علائم هشدار دهنده حمله قلبی

علائم هشدار دهنده حمله قلبی

آیا می دانید بدون احساس درد در قفسه سینه می توانید حمله قلبی کنید؟ نارسایی قلبی و بیماری های قلبی علائم یکسانی را برای همه، به ویژه زنان نشان نمی دهد. این مقاله از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا با علائم هشدار دهنده حمله قلبی بیشتر آشنا شوید.

قلب عضله ای است که برای پمپاژ خون در بدن منقبض می شود. حمله قلبی (که اغلب سکته قلبی نامیده می شود) هنگامی رخ می دهد که عضله قلب خون کافی دریافت نکند. خون اکسیژن و مواد مغذی را به عضله قلب می رساند. وقتی خون کافی به عضله قلب شما نرسد، قسمت آسیب دیده می تواند آسیب ببیند یا بمیرد. این خطرناک و گاهی کشنده است.

حملات قلبی به طور ناگهانی اتفاق می افتد، اما در حالت عادی ناشی از بیماری قلبی طولانی مدت است. به طور معمول، یک پلاک مومی بر روی دیواره های داخل رگ های خونی شما ایجاد می شود که عضله قلب را تغذیه می کند. گاهی اوقات یک تکه پلاک، به نام لخته خون، از بین می رود و از عبور خون از رگ به عضله قلب شما جلوگیری می کند و در نتیجه حمله قلبی ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای حمله قلبی + عکس

به ندرت اتفاق می افتد، چیزی مانند استرس، تحرک بدنی یا هوای سرد باعث انقباض یا اسپاسم رگ می شود که باعث کاهش میزان خون موجود در عضله قلب می شود.

عوامل خطرساز زیادی در بروز حمله قلبی نقش دارند، از جمله:

  • سن
  • وراثت
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • چاقی
  • رژیم غذایی نامناسب
  • مصرف بیش از حد الکل (به طور منظم: بیش از یک نوشیدنی در روز برای زنان و بیش از دو نوشیدنی در روز برای مردان)
  • فشار

 

بی تحرکی جسمی

حمله قلبی یک اورژانس پزشکی است. اگر فکر می کنید ممکن است یکی از آن ها را بخوانید، گوش دادن به آنچه بدن شما به شما می گوید بسیار مهم است. بهتر است به دنبال فوریت های پزشکی و اشتباه باشید تا اینکه در هنگام حمله قلبی از شما کمک نگیرد.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

 

درد، فشار و ناراحتی در قفسه سینه

بیشتر افراد مبتلا به حملات قلبی نوعی درد یا ناراحتی قفسه سینه را تجربه می کنند. اما مهم است که درک کنیم درد سینه در هر حمله قلبی رخ نمی دهد.

درد قفسه سینه علامت شایع حمله قلبی است. مردم این احساس را اینگونه توصیف کرده اند که احساس می کنند فیل روی سینه آنها ایستاده است.

بعضی از افراد درد قفسه سینه را به هیچ عنوان درد توصیف نمی کنند. در عوض، ممکن است آنها بگویند که احساس سفتی قفسه سینه یا فشار دادن دارند. گاهی ممکن است این ناراحتی برای چند دقیقه بد به نظر برسد و سپس برطرف شود. گاهی اوقات ناراحتی ساعتها یا حتی یک روز بعد برمی گردد. همه اینها می تواند نشانه هایی باشد که عضله قلب شما اکسیژن کافی دریافت نمی کند.

اگر درد قفسه سینه یا گرفتگی دارید، شما یا کسی که در اطراف شماست باید سریعاً با 115 تماس بگیرید.

 

نه فقط درد قفسه سینه

درد و گرفتگی می تواند در مناطق دیگر بدن نیز تابیده شود. بیشتر افراد حمله قلبی را با درد مرتبط با بازوی چپ مرتبط می دانند. این ممکن است اتفاق بیفتد، اما درد می تواند در مکان های دیگر نیز ظاهر شود، از جمله:

  • بالای شکم
  • شانه
  • بازگشت
  • گردن / گلو
  • دندان یا فک

طبق انجمن قلب آمریکا، زنان تمایل دارند حملات قلبی را گزارش کنند که باعث درد بطور خاص در پایین شکم و قسمت تحتانی قفسه سینه می شود.

درد ممکن است به هیچ وجه در قفسه سینه متمرکز نشود. این می تواند مانند فشار در قفسه سینه و درد در سایر قسمت های بدن باشد. کمر درد یکی دیگر از علائمی است که زنان بیشتر از مردان به آن اشاره می کنند.

بیشتر بخوانید: عادات مضر برای قلبتان که نمیدانستید!

 

تعریق روز و شب

تعریق بیش از حد معمول – به خصوص اگر ورزش نمی کنید یا فعالیت خوبی ندارید – می تواند نشانه هشدار اولیه مشکلات قلبی باشد. پمپاژ خون از طریق عروق مسدود شده تلاش بیشتری از قلب شما می گیرد، بنابراین بدن شما بیشتر عرق می کند تا در هنگام انجام اعمال اضافی سعی کند دمای بدن را پایین نگه دارد. اگر عرق سرد یا پوست نرم دارید، پس باید با پزشک خود مشورت کنید.

تعریق شبانه نیز علامت رایجی برای زنانی است که دچار مشکلات قلبی می شوند. زنان ممکن است این علامت را با اثر یائسگی اشتباه بگیرند. اما اگر بیدار شوید و ملحفه هایتان خیس شده باشد یا به دلیل تعریق نتوانید بخوابید، این می تواند نشانه ای از حمله قلبی به خصوص در خانم ها باشد.

 

خستگی

خستگی می تواند یک علامت حمله قلبی باشد که در زنان کمتر شناخته می شود. طبق انجمن قلب آمریکا، برخی از خانم ها حتی ممکن است فکر کنند علائم حمله قلبی آنها علائم شبیه آنفولانزا است.

حمله قلبی به دلیل استرس اضافی که بر قلب شما ایجاد می شود، می تواند باعث خستگی شود در حالیکه منطقه ای از جریان خون مسدود است، می توانید پمپ کنید. اگر غالباً بدون دلیل احساس خستگی یا خستگی می کنید، می تواند نشانه آن باشد که مشکلی پیش آمده است.

خستگی و تنگی نفس در زنان بیشتر از مردان است و ممکن است ماه ها قبل از حمله قلبی شروع شود. به همین دلیل مهم است که وقتی علائم اولیه خستگی را تجربه می کنید، هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: با این نکات قلبتان را سالم نگهدارید!

 

تنگی نفس

تنفس و قلب شما به طور موثر خون را پمپاژ می کند بسیار با هم ارتباط دارند. قلب شما خون را پمپاژ می کند بنابراین می تواند به بافت های شما گردش یابد و همچنین از ریه ها اکسیژن دریافت کند.

تنگی نفس گاهی اوقات می تواند یکی از علائم همراه خستگی غیرمعمول در زنان باشد. به عنوان مثال، برخی از زنان اظهار می کنند که به دلیل فعالیتی که انجام می دهند به طور غیرمعمول دچار تنگی نفس و خستگی می شوند. رفتن به صندوق پستی می تواند آنها را خسته و نتواند نفس بکشند. این می تواند نشانه شایع حمله قلبی در زنان باشد.

 

سبکی سر

سبکی سر و سرگیجه می تواند با حمله قلبی رخ دهد و اغلب علائمی است که زنان توصیف می کنند. بعضی از خانمها گزارش می کنند که اگر بخواهند از جای خود بلند شوند یا بیش از حد تحمل کنند احساس می کنند ممکن است از دنیا بروند. این احساس قطعاً یک احساس طبیعی نیست و اگر آن را تجربه کردید نباید از آن چشم پوشی کنید.

 

بیشتر بخوانید: بعد از زنده ماندن از حمله قلبی چه باید کرد؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *