است هوس تنقلات شیرین ، کالاهای پخته شده یا غذاهای راحت مانند ماکارونی یا سیب زمینی سرخ کرده داشته باشید ، اما این غذاهای “خوب” به سرعت منجر به از بین رفتن روحیه و انرژی می شوند.
  • مصرف غذاهایی را که می توانند بر روحیه شما تأثیر منفی بگذارند مانند کافئین، الکل، چربی های ترانس و غذاهایی که مقادیر زیادی مواد نگهدارنده شیمیایی یا هورمون دارند، کاهش دهید.
  • اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر بخورید تا روحیه شما تقویت شود. بهترین منابع ماهی های چرب (ماهی قزل آلا ، شاه ماهی، ماهی خال مخالی ، آنچوی ، ساردین)، جلبک دریایی، بذر کتان و گردو هستند.
  • غذاهای غنی از مواد مغذی تقویت کننده خلق و خو، مانند موز (منیزیم برای کاهش اضطراب، ویتامین B6 برای تقویت هوشیاری، تریپتوفان برای افزایش سطح سروتونین خوب) و اسفناج (منیزیم، فولات برای کاهش تحریک و بهبود خواب) را امتحان کنید.
  • از کمبود ویتامین های گروه B که می توانند افسردگی ایجاد کنند، خودداری کنید. از مرکبات، سبزیجات برگ دار، لوبیا، مرغ و تخم مرغ بیشتر استفاده کنید.

 

نکته 5: تفکر منفی را به چالش بکشید!

آیا احساس می کنید ناتوان هستید یا ضعیف هستید؟ اینکه اتفاقات بدی رخ می دهد و کارهای زیادی نمی توانید در این مورد انجام دهید؟ که وضعیت شما ناامید کننده است؟ افسردگی چرخش منفی روی همه چیز ایجاد می کند، از جمله نوع دید خود و انتظارات شما برای آینده.

وقتی این نوع افکار شما را غرق می کنند، مهم است که به یاد داشته باشید که این علامت افسردگی شماست و این نگرش های غیرمنطقی و بدبینانه – معروف به تحریف شناختی – واقع بینانه نیستند. وقتی آنها را واقعاً بررسی می کنید، تحمل نمی کنند. اما حتی در این صورت، آنها می توانند برای تسلیم سخت باشند.

با گفتن “فقط مثبت فکر کنید” نمی توانید از این ذهنیت بدبینانه خارج شوید. اغلب، این بخشی از یک الگوی تفکر مادام العمر است که آنقدر اتوماتیک می شود که حتی کاملاً از آن آگاهی ندارید. در عوض، ترفند این است که نوع افکار منفی را که به افسردگی شما دامن می زنند شناسایی کنید و یک تفکر متعادل تر را جایگزین آنها کنید.

 

روش های منفی و غیر واقعی تفکر که به افسردگی مردان دامن می زند:

تفکر همه یا هیچ. نگاه کردن به چیزها در دسته های سیاه یا سفید ، بدون هیچ حد وسطی (“من اگر از کمال کوتاه بیایم ، کاملاً شکست خورده ام. “)

تعمیم بیش از حد تعمیم از یک تجربه منفی منفرد، انتظار این که همیشه ثابت بماند (“من نمی توانم کاری درست انجام دهم.”)

فیلتر ذهنی. نادیده گرفتن رویدادهای مثبت و تمرکز بر موارد منفی. توجه به یک چیز اشتباه رخ داده است، به جای همه موارد درست.

کاهش مثبت. آوردن دلایلی که چرا اتفاقات مثبت به حساب نمی آیند (“او گفت که او در قرار ما خوش گذشته است، اما من فکر می کنم او فقط خوب بود.”)

عطف به نتایج. برداشت های منفی بدون شواهد واقعی. شما مانند یک ذهن خوان رفتار می کنید (“او باید فکر کند من رقت انگیز هستم”) یا یک فالگیر (“من برای همیشه در این کار بن بست گیر می افتم.”)

استدلال عاطفی. با اعتقاد به اینکه احساسی شما واقعیت را منعکس می کند (“من احساس می کنم چنین بازنده ای هستم. من واقعاً خوب نیستم!”)

“باید” و “نباید”. خود را در لیست دقیق آنچه باید و نباید انجام دهید، نگه دارید و اگر مطابق با قوانین خود عمل نمی کنید ، خود را کتک بزنید.

برچسب زدن خود را بر اساس اشتباهات و کاستی های درک شده طبقه بندی کنید (“من یک شکست هستم ؛ یک احمق ؛ یک بازنده”.)

افکار خود را بر روی جایگاه شاهد قرار دهید.

هنگامی که الگوهای افکار مخربی را که به افسردگی شما کمک می کنند شناسایی کردید ، می توانید با سوالاتی از قبیل:

  • “چه شواهدی وجود دارد که این فکر درست است؟ درست نیست؟”
  • “به دوستی که این فکر را داشت چه می توانم بگویم؟”
  • “آیا روش دیگری برای بررسی وضعیت وجود دارد یا یک توضیح جایگزین؟”
  • “اگر افسردگی نداشته باشم چگونه ممکن است به این وضعیت نگاه کنم؟”

هنگامی که افکار منفی خود را بررسی می کنید ، ممکن است از سرعت خرد شدن آنها متعجب شوید. در این فرآیند ، دیدگاه متعادل تری پیدا خواهید کرد و به تسکین افسردگی کمک می کنید.

 

درمان حرفه ای افسردگی در مردان

اگر حمایت خانواده و دوستان و تغییر مثبت شیوه زندگی کافی نیست، از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید. در مورد احساس خود و همچنین علائم جسمی خود باز باشید. درمان های افسردگی در مردان شامل موارد زیر است:

درمان. ممکن است احساس کنید که صحبت با یک غریبه در مورد مشکلات شما “غیر مردانه” است، یا اینکه این درمان وضعیت قربانی را به همراه دارد. با این حال ، اگر درمانی در دسترس شما باشد، اغلب می تواند احساس تسکین سریع، حتی برای بدبین ترین مرد نیز ایجاد کند.

دارو. داروهای ضد افسردگی می توانند به تسکین برخی از علائم افسردگی کمک کنند، اما این مشکل اساسی را درمان نمی کند و به ندرت یک راه حل طولانی مدت است. دارو همچنین با عوارض جانبی همراه است. حتی اگر تصمیم گرفتید که دارو برای شما مناسب است، همیشه مراحل کمک به خود را نیز دنبال کنید. درمان و تغییر شیوه زندگی می تواند دلایل اساسی افسردگی شما را برطرف کند تا در هنگام ترک داروهای ضد افسردگی از بازگشت آن جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره افسردگی در زنان

 

چگونه به یک مرد مبتلا به افسردگی کمک کنیم؟

اغلب تشخیص همسر، شریک زندگی یا سایر اعضای خانواده نیاز به علائم افسردگی یک مرد دارد. حتی اگر مردی به افسردگی خود مشکوک باشد، ممکن است شرمسار شود که نمی تواند به تنهایی از پس آن برآید و فقط در صورت فشار توسط یکی از عزیزانش برای این کار کمک می کند.

 

صحبت با یک مرد در مورد افسردگی

بسیاری از مردان علائم افسردگی معمولی مانند خلق و خوی ناامیدکننده را از خود نشان نمی دهند، بنابراین ممکن است بخواهید از استفاده از کلمه “افسردگی” اجتناب کنید و سعی کنید رفتار او را “تحت فشار” یا “خیلی خسته” توصیف کنید. این می تواند به او کمک کند تا باز شود.

بدون اینکه انتقادی باشد، به نحوه تغییر رفتار او اشاره کنید. به عنوان مثال، “به نظر می رسد همیشه قبل از کار معده درد دارید” یا “شما ماه ها است که راکتبال بازی نکرده اید.”

یک معاینه عمومی با پزشک پیشنهاد کنید. او ممکن است در ابتدا نسبت به مراجعه به پزشک خانواده مقاومت کمتری نسبت به یک متخصص بهداشت روان داشته باشد. پزشک می تواند علل پزشکی افسردگی را رد کند و سپس مراجعه کند.

پیشنهاد کنید که در اولین ویزیت با پزشک یا متخصص بهداشت روان او را همراهی کنید. برخی از مردان در برابر صحبت درباره احساسات خود مقاومت نشان می دهند، بنابراین سعی کنید موانع راه را برای کمک به او بردارید.

او را تشویق کنید تا لیستی از علائم مورد بحث را تهیه کند. به او کمک کنید تا روی احساسات و همچنین بیماری های جسمی تمرکز کند و در مورد مصرف الکل و مواد مخدر صادقانه بگوید.

بیشتر بخوانید: اختلالات اضطرابی و حملات اضطرابی

 

چگونه از مرد مبتلا به افسردگی حمایت کنیم؟

او را درگیر مکالمه کنید و بدون قضاوت به حرف او گوش دهید. هیچ یک از احساسات او را تحقیر نکنید، اما به واقعیت ها اشاره کرده و امید را ارائه دهید.

او را برای فعالیت های اجتماعی دعوت کنید، خواه صرفاً یک پیاده روی با هم باشد یا ناهار با دوستان. اگر دعوت شما رد شد، به تلاش خود ادامه دهید.

او را برای شرکت در فعالیتهایی که زمانی به او لذت می بخشید مانند سرگرمیها، ورزشها یا فعالیتهای فرهنگی تشویق کنید. اما او را خیلی زود تحت فشار قرار ندهید.

به او نگویید که “فقط از آن خارج شود.” درعوض، به او اطمینان دهید که با گذشت زمان و پشتیبانی، احساس بهتری خواهد داشت.

بررسی کنید که آیا وی داروی تجویز شده ای را مصرف می کند یا در حال انجام درمان است. اگر داروهای ضد افسردگی برای او تجویز کرده است، او را تشویق کنید که این داروها را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: استرس کاری، علائم و درمان آن

نکته مهم

به یاد داشته باشید، شما نمی توانید افسردگی شخص دیگری را برطرف کنید. مقصر افسردگی یا مسئولیت خوشبختی عزیزتان نیستید. گرچه حمایت شما می تواند برای بهبودی او بسیار مهم باشد، اما در نهای، این در دست او است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *