معرفی 7 سینمای برتر تهران
مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
مکانهای شگفت انگیز تهران که نمیدانید وجود دارند!
۱۴۰۰-۰۵-۲۶
با آنتی اکسیدان ها هیدراته ,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردونشوید: روزانه یک فنجان آب کرفس بنوشید!
با آنتی اکسیدان ها هیدراته شوید: روزانه یک فنجان آب کرفس بنوشید!
۱۴۰۰-۰۵-۲۶

معرفی 7 سینمای برتر تهران

صنعت سینمای ایران در سالهای اخیر پیشرفت زیادی کرده است و فیلمهای ایرانی در حال حاضر در صحنه های بین المللی متعدد ظاهر می شوند. همراه با ساخت تئاترهای مدرن در پایتخت تهران، تجربه تماشای فیلم بیش از هر زمان دیگری هیجان انگیز شده است. در این مقاله از بخش گردشگری مجله اینترنتی وبگردون لیست بهترین سینماهای تهران گردآوری شده است.

گالری و سینما ملت

معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

معماران کاترین اسپیریدونوف و رضا دانشمیر در سال 2008 گالری ملت و سینپلکس را ساختند. طراحی معماری شیشه ای و بتنی مدرن به اندازه تجربه فیلم لذت بخش است. چهار تئاتر، هر کدام با 300 صندلی به سبک استادیوم، یک سالن نمایش کوچک، مناطق نمایشگاهی، خدمات غذا و نوشیدنی و یک کتابفروشی فضای داخلی را تجهیز می کنند. موقعیت مکانی مناسب آن در گوشه جنوب غربی پارک ملت، آن را به مکانی عالی تبدیل می کند اگر می خواهید یک فیلم کوتاه را تماشا کنید و در یکی از عجیب ترین فضاهای سبز تهران قدم بزنید.

 

سینما کوروش

معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

این سینک پل که چهار طبقه بالای مجتمع کوروش را اشغال کرده است، نه تنها بزرگترین ساختمان ایران بلکه مدرن ترین آن نیز محسوب می شود. با نام هایی مانند رکس، کریستال و متروپل، هر یک از 14 سالن تئاتر آن به نام یکی از سینماهای قدیمی است که زمانی خیابان مشهور لاله زار را شلوغ کرده بود، اولین بلوار مدرن در تهران که به دلیل صحنه فرهنگی پررونق شهرت داشت. در کنار فیلم های ایرانی، فیلم های خارجی زبان اصلی با زیرنویس فارسی نیز در Kourosh Cineplex نمایش داده می شود، اگرچه به عضویت در باشگاه نیاز است.

مجتمع کوروش، ستاری، خیابان پیامبر

 

سینما فرهنگ

معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

یکی از مشهورترین سینماهای تهران در چند دهه پیش، سینمای فرهنگ این روزها بیشتر شبیه به یک تئاتر هنری به نظر می رسد، به ویژه در مقایسه با سینمای مدرن آن در مراکز خرید بزرگ. این تئاتر ساده، تمیز و با مدیریت خوب، واقع در خیابان شریعتی، دارای نمایش کوچکی از تجهیزات فیلم قدیمی مدرسه و حس نوستالژی عظیمی است که مردم محلی را از درهای آن برای یک تجربه سینمایی همیشه عالی بیرون می آورد. در صورت تمایل به انتخاب چیزی، فروشگاه CD و DVD مجاور آرشیو چشمگیری از فیلم های قدیمی و جدید ایرانی دارد.

 

سینما پردیس قلهک

معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

 

در کنار خیابان شریعتی، سینما پردیس قلهک قرار دارد که اولین سینمای خصوصی را برای دانشجویان و علاقمندان سینما راه اندازی کرد. این تئاتر بیشتر فیلم های پرفروش و پویانمایی قدیمی و جدید هالیوود را نمایش می دهد که برنامه ماهانه آن را می توانید در وب سایت یا صفحه اینستاگرام آنها پیدا کنید. اگرچه هزینه کمی برای عضویت لازم است، اما جریان منظم فیلم های انگلیسی زبان این تئاتر را تبدیل به جواهری برای مهاجران و بازدیدکنندگان با اقامت طولانی مدت در تهران می کند.

 

مجموعه چارسو

معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

در مرکز شهر تهران، بازار چارسو یک مرکز خرید رسانه ای مدرن و چشم نواز است که در سال 2014 افتتاح شد و با چشم اندازهای دیدنی از تهران و فناوری روز، رقابت جدی ای را به دیگر مراکز خرید می دهد. این سینمپلکس در طبقه هفتم واقع شده است و دارای 5 سالن با مجموع 900 صندلی است و مجهز به تجهیزات سمعی و بصری برای نمایش فیلم های سه بعدی است. این سینما همچنین میزبان شبانه ادبیات انگلیسی است.

 

سینما آزادی

معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

معرفی 7 سینمای برتر تهران,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

این سینما دارای سابقه طولانی است، زیرا در سال 1969 با نام سینما شهر فرنگ افتتاح شد. این فیلم تا زمان نمایش جنگ ستارگان تبدیل به یک پاتوق محبوب علاقمندان سینما شد و چند سال بعد به پرفروش ترین تئاتر تبدیل شد و فروش هایی را که تاکنون در سینمای ایران دیده نشده بود به ارمغان آورد. پس از انقلاب اسلامی، نام آن به سینما آزادی تغییر کرد و پس از چند آتش سوزی ویرانگر در سال 2008 تخریب شد و دوباره ساخته شد. امروزه، پنج سالن دارد که بزرگترین آنها 600 صندلی دارد.

 

موزه سینمای ایران

موزه سینمای ایران در عمارتی باشکوه دوران قاجار قرار دارد. این موزه به همراه نمایشگاه هایی که شما را در صنعت فیلمسازی صد ساله ایران راهنمایی می کند، دارای دو سالن کار است، یکی از آنها دارای گچ بری های بسیار زیبا است که تماشاگران فیلم را بیشتر به سقف خیره می کند تا به صفحه جلویی. کافه های باغ اطراف مکان های مناسبی را برای بحث بعد از فیلم فراهم می کنند، در حالی که فروشگاه های DVD به شما اجازه می دهند چند مورد را انتخاب کنید تا اطلاعات خود را در مورد فیلم های ایرانی در طول سالها گسترش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *