راهنمای سفر به سیسیل
راهنمای گردش در ساردینیا
راهنمای گردش در ساردینیا
۱۴۰۲-۱۲-۲۳
راهنمای گردشگری توسکانی
راهنمای گردشگری توسکانی
۱۴۰۲-۱۲-۲۵

راهنمای سفر به سیسیل

بزرگترین جزیره در دریای مدیترانه، سیسیل که موقعیت استراتژیک دارد، تاریخ و چشم اندازی دارد که از حاکمان خارجی سابق آن گرفته شده است. از یونانی‌هایی که برای اولین بار در قرن هشتم قبل از میلاد در سواحل شرقی ساکن شدند، از طریق مجموعه‌ای خیره‌کننده از فنیقی‌ها، کارتاژنی‌ها، رومی‌ها، عرب‌ها، نورمن‌ها، فرانسوی‌ها و اسپانیایی‌ها، تا بوربون‌هایی که توسط گاریبالدی در سال 1860 از آنجا دور شدند. آثار قابل توجهی مثل معابد، تئاترها و کلیساهای پراکنده در سراسر جزیره باقی مانده است.

بهترین نکات سفر برای سفر به سیسیل

نکات فوری بیشتری از گذشته منحصر به فرد سیسیل فراتر از میراث معماری وجود دارد. اکثر سیسیلی ها خود و جزیره شان را موجودی جداگانه می‌دانند و بازدید از اینجا هنوز حس واقعی ورود را القا می‌کند. به عنوان مثال، گویش سیسیلی هنوز به طور گسترده در شهرها و روستاها صحبت می‌شود و از مکانی به مکان دیگر متفاوت است.

غذا به طور قابل توجهی با سایر نقاط ایتالیا متفاوت است. غذاهای سیسیل تندتر و بیشتر با ماهی و سبزیجات هستند. حتی گیاهان نیز تغییر مزاج را منعکس می‌کنند. پرتقال، لیمو (که توسط اعراب معرفی شده است)، گلابی خاردار و نخل همه جا حاضر هستند.

 

چگونه برای سفر به سیسیل برنامه ریزی کنیم؟

روش استاندارد برای کسانی که از سرزمین اصلی به سمت جنوب می روند، عبور از تنگه مسینا، از ویلا سان جووانی یا رجیو دی کالابریا است: به این ترتیب، قایق قطار مسیری را بین اسکیلا و چاریبدیس هدایت می کند، خطرات دوقلوی سنگ و گرداب. تهدیدی افسانه ای برای ملوانان بود.

به ناچار، بیشتر نقاط دیدنی در ساحل قرار دارند: داخل جزیره کوهستانی، کم جمعیت و نسبتا غیرقابل دسترس است، هرچند در بخش هایی بسیار زیبا است. پایتخت، پالرمو، شهری کثیف، شلوغ و پر سر و صدا با نمایش بی‌نظیری از هنر و معماری نورمن و کلیساهای باروک، همراه با خیابان‌های قرون وسطایی است. در شرق، هیچ مکانی بهتر از سفالو، با ساحل شنی طلایی و باشکوه و هسته آرام قرون وسطایی مشرف به صخره ای بر فراز قلعه، در سیسیل برای تعطیلات سنتی خانوادگی در دریا، خورشید و شن وجود ندارد.

 

راهنمای سفر به سیسیلیکی از سواحل زیبای سیسیل

 

بهترین کارها در سیسیل

از کاوش در جزایر بادی گرفته تا تماشای کوه اتنا از نزدیک، در اینجا بهترین کارهایی که باید در سیسیل انجام دهید وجود دارد.

 

1 به گشت و گذار در اطراف جزایر بادی بروید!

این مجمع الجزایر متشکل از هفت جزیره، منشا آتشفشانی دارد و دارای آتشفشان‌های فعال، سواحل گدازه، خطوط ساحلی شکسته و روستاهای سفیدپوش است. هومر که به نام آئولوس، خدای یونانی که بادهای تحت کنترل خود را در یکی از غارهای متعدد جزایر بسته نگه می‌داشت، می‌گوید اودیسه را درون آئولیان قرار داد و کیسه‌ای باد به او داده شد تا به خانه او کمک کند، اما ملوانان او خیلی زود آن را باز کردند. و کشتی مستقیما به بندر منفجر شد.

اهمیت استراتژیک آنها یونانیان را به خود جلب کرد که در سال 580 قبل از میلاد در لیپاری مستقر شدند، اما بعدها به پناهگاه دزدان دریایی و محل تبعید تبدیل شدند. فاشیست‌ها مخالفان سیاسی خود را نیز به لیپاری تبعید کردند. هر جزیره گران است و قیمت‌ها در مغازه‌ها و رستوران‌ها نشان دهنده این واقعیت است که بیشتر مواد غذایی وارداتی هستند. اما به جزایر کوچک بروید یا ببینید زندگی صد سال پیش در جزایر چگونه بوده است.

 

راهنمای سفر به سیسیل

جزایر بادی – لیپاری سیسیل، ایتالیا

 

 

2 از کوه اتنا صعود کنید!

بیابان گدازه‌ای تاریک در اطراف قله کوه اتنا یکی از به یاد ماندنی‌ترین مناظری است که ایتالیا ارائه می‌کند. ارتفاع آتشفشان بسته به سازنده یا مخرب بودن فوران ها دائما در حال تغییر است و در طول قرن گذشته از 3263 متر تا برآورد فعلی 3340 متر متغیر بوده است.

ارتفاع دقیق آن هر چه که باشد، اتنا یک کوه بزرگ، یکی از بزرگترین آتشفشان‌های فعال جهان است و در یک روز صاف می‌توان آن را از نیمی از سیسیل دید. مسیرهای خارق‌العاده‌ای در اتنا وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که توپوگرافی در اینجا به سرعت تغییر می‌کند، نقشه‌ها ممکن است قدیمی باشند، و شرایط حتی برای کوهنوردان باتجربه چالش برانگیز است. این آتشفشان از سال 1998 تقریبا در حالت فوران مداوم بوده است، به این معنی که در برخی مواقع دسترسی به شدت محدود است. پیاده روی با راهنمای مجاز ایده خوبی است، به خصوص در شیب ها و دهانه های بالا.

 

راهنمای سفر به سیسیلفعالیت کوه اتنا

 

 

3 یک درام کلاسیک را در Siracusa ببینید!

تحت حکومت یونان باستان، سیراکوزا مهمترین شهر در جهان غرب بود. امروزه این یکی از جاذبه های اصلی سیسیل است. Ara di Ierone II، محراب عظیم قرن سوم قبل از میلاد بر روی یک ازاره سفید جامد، اولین چیزی است که می‌بینید، در روبه‌روی آن ورودی تئاتر و معادن است. یک درام کلاسیک یونانی را در Teatro Greco در Parco Archeologico Di Neapolis تماشا کنید، منطقه وسیعی که ارزش حداقل نیم روز کاوش را دارد.

Teatro Greco در مکان زیبایی قرار دارد، از صخره بریده شده و به درختان پایین نگاه می کند. این بسیار بزرگتر از تائورمینا است که می تواند حدود پانزده هزار نفر را در خود جای دهد.

4 از شهرهای باشکوه باروک وال دی نوتو دیدن کنید!

نوتو که نیم ساعت با سیراکوزا فاصله دارد، به راحتی هماهنگ‌ترین شهر در میان شهرهایی است که پس از زلزله بازسازی شده‌اند و در اواسط قرن نوزدهم، به عنوان مرکز استان جایگزین سیراکوزا شد. با طراحی و چیدمان جیووانی باتیستا لاندولینا و تزئین شده توسط گاگلیاردی، شهری نیست که نوتو را برای برتری یکنواخت در طراحی و اجرا لمس کند. هر سال بناهای تاریخی بیشتری بازسازی می‌شوند و نمای سنگی آهکی به رنگ زردآلو و عسلی اولیه خود را به دست می‌آورند و هر سال گروه‌های تور بیشتری از آن بازدید می‌کنند.

کورسوی اصلی پیاده‌روی با برخی از جذاب‌ترین ساختمان‌های سیسیل، از کلیسای پیشانی مسطح سان فرانچسکو، در سمت راست، در امتداد میدان شانزدهم ماگیو و کلیسای زیبا و منحنی سن دومنیکو، ردیف شده است.

Piazza Municipio آن یکی از بهترین میدان‌های سیسیل است، با فضاهای کاملا متناسب و درختکاری شده. Duomo، نمونه بارز باروک در عضلانی ترین آن، پس از فروریختن گنبد خود در سال 1996 بازگشایی شد.

 

 

راهنمای سفر به سیسیل

منظره شهری راگوسا ابلا در غروب آفتاب در وال دی نوتو. سیسیل، ایتالیا

 

 

5 در ذخایر طبیعی ساحلی در Vendicari یا Zingaro سرگردان شوید

مجموعه‌ای از استراحتگاه‌های شهری کوچک از سیراکوزا تا ویتوریا به سمت جنوب امتداد می‌یابند، با چندین شن‌های بکر در میان – به ویژه در Riserva Naturale di Vendicari، یک ذخیره‌گاه طبیعی ساحلی دوست‌داشتنی.

مسیرها به سواحل دست نخورده ای از ماسه های طلایی سفید و دریاچه های نمک منتهی می شوند که بین اکتبر و مارس، فلامینگوها، حواصیل ها، جرثقیل ها، لک لک های سیاه و پلیکان ها را به خود جذب می کنند. در اواسط قرن گذشته، لاک‌پشت‌ها از منطقه ناپدید شدند، اما به لطف مدیریت دقیق، اکنون آنها را تشویق کرده‌اند تا به وندیکاری برگردند: گاهی اوقات، سواحل محلی بسته می‌شوند تا به آنها اجازه دهند در آرامش تولید مثل کنند.

تنها در 2 کیلومتری Scopello، Riserva Naturale dello Zingaro، اولین ذخیره‌گاه طبیعی سیسیل است که شامل یک خط ساحلی کاملا دست نخورده به طول 7 کیلومتر است که توسط کوه‌های شیب‌دار پشتیبان آن است. کمتر از بیست دقیقه تا اولین ساحل، Punta della Capreria، و 3 کیلومتر تا خلیج‌های متوالی Disa، Berretta و Marinella که خلوت‌تر هستند، فاصله دارد.

 

 

6 ستون های دوریک بلند دره معابد را ببینید!

جاده ای از شهر مدرن به سمت Valle dei Templi که به دو منطقه تقسیم شده است، می پیچد. بقایای دیدنی تر در منطقه شرقی هستند. منطقه غربی ممکن است از نظر معماری کمتر چشمگیر باشد، اما بیشتر حس کشف را به شما می دهد – و باغ های دوست داشتنی Kolymbetra را در خود جای داده است.

مسیری تا قدیمی‌ترین معابد آکراگاس، Tempio di Ercole (هرکول) بالا می‌رود. احتمالا در دهه های پایانی قرن ششم قبل از میلاد آغاز شده است، 9 ستون از 38 ستون اصلی دوباره ساخته شده اند، همه چیز مانند قطعات یک پازل در اطراف پراکنده شده است. گام‌های خود را به مسیری برگردانید که به Tempio della Concordia با شکوه منتهی می‌شود که مربوط به حدود 430 قبل از میلاد است.

 

راهنمای سفر به سیسیلمسیر و درختان زیر معبد جونو در دره معابد در سیسیل در نزدیکی آگریجنتو

 

 

7 در اطراف ویلا رومانا دل کاساله، یک اقامتگاه رومی فوق العاده

ویلا رومانا دل کاساله متعلق به اوایل قرن چهارم قبل از میلاد است و تا قرن دوازدهم مورد استفاده قرار می‌گرفت، زمانی که رانش گل تا دهه 1950 تا حد زیادی آن را پوشانده بود. موزاییک‌ها به‌عنوان مدرسه رومی-آفریقایی قرن چهارم قابل شناسایی هستند که بسیاری از صحنه‌های عجیب و غریب‌تر و حیوانات به تصویر کشیده شده را توضیح می‌دهد. آنها همچنین به چهار امپراتور مشترک با دیوکلتیان اشاره می کنند که جهان روم را بین آنها تقسیم کرد.

ورودی اصلی به یک حیاط وسیع با فواره‌ها منتهی می‌شود، جایی که ترماها (حمام‌ها) در اطراف یک فریجیداریوم هشت ضلعی و یک موزاییک مرکزی که صحنه‌های دریایی پرجنب‌وجوش را نشان می‌دهد، جمع می‌شوند.

یک مسیر پیاده روی از حمام ها و به داخل ویلای مناسب منتهی می شود، به حیاط مرکزی عظیم یا پریستایل، که راهروهای اطراف آن با موزاییک های سر حیوانات تزئین شده است. از اینجا، یک بالکن به یکی از جالب ترین تصاویر ویلا نگاه می کند، یک صحنه پرهیاهو سیرک که مسابقه ارابه را نشان می‌دهد.

 

محل اقامت در سیسیل

به طور کلی، اقامت در سیسیل کمی ارزان تر از بقیه ایتالیا است (اگرچه قیمت ها می تواند در تابستان دو برابر شود). تنها اقامتگاه ارزان‌تر از این به شکل خوابگاه‌های بسیار کم جوانان و کمپینگ‌های فراوان در سراسر جزیره است.

آپارتمان ها و ویلاهای خصوصی برای تعطیلات در مکان هایی مانند Taormina، Cefalù، Siracusa و Aeolians در دسترس هستند و معمولا برای هر چیزی از چند شب تا یک ماه اجاره می شوند. اگر به دنبال یک تجربه سنتی و معتبر هستید، Agriturismi یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در سیسیل است. در اینجا بهترین مکان برای اقامت در سیسیل است.

 

 

راهنمای سفر به سیسیلپالرمو، سیسیل

 

پالرمو و اطراف

بیشتر هتل‌های ارزان قیمت سنتی پالرمو در و اطراف انتهای جنوبی Via Maqueda و Via Roma، نزدیک به Stazione Centrale واقع شده‌اند، اما در B&Bهای شهر، که بسیاری از آنها جذاب هستند و بسیار خوب اداره می‌شوند، پول بیشتری دریافت خواهید کرد.

قیمت‌ها معمولا در تمام طول سال ثابت باقی می‌مانند (به جز در ساحل مجاور، جایی که نرخ‌های معمول تابستان اعمال می‌شود)، اما  رزرو قبلی توصیه می‌شود، به‌ویژه در زمان جشنواره سالانه پالرمو، از 11 تا 15 ژوئیه.

دو کمپینگ نزدیک‌ترین و همچنین خوابگاه جوانان پالرمو، همگی در شهر ساحلی Sferracavallo، 16 کیلومتری شمال غربی شهر یا نیم ساعت کافی با اتوبوس هستند – برای ساحل یا فرودگاه مناسب است، اما واقعا برای گشت و گذار در شهر نیست.

سواحل تیرنی

بیشتر هتل‌های استراحتگاه خارج از مرکز شهر، در کنار سواحل و خلیج‌های دو طرف سفالو قرار دارند. با این حال، تعداد زیادی B&B مرکزی وجود دارد، اگرچه در ماه آگوست (زمانی که قیمت ها در همه جا دو برابر می شود) تعداد جای خالی آنها کم است. آپارتمان های خود پذیرایی به طور گسترده در دسترس هستند، اگرچه تابستان دوباره بسیار شلوغ است و اغلب حداقل سه یا حتی هفت شب در آنجا اقامت دارید.

 

جزایر بادی

در جولای و آگوست، هنگام پیاده شدن از قایق در لیپاری، ایده خوبی است که به پیشنهادات اتاق‌ها گوش دهید. Salina و Panarea هر دو انتخاب های زیادی دارند اما باید از قبل رزرو کنید. در تابستان، اسکله در استرومبولی ضخیم است و دارای سه چرخ و اتاقک‌هایی است که اتاق ارائه می‌دهند. اگر رزرو دارید و در تابستان به مقصد می‌رسید، از هتل خود بخواهید که اگر از بندر دور هستید یا چمدان دارید، ترتیبی برای تحویل گرفتن بدهید.

 

ساحل ایونی

تائورمینا که در بالای مونت تائورو قرار دارد، با کوه اتنا به‌عنوان پس‌زمینه، به دو خلیج بزرگ و وسیع نگاه می‌کند و شناخته‌شده‌ترین تفرجگاه سیسیل است و مهمان‌خانه‌های با کیفیت بسیار زیادی دارد. کاتانیا، دومین شهر بزرگ سیسیل، یک مرکز حمل و نقل اصلی است و چشم انداز بین المللی بیشتری نسبت به پالرمو دارد – و انتخاب خوب محل اقامت نشان دهنده این است.

 

 

راهنمای سفر به سیسیل

ساحل سیسیل، ذخیره‌گاه طبیعی Zingaro در سان ویتو لو کاپو، ایتالیا

بهترین رستوران ها و بارها در سیسیل

برای آمدن به سیسیل فقط برای خوردن و آشامیدن چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. اغلب، حتی دور از دسترس‌ترین روستاها به جایی می‌بالند که می‌توانید ناهار خوبی بخورید، در حالی که مکان‌هایی مانند کاتانیا، پالرمو، راگوزا، تراپانی و سیراکوزا می‌توانند یک غذاخور جدی را برای روزها خوشحال نگه دارند.

در کافه‌ها، نوشیدن ایستاده پشت پیشخوان ارزان‌ترین است (اغلب جایی برای نشستن وجود ندارد)، در این صورت ابتدا پول را در صندوق (la cassa) پرداخت می‌کنید، رسید (scontrino) خود را به فرد بار ارائه می‌کنید و سفارش خود را می‌دهید. اگرچه کافه‌ها ساعات مشخصی برای صدور مجوز ندارند، اما در خارج از شهرها یافتن باری که بعد از ساعت 9 شب باز است، اغلب دشوار است. اینجا محل خوردن و نوشیدن در سیسیل است.

 

کاتانیا

خیابان‌های کاتانیا تا اواخر وقت شلوغ است، به‌ویژه در تابستان. رستوران ها به لطف حضور دانش آموزان بسیار، ارزش بسیار خوبی دارند. جمعیت دانشجویی کاتانیا مطمئن می شود که زندگی شبانه پر جنب و جوشی نیز وجود دارد. این واقعیت که کمون خیابان‌ها و میدان‌های قدیمی شهر را به روی ترافیک می‌بندد (به اصطلاح کنسرتو کافه) به کل محیط کمک می‌کند و میزها را تا ساعات کوچک بیرون می‌ریزند.

از میان کافه‌های روباز، کافه‌های Piazza del Duomo و Piazza dell’Università بهترین مناظر را دارند، در حالی که بارهای دانشجویی خنک‌تر در اطراف Piazza Bellini (به ویژه در خیابان Via Teatro Massimo، در Via Rapisardi و در میدان‌های مجاور Ogninella و Scammacca) یافت می‌شوند. در تابستان، مکان‌هایی در فضای باز برای رقصیدن تا ساعات اولیه در امتداد ساحل در حومه شهر وجود دارد – از اطراف بپرسید و پوسترها و آگهی‌هایی را برای جدیدترین مکان‌ها جستجو کنید.

 

پالرمو

می‌توانید در پالرمو نسبتا ارزان غذا بخورید، یا در بارها و دکه‌های بازار میان‌وعده میل کنید یا در یکی از ده‌ها رستوران با ارزش در سراسر شهر قدیمی که Cucina casalinga (آشپزی خانگی) سرو می‌کنند، بنشینید. پیتزاها و شیرینی‌ها، به ویژه، از بهترین‌ها در سیسیل هستند، در حالی که ماهی یکی دیگر از ویژگی‌های محلی است – یک غذای خاص پالرمو پاستا کول سارد است که ترکیبی از ماکارونی، ساردین تازه، رازیانه، کشمش و مغز کاج است.

غذاهای سنتی خیابانی از چیزی شبیه به رنسانس لذت می‌برند، و در فروشگاه‌های مجلل و بارهای شیک می‌توانید انواع تنقلات و سرخ‌کرده‌های خاکی را امتحان کنید که مردم محلی ده‌ها سال است که می‌خورند. غذای غیر قابل چشم پوشی دیگر بستنی است – بهترین ژلاتری های پالرمو (بستنی فروشی ها) در سرتاسر ایتالیا شهرت دارند.

 

راگوزا

در راگوزا ایبلا به راحتی می توان رستوران های خوب را پیدا کرد، در حالی که چند کافه در میدان سوپریور، میزهای پیازا دل دومو قرار داده اند – با فرا رسیدن شب و روشن شدن چراغ ها، اغراق آمیز نیست که بگوییم این میدان زیباترین میدان سیسیل است.

 

تراپانی

غذا خوردن در تراپانی یک غذای واقعی است – تقریبا در همه جا می‌توانید ماهی تازه و کوسکوس تهیه کنید، در حالی که ماکارونی محلی، آلا تراپانی، فوق‌العاده است – یا اسپاگتی یا بوسیات خانگی (پیچ‌های طولانی و ضخیم پاستا) که با پستو سرو می‌شود. از گوجه فرنگی تازه، ریحان، سیر و بادام.

در اطراف چند بار پرجنب‌وجوش وجود دارد که برای صبحانه و میان‌وعده مناسب است، و شب‌ها شلوغ است با مردمی که از پاساژیاتا پرهیاهو که پر از Via Torrearsa و انتهای پایین Corso Vittorio Emanuele است، توقف می‌کنند.

 

سیراکوز

Ortigia بهترین مجموعه از کافه‌ها و رستوران‌های شهر را در خود جای داده است که اکثر آنها در فاصله کوتاهی از یکدیگر قرار دارند. قیمت‌ها برای سیسیل در سطح بالایی قرار دارند، اگرچه مکان‌های زیباتری در سیسیل وجود دارد که می‌توانید بیرون در یک خیابان یا حیاط قرون وسطایی بنشینید و در هنگام عصر دور باشید.

 

راهنمای سفر به سیسیلسفالو، سیسیل

 

چطور به سیسیل برسیم؟

 

با هواپیما

سیسیل دارای دو فرودگاه اصلی در پالرمو در غرب و کاتانیا در شرق، دو فرودگاه منطقه‌ای کوچکتر در کومیسو و تراپانی و فرودگاه‌های داخلی کوچک در جزایر پانتلریا و لامپدوزا است.

با کشتی

کوتاه ترین گذرگاه از سرزمین اصلی ایتالیا، بر روی تنگه مسینا، از ویلا سان جووانی با کشتی است. یا پانزده دقیقه جلوتر از رجیو دی کالابریا در جنوب. برای کاهش زمان رانندگی در ایتالیا، می توانید از یکی از گذرگاه های کشتی از سرزمین اصلی ایتالیا به سیسیل، از جنوا (به پالرمو؛ 20 ساعت)، سالرنو (به پالرمو؛ 12 ساعت؛ یا مسینا؛ 8 ساعت)، Civitavecchia، در نزدیکی رم استفاده کنید. به پالرمو؛ 12 ساعت) یا ناپل (به پالرمو؛ 11 ساعت؛ یا جزایر بادی؛ 10 ساعت).

 

چند روز در سیسیل نیاز دارید؟

حداقل یک هفته در سیسیل نیاز دارید. با مجموعه وسیعی از جاذبه‌ها، از جمله مکان‌های دیدنی مانند دره معابد و تئاتر یونانی، با تعداد زیادی سواحل باورنکردنی که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید برای سفرهای یک روزه از جزایر مجاور بازدید کنید – مانند رفتن به جزیره پرش در اطراف جزایر بادی – ضروری است که روزهای اضافی را در برنامه سفر خود لحاظ کنید. به همین ترتیب، برای صعود به کوه اتنا نیز به یک روز نیاز دارید.

 

راهنمای سفر به سیسیل

نکاتی برای گردش در سیسیل

برای دیدن شهرهای بزرگ و دیدنی های سیسیل نیازی به اجاره ماشین ندارید، اما رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی همیشه آسان نیست. سیستم راه‌آهن کند است، تعداد کمی از اتوبوس‌ها در یکشنبه‌ها حرکت می‌کنند و استخراج اطلاعات مسیر حتی از خود ایستگاه‌های اتوبوس و قطار بسیار دشوار است. از جنبه مثبت، قیمت حمل و نقل عمومی معقول است. در اینجا نحوه دور زدن آمده است.

با قطار

Ferrovie dello Stato Italiane قطارها را در سیسیل با نام تجاری Trenitalia و شرکت خصوصی Ferrovia Circumetnea مسیری را در اطراف پایه کوه Etna اجرا می کند. قطارها همه شهرهای بزرگ سیسیلی را به هم متصل می‌کنند، اما در شرق جزیره بیشتر از غرب رایج هستند.

در مجموع آنها به موقع حرکت می‌کنند، به استثنای مسیرهای مسینا- پالرمو و مسینا-کاتانیا/سیراکوزا که از سرزمین اصلی آمده اند. این می تواند تا سه ساعت به تعویق بیفتد، اگرچه حدود یک ساعت تاخیر طبیعی تر است.

با اتوبوس

تقریباً هر جایی که بخواهید بروید، نوعی سرویس اتوبوس منطقه‌ای (اتوبوس یا پولمن)، معمولاً سریع‌تر از قطار (مخصوصاً بین شهرهای بزرگ و شهرها) و به طور کلی تقریباً یکسان است.

با ماشین

رانندگی در سیسیل تقریبا یک ورزش رقابتی است، و اگرچه سیسیلی‌ها بدترین رانندگان جهان نیستند، اما هیچ جایزه ایمنی هم نمی‌برند. با این حال، با یک ماشین می توانید به سرعت بخش زیادی از جزیره را ببینید و به مناطق دورافتاده ساحلی و داخلی برسید.

با اسکوتر، چهارتایی و موک

تقریباً همه در سیسیل – از بچه‌ها تا مادربزرگ‌ها – سوار موتور سیکلت یا اسکوتر می‌شوند، اگرچه مدل‌های کوچک‌تر برای هر نوع سفرهای طولانی‌مدت مناسب نیستند. آنها برای عکاسی در شهرها ایده آل هستند و می توانید آنها را در Taormina، Cefalù و دیگر مراکز تعطیلات اجاره کنید. کلاه ایمنی تصادفی اجباری است.

با کشتی و هیدروفویل

کشتی‌های (traghetti) و هیدروفویل (aliscafi) به جزایر Aeolians، Egadi و Pelagie، و Pantelleria و Ustica وجود دارد، و همچنین یک سرویس تابستانی هیدروفویل از پالرمو به Aeolians وجود دارد.

 

راهنمای سفر به سیسیلموزاییک های رومی در ویلا رومانا دل کاساله، پیاتزا آرمرینا، سیسیل، ایتالیا

 

بهترین زمان برای سفر به سیسیل

سیسیل می‌تواند مکانی بسیار ناراحت کننده برای بازدید در اوج تابستان باشد، زمانی که بادهای غبارآلود Scirocco از شمال آفریقا می وزد. در ماه ژوئیه و آگوست، شما کباب می‌کنید – و در جمع ده‌ها هزار گردشگر دیگر خواهید بود که همگی برای یافتن فضا در سواحل، رستوران‌ها و مکان‌های باستان‌شناسی می‌جنگند. در دسترس بودن هتل بسیار کاهش یافته است و قیمت‌ها اغلب بالاتر خواهد بود.

اگر گرما را می‌خواهید، نه شلوغی، در ماه مه، ژوئن یا سپتامبر بروید – شنا کردن تا نوامبر امکان‌پذیر است. بهار واقعا بهترین زمان برای آمدن به سیسیل است و زود می رسد: شکوفه های بادام در آغاز فوریه گل می‌دهند و توت فرنگی تازه در آوریل وجود دارد. عید پاک یک جشن بزرگ و زمان خوبی برای دیدن فستیوال های سنتی مانند رویدادهای Trapani، Erice، Scicli و Piana degli Albanesi است، هرچند که مجددا همه آنها با بازدیدکنندگان بیش از حد مشترک خواهند شد.

زمستان با استانداردهای شمال اروپا ملایم است و زمان خوبی برای حضور در اینجا است، حداقل در ساحل، جایی که آسمان صاف است و زندگی تا حد زیادی در فضای باز ادامه دارد. از سوی دیگر، فضای داخلی – به ویژه در اطراف Enna – بسیار در معرض برف است و فرصت های اسکی را در Monti Madonie یا کوه Etna فراهم می‌کند، در حالی که هر جای دیگری در داخل کشور می‌تواند در معرض انفجار باد و بارش های سیل آسا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *