نکات خرید کردن در ژاپن
نکات خوردن و آشامیدن در ژاپن
نکات خوردن و آشامیدن در ژاپن
۱۴۰۳-۰۱-۱۵
راهنمای سفر به هونشو غربی
راهنمای سفر به هونشو غربی
۱۴۰۳-۰۱-۱۶

نکات خرید کردن در ژاپن

حتی اگر یک خریدار مبتکر نیستید، گشت و گذار در فروشگاه های بزرگ ژاپن یا گشت و گذار در فروشگاه های تخفیفان پر جنب و جوش آن بخشی جدایی ناپذیر از زندگی محلی است که نباید آن را از دست داد. ژاپن همچنین دارای برخی از جذاب ترین سوغاتی ها در جهان است، از چاپستیک های لاکی و کاغذ دست ساز ظریف گرفته تا جدیدترین ابزارهای الکترونیکی.

همه قیمت ها ثابت است، به جز در بازارهای فروش و برخی از فروشگاه های تخفیف برق که در آن چانه زنی قابل قبول است. اگرچه همیشه ارزش پرسیدن دارد، اما به‌طور شگفت‌انگیزی تعداد کمی از مغازه‌ها کارت اعتباری می‌گیرند و تعداد کمتری کارت‌های صادر شده در خارج از کشور را می‌پذیرند، بنابراین مطمئن شوید که پول نقد زیادی دارید.

به طور کلی، ساعات کاری فروشگاه از 10 صبح یا 11 صبح تا 19 یا 20 است. بیشتر مغازه‌ها یک روز در هفته تعطیل می‌شوند، نه همیشه یکشنبه، و مکان‌های کوچک‌تر معمولا در تعطیلات رسمی بسته می‌شوند. اگر بعد از ساعت کاری به چیزی نیاز داشتید ، فروشگاه‌هایی را خواهید دید که حتی در کوچک‌ترین شهرها دیر باز می‌شوند، و فروشگاه‌هایی که در اکثر شهرها و شهرها، اغلب نزدیک ایستگاه قطار، ۲۴ ساعته باز هستند.

 

 

 

هنر و صنایع دستی

 

نکات خرید کردن در ژاپن

قدمت بسیاری از هنرها و صنایع دستی ژاپن به هزاران سال پیش برمی‌گردد و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند (برای اطلاعات بیشتر در مورد هنر). اگرچه بهترین ها می توانند فوق العاده گران باشند، اما اقلام زیادی با قیمت های قابل کنترل تر وجود دارند که سوغاتی های فوق العاده ای را می سازند. اکثر فروشگاه های بزرگ حداقل یک بخش کوچک صنایع دستی دارند، اما ترال کردن در فروشگاه های تخصصی ژاپن بسیار لذت بخش تر است. کیوتو به‌خاطر صنایع دستی سنتی‌اش مشهور است، و در توکیو تعدادی صنعت‌گر را می‌بینید که هنوز تجارت خود را انجام می‌دهند، در حالی که بیشتر مناطق دارای صنایع دستی محلی پر جنب و جوش هستند که محصولاتی را برای گردشگران تولید می‌کنند.

برخی از زیباترین محصولات سنتی ژاپن از صنایع دستی عامیانه ( مینگی )، از ظروف بامبوی زیبا و ارزان تا منبت کاری ، اسباب‌بازی‌ها ، ماسک‌ها ، بادبادک‌ها و مجموعه‌ای از عروسک‌های دلپذیر ( ningyō ) سرچشمه می‌گیرند. عروسک‌های کوکشی میخ‌شکل از هونشو شمالی با رنگ‌های روشن و چهره‌های شیرین و ساده یکی از جذاب‌ترین عروسک‌ها هستند. همچنین مراقب عروسک‌های دارومای گرد و چشم گرد ، ساخته شده از پاپیه ماشه و عروسک‌های سفالی Hakata-ningyō از شمال کیوشو باشید.

سرامیک

معروف ترین صنایع دستی ژاپن سرامیک آن ( توجیکی ) است. از میان چندین سبک منطقه‌ای متمایز، ایماری ور (از آریتا در کیوشو) بیشتر به دلیل طرح‌های رنگارنگ و آراسته‌اش شناخته می‌شود، در حالی که ظروف بیزن بدون لعاب قهوه‌ای آهنی (از نزدیک اوکایاما) و سفال‌های عامیانه ساده ماشیکو به‌طور روستایی رضایت‌بخشی هستند. نام‌های معروف دیگر عبارتند از Satsuma-yaki (از کاگوشیما)، Kasama-yaki (از ایباراکی)، Kutani-yaki بسیار استادانه کانازاوا و Kyō-yaki کیوتو . هر فروشگاه بزرگی دارای طیف کاملی از سبک ها است، یا می توانید از نمایشگاه های محلی دیدن کنید. کاسه های چای سنتی، ست های ساکه و گلدان سوغاتی های محبوب هستند.

لاک الکل

ظروف لاکی ( شیکی یا اوروشی ) که در اصل به عنوان وسیله ای برای دوام بیشتر ظروف روزمره ابداع شده بود، در طول قرن ها به یک شکل هنری منحصر به فرد تبدیل شده است. اقلامی مانند سینی‌ها، میزها، جعبه‌ها، چاپستیک‌ها و کاسه‌ها معمولاً با لاک قرمز مایل به قهوه‌ای یا سیاه پوشانده می‌شوند و یا به‌صورت ساده باقی می‌مانند یا با نقاشی‌ها، کنده کاری‌ها تزئین می‌شوند، با پوسته تخم‌مرغ پاشیده می‌شوند یا گرد و غباری از طلا یا ورق نقره‌ای می‌مالند. اگرچه لاک با کیفیت بالا می تواند بسیار گران باشد، اما همچنان قطعات بسیار زیبایی را با قیمت های مناسب پیدا خواهید کرد. لاک به یک فضای مرطوب نیاز دارد، به خصوص قطعات ارزان‌تر که روی پایه‌ای از چوب با کیفیت پایین ساخته می‌شوند که در شرایط خشک ترک می‌خورند، اگرچه پایه‌های پلاستیکی ارزان قیمت تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. واجیما یکی از معروف ترین مکان ها برای ظروف لاکی در ژاپن است.

 

 

 

محصولات کاغذی و چاپ چوب

کاغذ سنتی ژاپنی ( واشی ) که از توت یا سایر الیاف طبیعی تهیه می شود، به هر تعداد سوغاتی وسوسه انگیز تبدیل می شود. می توانید کیف پول، جعبه، پنکه، چترهای روغنی، آباژور و اسباب بازی هایی که همه از کاغذ ساخته شده اند و همچنین لوازم التحریر فوق العاده بخرید.

چاپ چوبی اصلی ، ukiyo-e ، توسط هنرمندان مشهور جهان مانند Utamaro، Hokusai و Hiroshige، مدت‌هاست که اقلام کلکسیونی هزاران پوند به فروش می‌رسد. با این حال، می‌توانید کپی‌هایی از این «تصاویر دنیای شناور» را که اغلب کوه فوجی، گیشاهای بید یا قهرمانان شهوت‌پسند صحنه کابوکی را به تصویر می‌کشند، در فروشگاه‌های توریستی با مبالغ کمتری خریداری کنید. از طرف دیگر، برخی از مغازه‌های هنری در تولید آثار اصلی، مدرن و عتیقه، تخصص دارند.

منسوجات، فلزکاری و مروارید

ژاپن سابقه طولانی در ساخت منسوجات جذاب به ویژه ابریشم های مورد استفاده در کیمونو دارد. از دیگر کاربردهای جالب منسوجات می توان به نورن، پرده تقسیم شده در ورودی رستوران یا بار اشاره کرد. تنوگی پنبه ای (حوله دستی کوچک)، تزئین شده با طرح های زیبا؛ و فوروشیکی ، پارچه‌ای مربعی و همه‌کاره که در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود.

در حالی که کتری های آهنی کلفت موریوکا در شمال هونشو یادگاری نسبتا سختی هستند، این منطقه همچنین فورین ظریف یا زنگ های بادی را در طرح های مختلف تولید می کند. دمشق نیز قابل حمل تر است، اگرچه برای برخی از سلیقه ها کمی شلوغ است. این منبت کاری فلزی با نخ‌های طلا و نقره روی استیل مشکی، در ابتدا برای تثبیت تاج خانواده بر روی دسته و کلاه شمشیر استفاده می‌شد، اگرچه امروزه می‌توانید انواع جواهرات و جعبه‌های زیورآلات تزئین شده با پرندگان، گل‌ها و طرح‌های پیچیده دیگر را خریداری کنید.

با این حال، مرواریدها بدون شک مشهورترین جواهرات ژاپن هستند، از زمانی که میکیموتو کوکیچی برای اولین بار در سال 1893 موفق به پرورش مرواریدهای پرورشی در توبا شد. توبا همچنان مرکز تولید است، اگرچه در همه شهرهای بزرگ فروشگاه های تخصصی پیدا خواهید کرد که مروارید را در قیمت های نسبتا رقابتی

 

 

غذا و نوشیدنی

نکات خوردن و آشامیدن در ژاپن

 

سوغاتی های خوراکی شامل انواع کراکر برنجی ( سمبی )، شیرین و شور، کیسه های ترشی جاروبرقی ( تسوکمونو ) و شیرینی های ژاپنی ( اوکاشی ) مانند واگاشی چشم نواز است. واگاشی که از خمیر شیرین و لوبیا قرمز در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته شده است، همراهی سنتی مراسم چای است. خود چای ( اوچا ) در انواع مختلفی عرضه می شود، اغلب در قوطی های جذاب، در حالی که ساک ، شوچو ممتاز یا ویسکی ژاپنی گزینه های عالی دیگری برای هدیه هستند و اغلب در بطری های جالب شکل با برچسب های زیبا عرضه می شوند.

کتاب و موسیقی

کتاب‌های خارجی وارداتی گران هستند و فقط در شهرهای بزرگ موجود هستند. با این حال، برخی از کتاب‌های انگلیسی زبان محلی در اینجا ارزان‌تر از خانه هستند، اگر اصلاً در خارج از ژاپن پیدا کنید. بهترین کتابفروشی‌ها Kinokuniya، Tower Books (بخشی از Tower Records)، Maruzen، Yūrindō و Junkudō هستند که همگی روزنامه‌ها و مجلات وارداتی و همچنین مجموعه‌ای متنوع از کتاب‌های خارجی را در اختیار دارند. بیشتر هتل‌های درجه یک یک کتاب‌فروشی کوچک با عناوین مختلف در ژاپن و انتخاب محدودی از داستان‌ها و مجلات وارداتی دارند.

سی‌دی‌ها و ضبط‌های وارداتی در کنار خروجی محلی پاپ و راک بسیار آسان‌تر به دست می‌آیند. فروشگاه های بزرگ رکورد مانند Tower Records و HMV انتخاب فوق العاده ای دارند. سی‌دی‌های وارداتی معمولاً کمتر از 2000 ین قیمت دارند، در حالی که سی‌دی‌های هنرمندان خارجی که برای بازار ژاپن تولید می‌شوند، با اشعار ترجمه شده و آهنگ‌های اضافی، معمولاً از منطقه 2300 ین شروع می‌شوند.

 

 

فروشگاه های بزرگ

نکات خرید کردن در ژاپن

معتبرترین فروشگاه‌های بزرگ ژاپن عبارتند از Isetan، Mitsukoshi و Takashimaya و پس از آن، Seibu، Tōbu و Matsuzakaya قرار دارند. همه این نام‌های بزرگ در سراسر ژاپن شعبه دارند و تقریباً همه چیز، از مد، صنایع دستی و لوازم خانگی گرفته تا لوازم التحریر و اسباب‌بازی را می‌فروشند. یک طبقه معمولاً به رستوران‌ها اختصاص دارد، در حالی که فروشگاه‌های بزرگتر ممکن است گالری هنری، دفتر مسافرتی، نمایندگی بلیط و میز صرافی، و همچنین کارکنان انگلیسی زبان و خدمات معاف از عوارض داشته باشند. فروش های فصلی، به ویژه آنهایی که در سال نو و اوایل جولای برگزار می شوند، می توانند قیمت های خوبی را ارائه دهند.

 

 

 

کالاهای برقی و الکترونیکی

ژاپن یکی از تولیدکنندگان معروف کالاهای برقی و الکترونیکی باکیفیت و نوآورانه است . طرح‌های جدید قبل از ورود به تولید صادراتی در بازار محلی آزمایش می‌شوند، بنابراین این بهترین مکان برای بررسی آخرین پیشرفت‌های فناوری است. اکثر کالاهای با تکنولوژی پیشرفته در فروشگاه های تخفیف فروخته می شوند، جایی که قیمت ها ممکن است تا چهل درصد ارزان تر از فروشگاه های معمولی باشد. آکیهابارا، در توکیو، پیشروترین منطقه این کشور برای کالاهای الکترونیکی است، اما در هر شهر بزرگی می‌توانید تجهیزات صوتی، رایانه، نرم‌افزار و هر تعداد ابزار مبتکرانه را با قیمت‌های رقابتی خریداری کنید.

به همین ترتیب، دوربین های ژاپنی و سایر تجهیزات عکاسی از بهترین ها در جهان هستند. شینجوکو، در توکیو، مرکز اصلی است، جایی که می‌توانید جدیدترین مدل‌ها را انتخاب کنید و دوربین‌های تولید شده و دست دوم را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید.

قبل از خرید هر چیزی، قیمت ها را مقایسه کنید – بسیاری از مغازه ها برای چانه زنی باز هستند – و مطمئن شوید که اقلام دارای کلید ولتاژ مناسب هستند (منبع تغذیه ژاپنی 100 ولت است). همچنین مهم است که بررسی کنید در صورت لزوم هر چیزی که خریداری می کنید با تجهیزاتی که در خانه دارید سازگار باشد. برای دستورالعمل‌های انگلیسی زبان، خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه‌ها، به مدل‌های صادراتی پایبند باشید که بیشتر در بخش‌های معاف از مالیات فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است ارزان‌تر از آنچه در خانه بپردازید نباشند.

 

 

 

مد معاصر

برچسب‌های برتر ژاپنی مانند Issey Miyake، Yohji Yamamoto، Comme des Garçons و شلوار جین Evisu توسط مدگراها در سراسر جهان پوشیده می‌شوند، اما تعداد زیادی از طراحان و برچسب‌های لباس خیابانی در ژاپن برای کشف وجود دارند. مرکز شیک، Omotesandō توکیو و مناطق Aoyama و Harajuku اطراف آن است. اگر می‌خواهید جدیدترین طراحان و برچسب‌ها، مانند Jun Takahashi، Tsumori Chisato و Yanagawa Arashi را ببینید، به بوتیک‌های اینجا و در دایکانیاما و ناکا-مگورو مد روز بروید، یا در هفته مد توکیو به شهر بروید ( w www. jfw.jp) دو بار در سال برگزار می شود. کیوتو همچنین صحنه مد جالبی دارد (به منسوجات و مد مراجعه کنید).

پیدا کردن لباس‌های مناسب آسان‌تر می‌شود، زیرا جوانان ژاپنی به‌طور متوسط ​​نسبت به والدین خود بزرگ‌تر هستند و زنجیرهای خارجی معمولاً اندازه‌های بزرگ‌تری دارند. با این حال، کفش ها بیشتر مشکل ساز هستند. در حالی که امروزه فروشگاه‌ها دارای اندازه‌های بزرگ‌تر هستند، دامنه آن هنوز بسیار محدود است – بهترین شرط شما این است که یک فروشگاه بزرگ را امتحان کنید.

بازارهای عتیقه و بازارهای قدیمی

بازارهای عتیقه در فضای باز و معمولی توکیو و کیوتو که معمولا در زیارتگاه ها و معابد برگزار می شوند، برای شرکت بسیار سرگرم کننده است. برای بهترین معاملات باید زودتر به آنجا بروید، اما احتمالاً کیمونوهای دست دوم زرق و برق دار، ظروف لاکی صاف ساتن یا سفال های روستایی را در میان تعداد زیادی تات پیدا خواهید کرد. بازارهای کک نیز برای تهیه لباس های ارزان قیمت و وسایل منزل عالی هستند.

 

بازگشت کیمونو

نکات خرید کردن در ژاپن

در ژاپن کیمونو هنوز توسط هر دو جنس در مناسبت های خاص مانند عروسی ها و بازدید از فستیوال ها از زیارتگاه استفاده می شود. اما با کاهش تقاضا برای کیمونوهای درجه یک، مانند کیمونوهای ساخته شده توسط صنعتگران کیوتو – در نتیجه کاهش نرخ زاد و ولد و پیری جمعیت ژاپن – یکی از نقاط روشن این صنعت، گرایش به انطباق کیمونوهای قدیمی با کیمونوهای جدید است. استفاده می کند. تعداد فزاینده‌ای از زنان جوان شیک پوش به پوشیدن کیمونو مانند یک کت روی لباس‌های غربی یا هماهنگ کردن آن با تابی رنگی (جوراب سنتی پنجه دوخته) رنگی روی آورده‌اند. در همان زمان، طراحان مد به پارچه‌ها و سبک‌های کیمونو برای خلاقیت‌های معاصر روی می‌آورند.

تعداد کمی از بازدیدکنندگان ژاپنی نمی توانند تحت تاثیر زیبایی و تنوع کیمونوهای موجود قرار بگیرند و هر فروشگاه بزرگی گوشه ای به کیمونوهای آماده یا سفارشی اختصاص داده است. نسخه های آماده به راحتی می توانند 100000 ین قیمت داشته باشند، در حالی که 1 میلیون ین برای بهترین کیمونو ساخته شده غیر معمول نیست. کیمونوهای دست دوم یا عتیقه بسیار مقرون به صرفه‌تر را می‌توان در مغازه‌های توریستی، بازارهای کثیف یا در فروش کیمونوهای فروشگاه‌های بزرگ، معمولاً در بهار و پاییز، پیدا کرد. قیمت‌ها می‌توانند از 1000 ین شروع شوند، اما برای کیمونوی عروسی مجلل و بسیار تزیین شده (آنها آویزهای دیواری خیره‌کننده‌ای می‌سازند)، و همچنین زیباترین ابی طرح‌دار، ارسی پهن ابریشمی که با کیمونو پوشیده می‌شود، بیشتر پرداخت خواهید کرد. یک جایگزین ارزان‌تر و کاربردی‌تر، یوکاتای سبک پنبه‌ای است که در بین هر دو جنس به عنوان لباس مجلسی محبوب است. آنها را در همه فروشگاه‌های بزرگ و بسیاری از فروشگاه‌های تخصصی، همراه با کت‌های شاد – کت‌های گشادی که فقط بالاتنه را می‌پوشانند، پیدا خواهید کرد. برای تکمیل این لباس، می توانید یک جفت زوری، صندل سنتی حصیری، یا همتای چوبی آنها، گتا، بردارید.

اگر می‌خواهید ظاهر کامل کیمونو را امتحان کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر هتل‌های بزرگ استودیویی دارند که می‌توانید لباس بپوشید و عکس خود را بگیرید (معمولاً حدود 10000 تا 15000 ین)، در حالی که برخی مهمان‌خانه‌ها نیز این فرصت را دارند. محبوب ترین مکان برای پوشیدن کیمونو، البته، کیوتو است. مردان نیز می‌توانند به سبک «سامورایی» بپوشند (حدود 5000 ین)، اگرچه طراحی کیمونوی مردانه بسیار کمتر از مدل زنانه است و معمولاً در رنگ‌های کم‌رنگ مانند مشکی است. ، خاکستری و قهوه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *