جاذبه های توریستی بنارس
جاذبه های گردشگری دهلی نو
جاذبه های گردشگری دهلی نو
۱۴۰۰-۱۱-۱۹
مزایای خرید ملک در قبرس شمالی
مزایای خرید ملک در قبرس شمالی
۱۴۰۱-۰۱-۳۱

جاذبه های توریستی بنارس

یا می خواهید فضای معنوی هند را در پر جنب و جوش ترین حالت خود تجربه کنید؟ به بنارس در اوتار پرادش بروید . این شهر باستانی که حدود 2800 سال به طور مداوم در آن سکونت داشته اند (و همچنان ادامه دارد)، یکی از مقدس ترین مکان ها برای هندوها است. طرفداران معتقدند بنارس جایی است که می توانند از چرخه تولد دوباره رها شوند و پس از مرگ با خدا متحد شوند. این اعتقاد در شدت عمیقی ظاهر می شود که در سراسر شهر دیوانه می زند.

مرکز عمل در بنارس را می‌توان در گات‌های Banaras یافت – مجموعه‌ای از پله‌های غول‌پیکر که به رودخانه گنگ منتهی می‌شوند . عابدین صبح از پله ها پایین می آیند تا گناهان خود را در آب مقدس بشویند و شب برای مراسم دعای آتشین برمی گردند.

انرژی در طول روز در شهر قدیمی هزارتویی ادامه دارد . افسانه ها حاکی از آن است که هیچ نقشه دقیقی از شبکه پیچیده کوچه های پیچ در پیچ بنارس ترسیم نشده است. انتظار داشته باشید که گم شوید و برخی از بهترین جاهای دیدنی زندگی خود را تجربه کنید.

آیا می خواهید از زمان خود در “شهر نور” بهترین استفاده را ببرید ؟ لیست ما از بهترین مکان های دیدنی در بنارس را بررسی کنید.

1. رود گنگ

 

جاذبه های توریستی بنارس

نمای غروب بنارس از رودخانه گنگ

رودخانه گنگ که از نام الهه هندو گانگا گرفته شده است، یکی از مورد احترام ترین مکان های طبیعی در هند است. این رودخانه در جنوب شرقی از هیمالیا در شمال تا خلیج بنگال امتداد دارد. بین 400 میلیون تا 600 میلیون نفر برای تأمین آب روزانه برای حمام کردن و آشامیدن به رودخانه گنگ متکی هستند.

هندوها از سرتاسر جهان به بنارس می‌آیند تا خود را در آب مقدس گنگ تطهیر کنند و در امتداد ده‌ها گات در کنار رودخانه مراسمی را انجام دهند. برای گردشگران، رودخانه به ایجاد یک نقطه جهت گیری ثابت برای پیمایش در شهر کمک می کند، و بدون شک زمان زیادی را صرف گشت و گذار و تماشای زندگی در اطراف گنگ خواهید کرد.

صبح زود بیدار شوید و در طلوع آفتاب در امتداد رودخانه سفر کنید – با یکی از قایق‌رانان بی‌شماری که در کنار قایق‌ها پاتوق می‌کنند، مذاکره کنید.

در بعدازظهر یا اوایل عصر، یکی از بهترین کارهایی که در بنارس باید انجام دهید این است که یک هدیه شناور کوچک پر از گل های تازه و یک شمع بخرید و آن را روی رودخانه گنگ رها کنید. تجربه سعادت‌بخش شما را عمیق‌تر با فرهنگ هندو پیوند می‌دهد و برای سال‌های آینده در ذهن شما باقی می‌ماند.

2. داساسوامده گات

 

 

جاذبه های توریستی بنارس

داساسوامده گات

فضای پر جنب و جوش Dasaswamedh Ghat آن را به یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در بنارس تبدیل کرده است. این جاذبه توریستی، انبوهی از گل‌فروشان است که شکوفه‌های درخشان را تبلیغ می‌کنند، قایق‌رانی که در امتداد رودخانه گنگ سواری می‌کنند و سادوها (مردان مقدس) با رنگ صورت. در طول روز می توانید ساعت ها به تماشای مردم در این منطقه بپردازید.

کشیشان هندو هر شب در Dasaswamedh Ghat، از حدود ساعت 7 بعد از ظهر ، Ganga Aarti را برپا می کنند. کشیشان با پوشیدن لباس‌هایی به رنگ زعفرانی، بشقاب‌هایی از گلبرگ‌های گل و دیگر هدایا را پهن می‌کنند و پوسته حلزونی را به نشانه شروع مراسم معنوی می‌دمند. هزاران گردشگر گرد هم می‌آیند تا به مدت 45 دقیقه به تماشای شعارهای کشیش‌ها بنشینند و بشقاب‌های طبقه‌بندی شده از عود معطر چوب صندل را با الگوهای پیچیده تکان دهند. این یک منظره عجیب و غریب است که نمی خواهید از دست بدهید.

نکته داغ: اگر می‌خواهید بر جمعیت غلبه کنید و امتیاز خوبی برای نمایش کسب کنید، حداقل چند ساعت زودتر به قات بروید. شما همچنین می توانید مناظر باورنکردنی را از قایق های کنار رودخانه یا در بالکن مغازه ها در بالای گات مشاهده کنید.

3. عاصی گات

 

جاذبه های توریستی بنارس

گانگا آرتی در آسی گات

وقتی صحبت از مکان‌های معروف در بنارس به میان می‌آید، جنوبی‌ترین گات اصلی شهر مرتباً در صدر فهرست قرار می‌گیرد. جاذبه ستاره ای آسی گات شیوا لینگام (نماینده فالیک خدای هندو) در زیر درخت انجیر مقدس است. هر روز صدها زائر را به سوی خود می کشاند که پس از شستشو در رودخانه گنگ برای پرستش لرد شیوا می آیند.

از سفر کمی احساس سفت می کنید؟ هنگام طلوع آفتاب با آسی گات تاب بخورید، زمانی که می‌توانید سگ رو به پایین خود را با ده‌ها نفر دیگر در طول یوگای صبحگاهی همراه با موسیقی زنده هر روز همراهی کنید. گردشگران همچنین می‌توانند یکی دیگر از اجرای Ganga Aarti را در عصر اینجا ببینند، که کمی کوچک‌تر و صمیمی‌تر از اجرای Dasaswamedh Ghat است.

4. Manikarnika Ghat

 

جاذبه های توریستی بنارس

آتش سوزی آتش سوزی در Manikarnika Ghat

توده‌های دود در Manikarnika Ghat به سمت آسمان می‌چرخند. نه، این از یک کارخانه نیست – از سوزاندن ابدی است که در این محله اتفاق می افتد. هندوها معتقدند که مانیکارنیکا گات یکی از فرخنده‌ترین مکان‌ها برای درگذشتگان برای رسیدن به موکشا (رهایی از چرخه تولد دوباره معنوی) است. آتش تشییع جنازه در این قات به صورت 24 ساعته می سوزد و هر روز حدود 100 سوزانده می شود.

کشیش‌ها یا راهنماها اغلب پیشنهاد می‌کنند که گردشگران را از طریق قایق‌های جذاب هدایت کنند، اما برخی می‌توانند در تقاضای پول پرخاشگر باشند. ممکن است گنبدها (اعضای یک کاست دست نخورده) را ببینید که اجساد پیچیده شده با پارچه را روی برانکاردهای موقت حمل می کنند، همراه با انبوهی از هیزم که روی هم انباشته شده و آماده تغذیه آتش هستند.

همچنین ممکن است به شما این فرصت داده شود که مراسم سوزانده شدن را از نزدیک ببینید – البته با پرداخت هزینه. اگرچه این تجربه عمیق است، اما نه برای افراد ضعیف و نه یک جاذبه گردشگری به معنای سنتی است. حد خود را بشناسید، محترم باشید و از عکس گرفتن از مراسم تدفین، عزاداران و درگذشتگان خودداری کنید.

نکته داغ: اگر به سوزاندن مراسم تشریفاتی علاقه دارید، اما نمی‌توانید از نزدیک آن‌ها را ببینید، در تور قایق در امتداد رودخانه گنگ از Manikarnika Ghat عبور کنید. فاصله این اثر را کاهش می دهد و در عین حال به گردشگران احساس می کند که در این مکان مهم چه اتفاقی می افتد.

5. Dhamek Stupa

 

جاذبه های توریستی بنارس

دامک استوپا

هندوئیسم مطمئناً در بنارس دارای استحکاماتی است، اما بودیسم در کمتر از 12 کیلومتر دورتر در روستای سرنات حضور عمده دارد . در اینجا، Dhamek Stupa را خواهید دید، یک سازه سنگی و آجری عظیم که 43.6 متر ارتفاع و 28 متر قطر دارد. استوپا بیش از 1500 سال پیش به عنوان جایگزینی برای ساختاری ساخته شد که قدمت آن به 249 سال قبل از میلاد برمی گردد.

معتقدان معتقدند که بودا پس از رسیدن به روشنگری، برای ایراد اولین موعظه خود که راه هشتگانه را آشکار کرد، به دامک استوپا آمد. در حین پرسه زدن در اطراف جاذبه، به حکاکی‌های ظریف پرندگان، مردم و گل‌هایی که دیواره‌های استوپا را می‌پوشانند، نگاهی بیندازید.

سارنات همچنین مکان‌های توریستی زیادی دارد که آن را به مقصد سفر یک روزه ارزشمند از بنارس تبدیل می‌کند. استوپا چاوخاندی ( زیارتگاه بودایی که قدمت آن حداقل به قرن ششم بازمی‌گردد) را بررسی کنید، سپس به موزه سرنات بروید تا پایتخت شیر ​​آشوکا را ببینید ، مجسمه‌ای که در 250 سال قبل از میلاد بر بالای ستون آشوکا می‌نشست . در سال 1950 به نشان رسمی هند تبدیل شد. قبل از بازگشت به بنارس ، روز را با گشت و گذار در معبد آرام تبتی بگذرانید.

6. معبد شری کاشی ویشوانات

 

جاذبه های توریستی بنارس

معبد شری کاشی ویشوانا

زائران و گردشگران هندو به طور یکسان هزاران مایل سفر می کنند تا به معبد شری کاشی ویشوانات برسند، یک جاذبه مقدس در حدود چهار کیلومتری ایستگاه راه آهن واراناسی جانکشن در نزدیکی Manikarnika Ghat . این سازه چشمگیر که به خدای هندو شیوا تقدیم شده است، به دلیل مناره خیره کننده اش که با 800 کیلوگرم طلای خالص آبکاری شده است، لقب «معبد طلایی» را به خود اختصاص داده است. طراحی متمایز این معبد الهام بخش معماری صدها معبد دیگر در سراسر هند بوده است.

تدابیر شدید امنیتی در اطراف مجموعه ایجاب می‌کند که گردشگران دوربین‌ها، تلفن‌ها، کیف‌ها و سایر وسایل خود را در یک قفسه اجاره‌ای در همان نزدیکی قرار دهند. انتظار داشته باشید که کفش‌های خود را درآورید و در صف صدها بازدیدکننده دیگر منتظر بمانید، همه مشتاق لمس شیوا لینگام 60 سانتی‌متری و گناه‌زدای در یک تغییر نقره‌ای . این یک تجربه شدید و در عین حال ارزشمند است

نکته داغ: از این جاذبه در تعطیلات هندوها صرفنظر کنید، زمانی که فداییان تا دو روز کامل در صف منتظر ورود به معبد هستند.

7. دانشگاه هندو بنارس

 

 

 

جاذبه های توریستی بنارس

معبد جدید Vishwanath در دانشگاه هندو Banaras

دانشگاه هندو باناراس از زمان تأسیس آن در سال 1916 بخش مرکزی هویت بنارس بوده است. این دانشگاه دولتی معتبر خانه بیش از 25000 دانشجو است که آن را به یکی از بزرگترین دانشگاه های مسکونی آسیا تبدیل کرده است.

هیچ ایستگاه تپه ای در نزدیکی بنارس وجود ندارد، بنابراین اگر به دنبال فرار از شلوغی و شهر شلوغ هستید، به این پردیس سرسبز 1300 هکتاری بیایید. این منطقه آرام زیر سایه صدها درخت بلند قرار دارد و هوای تازه را از فضای پر هیاهو در Banaras Ghats ارائه می دهد.

هنگامی که در محوطه دانشگاه هستید، در کنار معبد نیو ویشوانات، معبد معروفی که در نهایت ساخت چندین دهه خود را در سال 1966 به پایان رساند، در حال چرخش هستید. این معبد با ارتفاع 77 متر، یکی از بلندترین معبدهای هند است و از معبد شری کاشی ویشوانات در همان نزدیکی الهام گرفته است. .

بازدیدکنندگان از دانشگاه همچنین باید به کاوش در موزه در محوطه دانشگاه، بهارات کالا بهاوان اشاره کنند. این موسسه فرهنگی دارای مجموعه ای دیدنی از نقاشی های مینیاتوری به همراه بیش از 100000 اثر باستانی و هنری دیگر است.

سایت رسمی: http://www.bhu.ac.in/

8. گالری هنری روچیکا

آیا می خواهید تکه ای از بنارس را با خود به خانه ببرید؟ به گالری هنری روچیکا، درست در نزدیکی جاده راویندراپوری نگاه نکنید . صاحب نام گالری، Ruchika Mehrotra، مغازه ای گرم و لذت بخش برای نمایش مجموعه ای پر جنب و جوش از نقاشی ها ایجاد کرده است که انرژی بنارس و گات ها را در رنگین کمانی از رنگ ها به نمایش می گذارد.

در حالی که برخی از آثار بزرگتر وجود دارد که نیاز به حمل و نقل دارند، بسیاری از نقاشی‌ها به اندازه کافی کوچک هستند که می‌توان آن‌ها را به عنوان سوغاتی در یک چمدان قرار داد. همچنین کارت پستال های جذابی برای خرید موجود است.

گالری هنری روچیکا علاوه بر نمایش آثار خلاقانه محلی، از گردشگران دعوت می‌کند تا در طول کارگاه‌های هنری ، قلم‌مو بردارند . برای دیدن آنچه در تقویم در طول سفر خود به بنارس وجود دارد، با Ruchika تماس بگیرید.

سایت رسمی: https://ruchikaartgallery.weebly.com

9. معبد شری دورگا

 

جاذبه های توریستی بنارس

معبد شری دورگا

فعالیت‌های معنوی در اطراف بنارس فقط به قات‌ها محدود نمی‌شود. معبد شری دورگا با پنج دقیقه پیاده روی در غرب آسی گات ، یک جاذبه محبوب برای هندوهایی است که می خواهند به الهه دورگا ادای احترام کنند. شما نمی توانید معبد 300 ساله را از دست بدهید – این معبد از بالا تا پایین به رنگ قرمز روشن است.

نام مستعار معبد، “معبد میمون ها” به شما سرنخی در مورد موجوداتی می دهد که ممکن است در این منطقه در حال چرخیدن باشید. همچنین ممکن است چند قو برازنده را ببینید که روی حوض آب بیرون از معبد شناور هستند.

10. قلعه رامنگار

 

جاذبه های توریستی بنارس

قلعه رامناگار در سواحل رود گنگ

مقاصد کمی در هند بدون قلعه وجود دارد و بنارس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حدود 14 کیلومتری مرکز شهر، قلعه رامناگار را خواهید دید. قلعه و کاخ ماسه‌سنگ قرن هجدهم دیگر به‌عنوان سازه‌ای دفاعی استفاده نمی‌شود، اما در عوض موزه‌ای عجیب و غریب مملو از اتومبیل‌های قدیمی، قلیان‌های استادانه، سلاح‌های عتیقه، صندلی‌های سدان تزئین‌شده با جواهرات، و یک موزه منحصر به فرد را در خود جای داده است. ساعت نجومی که بیش از 150 سال قدمت دارد.

پس از لذت بردن از شکار گنج باستان شناسی در موزه، معابد قلعه را که یکی از آنها به احترام ودا ویاسا، نویسنده مهابهاراتا و دیگر حماسه های مهم هندو، تجلیل می شود، ببینید.

11. دربهنگه گات

 

 

جاذبه های توریستی بنارس

دربهنگا گات

عکاسان، توجه داشته باشید: Darbhanga Ghat بهترین فرصت را برای گرفتن عکس های شگفت انگیز از بنارس ارائه می دهد. پله‌های منتهی به ساحل رودخانه توسط کاخ فوق‌العاده مجلل BrijRama ، قلعه‌ای قدیمی که از آن زمان به یک هتل میراثی تبدیل شده است، قرار دارد. ستون‌های یونانی و بالکن‌های گرد این ملک به منطقه (و عکس‌های شما) پس‌زمینه‌ای سلطنتی می‌بخشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *