آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!
جاذبه‌های توریستی پولیا
جاذبه‌های توریستی پولیا
۱۴۰۲-۱۲-۲۶
راهنمای کامل بازدید از اهرام جیزه
راهنمای سفر به مصر
۱۴۰۳-۰۱-۱۰

آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

فهرست عناوین

برای بسیاری از گردشگران، پیزا فقط یک چیز دارد – برج کج که در سراسر جهان به عنوان تصویر کوتاهی برای ایتالیا عمل می کند. این در واقع یک ساختمان فوق‌العاده زیباست، منظره‌ای که هیچ دانش قبلی نمی‌تواند تاثیر آن را کمرنگ کند. با این حال، این تنها یک جزء واحد از Campo dei Miracoli یا میدان معجزات نفس‌گیر پیزا است، جایی که Duomo، Baptistry و Camposanto مجموعه‌ای از معماری خیره‌کننده را تکمیل می‌کنند.

پیزا: آن سوی برج کج

اگر به پیزا فکر می کنید، به برج کج فکر می کنید. در حالی که برج کج پیزا بدون شک توجهات را می‌دزدد، اما این شهر جذاب ایتالیایی چیزهای بیشتری از شگفتی معماری نمادین آن دارد. پیزا که در منطقه زیبای توسکانی واقع شده است، ترکیبی لذت بخش از تاریخ، هنر و فضایی آرام را ارائه می دهد که کاوش را دعوت می کند. همانطور که در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده آن پرسه می‌زنید، گنجینه‌ای از معماری قرون وسطایی، میدان‌های عجیب و غریب، و بازارهای پرجنب‌وجوشی را خواهید دید که منعکس‌کننده میراث فرهنگی غنی شهر هستند.

از زیبایی خیره کننده Piazza dei Miracoli، جایی که برج کج قرار دارد، تا سواحل آرام رودخانه آرنو، پیزا مقصدی است که با شخصیت منحصر به فرد خود مجذوب خود می شود و نگاهی اجمالی به سبک زندگی اصیل ایتالیایی ارائه می دهد.

 

راهنمای گردشگری توسکانیبازدید از برج کج و Duomo در پیزا

 

بهترین کارها در پیزا

دلیلی وجود دارد که این شهر یکی از پربازدیدترین شهرهای ایتالیا است. پیزا به خاطر برج کج آن معروف است، اما چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. یک یا 3 روز را در این شهر بگذرانید و هرگز نمی خواهید آن را ترک کنید. اینها بهترین کارها هستند.

 

1 از 294 پله تا بالای برج کج بالا بروید!

برج کج (Torre Pendente) همیشه کج بوده است. در سال 1173 شروع شد، زمانی که فقط به سه طبقه از هشت طبقه خود رسید، شروع به فروکش کرد، اما در جهت مخالف فعلی متمایل شد. برای رفع این نقص، سنگ‌هایی به شکل عجیب و غریب وارد می‌شدند که در نتیجه برج به سمت دیگری فرو رفت. در طول 180 سال بعد، تعدادی از معماران به گسترش آن به سمت بالا ادامه دادند و هر یک در تلاش برای جبران این زاویه بودند. نتیجه نهایی این است که قسمت اصلی برج کمی خم شده است.

در حدود سال 1350، توماسو دی آندره آ دا پونتدرا پشته‌های باشکوهی از سنگ‌های مرمر و گرانیت را با تاج‌گذاری آن با اتاقک زنگی تکمیل کرد که نزدیک‌تر از طبقات زیر آن به عمود قرار گرفته بود، به‌طوری که شبیه کلاهی است که در زاویه‌ای درشت قرار گرفته است. یک عملیات نجات در سال 1990 برای متعادل کردن سنگ‌کاری‌های متمایل راه‌اندازی شد.


آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

برج کج معروف جهان در پیزا در Piazza dei Miracoli

2 در Duomo شرکت کنید!

Duomo نفس گیر پیزا در سال 1064 آغاز شد و حدود یک قرن بعد تکمیل شد. این ساختمان کهن الگوی پیسان-رومانسک است، مدلی که اغلب در ساختمان‌های سراسر توسکانی تقلید می‌شود ، اما هرگز از آن پیشی نگرفت. با چهار سطح از ستون‌های متنوع، تداخل ظریفی از سنگ مرمر خاکستری تیره و سنگ سفید را نشان می‌دهد. بخش اعظم فضای داخلی وسیع، پس از آتش‌سوزی در سال 1595 بازسازی شد، و برخی از کلیساها بازسازی شدند. یکی از بازمانده‌های قابل توجه، موزاییک اپسی مسیح در عظمت است که توسط Cimabue در سال 1302 تکمیل شد.

منبر را از دست ندهید، که جیووانی پیزانو نیز در سال 1302 مجسمه سازی آن را آغاز کرد. آخرین سری از منبرهای بزرگی که در توسکانی توسط جیووانی و پدرش نیکولا ساخته شده است (بقیه در سینا و پیستویا هستند)، این اثر شگفت انگیز است. فضیلت، تمام سطح آن توسط چهره هایی که تقریبا به طور کامل از سنگ رها شده اند متحرک شده است.



3 از بزرگترین غسل تعمید ایتالیا دیدن کنید!

غسل تعمید، بزرگترین ساختمان از این قبیل در ایتالیا، در سال 1152 توسط فردی به نام دیوتیسالوی (“خدا شما را نجات دهد”) که نام خود را بر روی ستونی در سمت چپ در گذاشت، آغاز شد. در قرن سیزدهم توسط نیکولا و جیووانی پیزانو ادامه یافت و در اواخر قرن چهاردهم تکمیل شد.

در داخل شما فورا تحت تأثیر سادگی فضای داخلی وسیع قرار می گیرید (همانطور که نگهبان نشان می دهد آکوستیک شگفت انگیز است). زمانی را به تحسین منبر زیبای نیکولا پیزانو اختصاص دهید که در سال 1260، نیم قرن قبل از کار پسرش در کلیسای جامع مجسمه سازی شده است.

آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!تعمید در پیزا

4 در کامپوسانتو، زیباترین گورستان جهان را ببینید!

صفحه‌ای از سنگ مرمر سفید که در امتداد لبه شمالی کامپو دی میراکولی قرار دارد، دیوار محیطی آن است که زیباترین گورستان جهان نامیده می‌شود – کامپوسانتو. طبق افسانه، اسقف اعظم Ubaldo Lanfranchi از شوالیه های پیسان در جنگ صلیبی چهارم در سال 1203 خواست تا محموله ای از خاک را از تپه گلگوتا به پیزا برگردانند تا پیسان های برجسته در زمین مقدس دفن شوند.

ساختمان محصور این مکان مقدس تقریبا یک قرن بعد تکمیل شد و شکل یک صومعه بزرگ گوتیک را به خود گرفت. با این حال، زمانی که راسکین کامپوسانتو را به عنوان یکی از گرانبهاترین بناهای ایتالیا توصیف کرد، این نقاشی‌های دیواری بود که او ستایش می‌کرد. نقاشی‌ها زمانی بیش از دو هزار متر مربع از دیوار صومعه را پوشانده بودند، اما بمب‌های متفقین سقف را آتش زد و آنها را با سرب مذاب آغشته کرد. یکی از بازماندگان مهم، چرخه قابل توجه پیروزی مرگ است.



آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

جزئیات گورستان کامپوسانتو در پیزا، ایتالیا


5 در موزه‌های کامپو دی میراکولی غرق شوید!

موزه dell’Opera del Duomo که در سال 2019 پس از یک بازسازی جامع بازگشایی شد، اکنون غیر قابل چشم پوشی است. مجموعه وسیعی از تندیس‌های دوومو و تعمید، به‌علاوه زیورآلات کلیسایی، نقاشی‌ها و دیگر قطعات متفرقه را در خود جای داده است. نکات برجسته عبارتند از:

  • درهای برنزی خارق‌العاده‌ای که بونانو پیزانو (اولین معمار برج کج) در سال 1180 برای دوومو ساخته است.
  • تأثیرگذاری جووانی پیزانو بر مدونا دل کولوکیو (مدونای مکالمه) که اصطلاحا به دلیل شدت نگاه های رد و بدل شده توسط مدونا و کودک نامیده می شود.

در ضلع جنوبی کامپو، تنها شکاف موجود در غرفه‌های سوغاتی مربوط به موزه دل سینوپی است. پس از وارد آمدن آسیب بمب به کامپوسانتو، مرمت‌کنندگان سینوپی آن (طرح‌هایی که روی آن نقاشی‌های دیواری کشیده شده‌اند) را برداشتند و این صفحات بزرگ گچ اکنون از دیوارهای این موزه با فناوری پیشرفته آویزان است.



6 از بهترین پیازاهای پیزا دیدن کنید!

اگر برای کاوش گسترده‌تر در شهر وقت دارید، ابتدا به Piazza dei Cavalieri، میدان مدنی مرکزی پیزای قرون وسطایی، که به‌طور غیرمنتظره‌ای از کوچه‌های پشتی باریک به سمت جنوب شرقی کامپو باز می‌شود، بروید.

کاخ دِی کاوالیری که با گرافیتی های تک رنگ پوشانده شده و نیم تنه مدیچی ها بر روی آن پوشانده شده است، در کنار کلیسای سانتو استفانو قرار دارد که همچنان بنرهایی را در خود جای داده است که شوالیه های سنت استفان از کشتی های ترکیه گرفته اند – عنوانی بزرگ برای باندی از حمایت های دولتی. دزدان دریایی

از اینجا Via Dini به سمت شرق به سمت طاقدار Borgo Stretto، هوشمندترین خیابان پیزا می رود. منطقه بازار پیزا در غرب اینجا، در Piazza Vettovaglie و خیابان‌های باریکی که آن را احاطه کرده‌اند، قرار دارد. بورگو با رودخانه در میدان گاریبالدی، در پای پونته دی مززو ملاقات می کند.

آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

ساختمان زیبای دانشگاه در Piazza dei Cavalieri در پیزا، توسکانی – ایتالیا



شماره 7 برخی از بهترین نقاشی های پیزا را در Museo Nazionale di San Matteo ببینید

در شرق Piazza Garibaldi، در کنار رودخانه، Museo Nazionale di San Matteo قرار دارد، جایی که اکثر آثار هنری اصلی کلیساهای پیزا در حال حاضر در آن جمع شده اند. بهترین نقاشی‌ها عبارت‌اند از چندپتیکه‌های سیمون مارتینی و فرانچسکو تراینی، تابلویی از سنت پل اثر ماساچیو، مدونای فروتنی جنتیله دا فابریانو و سه اثر گوتزولی.

در میان مجسمه‌ها، دو شاهکار برجسته هستند: مجسمه نیم تنه دوناتلو از سنت روسوره درون‌نگر، و مدونا دل لاته اثر آندریا و نینو پیسانو. دومی اثری است که به طرز قابل توجهی ساخته شده است که مریم را در حال شیر دادن به نوزاد عیسی نشان می دهد. این موزه همچنین دارای مجموعه‌ای از سرامیک‌های زیبای خاورمیانه است که ماجراجویان پیسان به سرقت برده‌اند.



8 آثار باستانی را در موزه ملی کاخ سلطنتی ببینید!

Museo Nazionale di Palazzo Reale مصنوعاتی را به نمایش می‌گذارد که زمانی متعلق به فرمانروایان مدیچی، لورن و ساووی شهر بودند که متوالی خانه را اشغال کردند. ملیله‌های مجلل فلاندری قرن شانزدهمی با سلاح‌های عتیقه، مینیاتورهای عاج، ظروف چینی و مجموعه‌ای از تصاویر کاملاً نامشخص فضای مشترکی دارند. شناخته شده ترین نقاشی، نسخه ای از پرتره برونزینو از الئونورا دی تولدو، در کنار لباسی که متعلق به او بود به نمایش گذاشته شده است.



9 قدیمی ترین کشتی جنگی رومی را در Arsenale Mediceo ببینید!

در غرب در امتداد رودخانه از Palazzo Reale، Arsenale Mediceo قرار دارد. این بنا که توسط Cosimo I ساخته شده است، در حال تبدیل شدن به Museo delle Navi Romane است که محل نگهداری شانزده کشتی رومی است که از سال 1998 از لجن در نزدیکی San Rossore حفاری شده اند.

این ناوگان مملو از محموله تقریبا به طور کامل در گل و لای برای دو هزار سال حفظ شده است و کارشناسان معتقدند که می تواند قدیمی ترین کشتی جنگی رومی باشد.



آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

نمای Arsenale Mediceo (کارخانه کشتی سازی Medici) پیزا، توسکانی، ایتالیا



10 در Palazzo Blu به دنبال هنر های عالی منطقه باشید!

در ساحل جنوبی رودخانه، در غرب پونته دی مززو، خط پالاتزی توسط پالاتزو بلو با رنگ های روشن جان می گیرد. این مجموعه دائمی از هنرهای منطقه ای از قرن چهاردهم تا بیستم و همچنین نمایشگاه های گاه به گاه نام های بزرگ را در طبقه همکف برگزار می کند.



11 از سانتا ماریا دلا اسپینا دیدن کنید!

غرب از Palazzo Blu، درست قبل از Ponte Solferino، سخنرانی سانتا ماریا دلا اسپینا است. این کلیسای کوچک جوشان که در سال 1230 تأسیس شد، اما در دهه 1320 توسط تاجری که یکی از خارهای (ستون فقرات) تاج مسیح را به دست آورده بود، بازسازی شد، این کلیسای کوچک جوشان بهترین شکوفایی پیسان-گوتیک است.

این بنا که در ابتدا نزدیک‌تر به آب ساخته شده بود، به دلیل ترس از سیل در سال 1871 به اینجا منتقل شد. فضای داخلی یک ناوگان بیشتر اثاثیه خود را از دست داده است، اما شامل سه مجسمه از آندریا و نینو پیزانو است.



آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

کلیسای گوتیک سانتا ماریا دلا اسپینا بر روی خاکریز رودخانه آرنو



12 به البا بروید!

البا با حدود 30 کیلومتر طول و حدود 20 کیلومتر عرض، سومین جزیره بزرگ ایتالیا است. از زمانی که ناپلئون به اینجا تبعید شد، بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده است. دارای آب فوق العاده شفاف، سواحل با شن و ماسه سفید خوب، و فضای داخلی سرسبز و جنگلی است که برای پیاده روی عالی است. تقریباً همه، از جمله انبوهی از گردشگران بسته در ماه های جولای و آگوست، به استراحتگاه های ساحلی می آیند، بنابراین روستاهای داخلی حتی در فصل های بالا تا حد زیادی آرام می مانند.

از لحاظ تاریخی، البا به خوبی از جریان اصلی خارج شده است. صنعت اصلی تا جنگ جهانی دوم استخراج معادن به ویژه سنگ آهن بود. رومی‌ها درباره «جزیره شراب‌های خوب» نوشتند – شهرتی که شراب‌های البان تا به امروز حفظ کرده‌اند – در حالی که کنترل در قرن‌های بعد از پیزا به جنوا و به مدیچی، اسپانیا، ترکیه و سرانجام فرانسه منتقل شد.

این ترکیب جهان وطنی میراث خود را هم در معماری و هم در کشت به جا گذاشته است. اکثر مردم این جزیره را به عنوان محل تبعید ناپلئون می شناسند، ناپلئون که پس از تبعید به اینجا در ماه مه 1814، آموزش و سیستم حقوقی را اصلاح کرد، جاده ها را ساخت و اقتصاد را مدرن کرد و سپس در فوریه 1815 به فرانسه فرار کرد.



آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!نمای پورتوفرایو در جزیره البا، ایتالیا



بهترین سواحل البا

کمتر از 156 ساحل در سواحل صخره‌ای البا وجود دارد، از خلیج‌هایی که کمتر بازدید شده‌اند تا شن‌های سفید وسیع. شناخته‌شده‌ترین سواحل جزیره می‌توانند در فصل شلوغی شلوغ شوند، اما اگر برایتان مشکلی نیست که در مورد ردیف‌های بدنه‌های پخت روی صندلی‌های آفتاب‌گیر مذاکره کنید، همه امکاناتی را که می‌توانید آرزو کنید، از اسنک‌بارها گرفته تا مراکز غواصی، ارائه می‌دهند.

پنج بزرگ Procchio با شن و ماسه ریز هستند. Fetovaia، با آب کریستالی آن؛ کاولی زیبا، یک قوس شنی در یک خلیج سرپوشیده که در آن می توانید به خوبی خارج از فصل شنا کنید. مارینا دی کامپو، یک استراحتگاه کامل. و بیودولا، که یک خلیج فراگیر ایده آل در نزدیکی پورتوفرائو را اشغال کرده است. با این حال، برای جلوگیری از بدترین شلوغی، به یکی از سواحل زیر بروید:

آکواویوتا

نه چندان دور از Sansone، این ساحل شیک توسط صخره های مرتفع پوشیده شده است. شیب ملایم ساحل آن را به مکانی مناسب برای شنا تبدیل می کند، به خصوص اگر بچه هایی در کنار شما هستند.

کوتونچلو

این تکه کوچک ساحلی شنی که از ساحل Sant’Andrea قابل دسترسی است، حوضچه ای طبیعی از آب شفاف و کم عمق دارد که توسط دو زبانه سنگ تشکیل شده است.

فر

در خلیج بیودولا، فورنو شنی کمتر از خود ساحل بیودولا شلوغ است، که در یک خلیج کوچک دوست‌داشتنی، احاطه شده توسط ویلاها و پوشش گیاهی متراکم قرار دارد. در اینجا یک رستوران (اگرچه گران ترین جزیره است) و همچنین بارهای میان وعده وجود دارد.

نگهبان

این ساحل شیک پوش در ساحل غربی جزیره که به نام La Polveraia نیز شناخته می‌شود، همیشه نسبتاً ساکت است، حتی در فصل پرآب. صخره‌های تیره اینجا به سمت آب شفاف زیر فرو می‌روند.

سامسون

بخش خیره کننده ای از زونا، محصور در صخره های سفید و محصور در آب زلال.

سنت آندریا

ساحلی زیبا با شن و ماسه، با صندلی‌های آفتاب‌گیر، چترهای آفتابی و بارهای ساحلی. یک مانع صخره ای طبیعی آب را کم عمق نگه می دارد و می توانید قایق کرایه کنید، موج سواری کنید و در اینجا نیز غواصی کنید.



13 پارک ملی مجمع الجزایر توسکانی

هر هفت جزیره توسکانی و دریاهای اطراف آنها، Parco Nazionale dell’Arcipelago Toscano را تشکیل می دهند، بزرگترین پارک دریایی حفاظت شده در اروپا. می توانید با کشتی از Portoferraio یا Porto Azzurro به جزایر مختلف کوچکتر بروید و از Marina di Campo در جنوب می توانید از جزیره زیبای Pianosa، یک پایگاه نظامی خالی از سکنه سابق، با سواحل عالی و حیات وحش فراوان دیدن کنید.

آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

جزیره کاپرایا، پارک ملی Arcipelago Toscano، توسکانی، ایتالیا



بهترین مناطق برای اقامت در پیزا

از Piazza dei Miracoli شلوغ گرفته تا خیابان های جذاب Sant’Antonio و Borgo Stretto، پیزا محله های مختلفی را برای اقامت ارائه می دهد. Piazza dei Miracoli قلب پیزا است و برج معروف کج، کلیسای جامع و تعمیدگاه را در خود جای داده است. اینجاست که بهترین خواص را پیدا خواهید کرد. Sant’Antonio که درست در جنوب Piazza dei Miracoli قرار دارد، فضایی آرام‌تر و مسکونی‌تر را ارائه می‌کند و در عین حال در فاصله چند قدمی مناظر اصلی قرار دارد.

سان فرانچسکو در جنوب غربی میدان میراکولی، محله ای با فضایی آرام است. این نزدیکی به رودخانه آرنو است و کلیساهای زیبایی دارد. کمی از جمعیت توریستی دور است، اما هنوز در فاصله مناسب پیاده روی از جاذبه های اصلی قرار دارد.

سانتا ماریا که در ضلع شرقی مرکز شهر قرار دارد، به‌خاطر خیابان‌های زیبا، میدان‌های جذاب، و بازارهای محلی شهرت دارد. با گردشگران کمتر و مهمان‌خانه‌های خوب، تجربه‌ای معتبرتر از پیسان را ارائه می‌دهد.

آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

موزه سن ماتئو، اتاق مجسمه های چوبی

تاریخچه مختصر پیزا

در دوران طلایی پیزا، از قرن یازدهم تا سیزدهم، این شهر یکی از قدرت های دریایی مدیترانه بود. انحطاط با شکست جنواها در سال 1284 آغاز شد و به دنبال آن بندر پیزا به گل نشست. از سال 1406، شهر توسط فلورانس اداره می شد که حاکمان آن دانشگاه پیزا را دوباره تأسیس کردند. گالیله به عنوان یکی از تأسیسات فکری بزرگ رنسانس در اینجا معلم بود. در قرن‌های بعدی، پیزا در استانی شدن محو شد، اگرچه مکان‌های دیدنی دوران شکوه آن اکنون صدها هزار بازدیدکننده در سال به ارمغان می‌آورند.



بهترین رستوران ها و بارها

نزدیکی پیزا به ساحل به این معنی است که غذاهای دریایی در اکثر رستوران‌ها سرو می‌شود و باکالا آلا پیسانا (کاد نمکی در سس گوجه‌فرنگی) و pesce spada (شمشیر ماهی) به‌طور برجسته‌ای به چشم می‌خورد. تقریباً همه منوها دارای دو بخش هستند، با برچسب “مادیان” (برای ماهی) و “terra” (برای گوشت).

از وسوسه غذا خوردن در مجاورت Campo dei Miracoli اجتناب کنید – این مکان ها دقیقا تجارت توریستی را هدف قرار می دهند، این مکان ها عموما کیفیت پایینی دارند. اینجا جایی برای غذا خوردن است.

جمعیت دانشجویی پرجنب‌وجوش پیزا به این معنی است که در اطراف پیازا دانته و پیازا دل وتوواگلیه، غذاخوری‌ها و بارهای ارزان زیادی وجود دارد. بین پیازا گاریبالدی و پیازا کایرولی مکان‌های باکیفیت زیادی برای غذا خوردن وجود دارد.



چطور پیزا را بگردیم؟

از اتوبوس گرفته تا دوچرخه، رفت و آمد در پیزا آسان است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است. پیزا دارای یک شبکه اتوبوسرانی گسترده است که توسط Compagnia Pisana Trasporti (CPT) اداره می شود. اتوبوس ها هم به مرکز شهر و هم به مناطق اطراف از جمله فرودگاه خدمات رسانی می کنند. پیزا شهری فشرده است و بسیاری از جاذبه های محبوب آن در فاصله کوتاهی از یکدیگر قرار دارند. پیزا دارای اتصالات قطار بسیار خوبی است، که کاوش در شهرهای دیگر در توسکانی و فراتر از آن را آسان می کند. ایستگاه اصلی قطار، Pisa Centrale، در مرکز قرار دارد و به قطارهای منطقه ای و پرسرعت خدمات رسانی می کند.

پیزا شهری دوستدار دوچرخه است و اجاره دوچرخه می تواند راهی سرگرم کننده و دوستدار محیط زیست برای رفت و آمد باشد. چندین فروشگاه اجاره دوچرخه در مرکز شهر وجود دارد و پیزا مسیرها و مسیرهای دوچرخه را برای تسهیل دوچرخه سواری اختصاص داده است. تاکسی‌ها در سرتاسر شهر در دسترس هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را در ایستگاه‌های تاکسی مشخص شده یا در خیابان پیدا کنید. تاکسی ها در پیزا بر اساس سیستم اندازه گیری کار می کنند.



آنچه باید قبل از بازدید برج کج پیزا بدانید!

Palazzo Blu مرکزی برای نمایشگاه های موقت و فعالیت های فرهنگی

بهترین زمان برای بازدید از پیزا چه زمانی است؟

  1. بهار (از آوریل تا ژوئن) زمان محبوبی برای بازدید از پیزا است، زیرا آب و هوا معتدل و دلپذیر است. دماها معمولا راحت هستند و از 15 درجه سانتیگراد تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. اگر می‌خواهید از ازدحام جمعیت پرهیز کنید، زمان خوبی برای بازدید است، اگرچه ممکن است هنوز فعالیت‌های توریستی متوسطی وجود داشته باشد.
  2. تابستان (ژوئیه تا آگوست) در پیزا می تواند بسیار گرم باشد و دمای آن از 25 درجه سانتیگراد تا 35 درجه سانتیگراد متغیر است. این فصل اوج گردشگری است، با جمعیت بیشتر و صف‌های طولانی‌تر در جاذبه‌های محبوب مانند برج کج.
  3. پاییز (سپتامبر تا اکتبر) دمای دلپذیری از 15 تا 25 درجه سانتی گراد و گردشگران کمتری را در مقایسه با ماه های تابستان به ارمغان می آورد.
  4. زمستان (نوامبر تا فوریه) در پیزا نسبتا معتدل است و دمای آن از 5 درجه سانتیگراد تا 15 درجه سانتیگراد متغیر است. در حالی که فصل خارج از فصل است، هنوز هم می توانید بدون شلوغی از جاذبه های شهر لذت ببرید.

چند روز در پیزا نیاز دارید؟

یک سفر یک روزه می تواند برای پیزا کافی باشد. این به شما امکان می دهد برج کج نمادین را ببینید، میدان معجزات را کشف کنید، از کلیسای جامع و تعمید دیدن کنید و در خیابان های جذاب مرکز شهر قدم بزنید.

اگر چند روز وقت دارید، می توانید در اینجا یک تجربه آرام تری داشته باشید. شما زمان کافی برای کاوش در جاذبه های اصلی، غوطه ور شدن در فضای شهر و همچنین سرمایه گذاری فراتر از Piazza dei Miracoli خواهید داشت. می‌توانید از دیگر مکان‌های برجسته مانند Palazzo Blu، Museo di San Matteo دیدن کنید یا در کنار رودخانه آرنو قدم بزنید.



چگونه به پیزا برسیم؟

  • فرودگاه گالیله گالیله پیزا در 3 کیلومتری جنوب مرکز شهر قرار دارد. شاتل خودکار پیزا موور به ایستگاه مرکزی پیزا هر 5 تا 8 دقیقه، از ساعت 6 صبح تا نیمه‌شب هر روز انجام می‌شود. سفر کمی بیشتر از 5 دقیقه طول می کشد.
  • یک جایگزین برای Pisa Mover، اتوبوس شهری ارزان‌تر اما کم‌تر LAM Rossa است که حدود 10 دقیقه طول می‌کشد تا به Pisa Centrale برسید. از روبروی سالن ورود حرکت می کند.
  • اتوبوس فرودگاه اکسپرس به طور منظم به فلورانس می رود و یک ساعت طول می کشد، اگر ترافیک کم باشد. در مواقع شلوغ ممکن است 1 ساعت و 30 دقیقه طول بکشد. دفتر فروش بلیط و ایستگاه اتوبوس در سمت راست قرار دارند که از ورود بیرون می آیید.
  • رانندگی به فلورانس ساده است (یک جاده لغزنده شما را مستقیما به بزرگراه می برد)، اما جاده پیزا آنقدر گیج کننده است که بدون راهنمایی از میز کرایه ماشین، ممکن است در نهایت گم شوید.
  • ایستگاه قطار Pisa Centrale در حدود 1 کیلومتری جنوب رودخانه آرنو است. Campo dei Miracoli حدود 30 دقیقه پیاده روی به سمت شمال یا 5 دقیقه سواری با اتوبوس شماره 1 است که از خارج از ایستگاه حرکت می کند.

همچنین پایانه اصلی اتوبوس Piazza Sant’Antonio، روبروی ایستگاه قطار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *