چه مدت میتوان شیر مادر را نگهداری کرد؟
راهنمای ذخیره شیر مادر: نحوه پمپاژ، ذخیره و تغذیه
راهنمای ذخیره شیر مادر: نحوه پمپاژ، ذخیره و تغذیه
۱۴۰۰-۰۷-۲۴
نکاتی برای کاهش استرس و خواب بهتر
نکاتی برای کاهش استرس و خواب بهتر
۱۴۰۰-۰۷-۲۵

چه مدت میتوان شیر مادر را نگهداری کرد؟

زنانی که شیر را برای نوزادان خود پمپ می کنند یا با دست شیر ​​می دهند می دانند که شیر مادر مانند طلای مایع است. زمان و تلاش زیادی برای تهیه آن شیر برای نوزاد کوچک شما صرف می شود. هیچ کس نمی خواهد ببیند که یک قطره به هدر می رود.

بنابراین، اگر یک بطری شیر مادر روی پیشخوان فراموش شود، چه اتفاقی می افتد؟ شیر مادر چقدر می تواند بماند تا دیگر برای نوزاد شما بی خطر نباشد؟ در این مقاله از بخش نوزاد مجله اینترنی وبگردون آنچه شما باید در مورد نگهداری صحیح، نگهداری در یخچال و انجماد شیر مادر و زمان نیاز به دور ریختن بدانید، آمده است.

بیشتر بخوانید: 8 نکته برای افزایش شیر مادر

شیر مادر تا چه مدت می تواند بنشیند؟

چه شیر مادر را با دست شیر ​​دهید و چه از پمپ استفاده کنید، بعد از آن باید آن را ذخیره کنید. به یاد داشته باشید که با دستان تمیز شروع کنید و از ظرف تمیز و درپوش ساخته شده از شیشه یا پلاستیک سخت فاقد BPA استفاده کنید. برخی از تولید کنندگان کیسه های پلاستیکی مخصوصی برای جمع آوری و نگهداری شیر مادر تولید می کنند. شما باید از کیسه های پلاستیکی خانگی یا بطری های یکبار مصرف به دلیل خطر آلودگی اجتناب کنید.

روش ذخیره سازی شما تعیین می کند که شیر مادر تا چه مدت با خیال راحت نگهداری می شود. ذخیره سازی مناسب بسیار مهم است بنابراین می توانید محتوای تغذیه ای و خواص ضد عفونی را حفظ کنید.

سناریوی ایده آل این است که شیر مادر را بلافاصله پس از شیر دادن در یخچال یا سرد نگه دارید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) این دستورالعمل ها را برای ذخیره شیر مادر به اشتراک می گذارد:

  • شیر مادر تازه تازه می تواند در دمای اتاق 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتی گراد) تا چهار ساعت بنشیند. در حالت ایده آل، شیر باید در یک ظرف سرپوشیده باشد. شیر تازه می تواند تا چهار روز در یخچال در دمای 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتی گراد) دوام بیاورد. این می تواند 6 تا 12 ماه در فریزر در دمای 0 درجه فارنهایت (-18 درجه سانتیگراد) دوام بیاورد.
  • اگر شیر قبلاً یخ زده بود، پس از یخ زدن، می تواند 1 تا 2 ساعت در دمای اتاق بماند. در صورت قرار دادن شیر ذوب شده در یخچال، ظرف 24 ساعت استفاده کنید. شیر مادر را که قبلاً یخ زده بود، مجدداً فریز نکنید.
  • اگر کودک بطری را تمام نکرد، بعد از 2 ساعت شیر ​​را دور بریزید.

این دستورالعمل ها برای نوزادان سالم و کامل طراحی شده است. اگر در حال پمپاژ شیر هستید و نوزاد شما دارای عوارض سلامتی است، در بیمارستان بستری شده یا نوزاد نارس به دنیا آمده است، باید با پزشک خود صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد افسردگی و اضطراب در دوران شیردهی بدانید!

 

 

مشکلات خروج طولانی مدت شیر ​​مادر

شیر که برای مدت زمان طولانی تری از آنچه در بالا ذکر شد در یخچال یا فریزر ذخیره می شود، مقدار بیشتری ویتامین C را از دست می دهد. همچنین توجه داشته باشید که شیر مادر یک زن متناسب با نیازهای نوزادش است. به عبارت دیگر، شیر مادر با رشد نوزاد تغییر می کند.

اگر شیر مادر بعد از استفاده برای تغذیه حذف شود، ممکن است فکر کنید که آیا می توان از آن برای تغذیه بعدی استفاده کرد یا خیر. دستورالعمل های نگهداری شیر توصیه می کند که باقی مانده شیر مادر را پس از دو ساعت دور بریزید زیرا احتمال آلودگی باکتریایی از دهان کودک شما وجود دارد.

و به خاطر داشته باشید، شیر تازه پمپ شده که بیش از چهار ساعت در یخچال باقی نمانده است، باید صرف نظر از این که در تغذیه استفاده شده است یا خیر، دور ریخته شود. شیر یخ زده قبلاً باید ظرف 24 ساعت پس از ذوب و یخچال استفاده شود. اگر روی پیشخوان رها شد، بعد از 2 ساعت آن را بیرون بیندازید.

بیشتر بخوانید: چرا بعداز زایمان یوگا انجام دهیم؟

 

 

نحوه نگهداری شیر خشک

برای نگهداری شیر بیان شده بهترین روش ها را دنبال کنید:

  • شیر مادر ذخیره شده را با برچسب های واضح که تاریخ جمع آوری شیر را نشان می دهد، پیگیری کنید. اگر در مراقبت روزانه نوزاد شیر خود را ذخیره می کنید ، از برچسب ها و جوهرهایی استفاده کنید که هم ضد آب هستند و هم نام کودک را در بر می گیرند.
  • شیر خشک را در پشت یخچال یا فریزر نگهداری کنید. آنجاست که دما به طور مداوم در سردترین حالت خود قرار دارد. اگر نمی توانید شیر خشک را فوراً وارد یخچال یا فریزر کنید، می توانید به طور موقت از کولر عایق استفاده کنید.
  • شیر فشرده را در ظروف یا بسته های کوچک تر نگهداری کنید. شیر مادر نه تنها در فرایند فریزر منبسط می شود، بلکه به کاهش میزان شیر مادر که پس از تغذیه دور می افتد نیز کمک می کند.
  • در حالی که می توانید شیر تازه را به شیر مادر یخ زده یا یخ زده اضافه کنید، مطمئن شوید که از همان روز است. شیر تازه را کاملاً خنک کنید (می توانید آن را در یخچال یا در کولر با بسته های یخ قرار دهید) قبل از اینکه آن را با شیر سرد یا یخ زده ترکیب کنید.

افزودن شیر مادر گرم می تواند باعث ذوب شدن شیر منجمد شود. اکثر متخصصان توصیه نمی کنند که شیر ذوب شده را دوباره منجمد کنید. این می تواند اجزای شیر را بیشتر تجزیه کرده و منجر به از بین رفتن بیشتر خواص ضد میکروبی شود.

بیشتر بخوانید: آیا میتوان شیر مادر و شیر خشک را مخلوط کرد؟

 

 

جمع بندی

بهتر است شیر ​​مادر بلافاصله پس از شیر دادن سردیا فریز شود. اگر شیر خشک بدون یخچال باقی بماند، اما در یک ظرف تمیز و سرپوشیده باشد، می تواند بین چهار تا شش ساعت در دمای اتاق بماند. شیری که مدت بیشتری کنار گذاشته شده است باید دور ریخته شود.

اگر در مورد مدت زمان باقی ماندن شیر مادر شک دارید، احتیاط کنید و آن را بریزید. دور ریختن شیر مادر (این همه کار سخت) دشوار است، اما به یاد داشته باشید: سلامت نوزاد شما مهمترین چیز است.

بیشتر بخوانید:  9 کاری که نباید بعد از زایمان انجام دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *