چطور با استرس مسائل مالی کنار بیاییم؟
افسردگی
چطور با افسردگی کنار بیاییم؟
۱۴۰۰-۰۳-۰۳
از دست دادن شغل و استرس بیکاری,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
از دست دادن شغل و استرس بیکاری
۱۴۰۰-۰۳-۰۴
چطور با استرس مسائل مالی کنار بیاییم؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

چطور با استرس مسائل مالی کنار بیاییم؟

چطور با استرس مسائل مالی کنار بیاییم؟

احساس نگرانی در پول ندارید؟ شرایط شما هر چه باشد، برای عبور از این اوقات سخت اقتصادی، کاهش استرس و اضطراب، و کنترل مجدد امور مالی، راه هایی وجود دارد.در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نحوه برخورد با استرس مالی می پردازیم.

درک استرس مالی

اگر نگران پول هستید، تنها نیستید. بسیاری از ما، از اقصی نقاط جهان و اقشار مختلف جامعه، باید در این شرایط دشوار با استرس و عدم اطمینان مالی روبرو شویم. مشکلات شما ناشی از از دست دادن کار، تشدید بدهی، هزینه های غیرمنتظره یا ترکیبی از عوامل باشد، نگرانی مالی یکی از مهمترین عوامل استرس زا در زندگی مدرن است. حتی قبل از همه گیری جهانی ویروس کرونا و در نتیجه نتیجه اقتصادی، یک مطالعه انجمن روانشناسی آمریکا (APA) نشان داد که 72٪ از آمریکایی ها حداقل در بعضی مواقع نسبت به پول استرس دارند. مشکلات اقتصادی اخیر بدان معنی است که اکنون حتی تعداد بیشتری از ما با مشکلات اقتصادی و سختی روبرو هستیم.

مانند هر منبع استرس طاقت فرسا، مشکلات مالی می تواند صدمات زیادی به سلامت روحی و جسمی، روابط و کیفیت کلی زندگی شما وارد کند. احساس ضعف در برابر نگرانی در مورد پول می تواند بر روی خواب، عزت نفس و میزان انرژی شما تأثیر منفی بگذارد. این می تواند باعث احساس عصبانیت، شرمندگی یا ترس شما شود، و باعث ایجاد تنش و مشاجره با نزدیکان شما می شود، درد و نوسانات روحی را تشدید می کند و حتی خطر افسردگی و اضطراب را افزایش می دهد. شما ممکن است برای فرار از نگرانی های خود به مکانیسم های مقابله ای ناسالم مانند نوشیدن، سو مصرف مواد مخدر یا قمار متوسل شوید. در بدترین شرایط، استرس مالی حتی می تواند افکار یا اعمال خودکشی را برانگیزد. اما هر چقدر وضعیت شما ناامید کننده به نظر برسد، کمک در دسترس است. با حل و فصل مشکلات مالی خود، می توانید راهی در باتلاق مالی پیدا کنید، سطح استرس خود را کاهش دهید و کنترل امور مالی خود و زندگی خود را دوباره بدست آورید.

اثرات استرس مالی بر سلامتی شما

در حالی که همه ما می دانیم در زندگی چیزهای مهمتری نسبت به پول وجود دارد، وقتی شما از نظر مالی با مشکل روبرو هستید ترس و استرس می تواند دنیای شما را تسخیر کند. این می تواند به عزت نفس شما آسیب برساند، احساس نقص در شما ایجاد کند و احساس ناامیدی شما را پر کند. وقتی استرس مالی طاقت فرسا می شود، ذهن، جسم و زندگی اجتماعی شما می تواند هزینه سنگینی بپردازد.

بیشتر بخوانید: علائم، نشانه ها و دلایل استرس

استرس مالی می تواند منجر به موارد زیر شود:

بی خوابی یا سایر مشکلات خواب. هیچ چیز بیش از نگرانی در مورد صورت حساب های پرداخت نشده یا از دست دادن درآمد، شما را درگیر و چرخاندن شب نمی کند.

افزایش (یا کاهش وزن). استرس می تواند اشتهای شما را مختل کند، باعث می شود با اضطراب بیش از حد غذا بخورید یا برای صرفه جویی در هزینه وعده های غذایی را حذف کنید.

افسردگی. زندگی در زیر فضای مشکلات مالی می تواند هر کسی را دچار احساس ناامیدی، ناامیدی و تلاش برای تمرکز یا تصمیم گیری کند. طبق مطالعه ای در دانشگاه ناتینگهام انگلیس، افرادی که با بدهی دست و پنجه نرم می کنند بیش از دو برابر بیشتر دچار افسردگی می شوند.

اضطراب پول می تواند یک شبکه ایمنی باشد. بدون آن، ممکن است احساس آسیب پذیری و اضطراب کنید. و تمام نگرانی در مورد قبض های پرداخت نشده یا از دست دادن درآمد می تواند علائم اضطرابی مانند تپش قلب، تعریق، لرزش یا حتی حملات وحشت را ایجاد کند.

مشکلات رابطه پول معمولاً به عنوان رایج ترین موضوعی که زوجین در مورد آن بحث می کنند، ذکر می شود. بدون کنترل، استرس مالی باعث عصبانیت و تحریک پذیری شما می شود، باعث از بین رفتن علاقه به رابطه جنسی می شود و حتی پایه های قوی ترین روابط را فرسوده می کند.

کناره گیری اجتماعی. نگرانی های مالی می تواند بال های شما را ببندد و باعث شود شما از دوستان جدا شوید، زندگی اجتماعی خود را محدود کنید و در پوسته خود عقب نشینی کنید – این فقط باعث بدتر شدن استرس شما می شود.

بیماری های جسمی مانند سردرد، مشکلات دستگاه گوارش، دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی. در کشورهای فاقد مراقبت های بهداشتی رایگان، نگرانی از طریق پول ممکن است باعث شود شما از ترس اینکه متحمل هزینه های اضافی شوید ، مراجعه به پزشک را به تاخیر بیاندازید یا از آن صرف نظر کنید.

روش های مقابله ای ناسالم، مانند نوشیدن زیاد الکل، سو استفاده از داروهای تجویز شده یا داروهای غیرقانونی، قمار یا پرخوری. نگرانی های پول حتی می تواند منجر به خودزنی یا افکار خودکشی شود.
اگر احساس خودکشی می کنید …

مشکلات مالی شما ممکن است در حال حاضر طاقت فرسا و دائمی به نظر برسد. اما با گذشت زمان ، اوضاع بهتر خواهد شد و چشم انداز شما تغییر خواهد کرد، به ویژه اگر از شما کمک بگیرید. افراد زیادی هستند که می خواهند در این دوران دشوار از شما حمایت کنند، بنابراین لطفاً در این رابطه تماس بگیرید!

بیشتر  بخوانید: مدیریت استرس

 

چرخه معیوب سلامت مالی ضعیف و بهداشت روانی ضعیف

تعدادی از مطالعات ارتباط چرخه ای بین نگرانی های مالی و مشکلات بهداشت روان مانند افسردگی، اضطراب و سو مصرف مواد را نشان داده است.

مشکلات مالی بر سلامت روان شما تأثیر منفی می گذارد. استرس بدهی یا سایر مسائل مالی احساس افسردگی و اضطراب در شما ایجاد می کند.

کاهش سلامت روان شما مدیریت پول را دشوارتر می کند. ممکن است همکاری با شما سخت تر باشد

متمرکز یا فاقد انرژی برای مقابله با انبوهی از صورتحساب ها باشید. یا ممکن است به دلیل اضطراب یا افسردگی با ترک وقت کار درآمد خود را از دست بدهید.

این مشکلات در مدیریت پول منجر به مشکلات مالی بیشتر و بدتر شدن مشکلات بهداشت روانی و غیره می شود. شما در یک مارپیچ نزولی از افزایش مشکلات پول و کاهش سلامت روان گرفتار می شوید.

مهم نیست که در حال حاضر وضعیت شما چگونه ناخوشایند به نظر برسد، یک راه حل وجود دارد. این استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند تا چرخه را بزنید ، استرس مشکلات مالی را کاهش دهید و دوباره ثبات را پیدا کنید.

پرداختن به نکته استرس مالی

1: با کسی صحبت کنید!

هنگامی که با مشکلات مالی روبرو هستید ، اغلب وسوسه شدیدی وجود دارد که همه چیز را پر کنید و سعی کنید آن را به تنهایی انجام دهید. بسیاری از ما حتی پول را یک موضوع تابو می دانیم، موضوعی که نباید با دیگران در مورد آن بحث شود. ممکن است از افشای مبلغی که به دست می آورید یا خرج می کنید احساس ناخوشایندی داشته باشید، از هرگونه اشتباه مالی که مرتکب شده اید شرمنده شوید یا از اینکه نمی توانید هزینه های خانواده خود را تأمین کنید خجالت بکشید. اما پر کردن بطری ها فقط استرس مالی شما را بدتر می کند. در اقتصاد کنونی، که بسیاری از مردم بدون تقصیر خودشان دست و پنجه نرم می کنند، احتمالاً خواهید دید که دیگران درک بیشتری از مشکلات شما دارند.

گفتگوی رو در رو با دوست معتمد یا عزیز شما نه تنها وسیله اثبات شده ای برای کاهش استرس است، بلکه صریح صحبت کردن در مورد مشکلات مالی خود نیز می تواند به شما کمک کند تا مسائل را پیش بینی کنید. نگه داشتن نگرانی های پول برای خود فقط آنها را تقویت می کند تا زمانی که غیر قابل عبور به نظر برسند. عمل ساده بیان مشکلات شما به شخصی که به او اعتماد دارید می تواند باعث شود که او بسیار ترسناک باشد.

  • شخصی که با او صحبت می کنید نمی تواند مشکلات شما را برطرف کند یا کمک مالی ارائه دهد.
  • برای کاهش بار شما، آنها فقط باید حاضر شوند بدون قضاوت یا انتقاد، همه چیز را بیان کنند.
  • درمورد آنچه که تجربه می کنید و احساساتی که تجربه می کنید صادق باشید.
  • صحبت درباره نگرانی ها می تواند به شما کمک کند آنچه را که با آن روبرو هستید درک کنید و حتی ممکن است دوست یا عزیز شما بتواند راه حل هایی ارائه دهد که به تنهایی فکر نکرده باشید.

دریافت مشاوره تخصصی

بسته به محل زندگی شما، تعدادی از سازمان ها مشاوره رایگان در زمینه مقابله با مشکلات مالی، اعم از مدیریت بدهی، ایجاد و پایبندی به بودجه، یافتن کار، برقراری ارتباط با طلبکاران یا مطالبات مزایا یا کمک مالی، ارائه می دهند. (برای پیوندها به بخش “دریافت راهنمایی بیشتر” در زیر مراجعه کنید).

خواه دوست یا عزیزی داشته باشید که برای حمایت عاطفی با او صحبت کنید، گرفتن مشاوره عملی از یک متخصص همیشه ایده خوبی است. دستیابی به نشانه ضعف نیست و به این معنی نیست که شما به عنوان تهیه کننده، والدین یا همسر خود به نوعی شکست خورده اید. این فقط به این معنی است که شما به اندازه کافی عاقل هستید که می توانید وضعیت مالی خود را تشخیص دهید و باعث استرس شما می شود و نیاز به رسیدگی دارد.

 

گشودن به روی خانواده خود

مشکلات مالی ممکن است بر کل خانواده تأثیر بگذارد و جلب حمایت از عزیزان شما می تواند در چرخش امور بسیار مهم باشد. حتی اگر به خودکفایی خود افتخار می کنید ، خانواده خود را در جریان وضعیت مالی و اینکه چگونه می توانند به شما در پس انداز پول کمک کنند، به روز نگه دارید.

بگذارید نگرانی های خود را بیان کنند. عزیزان شما احتمالاً نگران هستند – هم از نظر شما و هم از نظر ثبات مالی واحد خانواده شما. به نگرانی های آنها گوش فرا دهید و به آنها اجازه دهید در مورد چگونگی حل مشکلات مالی که با آن روبرو هستید پیشنهاداتی را ارائه دهند.

برای تفریح ​​خانوادگی (ارزان) وقت بگذارید. وقت منظمی را که می توانید از همراهی یکدیگر لذت ببرید، کنار بگذارید، بخار آب دهید و نگرانی های مالی خود را فراموش کنید. قدم زدن در پارک، بازی کردن یا ورزش کردن با هم هزینه ای ندارد اما می تواند به کاهش استرس و مثبت نگه داشتن کل خانواده کمک کند.

نکته 2: از دارایی خود فهرست کنید!

اگر در تلاش برای تأمین هزینه های زندگی خود هستید ، ممکن است فکر کنید که می توانید با باز نماندن صورت حساب ها، جلوگیری از تماس تلفنی طلبکاران یا نادیده گرفتن اظهارات بانکی و کارت اعتباری ، استرس خود را کاهش دهید. اما انکار واقعیت وضعیت شما در طولانی مدت فقط اوضاع را بدتر می کند. اولین قدم برای تدوین برنامه ای برای حل مشکلات پول ، جزئیات دقیق درآمد، بدهی و هزینه های خود در طی حداقل یک ماه است.

تعدادی از وب سایت ها و برنامه های گوشی های هوشمند می توانند به شما کمک کنند تا از پیشرفت امور مالی خود مطلع شوید یا می توانید با جمع آوری رسیدها و بررسی صورت حساب های بانکی و کارت اعتباری ، به عقب کار کنید. بدیهی است که حل برخی مشکلات مالی آسانتر از بقیه است، اما با استفاده از منابع مالی خود تصور واضح تری از جایگاه خود خواهید داشت. و هرچقدر که روند کار دلهره آور یا دردناک به نظر برسد، ردیابی دقیق امور مالی نیز می تواند به شما کمک کند تا بتوانید حس کنترل مورد نیاز خود را بدست آورید.

هر منبع درآمد را در آن بگنجانید. علاوه بر هرگونه حقوق، پاداش، مزایا، نفقه، نفقه فرزند و یا هر نوع علاقه ای را که دریافت می کنید، در نظر بگیرید.

کلیه هزینه های خود را پیگیری کنید. وقتی با انبوهی از قبض های سررسید گذشته و افزایش بدهی روبرو هستید، خرید یک قهوه در راه کار ممکن است هزینه بی ربطی به نظر برسد. اما به ظاهر

هزینه های اندک می تواند با گذشت زمان افزایش یابد، بنابراین همه موارد را پیگیری کنید. درک دقیق اینکه چگونه پول خود را خرج می کنید، کلیدی در بودجه بندی و تدوین برنامه ای برای رفع مشکلات مالی شماست.

بدهی های خود را لیست کنید. قبض های سررسید گذشته، هزینه های دیرکرد و حداقل پرداخت های پرداختی و همچنین هر پولی را که به خانواده یا دوستان خود بدهکارید، در لیست خود قرار دهید.

الگوهای هزینه و عوامل محرک را شناسایی کنید. آیا بی حوصلگی یا یک روز پرتنش در محل کار باعث می شود سری به بازار بزنید یا خرید آنلاین را شروع کنید؟ آیا وقتی بچه ها در حال بازیگری هستند ، به جای آشپزی در خانه، آنها را با رستوران گران قیمت یا وعده های غذایی بیرون می آورید؟ هنگامی که از عوامل تحریک کننده خود آگاهی پیدا کردید، می توانید روش های سالم تری برای مقابله با آنها پیدا کنید تا اینکه به “درمان خرده فروشی” متوسل شوید.

به دنبال ایجاد تغییرات کوچک باشید. صرف هزینه برای چیزهایی مانند روزنامه صبح ، ساندویچ ناهار، یا سیگارهای زمان استراحت می تواند هزینه قابل توجه ماهیانه را افزایش دهد. گرچه ممکن است منطقی نباشد که هرگونه لذت کوچک را از خود دریغ کنید ، اما کاهش هزینه های غیرضروری و یافتن راه های کوچک برای کاهش هزینه های روزانه می تواند واقعاً به آزادسازی پول نقد اضافی برای پرداخت قبض ها کمک کند.

هزینه های تکانه ای را حذف کنید. تا به حال شده که موردی را به صورت آنلاین یا در ویترین مغازه ببینید که مجبور به خرید آن باشید؟ خرید تکان دهنده می تواند بودجه شما را خراب کند و کارت های اعتباری شما را حداکثر کند. برای ترک این عادت، قانونی را امتحان کنید که قبل از خرید جدید یک هفته صبر کنید.

خودت راحت باش هنگامی که بدهی و عادت های خود را مرور می کنید، به یاد داشته باشید که هرکسی می تواند دچار مشکلات مالی شود، خصوصاً در چنین مواقعی. این را بهانه ای قرار ندهید که خودتان را به خاطر هر اشتباه مالی قابل درک مجازات کنید. به خودتان کمی استراحت دهید و بر جنبه هایی که می توانید هنگام حرکت به سمت جلو کنترل کنید، تمرکز کنید.
وقتی مشکلات مالی شما فراتر از پول باشد

گاهی اوقات، دلایل مشکلات مالی شما ممکن است در جای دیگری باشد. به عنوان مثال، مشکلات مالی می تواند ناشی از مشکل قمار یا یک مسئله بهداشت روانی مانند هزینه بیش از حد در یک دوره شیدایی دو قطبی باشد.

برای جلوگیری از تکرار مشکلات مالی مشابه، ضروری است که هم به مسئله اساسی و هم به مشکلات مالی که در زندگی شما ایجاد شده رسیدگی کنید.

نکته 3: برنامه ای تنظیم کنید – و به آن پایبند باشید!

همانطور که استرس مالی می تواند ناشی از طیف گسترده ای از مشکلات مختلف پول باشد ، طیف وسیعی از راه حل های ممکن نیز وجود دارد. برنامه ای برای حل مشکل خاص شما می تواند زندگی در بودجه تنگتر، پایین آوردن نرخ سود بدهی کارت اعتباری شما، مهار هزینه های آنلاین ، جستجوی مزایای دولت، اعلام ورشکستگی یا یافتن شغل جدید یا منبع درآمد اضافی باشد.

اگر از وضعیت مالی خود فهرست برداری کرده اید، هزینه های اختیاری و انگیزه ای را حذف کرده اید و درآمد شما هنوز از درآمد شما بیشتر است، در واقع سه گزینه پیش روی شماست: درآمد خود را افزایش دهید، مخارج خود را کاهش دهید یا هر دو. چگونگی دستیابی به هر یک از این اهداف مستلزم تهیه برنامه و پیگیری آن است.

مشکل مالی خود را شناسایی کنید. پس از تهیه موجودی، باید بتوانید به وضوح مشکل مالی را که با آن روبرو هستید را شناسایی کنید. ممکن است بدهی بیش از حد کارت اعتباری داشته باشید، درآمد کافی نداشته باشید یا هنگام استرس یا اضطراب بیش از حد در خریدهای غیرضروری هزینه کنید. یا شاید ، ترکیبی از مشکلات باشد. برای هر یک برنامه جداگانه ای تنظیم کنید.

یک راه حل طراحی کنید. ایده های خود را با خانواده یا یک دوست معتمد ایده پردازی کنید یا با یک خدمات مشاوره مالی رایگان مشورت کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که صحبت با شرکت های کارت اعتباری و درخواست نرخ بهره کم به حل مشکل شما کمک می کند. یا شاید شما نیاز به تغییر ساختار بدهی خود، حذف پرداخت ماشین خود، کوچک کردن خانه خود یا صحبت با رئیس خود در مورد اضافه کار دارید.

برنامه خود را عملی کنید. در مورد چگونگی پیگیری راه حلهای اندیشیده شده مشخص باشید. شاید این به معنای قطع کارت های اعتباری، شبکه سازی برای شغل جدید، ثبت نام در بانک مواد غذایی محلی یا فروش چیزهایی برای پرداخت قبوض در eBay باشد.
پیشرفت خود را کنترل کنید. همانطور که اخیراً همه ما تجربه کرده ایم ، وقایعی که بر سلامت مالی شما تأثیر می گذارند می توانند به سرعت اتفاق بیفتند ، بنابراین مهم است که به طور منظم برنامه خود را مرور کنید. آیا برخی از جنبه ها بهتر از سایر جنبه ها هستند؟ آیا تغییر در نرخ بهره ، هزینه های ماهانه یا دستمزد ساعتی شما مثلاً به این معنی است که باید در برنامه خود تجدید نظر کنید؟
با عقب نشینی از خط خارج نشوید. ما همه انسان هستیم و مهم نیست که برنامه شما چقدر محکم باشد، شما ممکن است از هدف خود دور شوید یا اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد تا شما را از خط خارج کند. خود را کتک نزنید، اما هر چه زودتر به مسیر خود برگردید.

هرچه با جزئیات بیشتری می توانید برنامه خود را تنظیم کنید، احساس ناتوانی نسبت به وضعیت مالی خود احساس می کنید.

نکته 4: بودجه ماهانه ایجاد کنید!

برنامه شما برای رفع مشکلات مالی شما هرچه باشد، تنظیم و پیروی از بودجه ماهیانه می تواند به شما در مسیر درست کمک کند و حس کنترل مجدد خود را بدست آورید.

  • هزینه های روزمره مانند مواد غذایی و هزینه سفر به محل کار و همچنین اجاره ماهانه، رهن و قبض های آب و برق را در بودجه خود لحاظ کنید.
  • برای مواردی که سالانه پرداخت می کنید ، مانند بیمه اتومبیل یا خانه، مالیات بر ارزش خود، آنها را بر 12 تقسیم کنید تا بتوانید هر ماه پول کنار بگذارید.
  • در صورت امکان، سعی کنید هزینه های غیرمنتظره را در نظر بگیرید، مثلاً در صورت مریض بودن، هزینه اضافی پزشکی یا هزینه تجویز، یا هزینه تعمیرات منزل یا ماشین.
  • برای اطمینان از پرداخت به موقع صورتحساب و جلوگیری از تأخیر پرداخت و افزایش نرخ بهره، پرداختهای خودکار را هرجا ممکن است تنظیم کنید.
  • هزینه های خود را در اولویت قرار دهید. اگر هر ماه در تأمین هزینه های خود مشکلی دارید، می تواند در اولویت قرار دادن جایی که پول شما ابتدا قرار دارد، کمک کند. به عنوان مثال ، تغذیه و اسکان دادن خود و خانواده و نگه داشتن نیرو از ضروریات است. پرداخت کارت اعتباری شما اینگونه نیست – حتی اگر از پرداخت خود عقب باشید و شرکتهای وام دهی شما را آزار دهند.
  • به دنبال راه هایی برای پس انداز پول باشید. بیشتر ما می توانیم چیزی را در بودجه خود پیدا کنیم که بتوانیم برای تأمین هزینه های زندگی خود آن را حذف کنیم. بودجه خود را مرتباً بررسی کرده و به دنبال روش هایی برای کاهش هزینه ها باشید.
  • از همسر، شریک زندگی یا فرزندان خود پشتیبانی بگیرید. اطمینان حاصل کنید که همه افراد در خانه شما به یک سمت حرکت می کنند و اهداف مالی را که شما برای رسیدن به آن تلاش می کنید درک می کنند.

نکته 5: استرس کلی خود را مدیریت کنید!

حل مشکلات مالی شامل مراحل کوچکی است که با گذشت زمان پاداش می گیرند. در شرایط اقتصادی فعلی، بعید است مشکلات مالی شما یک شبه از بین برود. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید بلافاصله گام بردارید تا سطح استرس خود را کاهش دهید و انرژی و آرامش خاطر برای مقابله بهتر با چالش ها را در طولانی مدت پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: پیشگیری و درمان فرسودگی شغلی

حرکت کنید. حتی کمی ورزش منظم می تواند به کاهش استرس، تقویت روحیه و انرژی شما و بهبود عزت نفس شما کمک کند. بیشتر روزها 30 دقیقه هدف داشته باشید، اگر این کار راحت تر باشد، به انفجارهای کوتاه مدت 10 دقیقه ای تقسیم خواهید شد.

یک تکنیک آرام سازی را تمرین کنید. هر روز برای استراحت وقت بگذارید و به ذهن خود از نگرانی های مداوم استراحت دهید. مراقبه، تمرینات تنفسی یا سایر روش های آرام سازی روش های عالی برای از بین بردن استرس و بازگرداندن تعادل در زندگی است.

از خواب صرف نظر نکنید. احساس خستگی فقط استرس و الگوهای فکری منفی شما را افزایش می دهد. یافتن راه هایی برای بهبود خواب در این زمان دشوار به ذهن و بدن کمک می کند.

عزت نفس خود را بالا ببرید. به درستی یا نادرستی، تجربه مشکلات مالی باعث می شود احساس شکست کنید و بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد. اما روش های بسیار مفید دیگری نیز وجود دارد که می تواند احساس ارزشمندی شما را بهبود بخشد. حتی هنگامی که خودتان درگیر مشکل هستید، کمک داوطلبانه به دیگران می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و از استرس، عصبانیت و اضطراب بکاهد – نیازی به گفتن نیست که کمک شایسته ای باشد. یا می توانید وقت خود را در طبیعت بگذرانید، مهارت جدیدی بیاموزید یا از همراهی افرادی که از شما به خاطر آنچه که هستید قدردانی می کنند و نه به خاطر مانده بانکی خود لذت ببرید.

غذای سالم بخورید. یک رژیم غذایی سالم و سرشار از میوه، سبزیجات و امگا 3 می تواند به پشتیبانی از روحیه و بهبود انرژی و چشم انداز کمک کند. و شما مجبور نیستید یک ثروت صرف کنید. روش هایی وجود دارد که می توانید با بودجه خوب غذا بخورید.

سپاسگزار چیزهای خوب زندگی خود باشید. وقتی گرفتار نگرانی های پول و عدم اطمینان مالی هستید، آسان است که تمام توجه خود را به سمت نکات منفی معطوف کنید. در حالی که لازم نیست واقعیت را نادیده بگیرید و همه چیز را خوب تظاهر کنید، می توانید لحظه ای وقت بگذارید و یک رابطه نزدیک، زیبایی غروب آفتاب یا عشق یک حیوان خانگی را بشناسید. این می تواند به ذهن شما یک نگرانی مداوم بدهد، به تقویت روحیه و کاهش استرس شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: استرس کاری، علائم و درمان آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *