دیدنی های برتر آگریجنتو
خواص شگفت آور بادام,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
خواص شگفت آور بادام
۱۴۰۰-۰۷-۲۰
خواص تخمه هندوانه,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
خواص تخمه هندوانه
۱۴۰۰-۰۷-۲۰

دیدنی های برتر آگریجنتو

آگریجنتو در حومه تپه ای بسیار نزدیک سواحل جنوبی سیسیل قرار دارد و به دلیل ویرانه های معبد فوق العاده، یکی از با ارزش ترین مکانها برای بازدید در سیسیل است. ساختمانهای باستانی متعدد در تضاد واضح با بلوکهای بلند مرتبه مدرن هستند که غالب هستند، به ویژه در قسمت جنوبی شهر قدیمی.

در کنار این شواهد از دوران باستان، بناهایی از دوره قرون وسطی و باروک وجود دارد که ارزش دیدن آنها را دارد. سواحل تنها در فاصله کمی در Lido San Leone و Porto Empédocle قرار دارند.

اصلی ترین جاذبه های گردشگری آگریجنتو از دوران مسیحی در مرکز شهر کنونی ، بین ایستگاه راه آهن و کلیسای جامع است. آنهایی که از دوران باستان قدمت دارند در جنوب شرقی و جنوب شهر قرار دارند و تا دره معابد و فراتر از آن امتداد دارند. سفر خود را با لیست برترین جاذبه های گردشگری آگریجنتو برنامه ریزی کنید.

 

1. Tempio di Concordia

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

تمپیو دی کنکوردیا

دره معابد ، ذکر شده به عنوان میراث جهانی یونسکو، خرما به 500 قبل از میلاد به عقب و شامل یک سری از معابد، گورستان ها، و مقبره. سه معبد در گروه شرقی در یک ردیف کنار هم قرار گرفته و عصرها روشن می شوند.

معبد کنکوردیا که از بهترین آنها حفظ شده است، با Hephaisteion در آتن و معبد کلاسیک Hera در Paestum به عنوان کاملترین معابد در جهان یونان رتبه بندی می شود. این معبد به بهترین شکل حفظ شده در سیسیل است و مقیاس این بناهای مقدس و باستانی را نشان می دهد.

این معبد در حدود 425 سال قبل از میلاد به نسبتهای کلاسیک ساخته شده است که شش ستون در هر دو طرف موازی و 13 ستون در دو طرف دیگر ساخته شده است. حتی فضای داخلی آن از شیوه ای که در یونان معمول بود پیروی می کند، بدون adytum، که معمولاً در سیسیل در پشت cella یافت می شد.

راه پله ها در سمت چپ و راست ورودی سل به خرپای سقف منتهی می شود و ساختمان تا سقف حفظ می شود. این امر به این دلیل است که در قرن ششم این کلیسا با کلیسا به عنوان یک راهرو مرکزی تبدیل به کلیسای مسیحی شد و ستون ها دیوار بندی شدند. این کلیسا در سال 1748 رها شد و ساختمان به شکل معبد اصلی خود بازگردانده شد.

آدرس: Valle dei Templi ، Agrigento

 

 

2. Tempio di Juno Lacinia

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

Tempio di Juno Lacinia

معبد جونو (به یونانی هرا) لاکینیا، در انتهای بالای ردیف شرقی معابد قرار دارد و دارای یک سالن مدور از شش در 13 ستون است. از ستون های آن ، 25 ستون هنوز قائم هستند. حجره اتاقی بدون ستون داخلی بود. کف مرمر آن بعداً داده شد، احتمالاً در زمان روم.

نمادگرایی مذهبی آن دیگر مشهود نیست، بنابراین معلوم نیست کدام خدایی در اینجا پرستش می شده است. معبد توسط کارتاژیان تخریب شد و در زمان بازسازی توسط رومیان، یک سطح شیب دار به سمت ورودی شرقی داده شد. در مقابل این، می توانید بقایای یک قربانگاه بزرگ قربانی را مشاهده کنید.

آدرس: Valle dei Templi ، Agrigento

 

 

3. Tempio di Giove Olimpico (معبد زئوس المپیکی)

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

Tempio di Giove Olimpico (معبد زئوس المپیکی)

یکی از معابد غربی، معبد اختصاص داده شده به زئوس ، امروزه توده عظیمی از بلوک ها و ستون های خرد شده سنگی است که زلزله در مساحت 6000 متر مربع پراکنده کرده است. به سختی می توان تصویری از ساختمان در حالت اولیه بدون نقشه یا بازسازی پیشنهادی ارائه شده توسط موزه باستان شناسی تهیه کرد، اما به وضوح بزرگترین معبد بود.

این معبد در سال 480 قبل از میلاد برای یادبود پیروزی ترون بر کارتاژ ساخته شده است و بزرگترین معبد دوریکی شناخته شده است و مساحت 56.3 متر در 113.45 متر را اشغال کرده است که دارای هفت ستون در هر یک از طرفهای باریک و 14 ستون در طرفین بلندتر است. اینها در حدود 18.2 متر ارتفاع و 4.05 متر قطر در پایه داشتند.

از نظر معماری ، این معبد شبیه هیچ معبد شناخته شده یونانی دیگر نبود، زیرا فضاهای بین ستون ها تا حدود نیمی از ارتفاع ستون ها دیوار بندی شده بود. بالای دیوار در طاقچه ها 38 شکل غول پیکر به ارتفاع 7.65 متر وجود داشت که یکی از آنها در موزه باستان شناسی است و یک نسخه در محل معبد قرار دارد. آنها با ردیف هایی با ارتفاع شش متر تزئین شده و ارتفاع تخمینی معبد را به حدود 40 متر رسانده اند.

آدرس: Valle dei Templi ، Agrigento

 

 

4. Tempio di Castore e Polluce (معبد کاستور و پولوکس)

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

Tempio di Castore e Polluce (معبد کاستور و پولوکس)

در غرب المپیون منطقه وسیعی وجود دارد که قدمت آن به سیکان باز می گردد و توسط یونانیان در قرون ششم و پنجم پیش از میلاد گسترش یافته است. معبد کاستور و پلوکس در گوشه شمال غربی دارای چهار ستون و قطعه ای از ستون فقرات و پایه است که بین سالهای 1836 تا 1871 بازسازی شده است.

این ستون دارای ستونهای شش در 13 ستون بود و متعلق به مرحله نهایی ساختمان بود، زمانی که یونانیان می خواستند مهر خود را با چیزی بیشتر از ساختمانهای مذهبی قدیمی قدیمی بر روی منطقه بگذارند.

آدرس: Valle dei Templi ، Agrigento

 

 

5. Tempio di Heracles (معبد هرکول)

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

Tempio di Heracles (معبد هرکول)

این معبد دوریک مدور در حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح با طرح گسترده زمین و ابعاد شش در 15 ستون ساخته شده است. این معبد در سال 406 قبل از میلاد توسط کارتاژیان تخریب شد، توسط رومی ها بازسازی شد و متعاقباً بار دیگر در اثر زلزله تخریب شد.

حتی در ویرانه ها، هنوز هم می توان دید که در پشت ورودی قلعه، راه پله هایی در دو طرف وجود داشت که دسترسی به طبقه پشت بام را امکان پذیر می کرد. این که هشت ستون سرپایی جنوب هنوز پابرجاست به خاطر الکساندر هرددنستل انگلیسی است که در سال 1923 با هزینه شخصی کار مرمت را هدایت کرد. اختصاص دهنده اصلی معبد مشخص نیست، اما در زمان روم به هرکول اختصاص داده شد.

آدرس: Valle dei Templi ، Agrigento

 

 

6. Museo Archeologico Regionale

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

 

موزه باستان شناسی منطقه ای یکی از مدرن ترین موزه های سیسیل است و شامل یافته های مهم باستان شناسی از استان های آگریجنتو و کلتانسیتا از دوران ماقبل تاریخ تا روم است. در میان مجموعه ها، یافته های مربوط به دوران نوسنگی ، برنز و آهن و یافته های باستانی از گلا و نکروپولیس در مونتلوسا، قدیمی ترین گورهای شناخته شده در منطقه وجود دارد.

نکات برجسته ای که باید جستجو کرد شامل دهانه قرمز یونانی متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد از گلا است که نبرد آمازون را نشان می دهد، سفال های سیاه و قرمز از آتن و ایتالیا متعلق به قرن ششم تا سوم قبل از میلاد، سرستون ها و غارخانه هایی با سر شیر از معابد مختلف، و مجسمه مرمری یک افسانه در حدود 480 قبل از میلاد.

یک اتاق کامل دو طبقه به ساختمانهای معبد عظیم زئوس المپیکی اختصاص داده شده است، با یک مدل و نقاشی های بازسازی و یکی از 38 شکل اصلی اطلس ، سر یک اطلس دیگر و قطعات دیگر.

آدرس: Contrada St. Nicola ، I-92100 Agrigento

 

 

7. کلیسای جامع

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

کلیسای جامع

کلیسای جامع در آگریجنتو در قرن 11 توسط نورمان ها در بالاترین نقطه از محل آکروپولیس باستانی ساخته شد ، جایی که معبد زئوس آتابیریوس در آن زمان قرار داشت. در قرن های 13 و 14 ، کلیسای جامع تمدید شد و در قرن 17 ، آن را به سبک باروک تغییر داد. در کنار برج ناقوس عظیم (حتماً به بالکن مزین آن توجه کنید)، یک پله بزرگ از پله ها به سمت در اصلی راه می یابد.

فضای داخلی باسیلیکای سه راهه پس از آسیب های زمین لرزه در سال 1966 بازسازی شد و در این فرایند ، تلاش شد تا فضای اصلی قرون وسطایی در شبستان بازسازی شود و از تغییرات بعدی تنها سقف چوبی باشکوه 1518 حفظ شود-برجسته ترین کلیسا – و برخی از تزئینات باشکوه باروک در گروه کر.

در کلیسای گوتیک در راهرو سمت راست، به دنبال زیارتگاه نقره ای اسقف مقدس گرلاندو باشید که متعلق به سال 1639 است. در غرب کلیسای جامع، حوزه علمیه اسقف، قصری در قرن 14، قرار دارد که در زمان بازسازی شده است. قرن 17 و 18.

آدرس: Via Duomo ، Agrigento

 

 

8. سان بیاجیو

در انتهای شرقی صخره 351 متری آتن (Rupe Atenea)، این کلیسای کوچک در قرن دوازدهم تحت حکومت نورمن با استفاده از مصالح نجات یافته از ساختمانهای قبلی ساخته شد. این معبد در محل معبد دمتر قرار دارد که حدود 480-460 قبل از میلاد ساخته شده است.

هنوز می توانید پایه ها و قسمت هایی از دیوار شمالی این معبد را در پشت اپسید کلیسا مشاهده کنید. همچنین به دنبال دو محراب گرد در شمال ساختمان باشید که احتمالاً محل قربانی بوده است. ظروف آیینی در داخل این محرابها پیدا شده است که امکان شناسایی حرم را ممکن می سازد.

از پله ای به سمت زیارتگاه صخره ای دمتر و پرسفون، که در شیب تند روپه آتنه حک شده اند، پیروی کنید. قدیمی ترین عبادتگاه شناخته شده در آگریجنتو ، تصور می شود که مربوط به دوران قبل از یونان در قرن هفتم قبل از میلاد است. در پشت یک اتاق باریک در صخره ها دو غار حاوی چشمه ها وجود دارد که آب آنها از چندین حوضه به داخل حیاط هدایت می شود.

آدرس: Viale della Vittoria ، Agrigento

 

 

9. سانتو اسپیریتو

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

سانتو اسپیریتو

نمای صومعه سیستریکی سابق سانتو اسپیریتو ، متعلق به حدود 1260، هنوز دارای در ورودی اصلی گوتیک و پنجره ای از گل رز است که قسمت بالای آن به یک شیروانی باروک ختم می شود. در داخل، دیوارها با نقش برجسته های باروک در گچ، تزئین شده، منسوب به جاکومو سرپوتا و در قرن 17 تکمیل شده است.

در سمت راست کلیسا دریچه ای وجود دارد که به بقایای صومعه منتهی می شود و به درگاه زیبای خانه فصل ، طاق نوک تیز با پنجره های تزئینی عربی-نورمن. در صومعه مجاور ، می توانید بیسکوتی و کوکی هایی به شکل پوسته به نام کنچیگلیا از راهبه ها بخرید که آنها را از پسته های محلی با استفاده از روش ها و دستور العمل های قدیمی تهیه می کنند.

آدرس: Via Santo Spirito ، Agrigento

 

 

10. سان لورنزو

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

سان لورنزو

همچنین به عنوان Chiesa del Purgatorio ، کلیسای برزخ، سان لورنزو در سال 1761 توسط یک محله ثروتمند بورژوایی تکمیل شد. نمای باشکوه آن از توفای طلایی مایل به قرمز با دریچه ای سفید است که در ستون های پیچ خورده قرار گرفته است. داخل آن گچ بری های برجسته ای وجود دارد که در اواخر دهه 1600 توسط جیاکومو سرپوتا ، یکی از استادان سبک باروک سیسیلی انجام شده است.

مطمئن باشید که دو اعترافگر قرن هفدهمی با جمجمه های تراشیده، مجسمه مرمری مدونا دلا ملوگرانا و کلیسای نفیس صلیب صلیب، در طلا پوشیده شده است.

آدرس: Piazza del Purgatorio ، Agrigento

 

 

11. باغ کولیمبترا

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

باغ کولیمبترا

برای استراحت ظهر تاریک در دره معابد ، در این باغ تاریخی کار کنید قدم بزنید. نخلستان های مرمت شده یک موزه باستان شناسی و کشاورزی در فضای باز را تشکیل می دهد که نشان می دهد چگونه درختان مرکبات و سایر گیاهان غذایی بیش از 2000 سال پیش کشت شده اند.

پرتقال ، لیمو ، بادام ، توت و سایر درختان میوه در مسیر باغ قرار دارند ، اما به خاطر داشته باشید که این باغ نمایشی از تخت گل نیست. این مکان تاریخی تاریخی است ، جایی که می توانید سیستم منحصر به فرد قنات های زیرزمینی را مشاهده کنید که برای آبیاری آب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

محل اقامت در آگریجنتو برای گشت و گذار

چندین هتل با رتبه بالا در آگریجنتو نزدیک به جاذبه های اصلی دره معابد هستند، اما انتخاب های خوبی در مرکز شهر، نزدیک به مجموعه ای از رستوران های محلی، و همچنین مجموعه ای دیگر از هتل ها در نزدیکی دریا وجود دارد. در محله لئون بازدید از دره معابد از هر یک از این هتل های دارای رتبه بالا آسان است:

  • هتلهای مجلل و میان رده: مجلل ترین هتل مجلل در آگریجنتو، Hotel Villa Athena است که در محوطه وسیعی مانند پارک با استخر و آبگرم واقع شده است. اکثر 27 اتاق و سوئیت های زیبا و تزئین شده مشرف به Tempio della Concordia در دره معابد است. Foresteria Baglio Della Luna با قیمت متوسط در برج دیده بان ساحلی قرون وسطایی ساخته شده در دهه 1300 با چشم اندازهای پانوراما از دره معابد قرار دارد. مهمانان عاشق حیاط و باغ ها هستند و همچنین رستورانی که غذاهای محلی را سرو می کند. هتل اختصاصی یک هتل بوتیک مقرون به صرفه در نزدیکی مرکز شهر، نزدیک خیابان اصلی خرید و ایستگاه راه آهن است. اتاق ها دارای دکوراسیون شیک مدرن و تراس روی پشت بام هستند.
  • هتل های مقرون به صرفه: همچنین در مرکز شهر، در خیابان اصلی مقابل کلیسای جامع سنت جرلاندو ، B&B Liola اتاقهای راحت و مهمان نوازی گرم با نرخهای بسیار قابل دسترس ارائه می دهد.در فاصله کمی از مکان های باستانی و موزه باستان شناسی، هتل کالورده پارک در پارکی سرسبز و مشرف به دره معابد قرار دارد. باغ ها زیبا هستند. Hotel Costazzurra Museum & SPA باچشم اندازی رو به دریا ، دارای آبگرم و موزه باستان شناسی داخلی خود، دارای محیطی آرام در اقامتگاه آرام و اتاقهای مهمان جذاب و کاربردی است.

سفرهای یک روزه از آگریجنتو

Scala dei Turchi (پله های ترکان)

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

Scala dei Turchi (پله های ترکان)

این صخره سفید سفید در ساحل، در نزدیکی پورتو امپدوکل ، از مارن ، سنگ رسوبی شبیه به سنگ آهک ، تشکیل شده است که ترکیب لایه ای آن باعث فرسایش در لایه های منظم پله مانند می شود. نام خود را، پله های ترکان، از حملات مکرر دزدان دریایی ترک گرفته است ، که این مراحل را راهی آسان برای صعود به ساحل یافتند.

این صخره های سفید و چشمگیر بین دو ساحل قرار گرفته است که با ذکر آنها در مجموعه Commissario Montalbano آندره کامیلری، آنها را به یک جاذبه محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. ماسه مارن همچنین حمام گلی مورد علاقه است که به نفع پوست است. صخره ها در زمان های مختلف روز تغییر رنگ می دهند، از سفید تند در آفتاب ظهر تا طلایی و درخشان هنگام غروب.

مکان: Realmonte Agrigento

 

Sciacca

 

Sciacca

این بندر کوچک ماهیگیری در ساحل جنوب غربی بر فراز تپه ای در بالای بندر خود قرار دارد و از زمان روم شهر آبگرم محبوب بوده است. جدا از جذابیت های خیابان های قدیمی آن، سه کلیسا از ویژگی های برجسته آن است. Chiesa از دل Carmine ، که مخفف بعدی به 16 قرن باروک دروازه شهر، یک کلیسای گوتیک سه aisled با پنجره گل رز اصلی و یک پورتال بعد باروک است.

کلیسای جامع قرن 12th است یک نمای 16 قرن و در داخل، یک منسوب سنگ مرمر خیمه چند برش به رنسانس مجسمه ساز ANTONINO Gaggini به تصویر کشیدن مصائب مسیح. در غرب کلیسای جامع، Chiesa Santa Margherita متبرک شده در سال 1342 وقف شد و در اصلی ساختمان اصلی گوتیک را حفظ می کند. در سال 1595، هنگامی که تزئینات گچ بری غنی به آن اضافه شد، بازسازی شد.

نه چندان دور از دروازه شهر Porta San Calägero، دیوارهای بیرونی و برجی از Castello dei Luna قرن 14 پیدا خواهید کرد. اما غیر معمول ترین جاذبه Sciacca در حدود دو کیلومتری شرق شهر در Via E. Ghezzi است. Castello با Incantato توسط فیلیپو Bentivegna، که هزاران نفر از سر شیاطین، شوالیه ها، خدایان، و چهره های تاریخی، از سنگ پشت خانه اش در 1900s اولیه حک شده ساخته شده است.

 

 

دیدنی های برتر آگریجنتو

نقشه Sciacca – جاذبه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *