راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان
برترین جاذبه های گردشگری استرالیا
برترین جاذبه های گردشگری استرالیا
۱۴۰۰-۱۱-۱۶
برترین جاذبه های توریستی نپال
برترین جاذبه های توریستی نپال
۱۴۰۰-۱۱-۱۶

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

 

زمین شگفتی های طبیعی شگفت انگیزی را ارائه می دهد که تنها درصد کمی از مردم در طول زندگی خود می بینند. یک نظرسنجی جهانی محبوبیت هفت برنده موقت را معرفی کرد که از سایر مناظر باشکوه بالاتر است. این 7 عجایب طبیعی جهان شامل شفق شمالی، گراند کانیون، پاریکوتین، کوه اورست، بندر ریودوژانیرو، آبشار ویکتوریا و دیواره مرجانی بزرگ است.

بسیاری از این نمایشگرهایی که به طور طبیعی شکل گرفته اند، برای ثبت وسعت هر پدیده به نمای هوایی نیاز دارند. کاشفان مشتاق، جسورها، کوله گردها، مهاجران و گردشگران این 7 شگفتی طبیعی را در فهرست سطل خود قرار می دهند.

 

1. شفق شمالی: شفق قطبی

 

 

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

شفق شمالی بر فراز نروژ

 

شفق‌های شمالی برای گردشگرانی که در نیمکره شمالی سفر می‌کنند تبدیل به هیجانی شده است. شفق‌های شمالی شفق‌های قطبی یا پدیده‌های طبیعی هستند که از نمایش‌های مبهم نور در آسمان تشکیل شده‌اند. نورهای شمالی در سراسر آسمان می رقصند و درخششی پراکنده در امتداد افق شمالی ساطع می کنند.

شدت نورهای شمالی با حرکت به سمت شمال به سمت قطب مغناطیسی در قطب شمال افزایش می یابد. متأسفانه، شفق‌های شمالی فقط به صورت تصادفی ظاهر می‌شوند و دیدن آن را برای مسافران در سفری کوتاه به چالش می‌کشند. آنها اغلب توسط مردم محلی که در این مناطق شمالی زندگی می کنند تجربه می کنند. برخی از محبوب ترین مکان ها برای دیدن شفق شمالی در شمال دور کانادا، آلاسکا ، ایسلند ، نروژ، سوئد و فنلاند هستند.

احتمال مشاهده شفق شمالی در طول ماه های زمستان افزایش می یابد. آنها در طول سال رخ می دهند، اما آسمان تاریک در زمستان باعث می شود آنها را راحت تر ببینیم.

 

 

 

2. گراند کانیون

 

 

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

گرند کنیون

 

کافی است یک بار روی لبه گرند کانیون بایستید تا بدانید چرا یکی از 7 عجایب طبیعی جهان طبیعی است. مناظر عظیم و رنگارنگ گرند کانیون مناظر خیره کننده ای را ارائه می دهد که در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت.

بیشتر بازدیدکنندگان به سمت حاشیه جنوبی گرند کانیون می روند و یک روز کامل را با تماشای مناظر مناظری که در امتداد بالای دره کشیده شده اند می گذرانند. اگر حالت خوبی دارید و می‌خواهید تجربه‌ای غوطه‌ورتر داشته باشید، در یکی از مسیرهای پیاده‌روی متعدد به دره پایین بروید . برای چیزی که کمی سخت تر است، یک تور هلیکوپتری در گرند کانیون داشته باشید تا تجربه ای فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اگر به شکل‌گیری و زمین‌شناسی دره علاقه دارید، در موزه زمین‌شناسی توقف کنید تا از آنچه می‌بینید مطلع شوید. از نقطه لیپان در امتداد Desert View Drive، می توانید منظره ای عالی از لایه های سنگی در دیواره دره مشاهده کنید.

گرند کنیون در آریزونا، ایالات متحده آمریکا واقع شده است. نزدیکترین شهرهای بزرگ لاس وگاس و فینیکس هستند.

 

 

 

3. پاریکوتین

 

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

 

پاریکوتین

 

حتی مسافران مشتاق ممکن است در مورد پاریکوتین ندانند، عمدتاً به این دلیل که این شگفتی طبیعی در میچوآکان، مکزیک اقامت دارد . این آتشفشان مخروط خاکستری یکی از 7 عجایب طبیعی جهان نامیده شد، حتی بر فراز آتشفشان های معروفی مانند یلوستون.

پاریکوتین آخرین بار در سال 1952 فوران کرد. این یکی از شگفتی های طبیعی جهان ابداع شد زیرا بشر شاهد تولد و شکل گیری سریع در حال رشد آن بود. شما می‌توانید با پیاده‌روی یا اسب‌سواری در یک سفر رفت و برگشت دوازده مایلی به قله آتشفشان سفر کنید. کوهنوردان از طریق سواحل شنی و مزارع گدازه ای اطراف آتشفشان قدم می زنند.

در هر زمانی از سال می توانید پاریکوتین را کشف کنید. برای گذراندن یک یا دو شب برنامه ریزی کنید.

 

4. آبشار ویکتوریا

 

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

 

آبشار ویکتوریا

 

آبشار ویکتوریا در آفریقا در امتداد مرزهای زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. این آبشار دیدنی از رودخانه زامبزی سرازیر می شود.

بازدیدکنندگان می توانند از آبشار ویکتوریا در زیمبابوه و لیوینگستون در زامبیا به آبشار دسترسی داشته باشند. از مرز عبور کنید تا چشم اندازهای متفاوتی از این شگفتی طبیعی باشکوه به دست آورید. بهترین مناظر از زیمبابوه است، اما می توانید تجربه نزدیک تری از زامبیا داشته باشید. تورهای هلیکوپتری و تورهای میکرولایت راه عالی دیگری برای دیدن آبشار است.

فصل بارانی از اواخر نوامبر تا اوایل آوریل ادامه دارد. زمان خوبی برای بازدید بلافاصله پس از آن است، زمانی که حجم آبی که از روی آبشار می آید هنوز بسیار زیاد است، اما هوا مطبوع است.

 

 

 

5. قله اورست

 

 

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

قله اورست

 

ارتفاع تقریبی قله اورست 29029 فوت است. کوهنوردان این کوه را مرتفع ترین نقطه روی زمین می دانند. با این حال، این بلندترین کوه در جهان نیست، عنوانی که متعلق به Mauna Kea در هاوایی است. اورست در میان رشته کوه هیمالیا در مرز نپال و تبت، چین قرار دارد.

اگر نمی خواهید از قله اورست صعود کنید، هنوز گزینه هایی دارید. بازدیدکنندگان می توانند برای یک منظره هوایی حیرت انگیز، پروازی را در اطراف کوه برنامه ریزی کنند. کوهنوردان ماجراجو می توانند تا کمپ اصلی پیاده روی کنند تا مناظر کوه اورست را به طور کامل تجربه کنند. از طرف دیگر، می توانید منظره ای دور از قله را از آسایش یک اقامتگاه در ایستگاه تپه ای در نپال ثبت کنید.

 

 

 

6. مرجانی بزرگ

 

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

 

دیواره بزرگ مرجانی

 

به عنوان بزرگترین صخره مرجانی جهان، سد بزرگ مرجانی شامل بیش از نهصد جزیره، تقریباً سه هزار صخره جداگانه است و اکوسیستم متنوعی را حفظ می کند. سفرهای قایق به بازدیدکنندگان این فرصت را می دهد که صخره را از نزدیک ببینند. می‌توان سفرهای غواصی یا غواصی ترتیب داد و فرصت‌هایی برای دیدن ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و زندگی دریایی فراهم کرد. تورها می توانند سفرهای یک روزه یا چند روزه باشند.

 

 

 

7. بندر ریودوژانیرو

 

 

راهنمای عجایب هفتگانه طبیعی جهان

بندر ریودوژانیرو

 

بندر ریودوژانیرو توسط کوه ها و قله های گرانیتی احاطه شده است، از جمله کوه لوف قند، قله کورکووادا و تپه های تیجوکا. در اثر فرسایش ناشی از اقیانوس اطلس ایجاد شد. گردشگران می توانند با پرواز هلیکوپتر بندر ریودوژانیرو را کاوش کنند تا منظره هوایی نفس گیر را به تصویر بکشند.

راه سنتی دیدن این شگفتی طبیعی سفر به مرتفع ترین منطقه اطراف قله های گرانیتی است که مشرف به بندر هستند. این مناظر دیدنی از سواحل زیبا که در داخل بندر قرار دارند را ارائه می دهد.

 

دیگر عجایب جهان

تعدادی فهرست گردآوری شده از دوران باستان تا امروز وجود دارد که شگفت‌انگیزترین شگفتی‌های جهان، از جمله سازه‌های ساخت بشر را فهرست می‌کند. به عنوان مثال، 7 عجایب جهان باستان بر اساس کتاب های راهنمای نشان داده شده توسط گردشگران محبوب یونانی است. برخی از این خرابه های باستانی عبارتند از هرم بزرگ جیزه ، مجسمه زئوس در المپیا، کلوسوس رودس، و فانوس دریایی اسکندریه.

یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی به نام CEDAM International، 7 عجایب دنیای زیر آب را تولید کرد که شامل پالائو، دریاچه بایکال، دریای سرخ شمالی، جزایر گالاپاگوس و دریچه های اعماق دریا می شود. 7 عجایب دنیای صنعتی شامل SS Great Eastern، پل بروکلین، کانال پاناما و سد هوور است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *