راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre
جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه
جدیدترین مدل‌های جزیره مشکی آشپزخانه
۱۴۰۰-۱۱-۰۴
آشنایی با جاذبه های مادرید
آشنایی با جاذبه های مادرید
۱۴۰۰-۱۱-۱۲

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

 

تعداد کمی از مکانهای ایتالیا به اندازه Cinque Terre به یاد ماندنی هستند، سرزمین و فرهنگی به قدری منحصر به فرد که به عنوان یک پارک ملی حفاظت شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. شاید آنچه مسافران بیشتر دوست دارند فقدان کامل مناظر دیدنی سنتی مانند آثار هنری مهم، کلیساها، کاخ ها، موزه ها و قلعه ها باشد.

در عوض، محیط و زیبایی طبیعی جاذبه ها هستند. کارهای رایج شامل پیاده روی در مسیرهای نفس گیر در امتداد صخره ها، توقف بر روی ژلاتو در کافه ای که در اطراف آن خانه هایی با رنگ آب نبات وجود دارد، خنک شدن با شنا، گرفتن عکس از برخی از بهترین مناظر ایتالیا و جذب جذابیت دنیای قدیم.

تا دهه 1960، این پنج شهر در صخره های ریویرا دی لوانته، بین لا اسپزیا و لوانتو در خلیج لا اسپتزیا، عملاً برای گردشگران ناشناخته بودند و دسترسی به آنها، جز با قایق، دشوار بود. حتی امروز، هنگام بازدید از پنج شهر Cinque Terre و دیدن جاذبه های ساحلی، یک خودرو بیشتر از یک دارایی مسئولیت دارد.

قطارها و قایق ها (در آب و هوای خوب) این پنج شهر را به هم متصل کرده و مرتباً حرکت می کنند. اگر وقت دارید فقط چند مورد را ببینید، Vernazza و Riomaggiore بهترین عکس ها و جوی ترین و شاید بهترین مکان ها برای بازدید در Cinque Terre هستند.

 

 

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

ورناززا و خط ساحلی در Cinque Terre

 

قدم زدن در Cinque Terre

 

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

 

پیاده روی در نزدیکی روستای منارولا ، Cinque Terre

این غالباً یکی از بهترین پیاده روی های جهان نامیده می شود. اگر می توانید، حداقل یک قسمت از مسیری را که در صخره های بین روستاها حک شده است، طی کنید. کوتاهترین و وسیع ترین آنها Riomaggiore و Manarola را به هم متصل می کند، که به شیوه معمول ایتالیایی، Via dell’Amore (مسیر عشق) نامیده می شود. همچنین شلوغ ترین مکان است، بنابراین اگر در فصل بالا سفر می کنید و به دنبال تنهایی بیشتری هستید، قسمت دیگری را پیاده روی کنید.

نقشه ها در دفاتر پارک (در ایستگاه های قطار) موجود است که برای استفاده از مسیرها باید بلیط ورودی بخرید. همچنین ضروری است که در آنجا توقف کنید تا وضعیت مسیرها را بررسی کنید و بدانید که ممکن است هر یک یا همه آنها به دلیل آب و هوا یا آسیب بسته شود.

تجربه اصلی این است که کل 12 کیلومتری سنتیرو آزورو را از مونتروسو تا ریوماجیور پیاده روی کنید، اما فقط برای کسانی که در وضعیت خوبی با چکمه های مناسب و بدون ترس از ارتفاع هستند. این مسیر اغلب بسیار باریک است و روی صخره های عمودی را بدون هیچ مانعی بین کوهنوردان و برخورد دریا با فاصله بسیار پایین پهن می کند.

برای پیاده روی در هر قسمتی از مسیر، باید در گذرگاه خرید کنید. پنج Terre نوردی کارت به شما می دهد دسترسی به مسیرها، در حالی که پنج Terre قطار کارت شما اجازه می دهد به استفاده از مسیرهای پیاده روی با مسافرت نامحدود در قطار پنج Terre. شما می توانید این موارد را در میزهای اطلاعات در هر ایستگاه قطار در Cinque Terre ، Levanto و La Spezia یا از قبل به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

 

1. Monterosso al Mare

 

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

 

Monterosso al Mare

Monterosso al Mare بزرگترین شهر از پنج شهر است. کمتر فتوژنیک است اما تنها ساحلی است که اندازه قابل توجهی دارد. در قسمت قدیم شهر، نزدیک ایستگاه قطار ، Loggia del Podestà متعلق به قرن 14 و کلیسای کلیسای San Giovanni Battista، که اردوگاه آن به عنوان برج دیده بانی جنوسی ساخته شده است.

توره آرورا قرون وسطایی در صخره ای بالای دریا ساخته شد تا از شهر در برابر حملات مکرر دزدان دریایی محافظت کند. در بالا، در جاده ورناززا، کلیسای زیارتی مدونا دی سوویور دارای فضای داخلی باروک نقاشی شده و چشم اندازهای دیدنی است. این محراب غذاهای ساده غذاهای محلی را برای زائران و کوهنوردان سرو می کند.

صومعه برادران کاپوچین در ارتفاعی مشرف به خلیج مونتروسو، صومعه ای است که در سال 1618 تأسیس شد. آثار هنری برجسته شامل مصلوب شدن منسوب به آنتون ون دیک، نقاش فلاندری و سنت جیرولامو توبه کننده توسط لوکا کامبیاسو است. محیط و فضای آرام و متفکرانه، صومعه را به مکانی متوقف کننده آرامش تبدیل می کند.

 

 

 

2. ورناززا

 

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

ورناززا

زیباترین از پنج روستا در شکافی بین صخره های صخره ای قرار گرفته است، با خانه های رنگارنگ که به نظر می رسد در امتداد خیابان اصلی شیب دار و باریک آن روی هم چیده شده اند. همه چیز در یک میدان بسیار زیبا ریخته می شود، و در زیر آن، قایق های کوچک در حوض بندری صخره ای قایقرانی می کنند، وقتی به داخل خود میدان کشیده نمی شوند.

صحنه ها خیلی بهتر نمی شوند و مکان هایی که از آنها لذت ببرید بهتر نمی شوند. یک برج گرد و چند قسمت از دیوارهای مستحکم قدیمی جنوا، یادآور جنگ جنوا با پیزا در دهه 1100 است.

حتی پیش از این، این شهر به عنوان یک دژ نظامی برای دفاع از شهرهای Cinque Terre در برابر حملات دزدان دریایی ساراسن مستحکم شده بود. برای بهترین چشم اندازها، از پله ها به سمت سربرگ مقابل برج بالا رفته و به عقب نگاه کنید.

هر 20 ژوئیه، ورنازا قدیس حامی خود را با آتش بازی و جشنواره ای در جشن سانتا مارگاریتا جشن می گیرد.

 

 

 

3. کورنیگلیا

 

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

کورنیگلیا

تنها یکی از Cinque Terre بدون بندر، Corniglia بیش از 182 متر بالاتر از دریا ایستاده است. همچنین بر خلاف بقیه، بازدیدکنندگانی که با قطار وارد می شوند باید به جای پایین آمدن از روستا از آن بالا بروند.

در بالای 300 پله (به صورت پلکانی و زیاد شیب دار)، کلیسای سن پیترو در سمت راست قرار دارد. این یک نمونه خوب از سبک گوتیک محلی است که در اوایل دهه 1300 ساخته شده است، با یک فضای داخلی نقاشی شده ، یک قلم تعمید در قرن 12 و یک محراب نقاشی شده.

 

 

 

4. مانارولا

 

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

منارولا

یک میز در یکی از رستوران های کوچک در میدان قرار دهید و از غذاهای دریایی تازه صید شده با چشم اندازی رو به بندر مینیاتوری لذت ببرید. در بالا، کلیسای گوتیک 1338 Natività di Maria Vergine (همچنین کلیسای سان لورنزو نامیده می شود) دارای یک پنجره رز زیبا از سنگ مرمر کارارا است.

روبروی کلیسا برج ناقوس مستقل و برج مراقبت متعلق به قرن شانزدهم قرار دارد. اگرچه تعداد کمی از گردشگران برای دیدن آن به اینجا آمده اند، اما در ماه های دسامبر و ژانویه، بیش از 10 هزار لامپ و 200 فیگور، دامنه های تپه های اطراف را روشن کرده اند که شاید بزرگترین نور کریسمس ایتالیا باشد.

 

 

5. ریوماجیوره

 

راهنمای ضروری بازدید از 5 شهر Cinque Terre

ریوماجیوره

در انتهای شرقی Cinque Terre  Riomaggiore ساده ترین راه برای دسترسی است. Telemaco Signorini هنرمند قرن نوزدهمی ایتالیایی اغلب در اینجا می ماند و با نقاشی های خود اولین توجه را به روستا جلب کرد، و این اولین مورد از پنج موردی بود که توسط گردشگری “کشف” شد.

هنرمندان و عکاسان هنوز به سمت روستا کشیده شده اند، روستایی که در شکاف باریک بین دو سرپیچ شیب دار گرفتار شده است. در داخل کلیسای قرن شانزدهم سن جیووانی به دنبال منبر حک شده از سنگ مرمر، صلیب چوبی رنگ آمیزی شده و سه گانه رنسانس باشید.

در شمال غربی روستا، در Colle di Cerricò ، صعود 10 دقیقه ای شما را به قسمت هایی از دیوارها و دو برج گرد می رساند، همه آنهایی که از یک قلعه متعلق به قرن پانزدهم باقی مانده است که بعداً توسط جنوسی ها تقویت شد. تقریباً از هر ارتفاعی در Cinque Terre ، چشم اندازهای قلعه دیدنی است.

اگر در حال رانندگی از لا اسپزیا هستید، در Sanctuary of Madonna di Montenero توقف کنید تا یکی از بهترین مناظر زمینی را که شامل کل ساحل Cinque Terre می شود، بچشید.

 

 

نکات و تورها: چگونه از بازدید خود بیشترین استفاده را ببرید

می توانید از فلورانس با قطار به Cinque Terre سفر کنید ، اما اگر زمان محدودی برای گذراندن وقت دارید ، راهی بسیار راحت تر این است که به یک تور تمام روزه به Cinque Terre بپیوندید که شامل حمل و نقل مستقیم با اتوبوس یا ون می شود. تورها دارای بهترین مکان ها برای بازدید در Cinque Terre هستند و راهنمای آنها نیز از این منطقه، تاریخ آن و مکان هایی که می توانند بهترین مناظر را در آن پیدا کنند ، همراه هستند.

  • تور تمام روزه به فلورانس به Cinque Terre: بهترین راه برای به حداکثر رساندن زمان خود در Cinque Terre در یک سفر یک روزه از فلورانس، پیوستن به تور شامل سفر با اتوبوس یا ون است. سفر گروهی کوچک 10 روزه Cinque Terre از فلورانس یک تجربه صمیمی را با بیش از هشت مهمان در یک ون تهویه مطبوع تضمین می کند و یک بار در آنجا بین شهرهای Manarola و Vernazza با قایق برای بهترین چشم اندازها سفر می کنید.
  • تور پیاده روی تمام روزه از فلورانس به Cinque Terre : مسافران فعال می توانند در یک سفر پیاده روی یک روزه از Cinque Terre از فلورانس، این پنج شهر را پیاده در پیاده روی، با حمل و نقل هوای مطبوع به اولین شهر و از آخرین شهر ، پیاده روی کنند. بین پیاده روی های دیدنی، این تور شامل یک ناهار با غذای دریایی مشرف به دریا، یک سوار شدن با قطار بین ورناززا و مونتروسو و 40 دقیقه قایق سواری در امتداد ریویرا است. فاصله کلی پیاده روی حدود 5.6 کیلومتر است و تور شامل هزینه پارک ملی است.
  • بازدید از Cinque Terre به تنهایی: مطمئن ترین راه دسترسی قطارهای محلی است که در هر روستا متوقف می شوند. حتی دیدنی تر، اما کمتر قابل اعتماد، بازدید از این شهرها توسط آب از Portovenere، و سپس پرش از شهر به شهر با قایق است. اگر دریا مواج شد ، یا قایقرانان در حال استراحت ناهار خود هستند، مسیر صخره ای را به سمت شهر بعدی دنبال کنید یا به سادگی به ایستگاه بروید و با قطار به سمت بعدی حرکت کنید. تنها پنج روستایی که نمی توانید با قایق به آنها برسید قله بالای تپه کورنیگلیا است که بندری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *