جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

منطقه جغرافیایی کوچک پاناما در طیف متنوعی از مناظر، شهرها و شهرهای جالب و امکانات بی شماری برای تعطیلات قرار دارد. سواحل و جزایر زیبا را می توان در امتداد سواحل اقیانوس آرام و کارائیب یافت، و فضای داخلی کوهستانی خانه مزارع قهوه، شهرهای کوچک، آبشارها، حیات وحش و برخی مسیرهای پیاده روی شگفت انگیز است.

در شهر پاناما، یک کلان شهر مدرن با خرید، غذاخوری، و مجموعه ای از جاذبه ها و کارهایی که باید انجام دهید، از جمله معروف ترین مکان این کشور، کانال پاناما، پیدا خواهید کرد. اکثر بازدیدکنندگانی که برای اولین بار برای اولین بار به شهر کاسکو ویجو، شهر قدیم می روند تا جو و جو و کمی از تاریخ شهر را ببینند. اما برای اکثر بازدیدکنندگان، پاناما سیتی فقط یک نقطه شروع قبل از آن است که به ماجراجویی در سایر نقاط کشور بروند.

برای ایده هایی برای کمک به برنامه ریزی سفر خود، به لیست کارهایی که باید در پاناما انجام دهید را ببینید.

 

 

1. کشتی هایی که از کانال پاناما عبور می کنند را ببینید!

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

کانال پاناما

معروف ترین جاذبه پاناما با فاصله زیاد کانال پاناما است که اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام را به هم متصل می کند. تماشای یک کشتی عظیم، انباشته از ظروف رنگارنگ، که بی سر و صدا به داخل قفل ها سر می خورد، عظمت واقعی این شاهکار بزرگ مهندسی را آشکار می کند. گشت و گذار با قایق از طریق کانال به شما چشم انداز بیشتری می دهد.

اگر می خواهید به سادگی کانال پاناما را ببینید، بهترین مکان برای انجام این کار در Miraflores Locks است که حدود 25 دقیقه از مرکز شهر پاناما فاصله دارد. می‌توانید کانال را از مرکز بازدیدکنندگان پنج طبقه، با یک موزه کوچک، یک رستوران، و یک تئاتر IMAX در یک ساختمان جداگانه ببینید.

 

 

2. در سواحل بوکاس دل تورو موج سواری کنید، شیرجه بزنید و غوطه ور شوید!

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

بوکاس دل تورو

بوکاس دل تورو مقصد اصلی ساحل پاناما در دریای کارائیب است. این مجموعه از جزایر کم ارتفاع استوایی، نه چندان دور از مرز با کاستاریکا، به خاطر سواحل با شن‌های نرم برجسته‌اش که آب‌های شفاف و لاجوردی رنگ آن را در خود جای داده است، شهرت دارد.

جو اینجا فراتر از آرامش است، بسیاری از مسافران جوان به این منطقه می آیند و در برخی موارد ماه ها یا سال ها در آنجا می مانند. کارهایی که باید در بوکاس دل تورو انجام دهید شامل موج سواری، شنا، غواصی یا تنبلی در ساحل است. فعالیت ها به طور کلی ارزان هستند.

اگرچه می‌توانید استراحتگاه‌های مجلل با استخرهای بی‌نهایت پیدا کنید، اما این یک مقصد مقرون‌به‌صرفه است که عمدتاً مجردها یا زوج‌ها از آن بازدید می‌کنند. شهر اصلی که بوکاس دل تورو یا به سادگی شهر بوکاس نیز نامیده می شود ، در جزیره کولون واقع شده است . خود شهر به خاطر سواحل معروف نیست، اما می‌توانید بخش‌های شن و ماسه‌ای دوست‌داشتنی را در سایر نقاط جزیره یا با سوار شدن به قایق به جزایر مجاور پیدا کنید. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از ساحل بلوف، ساحل ستاره دریایی و ساحل قورباغه قرمز.

 

 

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

ساحل در جزیره کولون، بوکاس دل تورو

بوکاس دل تورو دارای یک فرودگاه در جزیره کولون است که تعداد مسافرانی که به این جزایر می‌روند، می‌شود. اگر با ماشین یا وسایل حمل و نقل عمومی در حال کاوش در پاناما هستید، اکثر مردم پس از توقف در Boquete به اینجا می آیند. از Boquete می توانید حدود 3.5 ساعت بر فراز کوه ها تا شهر Almirante رانندگی کنید و از اینجا به مدت 25 دقیقه با قایق به شهر Bocas del Toro بروید.

قیمت سفر با قایق توسط دولت تعیین می شود و همه قایق ها مبلغ یکسانی را دریافت می کنند. پارکینگ در Almirante امن است و گران نیست. نگران پیدا کردن پارکینگ‌ها نباشید، تاوت‌ها شما را پایین می‌آورند و شما را به مکان مورد نظر خود هدایت می‌کنند و در نتیجه کمیسیون کمی برای خود دریافت می‌کنند. اگر با این شهر آشنایی ندارید، این یک سرمایه گذاری خوب است.

 

 

 

3. غروب خورشید را در ساحل غروب تماشا کنید!

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

 

Punta Duarte در ساحل غروب

یکی از معدود مکان‌هایی در پاناما که می‌توانید غروب خورشید را بر فراز اقیانوس آرام تماشا کنید، ساحل غروب آفتاب منطقه‌ای کشف‌نشده با شهرهای کوچک، سواحل باز و تعداد کمی اقامتگاه و مسافرخانه است که می‌توانید از آن‌ها دور شوید. صحنه توریستی

این پاناما روستایی است که تپه‌های متحرک، دهکده‌های کوچک، مزارع خانوادگی، و سواحل عظیمی که در ردیف نخل‌ها و جنگل قرار گرفته‌اند. گردشگران خارجی مانند سایر مناطق کشور زیاد نیستند و بسیاری از بازدیدکنندگان پانامایی هستند. جاده‌ای که از بزرگراه پان‌آمریکن به سمت ساحل غروب می‌رود، پرپیچ‌وخم است و چند چاله برای جاخالی دادن دارد، اما هر مایل شما را از مسیر پرتحرک دورتر می‌برد.

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

سواحل در امتداد ساحل غروب

این منطقه بین موج سواران نیز محبوب است. سواحل باز، بار سنگین غلتک‌های اقیانوس آرام را متحمل می‌شوند، و به ندرت پیش می‌آید که نیاز به اشتراک‌گذاری موج داشته باشید. اگر می خواهید یک ساحل برای خود داشته باشید، اینجا بهترین مکان است.

 

 

 

4. پیاده روی و طبیعت در Boquete

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

آبشارهای نزدیک Boquete

شهر کوهستانی Boquete آب و هوای فوق العاده ای دارد که می توانید از گرمای گاهی طاقت فرسا ساحل و مناطق پایین تر فرار کنید. این شهر آرام و امن است و پذیرای مهاجران و افرادی است که در آب و هوای شمالی از زمستان فرار می کنند و پانامایی های محلی که به دنبال یک تعطیلات آخر هفته هستند.

برخی از جذابیت های اینجا تنوع رستوران های خوب و همچنین ترکیبی از هتل های با کیفیت و مسافرخانه های لوکس است. همچنین یکی از مهم ترین مناطق کشت قهوه پاناما است و به عنوان یک نقطه گرم برای طبیعت و حیات وحش، به ویژه پیاده روی و تماشای پرندگان شناخته می شود.

داشتن وسیله نقلیه در اینجا برای گشت و گذار در کوه های اطراف و رسیدن به مسیرهای پیاده روی و مکان های نزدیک بسیار مفید است، اما می توانید تورهایی را با حمل و نقل به مزارع قهوه ترتیب دهید.

 

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

مرغ مگس خوار در Finca Lerida Lodge

یکی از بهترین رانندگی های کوتاه در پاناما از حومه Boquete خارج می شود. این حلقه خوش منظره به طول حدود 15 مایل از مسیرهای پیاده روی اصلی، یک رودخانه زیبا، یک قلعه متروکه و آبشارها می گذرد. این جاده همچنین مناظر شگفت انگیزی را در پایین دره و دامنه های Volcan Baru ارائه می دهد.

در امتداد حلقه Finca Lerida Lodge با رستورانی برجسته قرار دارد. همچنین یکی از بهترین مکان ها برای دیدن پرندگان در این منطقه است. این باعث توقف ناهار خوبی می شود، جایی که می توانید اقدام بی وقفه مرغ مگس خوار را تماشا کنید.

 

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

 

Parque Nacional Volcan Baru در نزدیکی Boquete

کوهنوردان جدی می توانند ترتیبی دهند که از آتشفشان بارو بالا بروند و در ساعات ابتدایی صبح با راهنمای حضور در قله برای طلوع آفتاب حرکت کنند. همچنین می‌توانید پیاده‌گردی‌هایی مانند مسیر محبوب Quetzal Trail (Sendero Los Quetzales)، از پارک ملی Volcan Baru در نزدیکی، یا یکی از چندین پیاده‌گردی در آبشار از جاده حلقه‌دار انجام دهید.

اگر می‌خواهید طبیعت کوچکی را در اینجا بدون ترک Boquete تجربه کنید، برای اقامت در مسافرخانه عجیب Boquete Garden Inn برنامه‌ریزی کنید و از صبحانه در بیرون لذت ببرید و در حالی که پرندگان رنگارنگ را در غذاخوری تماشا می‌کنید.

 

 

 

5. در خیابان های باریک کاسکو ویجو در شهر پاناما کاوش کنید!

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

کاسکو ویجو

در حالی که در خیابان های باریک کاسکو ویجو، که به شهر قدیمی نیز معروف است، قدم می زنید، تاریخ شما را احاطه کرده است. ساختمان‌های رنگارنگ، خرابه‌های تاریخی، و مناظر عالی از خلیج به سمت برج‌های درخشان پاناما سیتی را ببینید. این منطقه جمع و جور است و همه مناظر در یک قدمی آسان از یکدیگر قرار دارند.

عصر ساختمان‌ها و ویرانه‌ها به طرز خلاقانه‌ای روشن می‌شوند و رستوران‌ها میز و صندلی‌هایی را در پیاده‌روها می‌چینند. Casco Viejo با هتل‌های بوتیکی که در ساختمان‌های بازسازی‌شده متعلق به قرن هجدهم یا نوزدهم واقع شده‌اند، ایده‌آل است برای یک استراحت رمانتیک.

 

 

 

6. فرار به جزایر سن بلاس

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

ساحلی در جزایر سن بلاس

اگر واقعاً می خواهید از مسیر شکسته خارج شوید و طعم ماجراجویی را بچشید، سفر به جزایر سن بلاس ممکن است همان چیزی باشد که به دنبالش هستید. جزایر عالی با کارت پستال با درختان نخل و آب شفاف و شفاف که به آرامی روی سواحل شنی سفید پوشیده شده است، چیزی است که این منطقه در مورد آن است.

مجلل ترین راه برای کشف این جزایر، اجاره قایق بادبانی است. کاپیتان شما مسیری را در این منطقه دیدنی ترسیم می کند و در نقاطی زیبا و باورنکردنی توقف می کند. قایق ها کاتاماران های لوکس هستند و سفرهای دریایی بین 3 تا 21 روز طول می کشد. همه وعده‌ها و نوشیدنی‌ها گنجانده شده‌اند، و غذا خوردن زیر ستاره‌ها در حالی که امواج به آرامی قایق را تکان می‌دهند عالی است.

اگر بودجه شما اجازه یک کاتاماران خدمه را نمی دهد، گزینه های اقتصادی در دسترس هستند. با این حال، باید آماده باشید تا رابینسون کروزوئه درونی خود را بیرون بیاورید، زیرا اقامتگاه ها معمولاً در سمت روستایی هستند. تنها راه اقامت در این جزایر ایده‌آل رزرو بسته‌ای با بومیان محلی گونا است که شامل حمل‌ونقل به، از و اطراف جزایر، اقامتگاه‌های روستایی (بدون تهویه مطبوع) و سه وعده غذایی اصلی در روز است. این یک نوع سفر کاملاً خارج از شبکه است، بنابراین از نظر جسمی و روحی خود را آماده کنید.

 

 

 

7. در سانتا کاتالینا موج سواری کنید و سفر یک روزه به پارک ملی کویبا

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

 

پارک ناسیونال کویبا

یکی از بهترین مقاصد موج سواری پاناما در سواحل اقیانوس آرام، سانتا کاتالینا است. این شهر کوچک اما در حال رشد احساس آرامش موج سواری نسبت به آن دارد. مهمان‌خانه‌ها و هتل‌های کوچک، و رستوران‌های شیک، شما را مجبور می‌کنند تا سرعت خود را کم کنید و استراحت کنید. اگر برای موج‌سواری اینجا نیستید، مکان‌های فوق‌العاده غواصی و غواصی در نزدیکی شما هستند، و تورهای اسب سواری در حومه اطراف گزینه‌های خوبی برای کسانی است که علاقه‌ای به خیس شدن ندارند.

یکی از جاذبه های اصلی سانتا کاتالینا Isla Coiba است. این جزیره سرسبز که اکنون پارک ملی کویبا است، تقریباً دست نخورده است و با نزدیک به 200 گونه پرنده، کروکودیل، لاک پشت و مار، یک نقطه داغ تنوع زیستی محسوب می شود. غواصی در اینجا به دلیل کوسه‌های نهنگ عظیمی که در این منطقه حضور دارند بسیار محبوب است. این غول های مهربان موجوداتی کنجکاو هستند و از تعامل با غواصان لذت می برند. تورهای جزیره کویبا را می توان در سانتا کاتالینا ترتیب داد.

 

 

 

8. در لس کانگیلونز در رودخانه شنا کنید!

 

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

شنا در رودخانه در Los Cangilones

یکی از سرگرم کننده ترین کارهایی که در نزدیکی Boquete انجام می شود، بازدید از چاله شنای محلی در Los Cangilones است. در ارتفاع پایین‌تری نسبت به Boquete، آب و هوای اینجا بسیار گرم‌تر است، و در روزهای گرم، صحنه‌ای سرگرم‌کننده با موسیقی، باربیکیو، و فروشندگان غذا خواهید دید. خانواده‌های پانامایی از دور و دراز می‌آیند تا آب خنک رودخانه را بپاشند و بپرند.

در این مکان زمین شناسی منحصر به فرد، رودخانه قبل از باز شدن دوباره در یک استخر کم عمق در پایین، به یک دره باریک می شود. بزرگسالان جسور و بچه‌های بزرگ‌تر از لبه‌ها به داخل آب‌هایی که به آرامی حرکت می‌کنند می‌پرند و سپس به پایین شناور می‌شوند، از آن بالا می‌روند و دوباره این کار را انجام می‌دهند.

جوانان و بازدیدکنندگانی که به دنبال چیزی ملایم‌تر هستند، می‌توانند در آب‌های کم عمق جایی که دره باز می‌شود، قدم بزنند. ارتفاع دیوارها متفاوت است، بنابراین بستگی به این دارد که چقدر شجاع باشید و چقدر می خواهید بالا بروید. فریب نخورید، دیوارها در واقع کمی بالاتر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. آب شفاف زیر محاسبه قد شما را مخدوش می کند. خوشبختانه ناجیان غریق در حال انجام وظیفه هستند و برای اطمینان از اینکه جامپرها دوباره ظاهر می شوند، مراقب هستند.

برای ورود به پارک هزینه کمی وجود دارد و از پارکینگ ها تا رودخانه کمی پیاده روی است.

 

 

9. بادبادک سواری در Punta Chame

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

کایت سواری در Punta Chame

اگرچه در برنامه های سفر اکثر مسافران نیست، Punta Chame خانه یکی از زیباترین سواحل پاناما است و همچنین بهترین مکان برای کایت برد در این کشور است. این منطقه که در شبه جزیره‌ای که به سمت اقیانوس آرام بیرون می‌آید، واقع شده است، به معنای واقعی کلمه در مورد ساحل است.

امتداد به ظاهر بی پایان ماسه اینجا گسترده است و آب گرم و کم عمق. این به بادبادک‌هایی می‌دهد که در حال یادگیری این مزیت مشخص هستند که می‌توانند در آب بایستند تا هنگام کار با بادبادک خود را جمع کنند.

بادها در کنار ساحل هستند و از دسامبر تا آوریل که فصل خشک پاناما است، کاملاً ثابت هستند. چندین مدرسه بادبادک، از جمله بادبادک بادبادک و بادبادک بادبادکی پاناما، که در انتهای مخالف ساحل واقع شده اند، درس ارائه می دهند.

 

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

ساحل در Punta Chame

Punta Chame حدود 1.5 ساعت از شهر پاناما ، و حدود 20 دقیقه از شهر Chame، در امتداد بزرگراه پان آمریکایی فاصله دارد. می‌توانید اقامتگاه‌های خوبی را در هتل‌های کوچک ساحلی لوکس پیدا کنید، یا اگر به‌دنبال اقامتگاه ارزان هستید، چندین هاستل در شهر وجود دارد.

Punta Chame حسی از نوع پایان جهان دارد، و اینجا جایی برای زندگی شبانه نیست. تمام فعالیت ها بر روی ساحل و کایت سواری متمرکز است و برای اکثر مردم، این دلیل کامل برای بازدید است.

 

 

 

10. از تعطیلات ساحلی در Playa Coronado لذت ببرید

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

Playa Coronado

اگر تنها کاری که می خواهید در پاناما انجام دهید این است که به ساحل بروید و در آرامش استراحت کنید، Playa Coronado یک مکان عالی است. سواحل اینجا کیلومترها امتداد دارند و ترکیبی جالب از شن های درخشان سیاه و طلایی هستند. رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی و یک مرکز خرید بزرگ، چیزهایی از خانه را فراهم می‌کنند که بسیاری از بازنشستگانی که از زمستان‌های سرد شمال فرار می‌کنند، قدردانی می‌کنند. آب در اینجا آبی نیست، بلکه بیشتر به رنگ خاکستری/سبز است. شناگران باید مراقب امواج بزرگ باشند.

Playa Coronado همچنین دارای چند هتل ساحلی خوب و برخی از B&Bهای عاشقانه لذت بخش است، اگرچه اکثر اقامتگاه ها خانه های شخصی یا کاندو هستند. با توجه به موقعیت جغرافیایی پاناما، پلایا کورونادو یکی از گرم ترین مکان های پاناما در فصل خشک است.

 

 

 

11. از مسیر Beaten Path در سانتافه و سانفرانسیسکو خارج شوید!

 

 

جذاب ترین مناطق توریستی پاناما

Iglesia de San Francisco de la Montana

چند ساعت در شرق پاناما سیتی، مسیری را برای شهرهای سانتافه و سانفرانسیسکو خواهید دید. این پیچ شما را از ساحل دور کرده و به کوهستان می برد و در نهایت به پارک ملی سانتافه ختم می شود. این منطقه نسبتا ناشناخته پاناما است و برای افرادی که می‌خواهند از مسیر پرتگاهی خارج شوند عالی است.

در جاده سانتافه، با سانفرانسیسکو روبرو خواهید شد، شهری بی ادعا با میدان اصلی دلپذیر و یکی از قدیمی ترین کلیساهای کشور، Iglesia de San Francisco de la Montana، که قدمت آن به سال 1727 می رسد . این کلیسای فتوژنیک هر روز تا ساعت 4 بعد از ظهر باز است، اما در ساعت ناهار بسته است.

درست در پایین جاده حدود یک مایل یک نقطه شنا مخفی، Balneario El Salto است. در اینجا، آب روی صخره ها به یک استخر طبیعی کم عمق می ریزد و شناگران با دونات های بادی و سایر اسباب بازی های خود می آیند تا در روزهای گرم از گرما فرار کنند.

دورتر از جاده، سانتافه یک شهر کوچک دوستانه در کوهستان است که دارای برخی از ویژگی های مشابه Boquete است، به جز به روشی بسیار کوچکتر و کمتر توسعه یافته. پیاده‌روی، پرندگان، گشت‌های مزارع قهوه، تیوپ رودخانه و رانندگی ۴×۴ در پارک ملی از فعالیت‌های محبوبی هستند که به راحتی می‌توان آنها را ترتیب داد.

شما انتخاب عالی از رستوران ها را مانند خودتان در Boquete پیدا نخواهید کرد، اما به احتمال زیاد هنگام صرف غذا در موسسات کوچک آنها، تجربیات شخصی با مالکان محلی خواهید داشت. صحبت کردن به زبان اسپانیایی در اینجا یک مزیت واقعی است، زیرا انگلیسی به طور گسترده صحبت نمی شود.

سانتافه در ارتفاع 1500 فوتی قرار دارد، بنابراین آب و هوای خنک‌تری نسبت به مناطق پایین‌تر دارد و اگر از ساحل می‌آیید، می‌تواند احساس طراوت به شما بدهد. توجه داشته باشید که سه‌شنبه‌ها تقریباً همه رستوران‌ها تعطیل هستند و هر روز از ساعت 15 تا 6 بعد از ظهر، یک حشره کوچک غیرقابل مشاهده بیرون می‌آید و روی پوست در معرض جشن می‌گیرد. گزش ها درد ندارند اما لکه های قرمز زیادی ایجاد می کنند که تا صبح محو می شوند.

نکاتی برای اجاره ماشین و رانندگی در پاناما

جاده های پاناما به طور کلی وضعیت خوبی دارند و به جز شهر پاناما که ترافیک می تواند وحشتناک باشد، رانندگی آسان است. با توجه به این واقعیت که تنها یک بزرگراه اصلی وجود دارد، بزرگراه پان آمریکایی، که طول کشور را طی می کند، مقاصد به طور کلی به راحتی پیدا می شوند. بزرگراه های فرعی اصلی از این شریان اصلی منشعب می شوند. چاله ها می توانند در جاده های فرعی مشکل ساز شوند و به طرز شگفت انگیزی به سرعت بالا بیایند.

سرعت داران مراقب باشید! پلیس با اسلحه های رادار یک اتفاق بسیار مکرر در امتداد بزرگراه پان آمریکایی است. تغییرات محدودیت سرعت مکرر است، و به راحتی می توانید متوجه شوید که خیلی سریع حرکت می کنید.

اگر به دنبال انجام یک تور رانندگی در اطراف پاناما هستید، می توانید به راحتی در پاناما سیتی ماشین اجاره کنید. قیمت‌ها معمولاً در مکان‌های شهر بهتر از فرودگاه هستند.

زمان رانندگی از شهر پاناما به بوکت حدود 6.5 ساعت است، اما به ترافیک، به ویژه در شهر پاناما بستگی دارد. از Boquete تا Almirante، جایی که می توانید با قایق به Bocas del Toro بروید، تقریباً 3.5 ساعت راه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *